Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dwarf Fortress - Tutorialımsı, Soru Cevapımsı, Tanıtımımsı


Gazanfer

Öne çıkan mesajlar

öncelikle şunu söyliyim, oyunda çok iyi değilim, herhangi bir iddiam yok, henüz adam gibi savaş bile yapmadım, kapitalist ekonomiye geçemedim, bilmediğim pek çok şey var. ama yeni başlayanlara yardımcı olabilceğmi düşünüyorum.

tutorial bölüm 1: dwarf uygarlığımızı kuruyoruz.
bu bölümde yapıcaklarımız:

1. yeni bi dünya yaratıcaz.
2. başlangıç yerimizi seçicez.
3. bu dünyada fortress modunda oyuna başlıycaz.
4. skilleri inceliycez.
5. başlangıç dwarflarımızı ve yanımıza alacağımız eşyaları seçicez.
6. oyuna başlıycaz :)

başlıyoruz bakalım :)

oyunumuzu açtık. karşımıza böyle bi ekran çıktı.



tam ekran ve pencere arasında değişiklik için f11 tuşunu kullanıyoruz.

"start game nerde" diyosunuz. start game yapamıyoruz, çünkü üstünde oynıycak bi dünyamız yok henüz.
hemen "create new world now!" seçeneğini seçerek yeni bi dünya yaratalım.
alternatif olarak kendi istediğimiz parametrelerle de dünya yaratabiliriz "design new world with parameters" seçeneği ile (dağların yüksekliği şu kadar ile bu kadar arasında olsun, sıcaklık dağılımı şöyle olsun böyle olmasın, uygarlıklar en fazla şu kadar yıl sürmüş olsun, vs.), ama şimdilik dursun o kenarda.







bu resimlerde gördüğünüz üzere, dünyamız dinamik olarak yaratıldı.
dünya yaratılırken bazıları bazı koşulları sağlamadığı için reddediliyo, yeniden başlanıyo.
burda gördüğünüz isimler de tamamen dinamik olarak uydurulan, birleştirilen isimler.
dünyamızın adı "Osmlo Udö", yani "The Dimensions of Soul" (çok havalı lan).
herbişeyimiz hazır, 200 yıllık tarihimiz, tarihsel figürlerimiz, olaylarımız da gerçekleşti, aferin bize.
yön tuşlarını kullanarak haritada gezinebiliriz, haritayı duvarımıza asmak için p ile export edebiliriz :)
enter ile haritayı kabul ediyoruz... (o an görünen harita kısmının kabul ettiğimizle bi alakası yok, bütün dünyayı kabul ediyoruz.)



haritayı save etti.



gördüğünüz üzere şimdi "start playing" diye bi seçeneğimiz var. seçiyoruz.



karşımızda oyun modu seçimi var. "dwarf fortress" diyoruz. isterseniz önce "legends" seçip dünyanın tarihine falan bakabilirsiniz, ama ne gerek var oynamak varken.



karşımıza böyle bi ekran çıktı. nedir şimdi bunlar? açıklayalım.
gördüğünüz gibi üç tane harita var şu an. en sağdaki bütün dünyanın haritası. bu harita üzerindeki yanıp sönen sarı "X" bizim cursorumuz. şu an baktığımız yer. o X'in olduğu yerin zoomlanmış hali ise ortadaki region haritası. ondaki X'in üstünde olduğu yerin zoomlanmış olduğu yer ise en soldaki local harita.
biz cursorumuzu yön tuşları ile oynattığımızda region haritasında geziyoruz. shift ile yön tuşlarına basarsak daha hızlı gezeriz. dünyanın öbür ucuna hızlıca bakabilmek için.
local haritada da gördüğünüz gibi karesel bi alan seçili durumda. o alanı da umhk tuşları ile oynatıyoruz.
bu localdaki haritada seçtiğimiz kare, bu oyun boyunca görüp görebileceğimiz tek yer olacak.
yani oyun dünyanın sadece o kısmında geçecek. ha, ama başka oyunlarda aynı dünyanın başka yerlerine de bakabiliriz, o yüzden "bu kadar küçük alanda oynıycaksak neden hayvan gibi dünya yarattık?" demeyin :)
en sağdaki yazı dolu alanda ise o an local haritada seçili olan alanın özelliklerini görüyoruz.

