Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V


tunch

Öne çıkan mesajlar

son yıllarda tabu var. mesela blizzardın hiç bir oyununu eleştiremiyorsunuz. her oyunu süper, yapıcı eleştiri bile yapılamıyor.hemen fanları laf yerleştiriyor. civilization da böyle civilization dedinmi eleştiri yok her oyunu harikülade sayacaksın. eleştirdinmi hemen aynı oyunumu oynuyoruz veya sen hep çocukluğunun oyunlarını oynamak istiyorsun deniliyor. tuhaf bir durum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne konsolu ya, allah askina sacmalamayin, PC exlusive oyunu konsol bebesi kalibinda elestiriyorsunuz

hayir efendim olay konsol degil, olay oyun piyasasinin giderek casuallasmasi

eskiden kisitli bri piyasa vardi, oyun yapim ucretleri boyle astronomik degildi, cogu studyo yapim masraflarini cikaramadigi veya cok az kar ettirdigi icin gomulup gidiyordu

sonra web 2.0 ile yeni bir pazar kesfettiler, ozellikle isyerinde zaman oldurmek icin web ustunden oyun oyniyan birsuru insan turedi, facebook un cikisi ile bu olay tamamen abardi, bu casuallar nerdler veya baba parasi yiyen ogrenciler aksine kendi paralarini kazaniyordu ve cogu tek oyuna kitlendiginden ek ivir zivira para vermeye hazirlardi, mainstreame girmemis adamlardi bunlar

bunun yanindan nintendo ps3 ile ikboks arasinda pazardan dilim alamiyicagini anlayinca kendi pazarini kendi yaratmayi secti, wii ve ds ile piyasaya cikti ve hem en cok satan el konsolu hemde en cok satan oyun konsolu oldu bu aletler

facebooktan ve nintendodan oyunlarla tansian bu yeni tuketici kitlesi mainstreame kaymaya basladikca "COKKKH KOMPLEKS, OYNAYAMAYORUUUSSSSSS" diye aglamaya basladilar, normal oyuncualr gibi issiz olmadiklarindan ve tutorial oynamaya zaman ahrcamayi fuzili gorduklerinden is cikisi 3 saat icinde girip oynayip cikicak oyunlar talep ettiler, firmalarda bu talepleri degerlendirdi iste

daha cok insana hitap etsin diye yumasatildi oyunlar, konsolla filan alakasi yok

kontroller ve oynanabilirlik konusunda sikayet ederseniz eyvallahta sulandirilmis oyunlarin konsollarla alakasi yok pek

ff8 var, en hasindan konsol oyunu, acin oynayin derinlik nedir gorun, hazir AD&D den devsirip rpg yapmak yerine adamlar junction sistemi getirdiler, tembel amerikalilar zahemt edip kitapcigi ve tutoriali okumadi diye COKHH ZORRR BU OYUNNNN diye yerden yere vurdular sonra

gene iste demon souls var, wiki olmadan oyunu kendi basina cozebilmen gunlerini alir, oyle bir derinligi varki son 10 senede PC ye oyle derinlikte bir oyun cikmadi

http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/GAME/Picture-1.jpg

pic related, neden %5 icin oyun yapmiyorlar diye agliyorsunuz :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi de derinliği ve detayi ile bir yerlere gelen oyunu casuallaştirma fikri hangi iktisadi dehanın fikriydi? çünkü civilization 5 zaten casual kitle için hala hardcore. üstelik zaten aylik ödemesi olan bir oyun değil ki dergilere ve internet sitelerine aynı paralari yedirseler zaten bu puanları alacaklardı ki? oradaki reklamlarından yapacaklar satış şimdikinden çok daha farklı olmayacaktı.

hani dragon age ve mass effecti anliyorum daha çok görsellik daha az içerik. böyle bir oyun görsellikle müzikle bi yere varamaz ki ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Supply olayı oyunda vardı aslında, her unite başına 1 gold ve de her ülke dışında olan unite için 1 gold daha. Eger işin lojistik kısmından bahsediyorsan o ayrı, ama HoI3 bile lojistik işini tam beceremiyor Civ ne yapsın.

Aslında tekrar düşünüyorum da, stack of doom'u engellemek için tile başına bir değil 2 unite (melee + ranged) limiti getirip o şekilde kurtulabilirlerdi. Ya da artillery unitelerinden birisi saldırınca hasar bütün ünitelere dagılıtılırdı, 2 artillery feda edip koca stack temizleyebilirdiniz :/

Bu şekilde tek sorun işçiler değil çünkü. Mesela iki uniteyi birbirlerinin yerine değiştiremiyorsunuz. Öndeki swordsman'im yaralandı mesela, arkasındaki ormanda da yedek bir pikeman olsun diyelim. Orman nedeniyle swordsman ancak bir hex gidebiliyor, e onu da pikeman kapatıyor. Pikeman da ileri gidemiyor çünkü swordsman var. E noldu, pikeman çekildi, swordsman kaçmaya çalışırken kıçı açık kaldı ve öldü.

Ayrı bir detay da ormanlık arazide okçuların felaket derecede imba olması. o aradaki bir tur, saldırı altındaki okçuyu geri çekip de diğerleriyle focus fire yapmanızı falan sağlıyor. Sırf bu nedenlerden endüstriyel çağda bile crossbow unitelerini ellerinde tutanlar var.

