Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V


tunch

Öne çıkan mesajlar

maelstorm said:

Komutan said:

Oyunun basitlestirildigine genel olarak katilmiyorum. Bir kisminiz her turlu farkliligi "dumbed down" diye yorumlamis. Neticede Civilization serisi hicbir zaman icin hardcore strateji degildi.

Hardcore'dan kastın nedir bilmiyorum ama civ serisinin fanları ve yüksek seviye oyuncular oldukça zeki ve planlı adamlardı. Hatta asıl civ community sitesi vardı, yapımcılar falan da takılıyordu. Adamlar oyundaki formülleri falan çözüp oyunun her detayını inceleyen adamlardı ki, oyunda detaydan çok bir şey yok.
Civ serisi basit olmaktan çok uzak bir seri. En azından 3 ve 4.

Tabi bu bahsettiğim önceki civ oyunları için. Civ5 hakkında okuyorum, "dumbed down" terimi çok geçiyor. Eğer böyle basitleştirmeler olduysa, civ fanlarının bu lafı kullanması normaldir.

Öte yandan civ4 ilk çıktığında da "vööğğğ civ serisi bittööğğ" diye çok yorum vardı, sonra oyunun detayları keşfedildikçe rayına oturdu.

O yüzden hala izlemedeyim:))


o forumlardaki adamalr bu hale getirdi zaten, aha yukarda jon bebesi ile roportaj var

from gamers for gamers iyi guzelde, bu formul acikcasi islemiyro artik cunki oyuncu ne istedigini bilmiyor, firmalarda INOVAYSIN diye FAST PACED diye bu zibidileri serbest birakiyorlar, ortaya age of empires 3 ler civ 5 ler HoI3 ler cikiyor

ensemble iste, greg street (namideger gostkirowler) efendiyi yaptigi haritayi begenip ise aldi bu sekilde, age of 2 de harita yapti age of 3 de lead designer oldu bu jon bebesi gibi FAST PACED, EZ TO PLAY diye oyunun icine eden birsuru aptal karar aldi, online oyuncu rahat oynasin E-SPORTZZZ OLSUN LOLOLOL diye alinan bu kararlar oyunun icine etti

civdede ayni yolda gidilmis iste gayet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aoe3'ü yapanların bilgisayarı yansın :P

civ5i henüz sizin kadar takip edemedim ama eğer civ derinliği kaybolduysa istemem arkadaş civ ismini taşımasın.
adı call top power fln olsun. sam'in saydığı şeyler gitmişse zaten GG...

bi de yaralı üniteyi geri çekmek nasıl bi strateji dehası ister ki :D eğer yaralı üniteyi geri çekmeye strateji diyosak yanalım pati ahalisi olarak. :D mighty ben yanlış anladım galiba dostum.

bu arada bu projenin arkasında sid meier yok mu? bence civ'in stratejik dernilğinin kaybolmasına izin vermez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

maelstorm said:


Hardcore'dan kastın nedir bilmiyorum ama civ serisinin fanları ve yüksek seviye oyuncular oldukça zeki ve planlı adamlardı. Hatta asıl civ community sitesi vardı, yapımcılar falan da takılıyordu. Adamlar oyundaki formülleri falan çözüp oyunun her detayını inceleyen adamlardı ki, oyunda detaydan çok bir şey yok.


Bir oyunun hardcore olmamasi az zeka ve strateji icerdigi anlamina gelmez. Oyunun ne kadar karmasik olduguyla alakalidir.

Ornegin satranc son derece casual bir oyundur; belki 15 dakikada tum kurallarini ogrenebilirsin. Ama sanirim kimse satrancin stratejik derinligi olmadigini iddia edemez.

Ayni sey Starcraft icin de soylenebilir mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mardox said:


bu arada bu projenin arkasında sid meier yok mu? bence civ'in stratejik dernilğinin kaybolmasına izin vermez.


Sid Meier'in son donemde lead designer olarak gorev aldigi tek oyun Civilization Revolutiondi. Su anda da Civilization'in Facebook versiyonunun lead designeri bildigim kadariyla.