nedir bu özellikler?
en üstte içinde olduğumuz region'ın adı
altında genel coğrafya yapısı
onun altında sıcaklık bitki örtüsü ve doğal yaşam türü
varsa başka neler var (nehir, dere, kurulu uygarlık, vs.)
çıkan madenler

burda f1 f2 f3 tuşlarına basarak farklı yapıların nasıl dağıldığını görebiliyoruz, ama şimdilik gerek yok, kafa karıştırmayalım, (ben de çok hakim değilim biome olayına zaten :) )

tab'a basarak bu alandaki diğer özellikleri de en sağ panelde görebiliyoruz.



komşularımız. yakınlık derecesine göre sıralanmış halde.



hangi dwarf uygarlığından geldiğimiz. numpaddeki - ve + tuşlarından değiştirebiliyoruz. bu seçime göre oyundaki tüccarlar, başlangıçta alabileceğimiz ekipman gibi bazı şeyler değişiyor, ama şu an çok önemli değil, ismini beğendiğinizi alın :)





diğer coğrafi özellikler, şimdilik kurcalamaya gerek yok.

şimdi, bu ekrandaki arabirimi öğrendiğimize göre kendimize bi yer seçelim.
başlangıç oyununda yer seçerken ne istiyoruz?
1. bolca dağlık olsun
2. biraz orman olsun
3. akan bi suya sahip olursak ilerde avantajlı oluruz
4. az biraz ağaçlıklı olsun, diğer bitkiler çok şart değil
5. surroundings calm ya da wilderness olsun, oyunu öğrenmeden filler dalmasın bize.
6. biraz sand biraz da sert taşlı biyer olsun.
7. komşularımızda dwarf, human ve elf illa ki olsun, goblin olsa bile sonuncu olsun, uzak olsun.
8. yükseklik farkı olsun biraz.
9. etraftaki yapılardan şehirlerden biraz uzakta olsun.
10. magma olmasın kesinlikle.
11. kapalı bi alan olmasın, ulaşabilsinler bize.

haritadaki sembollere gelince:
içi boş grilikler tepe, içi dolu olanlar (üçgen yani) dağ. bunların rengi ne kadar parlaksa o kadar yüksek demek.
sarılar çamurlu, kumlu yerleri gösteriyo.
yeşiller bitki örtüsü. ağaca benzer koyu renk olanlar sık orman, diğerleri bitkiler falan.
açık mor bi yerler görürseniz uzak durun, ecüş bücüş yaratıklarla karşılaşabilirsiniz. (surroundings haunted'dır en az)
kırmızı magma
maviler deniz, göl, nehir falan.



istediğimiz gibi bi yer bulduk sanırım :) buraya yerleşicez.
The Renowned Forests bölgesinde, Harvestflighty the Alchemical Discoveries deresinin kenarında, The Gate of Hail uygarlığından koparak kendi uygarlığımızı kurmak için "e" tuşuna basıyoruz.
(elfler yok burda, ama onun dışında çok güzel görünüyo.)



karşımıza böyle bi ekran çıkıcak, burda istersek kendi eşyalarımızı ve skillerimizi kendimiz seçiyoruz, istersek de default bişileri bize ver diyoruz.
tabi ki kendimiz hazırlanmak istiyoruz.
ek olarak, önceden başlangıç profili kaydettiyseniz, onu da seçebilirsiniz.
biz "prepare for the journey carefully" diyoruz.



