Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

MMO'lar çok mu sıradan kaldı?


Chewy

Öne çıkan mesajlar

MMO'ya uo ile başlamıştm ve 7 sene oynayıp oeh dedikten sonra oyun arayışına girmiştim.KO gibi kötü bir oyunu 1 hafta oynadıktan sonra WoW'a başladım.Wow'da grafik haricinde bir şey göremedim açıkcası.oyunu 30 dk oynadıktan sonra bayıo beni.Hiçbir oyun uo'ya ilk başladığım zamanki zevki vermiyor.Şimdi gerçi hepsi sıradan gelio ve oynayasım yok bunları.Farklı bir şeyler arıyorum bu saydığım oyunlardan farklı bir mmo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu hadise üzerinde ciddi kafa yordum ve şu sonuca ulaştım.

mevcut mmolarda 2 tane derin eksiklik var ve bu bir süre sonra sorun yaratıyor

1 Oyuncu tarafından sahip olunabilecek bir ev (instanced değil bildiğin harita üzerinde bir parçaya sahip olma) ve bu evi oturup değiştirmek dayamak döşemek eq2 deki ödülleri silahları vs yi duvara asma

2 mevcut oyunların hepsinin craft sistemi öylesine konulmuş ve hiçbir işe yaramıyor ne yaptıklarınızı doğru düzgün satabiliyorsunuz nede kasarken bir manası var hepsinde bin tane şundan yap skill al yaptıklarını çöpe at mantığı var oysaki craft başlı başına bir hadise.

bu iki hadisenin eksikliği bir süre sonra raid raid kas kas farm farm daral durumuna yol açıyor bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok doğru mesela uo oynarken full craft oynayabiliyorduk.Ve daha da önemlisi craft item>drop item %90 geçerli bir eşitsilikti.Oyunda gerçekten pvp dışı şeyler vardı.

+ olarak itemin dağlar kadar fark yaratması bence oyunu farm farm boss kes döngüsüne sokuyor.Çünkü itemi max. hale getirmeden pvp de daha yeteneksiz bir adamın avı olabiliyorsunuz.E itemi max hale getiriyorsunuz hop bi patch vb. ile daha iyi geliyor.İtem çok öne çıkınca sürekli farmlamak zorunda kalıyorsunuz bu çok sıkıyor MMO'larda,zaten temel bırakma sebebim bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fantasy baydi sci-fi lazim saglam. mighty senin dediklerin swg de var tam istedigin tarzda ama tabii malum bazi sorunlarida var..

degisik bir dunya degisik bir hava degisik bir tarz lazim. birde yaslandik bence. yillardir mana buyu mage kilic kalkan savas hep ayni seyler..

full degismeli sistem o zaman hos olacak. bana simdi ne sunsaniz fantasy baseli iki dakkada bok atabilirim oyuna o derece baydim bu tarzdan.

hepsinin basi sonu ortasi leveli skili ayni. yani oyuna baslarken sonunu biliyorum artik o derece :( buda beni sahsen oyundan sogutuyor ve oynatmiyor oyunu..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kanuni bizim ahaliye anlatmaya çalışıyorum dinleyen yok artık biraz daha kılıç savurursam kusucam

Not:bu swtor dan ümidim vardı onlarda tutturmuşlar bir heroic heroic diye keyfim kaçtı.Ben kahraman değilim kardeşim kendime kenarda köşede bir dükkan açıp 3-5 bişeyler craft edip satınca mutlu olmak istiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

- uo dandik bir oyundu. zamanında anlatamamıştım ama şimdiki "uo nostaljisi" yüzünden hiç anlatamam herhalde :) . Oyunun ilginç yönü, beş-on expansion pack'ten sonra adam gibi bir hale gelmiş olması. şimdiki mmorpg'ler genelde yeni (wow-war-aoc gibi). Bunların oturması için expansion ve zamana ihtiyacı var. Bol bol expansion çıkartan oyunlar eskidi (ao-eq-daoc gibi). Bir de uo'nun avantajı çok kolay chat yapabilmen ve tamamen Türk sunucularında oynayabilmen idi. Yeni mmorpg'lerde bu imkan yok. 3D third person kamera açısı da chat olayını zor bir hale getirdi.

- Genelde gördüğüm kadarıyla insanların hep uo-ko-wow üçgeninden bahsettiğini görüyorum. Nedense "mmorpg'lerden istediğimi alamıyorum" diyenler sadece bu oyunları oynamış kişiler. Benim tavsiyem farklı oyunlar oynamanızdır. Mesela AO rp ve dinamizm konusunda oldukça farklı bir oyundu. AOC da az çok AO'ya benziyor bence, ama insanlar WAR sevdası uğruna AOC'u harcadı. Değişik birşeyler istiyorsanız, etrafta bir çok değişik oyun bulunmakta. Ancak UO-KO-WOW derken bunlar gözden kaçıyor. Türk oyun dergilerinde de pek tanıtılmıyor ne yazık ki bunlar. Örneğin Planeshift oynadınız mı? Ben oynamadım hiç. Ama Open Source, beleş ve yıllardır geliştirilen bir oyun. Şimdi sitesine baktım, halen aktif gözüküyor, bir cümle de çok ilgimi çekti: "You have the option to live as an adventurer or as a normal citizen - both paths will be rewarded in the game." Bunun dışında AO, SWG, LotRO, Guild Wars, Second Life gibi oyunlara da bakabilirsiniz.