Bunun disinda her projeye bir etkisi var tabii, ama lead designerlik yaptigi oyunlardan da anlasilacagi gibi, zannettigin dogrultuda dusunmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

civilization 4 de eklenen din, corp vs. faktörler, gerek geçmişte gerekse günümüzde uygarlıkların yaşamında etkin rol oynadığından oyuna güzel bir hava ve derinlik katmıştı. bu tip faktörlerin yokluğunda insan tabi muadili birşeyler arıyor, bulamayınca da hayal kırıklığı.

birde burdaki olay sadece strateji oynamak değil, civilization oynamak. işin içinde az strateji çok strateji olmasından ziyade oyunun içeriği, güzel vakit geçirtebilmesi ve oyuncuya yarar sağlar yenilikler barındırıp barındırmadığı ile alakalı.

civilization ın yanı sıra düzgün olarak hazırlanıp sunulan bir master of orion 4 istiyorum ben o da ayrı :)

şunu da kabul etmek lazım ne oyunlar eskisi gibi ne de oyuncular.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Bir oyunun hardcore olmamasi az zeka ve strateji icerdigi anlamina gelmez. Oyunun ne kadar karmasik olduguyla alakalidir.

Ornegin satranc son derece casual bir oyundur; belki 15 dakikada tum kurallarini ogrenebilirsin. Ama sanirim kimse satrancin stratejik derinligi olmadigini iddia edemez.

Ayni sey Starcraft icin de soylenebilir mesela.

Civ serisi ortalama oyunlardan her yönden karmaşık kanımca. Dediğin gibi satranç mesela kurallar açısından çok derin değildir. Go aynı şekilde. Ama oynanışın ve stratejinin dibi yoktur.

Ama civilization kurallar açısından da asla basit olmadı (civ5i bilmiyorum). Yiyecek formülleri, savaş formülleri, sliderlar, beakerlar.. oyunun arabirimi tek başına bir karmaşa eğer daha önce oynamadıysan. Bir de oynanış/strateji derinliği var, o da evlere şenlik.

Ne bileyim Turn based bi strateji olarak HoMM serisi mesela öğrenmesi çok daha basit bir seridir, içine girince derinleşir yine. Ben Civ'den daha karışık çok fazla oyun bilmiyorum (vardır ama ortalamaya bakarak şeyediyorum)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mighty_THoR said:

oyun gayet derin ama o derinliği anlamak için birinci seviyeden yüksekte oynamak birazda kapasite sahibi olmak lazım. yoksa oyunda binbir değişik faktör var

prince'de oynadım, kapasite de hamdolsun mevcut. derinlik =/= zorluk kaldı ki. gereksiz sataşmalar yapmayalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

böbrek taşı düşürmek için oyun oynamıyorum, yapay zekanın rakip olabilmesi için hile dizmesi gereken oyun da derin olmuyor otomatikman. happiness dışında oyunun neden yağmurdan kalma su birikintisi kadar sığ olduğunu izah etmişiz. eski oyunlarda getirilen neler varsa hepsi çıkarılmış. civ1 remake gibi birşey olmuş. varsa konuyla ilgili diyeceğin, buyur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onun bunun olmaması önemli değil,banka 25% gold bonus veriyor çok basit demek asıl sığ olan

oyunda bin tane değişken var önemli olan bankanın bonusu değil o bankayı kurup kurmamak.

x research y policy z victory kasan biri o bankayı yapabilir ama bu verilerden herhangi biri değiştiği anda banka yapma gereği duymaya bilirsin.

bunları anlamak için işte söylediğim gibi yapay zekanın 2 tane pikeman yapıp sonra senin oyunu bitirmeni beklediği bir zorluk seviyesinde değil seni yenmek için köküne kadar uğraştığı bir seviyede oynaman lazım o zaman o bankayı yapsam mı yoksa temple yapıp culture kassam da şuradaki policy i alsam trade incomedan daha fazla mı gelir elde ederim yoksa unit basayım open border anlaşmasını kabul etmediğim diye ai savaş açtı elimdeki askerler kaç turn dayanır hesabıyla ekrana bakar buluyorsun kendin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o dediğin hesaplar önceki oyunlarda da vardı, üstüne daha tonla şey vardı. bütün oyunları normal zorluk seviyesinde oynar ve değerlendiririm, oyunların neredeyse hepsi (herhalde 1-2 oyun görmüşümdür taş çatlasa bunu yapmayan, yapımcılar oyuncuların ezici çoğunluğunun tercih edeceği seviyeyi bilerek ve isteyerek aptal bırakmayacak kadar sağduyulular, daha zorlanmak isteyene de hileli zorluklar sağlıyorlar) maksimum zekasını sunar zaten o zorlukta. kaldı ki bir kere daha diyorum, senin dediğinle benim dediğimin hiçbir bağlantısı yok.