Öte yandan, işçilerin stacklenememesi çok ciddi bir sorun. Oyunun başını felaket derecede yavaşlatıyor diyecem de, improvement yapıp yapmamanız çok kritik değil aslında bir de öyle bir detay var.

Ben de emin olamıyorum bir türlü, oyunun temeli güzel oynanıyor ancak bu tip abuklukları görünce bırakıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aslinda bence oyunda savas acisindan en buyuk dengesizlik, ruinlerin birimleri sonsuz seviyede upgrade etmesi. Bugun Ilk Cag'da bir adet mekanize piyadem oldu bu sekilde. Ben buna Sam gibi gercekcilik acisindan takilmiyorum da, denge acisindan felaket bir sey. O tek birimle her tarafi fethetmek isten bile degil. Ustelik oyunu marathon'da oynarken birimleri upgrade edecek teknolojilerin cikmasi cok uzadigi icin iyice dengesiz oluyor.

Oyunun basitlestirildigine genel olarak katilmiyorum. Bir kisminiz her turlu farkliligi "dumbed down" diye yorumlamis. Neticede Civilization serisi hicbir zaman icin hardcore strateji degildi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

viktor said:

eskiden kisitli bri piyasa vardi, oyun yapim ucretleri boyle astronomik degildi, cogu studyo yapim masraflarini cikaramadigi veya cok az kar ettirdigi icin gomulup gidiyordu


iyi güzel de, oyun firmalarına en bi güzel 3d grafikler sizde olsun birim başına 10000 tane poligon olsun ben o oyunu kesin alırım diyen ben değildim.

civ5 i daha oynamadım açık konuşayım; ama ne olduğu aşağı yukarı belli. 4chande takılan adamın teki tek başına karelerden oluşan oyundan 800k euro kazanabiliyorken multi milyon dolarlık firmalar iş modellerini gözden geçirmeyeceklerse bi zahmet gidip gözümün önünden kaybolsunlar.

şunun şurası 30 sene ömrüm kalmıştır en fazla, yeni lezzetler peşinde koşacağıma 386dx de oynadığım avoid the noid falan oynarım benim için daha evladır. inek gibi sağılacağıma mono chrome ekranda oyun oynarım, böyle de bir adamım.

4. expansionda civ5 ile ilgili yorumları tekrar almak için gelecem bu başlığa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:
Oyunun basitlestirildigine genel olarak katilmiyorum. Bir kisminiz her turlu farkliligi "dumbed down" diye yorumlamis. Neticede Civilization serisi hicbir zaman icin hardcore strateji degildi.

işte zaten basit olan bir oyunu iyice arcade yapmışlar, zaten zihinsel özürlü olan bilgisayar ne hesaplıyor o kadar turn'de hiç bilmiyorum.

health gitti, pollution gitti, din gitti, corp gitti, happiness genele vuruldu, (sevgilim new york'ta oturuyoruz ama madem los angeles'da tiyatro yok, çocuk yapmayalım :( ) binalar dümdüz +25% gold, +3 happiness'a döndü, (civ4 marketiyle buradaki marketi bir kıyaslayın sonra "dumbed down olmadı" deyin rica ederim) yapılacak improvement'lar azaltıldı.

şu oyunu x-box'a filan da çıkarabilirlermiş rahatça, gta 4'den çıkıp iki turn atardı ilgi eşiği düşük insanlar da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Oyunun basitlestirildigine genel olarak katilmiyorum. Bir kisminiz her turlu farkliligi "dumbed down" diye yorumlamis. Neticede Civilization serisi hicbir zaman icin hardcore strateji degildi.

Hardcore'dan kastın nedir bilmiyorum ama civ serisinin fanları ve yüksek seviye oyuncular oldukça zeki ve planlı adamlardı. Hatta asıl civ community sitesi vardı, yapımcılar falan da takılıyordu. Adamlar oyundaki formülleri falan çözüp oyunun her detayını inceleyen adamlardı ki, oyunda detaydan çok bir şey yok.
Civ serisi basit olmaktan çok uzak bir seri. En azından 3 ve 4.

Tabi bu bahsettiğim önceki civ oyunları için. Civ5 hakkında okuyorum, "dumbed down" terimi çok geçiyor. Eğer böyle basitleştirmeler olduysa, civ fanlarının bu lafı kullanması normaldir.

Öte yandan civ4 ilk çıktığında da "vööğğğ civ serisi bittööğğ" diye çok yorum vardı, sonra oyunun detayları keşfedildikçe rayına oturdu.

O yüzden hala izlemedeyim:))
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi burada "lanet olsun oyun çok kolay" diyen arkadaşların hepsi 8. seviyede oyunu iki era da mı bitiriyor da böyle bir beyanda bulunuyorlar.

ikinci olarakda dünyanın en basit mekanikli oyunu go bir siyah bir beyaz taştan ibaret ama oluşturulabilecek stratejinin sınırı yok kalkıp "lanet olsun go çok dumbed down pff" mı diyeceksiniz.

Not:iki ünitenin yeri değiştirilebiliyor,yani hasar alanı geri çekip yerine yenisini alabiliyorsunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...