- "Kılıçla savaşmaktan sıkıldım, her yer fantastik oldu" olayına da katılmıyorum. Doğru, 4 tane arka arkaya fantastik MMORPG çıktı. Ama onlar da Conan, Warhammer, Lord Of The Rings ve Warcraft gibi bilindik hikayelerden yapıldığı için fantastik kurgu MMORPG'si olmuş durumda. Sci-fi yapmak isteyen oldu da tutan mı oldu?
Elimi sallasam sci-fi'a çarpıyor, öyle abarttığınız gibi nadir birşey de değil. Yeni çıkacak KOTOR Online, Huxley dışında, Tabula Rasa, Eve Online, City Of Heroes/Villains, Anarchy Online, Star Wars Galaxies, Planetside, RF Online, Starport gibi oyunlar bulunuyor. Daha saymak gerekirse, Jumpgate Evolution, Stargate Worlds, Earthrise, Fallen Earth, Infinity, Star Trek Online, Force Of Arms, Kaos War, Divergence, Global Agenda, Twilight War, Starquest, Face Of Mankind, Entropia Universe, Rise, Jumpgate, Vendetta, Universe Online, Neocron 2, Atriarch, Ruin Online gibi bir sürü oyun varmış.

- Bilindik (WoW, AOC, WAR benzeri) MMORPG'ler üzerinden konuşursam, Bu tip oyunlarda benim de sevmediğim bazı şeyler var. Örneğin hepimizi hero klasmanına sokuyor. Sürekli milletin questlerini yapıyoruz. Sanki dünya biz olmasak işlemiycekmiş gibi davranılıyor. Tavuk kesmek beni rahatsız etmiyor. Ama koca bir şehrin tüm işlerini yapmak beni rahatsız ediyor. Kardeşim burda guard felan yok mu, gitsin o halletsin, ama yook, "onun işi var" oluyor, bize gelince "yürü ya kulum" durumları.
Hero olmakta zorlatıldığımız başka bir unsur da, sıradan bir citizen (vatandaş) olamamamız. Ben citizen olmak istiyorum. Bir ev açıp şehirde boş boş oturmak istiyorum. Bunun teşvik edici bir yanı olmalı. Hero/adventurer olmayı seçen oyuncuların bir anlamı olmalı. Yoksa herkes hero olunca oyundaki sosyal yaşam da bitmiş oluyor. Citizen'dan çok hero var. Hey maşallah.
Trade kısmı daha önemli yapılabilinir. Ama oyunculara kolaylık olsun diye trade yetenekleri önemsiz hale getirilmiş durumda. Örneğin bazı strateji oyunlarındaki gibi şehirler arası mal/ürün fiyat farkları olabilir. Bu yüzden bir şehirden alıp başka şehire satıp kar etme imkanımız olabilir. Şehirlerde ürünlerin belirli bir limiti olabilir. Bir item gerektiğinde şehir şehir dolaşmamız gerekebilir. Bazı şehirlerde item bittiğinden o şehrin item ihtiyacı olduğunda biz üretebiliriz veya başka bir şehirden satın alıp getirip verebiliriz. Bunun gibi bir sürü şey üretilebilinir aslında. Bilgisayara bağlı tamamen sınırsız ürünler veya oyuncuya bağlı hiç bulunamayan ürünler seçeneği seçmek zorunda da değiller. Şehirler arasına koycakları kervanlar sayesinde şehirlerin ürünlerindeki belirli bir dengeyi sağlamış da olabilirler bence.
Aklıma gelen başka bir husus, oyuncuların yaptıkları şeylerin o serverdaki dünyayı değiştiremiyor oluşu. Her oyuncu aynı görevleri yapıyor, öyle deva ediyor. Belirli bir loopa sahip (tamam yine belirli durumlarda aynı görevler yapılsın, ama o "belirli durumları" koysunlar da en azından alternatif durumlar görmüş oluruz) dinamik görevler yapabilirler aslında. Warhammerdan bir örnek. Green skinlerin başlangıç yerinde suya düşmüş varillerden dwarf çıkartıp dövüyoruz. Sonra kalenin üstüne çıkıp varile dwarf koyup aşağı atıyoruz. Böyle bir quest konulduğunda, Tepeden dwarf atıldığı her zaman bir sayaca "2" eklensin, aşağıdaki quest her yapıldığında sayaçtan "1" çıkartılsın. Sayaçta sayı olduğu müddetçe, aşağıdaki varil questi aktif olsun. Bu bahis karışık geldiyse şöyle bir örnek verebilirim. Bir tepede B ırkının askerleri var. A oyuncusu olarak gidiyoruz şehrimizden B askerlerini öldürme questi alıyoruz. Bu quest belirli bir sayıda kişi tarafından yapılınca, tepedeki B askerleri despawn olsun ve orasını A ırkı ele geçirmiş olsun. Bu sırada bizim A şehrindeki quest iptal duruma gelsin. B ırkınin kendi şehrinde ise yeni bir quest açılsın, bu tepeyi geri ele geçirme questi. B ırkı yeterince bu questten yaparsa, bu sefer onlar o tepeyi ele geçirmiş olsun, B questi iptal olup A questi tekrar devreye girsin. Bunun gibi şeylerle dinamik bir dünya yaratılabilinir aslında.