onun bunun olmaması evet sığlık, senin mantığına göre oyundan teknoloji ağacını, şehir kurmayı filan bile çıkarsak sığ olmayacak çünkü rts gibi "o birimi mi bassam bunu mu" diye düşüneceğiz gene. civ'i starcraft gibi oynayacak birisi değilim.

oynamayanlara bilgi mahiyetinde liste halinde tekrarlayayım:

- health yok
- pollution yok
- religion yok
- corportation yok
- happiness pool bütün ülkeye ortak, ankara'da colosseum yaparsanız bunun verdiği bonusu bir havuza katıyor. o havuzda yeterli happiness yoksa istanbul'daki halk "çok mutsuzuz, hadi growth'u dibe vurduralım" diyorlar. bütün etkisi ülke çapında growth penalty.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

o dediğin hesaplar önceki oyunlarda da vardı, üstüne daha tonla şey vardı. bütün oyunları normal zorluk seviyesinde oynar ve değerlendiririm, oyunların neredeyse hepsi (herhalde 1-2 oyun görmüşümdür taş çatlasa bunu yapmayan, yapımcılar oyuncuların ezici çoğunluğunun tercih edeceği seviyeyi bilerek ve isteyerek aptal bırakmayacak kadar sağduyulular, daha zorlanmak isteyene de hileli zorluklar sağlıyorlar) maksimum zekasını sunar zaten o zorlukta. kaldı ki bir kere daha diyorum, senin dediğinle benim dediğimin hiçbir bağlantısı yok.

onun bunun olmaması evet sığlık, senin mantığına göre oyundan teknoloji ağacını, şehir kurmayı filan bile çıkarsak sığ olmayacak çünkü rts gibi "o birimi mi bassam bunu mu" diye düşüneceğiz gene. civ'i starcraft gibi oynayacak birisi değilim.

oynamayanlara bilgi mahiyetinde liste halinde tekrarlayayım:

- health yok
- pollution yok
- religion yok
- corportation yok
- happiness pool bütün ülkeye ortak, ankara'da colosseum yaparsanız bunun verdiği bonusu bir havuza katıyor. o havuzda yeterli happiness yoksa istanbul'daki halk "çok mutsuzuz, hadi growth'u dibe vurduralım" diyorlar. bütün etkisi ülke çapında growth penalty.


Sam şunu desen anlıycam daha önceki civilization oyunları yetersizdi ve buda yetersiz, ama genel olarak sen civ5 in önceki oyunlara göre kırpıldığını hatta bazı şeylerin mantıksız hale getirildiğini savunuyorsun ama ben katılmıyorum ve bence oyunun kendi içinde mantığı göreceli bir kavram.

Örneğin en çok hapinnes olayına değinden ama birde şöyle düşün örneğin ankarada yaptığın bir collesiuma istanbuldan insanlar giderek eğlenebilir ve mutluluğu artırabilir yada istanbulda kurduğun sirke ankaradan insanlar gidebilir. Geniş çerçeveden bakarsaksa daha realist olarak ayrıca ülkenin genelinde refah ve mutluluk yoksa ülke nüfusunun artması büyümesi kısıtlı olur ve şehirlerdeki nüfus büyümesi sadece mutluluğa bağlı değil food rate oranına da bağlı. Ayrıca bu unsurlar büyümeyi dengeleyici şekilde ayarlanmış (genel mutluluk oranı).

