Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

7.62 High Calibre


Quel-Thul

Öne çıkan mesajlar

valla bu türdeki oyunlar arasında en sağlam grafiklere sahip diyebilirim rahatlıkla gene de.

ja2 sevmiştim ama lvl'a göre spotting oyunun tek kritik olayıydı ve 1dmg alsanız bile dağılıyordu karakter tümden. çok fazla kasınçtı adamı göremeden o görürse. burada hızlı bir silahla (smg, tabanca vb) o sizi önce görse bile siz daha önce vurabiliyorsunuz. (dexterity, agility filan da etkiliyor tabii)

yalnız oynamadan önce ilk sayfada bold ile yazdığım şeyi yapın çünkü çökmeye çok meyilli oyun. quick save filan sık kullanın, nerede çökeceği hiç belli olmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonutopia said:
Jagged Alliance 2 ye laf atmayin tas olursunuz :)
Silent Storm kadar iyiyse bile yeterli..onu gecmesine ihtiyac yok..
Torrentten asiliyorum bakalim nasil cikicak..
Bu gibi oyunlari grafik olarak gormemek lazim strateji mantigi soylendigi kadar iyiyse tmmdir..

ja2 + 1.13 mod zaten bir efsane(tu)
torrentte bu oyuna ait 2-3 dosya var iş görecek. ama en iyi olanı bile 10 günde anca iniyor. ben mecburen rapid tarzı biyerden çektim, 4-5 günde anca çeyreği inince torrentten dellendim:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya hakkını vereyim, çok detaylı bi oyun. JA2 yi çok seven biri olarak söylüyorum çok daha ileri götürmüş bazı şeyleri.

Ama günümüz oyun piyasası için zayıf kalmış atmosfer olarak çok statik.

Oyunun rp kısmıysa benim oynadığım kadarıyla baya oblivion detay seviyesinde :D Tüm kadın ve erkek polislerin resimleri aynı, ne biliyim şu adam hakkında soru sor dersen çoğu karakter virgülüne kadar aynı cümleyle cevap veriyorlar falan.

Etraftaki binalara giriyorum istediğim gibi, bankaya giriyorum kimse karışmıyor ama zaten kasa da yok bankada :D. Bu tarz şeyler biraz canımı sıktı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya rpyi falan okadar sorun etmeyin bence. konu rp olunca zaten olaya herkesin hayalgücü dahil olur ve ipin ucu kaçar, istekler bitmez.
bu oyun ise son yıllarda nerdeyse hiç bulamadığımız "squad-based tactical strategy" türünde ve modern çağda geçmesi yani fantastik uydurma bir dönemde geçmemesi de önemli bir artısı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kharon şimdi şehir içinde hayli el bombası salladığım bir çatışma var, şunu gördüm:

tahta duvar vardı, ilk bombayla çatladı dağıldı, ikinci bombayla tümden yıkıldı. ama taş duvara hiçbirşey olmadı.

tabii ilerde daha kuvvetli uzaktan kumandalı patlayıcılar varmış, onları denemedim. kesin konuşmam yanlış olabilir.

bir ekleme daha, tahtadan gözcü kulesine çıkmıştım. el bombası sallarken adrenalin fırladı, el bombasını fırlatamadım. bütün gözcü kulesinin tepesi havaya uçtu eheh. yıkıldı tepesi sadece ayakları kaldı.

heh dahası da var: gece savaşıyoruz, duvar diplerinde saklanmaya çalışıyorum filan ama lambalar bozuyor kamuflajı tümden. bombalardan biri lambayı da kırdı, sıvıştım hemen bulamadılar kovalayanlar. (:P) kamuflaj setleri de var bu arada tabii ama pintiliğimden kullanmadım henüz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kharon için özel deniyorum tek tek lol:

ince (ev içi) duvarlardan geçiyor mermiler ama kalibre ya da ap mermi farkediyor mu bilmiyorum. artık kendin denersin onu da. (:P)

ha bu arada bütün mermi kovanları yere düşünce duruyor, kaybolmuyor. 15 yıldır filan görmek istediğim bir olaydı oyunlarda. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu tarz oyunlara yeni başlayanlara detay yüklemesi olabilir biraz, gerçi dikkatli oynarsanız öğrenmesi çok zor değil. tutorial göremedim ama manual okumayı tavsiye ederim.

güncelleme: tutorial varmış ama oyun içinden erişilmiyor, start menüsünden seçiyorsunuz, bink video olarak oynatıyor seyretmeniz için.

ha ufak birşey daha: namlular ısınıyor ve isabet oranıyla silahın eskimesini etkiliyor. bir de her savaştan sonra bakım kitiyle temizlemek lazım yoksa kir birikince eskime hızlanıyor. ama her savaştan sonra temizlediğim silahta %1 bile eskime olmadı daha. misfire olayını etkiliyor kir ve eskime.