MMORPG'lerin çok sıradan kaldığı hususuna bu bahsettiğim nedenler yüzünden katılıyorum.
En garibi, MMORPG yapan firmaların grind üzerine gitme istekleri.
Zaten buralarda hep bu meseleden yakınıyorum ben :D
Biraz daha RP'ye ağırlık verseler keşke. Zaten şu yukarda bahsettiğim şeyler de bu istediğimden geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bone acmis mmorpg.com u siralamis listeyi ceside gore bunlar sunlar varmis demis.

simdi dunyada binlerce cesit et yemegi binlerce cesit sebze yemegi var. bunlarin hepsini yemek istiyorsan senin bilecegin is. ben et yemeklerinden daraldim. sebze cesitlerine bakiyorum ve su anda agiz tadima uygunu yok. olay bu kadar basit.

inanip inanmamak sana kalmis ama su anki piyasada ya da en azindan mmorpg.com gibi sitelerdeki oyunlarin %90 ini denedim. yalanim varsa wow olayim :D sebze cesitleri su an icin bana uygun degil...

ayrica piyasadaki her mmo turununde listeye yazilmasi onlarin oynanabilir veya benim begenime hitap ettigini de gostermiyor zaten.

herkes eve online oynayin diyor. e oynadim 2 seneye yakin, bir cok kisiyi cekmeye calistim ilk ciktiginda kimse tinlamadi. bende daraldim uzayda gemi seklinde takilmaktan.. ayrica eve onlineinda masallah exploitleri bitmiyor ki... yok icerden destekli buyuk corplar ortaya cikiyor yok gecenlerde trilyon isk exploit eden birileri ortaya cikiyor. falan filan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Farklı tat arayanlara "A Tale in The Desert" oyununu öneriyorum.Ülkemizde az kişi tarafından bilinen ve ben dahil belkide oynayan Türk oyuncu sayısı 10 u geçmeyen bir oyun.Ama gelin görün ki hiç bir oyunda yaşayamayacağınız zevki ve oynayışı bu oyunda yaşabilirsiniz.Mesela üzüm üretip şarap yapabilir şarap gurmesi olabilirsiniz. :)

Oynun 4.sü yani "A Tale in The Desert 4" beta testi bitti.3. oyun kapandı.Bugün akşam saatlerinde 4. oyunun canlısı başlayacak.Faklı bir tecrübe arayanlar için şiddetle tavsiyemdir.Olurda bu önerimi dikkate alan olursa oyundaki rumuzum "Murat" . İletişim kurarsanız her türlü yardımı yapar üstüne süper, tadından yenmeyen bir oyun tecrübesi yaşarız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cherokee said:
Farklı tat arayanlara "A Tale in The Desert" oyununu öneriyorum.Ülkemizde az kişi tarafından bilinen ve ben dahil belkide oynayan Türk oyuncu sayısı 10 u geçmeyen bir oyun.Ama gelin görün ki hiç bir oyunda yaşayamayacağınız zevki ve oynayışı bu oyunda yaşabilirsiniz.Mesela üzüm üretip şarap yapabilir şarap gurmesi olabilirsiniz. :)

Oynun 4.sü yani "A Tale in The Desert 4" beta testi bitti.3. oyun kapandı.Bugün akşam saatlerinde 4. oyunun canlısı başlayacak.Faklı bir tecrübe arayanlar için şiddetle tavsiyemdir.Olurda bu önerimi dikkate alan olursa oyundaki rumuzum "Murat" . İletişim kurarsanız her türlü yardımı yapar üstüne süper, tadından yenmeyen bir oyun tecrübesi yaşarız.


linuxta oynanıyor sanırım haberim var o oyundan pek iyi eleştiriler almamış ama denenebilir tabi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Iste su oyunda http://www.ryzom.com/en/ istediğiniz her sey var.
Craft ,pvp,fantasy,sci-fi, vs.vs. housing konusunda emin değilim yalnız, ben oynarken yoktu cunku.
Bu oyunu ben cok begendim , bir o kadar ayrıntılı atmosfer tasarlanmıs ve bu oyun nedense tutmadı,reklam gerekli idi sanırım. Ama denemeye deger.Free deneme suresi de var.

imla hataları ve link ekledim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...