3-4 oyun oynadım her defasında farklı taktikler denedim orduyu büyütüp domination, kültür kasıp şu adopt olan taktikler falan her oyun tarzına göre ilerleyişi seçmen gelişimi bambaşka etkiliyor. Örneğin yakınındaki topraklarda başlarda fazla luxarius çıkmadı topraklarda kısmen verimli az şehir kurup taktiğinide ona göre belirliyip toprağı kısıtlı ama güçlü bir ülke olabilirken, farklı coğrafyada geniş topraklarla aynı güçte bir devlette olabiliyorsun.

health olayı religon olayı kaldırılmış evet ama bilmiyorum bana pek eksi gibi gelmedi okadar detay eklenmişken bunların pekde gerekli olduğu düşünülmemiş ve kendi açımdan düşünerek sölüyorum bence mantıklı. Yani şehirde sağlık oranını dizginlemeyi çalışmayı: ehh şehir büyürken bunu birşekilde ayarlıyordur okadar kaynak ve refah içinde olan bir toplumu health sorunuyla kısıtlamak çokta mantıklı değil. Yani eklenebilecek okadar detay varken bu çokta mantıklı değil bana göre.

Ordunun stacklenmemesi olayına gelirsek eski sistemde pek mantıklı değildi buda pek mantıklı değil ama oyunun yapısına göre bence daha güzel eksileride var artılarıda gerçi. Birde şunu düşünün daha az sayıda birim üretiyoruz ama bunların birer orduyu simgelediğini biliyorsunuz nasıl şehirlerdeki 10-15 sayısının milyonları simgelediğini bildiğiniz gibi.


Açıkçası söylemek istediklerimi tam ifade edemedim ama SONUÇ OLARAK şunu söylemek istiyorum: Oyunda yapılan değişiklikler, eklenilen özellikler, çıkarılan detaylar bakış açısına göre değişir ve tartışılabilir. Arayüzün sadeleşmesi ve daha kullanıcı dostu haline gelmesi oyunun basitleştirildiği düşündüreilir size ama bence böyle birşey söz konusu değil. Bana kalırsa oyun oldukça başarılı olmuş hatta Civ4 ün ilk çıkan halinden daha başarılı expansionlarla da dahada başarılı olucaktır. Yapılan değişikliklerin bir kısmı marjinal ve riskli evet ancak kesinlikle geniş çerçeveden bakın oyuna ve kesinlikle hakkını yemeyin (sözüm meclisten dışarı). En azından önyargılarınıza yenilmeyin :) oyun gerçekten çok başarılı ve sığ değil denememiş ve merak eden arkadaşlara şiddetle öneriyorum. Dip not: civ2den beri tüm oyunları oldukça uzun süre oynadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bide şunu eklemek istiyorum bilmiyorum kızarmısınız ama (kimi insana wowdan öööö gelmiş olabilir çünkü) mesala adamlar cataclysmde talent olayını tamamen değiştirdiler biliyorsunuz. İlk başta herkez şaşkınlıkla karşılayıp aa talent olayınıda embesillere göre yaptılar dediler ama allah aşkına şu talentları adam akıllı iyice inceleyen insanlar şunun aksini söyliyebilirmi; örneğin combat roguesunuz pve için en yüksek dpsi yapan talent dizilimi bellidir göya yığınla talen var seçenek var ama mecburen onu oynarsınız istediğiniz dummyde istediğiniz taktikle deneyin oyun sitilinizi değiştirin %90 oranında bir build vardır. heba olan bisürü işe yaramaz talent gri simge olarak orda bekler ama bu çeşitlilik olur.

Şuanki istemde ne yaptılar adamlar talent sayısını azalttılar ama gerçekten fark yaratıcak ve işlevsel talentlar koydular ve zaten verileceği belli bariz olan passive yada anlık kullanılıcak skilleride seçtiğin ağaca otamatik eklediler.