YENİ BAŞLAYANLARA ÖNEMLİ NOT:

zorluk seviyesini gidip elle ayarlayın, normal zorluk seviyesinde gerçekdışı bazı avantajlar var çünkü. elle kapatmanız lazım onları birşeye benzemesi için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yalnız çok ince, güzel olaylar var silah kategorileri arasındaki dengeyi korumaya sağlayan.

silahınızın belki de en önemli değeri ready time. bu değer silahı ateşlemeye hazır hale getirebildiğiniz zamanın belirlenmesini sağlıyor. sniper tüfekleri filan hayli uzun sürüyor mesela. tabancalar ve smg'ler en hızlı bu açıdan. normalde sniper tüfeği kullanıyorsanız bile güzel bir tabancayı her zaman yanınızda taşımanız için güzel bir sebep, ja2'de filan malum hiç gerek yok uzaktan yakından çakıyordunuz, silah ne kadar güçlüyse o kadar iyiydi her durumda.

şimdiii, bu ready time ile uğraşmamak için silahı hazırla komutu verip hazır nişan almış halde durabilirsiniz swat ekibi misali. amma velakin bu halde hareket ederken daha yavaşsınız ve energy harcıyorsunuz normale ilaveten. aynı zamanda silahınızın ağırlığı da belirliyor bunu. hatta silahınız çok ağırsa o zaman durduğunuz yerde bile energy harcıyorsunuz. ama yere yatarsanız energy harcamadan devamlı hazır halde tutabilirsiniz silahınızı. str miktarınız etkiliyor tabii ki bunları.

seçimler seçimler..

şarjörleri bantla bağlayıp silahı doldurma zamanını önemli ölçüde kısaltabildiğinizi söylemiştim. ama aynı zamanda silahın ağırlığını da arttırıyorsunuz ve yukarıda dediğim olaya da etki ediyor. yani bu bile tamamen no-brainer bir seçim değil. kalaşnikof şarjörleri birbiriyle uyumlu mesela ve 30'luk tek şarjör yerine 45'lik şarjörler alıp birbiriyle bağlasam mı diye düşünüyorum şu anda. silah çok ciddi ağırlaşıyor ama üç katı kadar mermi olacak bir bakıma. ha bir de 45'lik şarjörler kemerdeki cephane gözlerine girmiyor, yeleğe ya da cebime koyabiliyorum sadece. yine seçimler, yine seçimler. :)

ha bir diğer güzellik de yere yatarken yuvarlanabilmeniz. normalde bu oyunlarda yere yatma (prone) olayı risklidir çok, illa kalkmanız koşmanız gerekir, kurşunu da yersiniz kesin bu arada. bu oyunda yerde yuvarlanabiliyorsunuz bir sipere doğru, hızlı değil, enerji harcıyor ama daha güvenli. ama! sırt çantası giyiyorsanız yuvarlanamıyorsunuz yerde. (:P)

of susturucu mükemmelmiş, eşkiyalar güya beni pusuya düşürdü. zifiri karanlıkta çalıların arasından dürbünlü mp5 ile avlıyorum, etrafta koşturuyorlar beni bulamayınca panik oldular ahah.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ŞAHANE!

yıllardır bir oyunda hep yapmak istediğim minimi ile bir evi boydan boya tarayıp içeridekileri haşat etme olayını ilk defa gerçekleştirebildim nihayet! (tu)

saz kulübede saklanmaya çalışan haramileri boydan boya nasıl bir taramışım var ya, ağzım kulaklarıma vardı. birkaç ss aldım ama barut dumanından birşey görülmüyordu burst'ün sonlarına doğru. >:D

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gimli said:
Oyunun rp kısmıysa benim oynadığım kadarıyla baya oblivion detay seviyesinde :D Tüm kadın ve erkek polislerin resimleri aynı, ne biliyim şu adam hakkında soru sor dersen çoğu karakter virgülüne kadar aynı cümleyle cevap veriyorlar falan.


şimdi esasen gimli'nin dediği gibiydi benim de ilk izlenimim ama ilk izlenimler yanıltıcıymış. (:P)

evet 'generic' npc'ler var ama bunlar sokaktaki gezen vatandaş ya da güvenlik güçleri. bunların dışındaki quest ile ilgili npc'ler pek öyle değil. quest'lerin çoğunun birden fazla çözüm yolu var, tümden oblivion gibi demek pek doğru olmaz. oyunun rpg olmadığını düşünecek olursak bir örnek vereyim:

rpg türünde olmadığı halde oyun kimi rpg türü oyundan daha fazla seçenek şansınız var. bundan daha çok dialog içeriğine sahip squad taktik oyunu da şahsen görmedim bugüne kadar doğrusu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok maalesef kan olayını eleştirmiş insanlar, öyle bir eksik var ama bilerek mi emin değilim. benim de hoşuma gitmedi tabii.

oyun grafik olarak beklediğimden iyi doğrusu, herşeyi kökleyince bu tarz bir oyun için (fps değil sonuçta, zoom out yapıyorsunuz fps'in dibe vurmaması lazım) fazlasıyla tatmin etti beni.

ha bu arada yazacaktım, unutmuşum. minimi'nin namlusu uzun süreli keintisiz burst'te çok ısınıyordu, sonrasında çok hızlı eskiyordu ve berbat oluyordu isabet değeri, misfire yaptı filan. yedek namlu buldum savaş esnasında değiştirilebilecek, zevkten dört köşe oldum gene. bir oyunda ne görmek istemişsem hepsini özel koymuşlar sanki. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

karakter gelişimi jagged alliance gibi düşünün, belli stat'lar (hepsi değil, mesela eyesight & hearing hep sabit ama strength, agility vb artıyor) ve bütün skill'ler belli aktiviteleri (bazısı canlı hedef gerektiriyor shooting, reaction gibi, bazısı da str gibi yürürken bile artabiliyor) yaptıkça artıyor. merak eden olursa strategy first forumunda brigade e5 bölümünde detaylı açıklamalar var stat'ların hangi aktivitelerle arttığı. ama artış hızı morrowind gibi filan değil, ja2 gibi denebilir. kabaca bir fikir vermesi için şöyle bir ss koyayım:

replay value var, neden denirse: hükümet için çalışabilirsiniz, isyancılar için çalışabilirsiniz, yojimbo modu çift taraflı çalışabilirsiniz, (belli bir yere kadar, sonra anlıyorlar filmdeki gibi ehue) kendinize çalışabilirsiniz.

yev ben de bekliyordum ama unutmuşum, ilk oyunları öyle düşük puan alınca zaten fazla umudum yoktu. beklediğimden çok daha iyi çıktı diyebilirim. bu türü sevenler bug'ıydı, kusuruydu zaten dikenine katlanır tahminimce.

yalnız bir ekleme daha: stat'lar (skill'ler değil) yani parameters, genelde belli bir miktarda artabiliyor. hangi değerin ne kadar arttığı pdf manual'de var. experience sınırsız artıyor mesela ama str sadece +50'ye kadar. bazısı +10 ya da +15. başlangıçta hazır karakterlerden (8 taneden biri sanırım) birini seçtiğiniz için buna dikkat edin. her biri değişik bir yöne doğru meyilli, ben mesela deneyimi daha az birini seçtim deneyim nasılsa sınırsız artıyor diye. kendiniz tam anlamıyla gamey 18/99 str karakter yaratamıyorsunuz yani. hazırda öyle char var ama başka açılardan gudik. (:P) karakterin skill'leri kendiniz ayarlıyorsunuz ama.

yev çoştum çünkü detaylar tam benim hep aradığım gibi, demin mermileri karşılaştırıyordum mesela, hepsinin penetrasyon değeri, uçuş hızı, gram ağırlığı, hp dmg'si, energy dmg'si filan ayrı yazıyor. zırhların gene neyi ne kadar durdurduğu, ne kadar hasar aldığı filan üzerine şurada güzel bir araştırma yapılmış:

cephane ve zırh hesaplamaları

zırh belli dirence sahip mesela, seramik plaka 9mm parabellum ile kırılmıyor diyelim ki ama 7.62 gelince kırılıyor. her cephane ve zırh için ayrı değerler var ve kıyamet kadar ammo çeşidi var. yerli malı mermiler var mesela daha ucuz ama ithal mermilerden daha zayıf heh. cimriliğimden ölülerden mermi topluyordum ama sanırım onları toptan satıp ithal malı mermi alacağım sanırım yakında.

yeni başlayacaklara bir tavsiye daha: ilk sayfalarda verdiğim yapay zeka ayarını yapmayın çünkü şehir savaşları real-time olduğu için fps'in canına okuyor 60 kişi birbirine girince.

bir diğer öneri de quest için öldürmeniz gerekmiyorsa isimli npc'leri öldürmeyin, ileride bir quest için gerekebiliyor ve ortada kalıyorsunuz doğal olarak. çok ağlayan olmuş forumlarda, baştan başlamışlar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...