Gelelim civ5 e burda da bana göre durum aynı evet kırpılmalar var ama çoğu gerçekten kullanılmayan yada zaten kesin yapmak zorunda olduğumuz şeyler. Bunun dışında yaptığımız herşey daha keskin ve işlevsel hale getirilmiş. Ve tekrar ediyorum oyunda çıkarılan kadar eklenen ve optimizesi güzel yapılmı tonla şey var ama tabiki oyun kusursuz değil Ve hiçbir zamanda olamıycak :) hiç bir oyunun olamıyacağı gibi ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öncekiler 3'ten itibaren yetersiz olmaya başlamışlardı çıktıkları devre göre, ilk civ zaten vaktinin ötesinde ve devrim olan, oyun tarihine şekil veren bir oyun. ikincisi de hadi çıktığı devir için rakibi yoktu öyle. ama 5 denilen oyun 2010'da çıkıyor ve artık 20 yıl geçtikten sonra bazı sorunların halledilmesini ve oyunun hissedilir ölçüde geliştirilmesini bekliyorum. 20 yılda oyunlar nereden nereye geldi, bunu beklemek anormal birşey değil. bunu yapacaklarına son iki oyunda eklediklerini de çıkarıyorlar. çocuk oyunu olmuş diyemem çünkü ben çocukken bu kadar basit oyun sevmezdim gene.

happiness'a değindim çünkü medeniyet kurarken (4386497 turn dıkşın dıkşın korsan bombalamak adı "medeniyet" olan bir oyunda en çok yapmayı bekleyeceğim birşey değil) uğraşmayı gerektiren yegane olay filan.

yahu kim nereden nereye gidiyor yayan yahut at arabasıyla, uçağa mı binip gidiyor millet arena dövüşü izlemek için? mantık aramayın şuna rica ederim. :) "o kadar basit yapalım ki maymunlar bile oynayabilsin" denmiş bariz. hakkari'deki insanlar mutsuz diye istanbul'da insanlar sevişmiyor mu? ülkenin ortak mutluluğunu da geçtim, neden büyüme oranı düşsün? mutsuz insanlar çocuk yapmıyor mu? tam tersine, refah oranı düşük ve mutsuzluk için daha çok sebep bulunan ülkelerde daha hızlı nüfus artar beraberinde eğitim düşüklüğü gibi hususlar da bulunduğundan. önceki civ'lerde nüfus büyürdü gene ama mutsuz insan sayısı da beraberinde artardı, bununla boğuşmak zorunda kalırdınız gene. gameplay olarak kötü anlamda basitleştirme var.

hepsi var o dediklerin ve çok daha fazlası civ 3 ve 4'te.

hangi detay eklenmiş? eklenen çöp yok. şehir devleti diye süper gereksiz, ne idüğü belirsiz birşey eklemişler hepsi o. askerlerin stack yapılamaması bir yenilik değil yani kimse kusura bakmasın.

arayüz de inanılmaz kötü, ama diğer bütün şikayetlerin arasında söylemeyi unutmuşum. en çok kullanılan, en çok bakılan şeylere minnacık menülerden daracık seçenekler arasından ulaşılıyor ki her turn demographics'e bakmaktan illallah dedim. bir tech tree'ye bile ulaşmak cambazlık, başka birşeyleri kapaman gerekiyor. aynı anda göremiyorsun en önemli, en sık bakılacak şeyleri. civilopedia böyle kuş kadar help düğmesine konmuş. haritanın büyüklüğü anlaşılmıyor sadece görebildiğin yere göre ölçeklendiğinden. vesaire vesaire, civ1'den sonraki en kötü arabirim bununki ama.

bunun genişlemelerle düzelme ihtimali düşük çünkü ana oyun mekanikleri katledilmiş. öyle 2 lider 3 millet eklemekle çözülecek işler değil. belki jon'u kovarlarsa sonra 6'ıncı oyun birşeye benzer tövbe ederlerse basitleştirme işinden. ben de ilk civ'den beri oynadım ve şahsi düşüncem ilk defa bir civilization "bu ne yahu" dedirtti. şu forumu takip edenler de bilir ki öyle eski oyuna körü körüne saplanan, yeniyi reddeden bir insan değilimdir. ona rağmen büyük hayalkırıklığı oldu benim için.

wow talent tree olayına gelince: bana sorsalardı ben 5 yıl önce söylerdim iğrenç olduğunu ve elden geçirilmesi gerektiğini. ne değişiklik yaptılar görmeden yorum yapmayayım ama yeni akıl etmişlerse onlara "günaydın" diyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...