böyle bi ekran çıktı karşımıza.
şimdi, soldaki 7 arkadaş, bizim başlangıç dwarflarımız. sağda ise yetenekleri. default olarak herkesin bütün yetenekleri 5. yani hiç bi fikirleri yok. başlarken skilleri en fazla 10 yapabiliyoruz ve her bir dwarf yalnızca 10 skill puanı kullanabiliyor. her artış sağ altta gördüğünüz puandan düşüyor. puanı şimdilik dert etmeyin, o puanlar eşya alırken dert olucak bize.
burda sol sağ tuşları dwarflar ve yetenekler arasında geçiş yapmamızı sağlıyo, yukarı aşağı ya da pageup pagedown ise o an aktif olan sütunda (dwarf ya da skill sütunu yani) farklı seçenekleri gezmemizi sağlıyo. numpad'deki + ve - ile üstünde olduğunuz skilleri artırıp azaltabilirsiniz.
"c" tuşu ile herhangi bi dwarfa nickname falan verebilir, ya da "v" ile karakterini görebiliriz.



c ya da v ile açtığımız ekranlardan space'e basarak çıkabiliriz.
bu arada, space demişken, oyunda genel kural olarak, herhangi bir menü açıksa, space tuşu geri gitmeyi sağlar. eğer herhangi bir menüde falan değilsek ya da en üst düzeydeysek pause görevi görür. (oyuna başlamadığımız içiin pause falan işimiz yok tabi henüz.)
sağdaki skiller tek sayfa değil, aşağıya doğru sayfayı kaydırıp hepsine bakabilirsiniz.

unutmadan şunu söyliyim. herhangi bir skill almanız gerekmiyor. oyunda birisine "bu işleri sen yap" dediğiniz zaman o skilli kullandıkça artıyor zaten. ama başlangıçta çok işkence çekersiniz vermezseniz. hayatında eline kazma almamış adama "şu dağı kazarak kale yapıyoruz hadi bakalım" demiş oluyoruz sonuçta :)

tab tuşuna basarak eşya ekranına geçebiliyoruz.

burda da iki sütun var, sağdaki sütun hayvanlarımız, soldaki sütun eşyalarımız. öncelikle eşyaları bi sıfırlayalım, puanlarımız olsun ki skilleri rahat rahat verelim. istediğimiz eşyanın üstüne gelip "-"'ye basarak sayısını azaltabiliyoruz.
eşyaları sıfırladıktan sonra tekrar tab'a basarak skill ekranımıza dönüyoruz.

Rigoth Erusbilmemne isimli dwarfumuzu lider ve her türlü bürokratik işten sorumlu bi herif yapmak istiyorum ben.
bu bürokratik işleri kendimiz atayabiliyoruz, ama expedition leader olayını adamlar kendisi seçiyo. ama biz gerekli skilleri verince zaten ister istemez bunu seçicekler.

rigoth'un skilleri:
building designer: 6 (niye diyceksiniz, birazdan anlatıcam)
mechanic: 6
persuader: 6
judge of intent: 6
appraiser: 7
organizer: 6
record keeper: 7
consoler: 6

şimdi bu skilleri anlatalım.
persuader: ikna yeteneği. biraz olmalı her liderde di mi? ticarette ve diğer dwarflarla ilişkilerde şart.
judge of intent: karşınızdakinin niyetini anlama olayı. özellikle ticarette faydalı.
appraiser: eşyaların değeri konusunda tahmin yürütme. hiçbişeyin belirli bi fiyatı yok, tamamen bu skille göre fiyat kestiriyoruz.
organizer: şimdilik kullanmıycaz ama nüfusumuz 20'yi geçtiğinde kalemizdeki işleri toplu olarak daha kolay bi arabirimde yapabilicez. ama ordan verdiğimiz emirler bu arkadaştan geçicek, ve bu geçişin hızı bu skille bağlı.
record keeper: normalde elimizdeki hiçbişeyin tam sayısını bilmiyoruz. mesela kaç odunumuz var diye baktığımızda "200?" görüyoruz, oysa aslında sayı 151. sayı yükseldikçe hata yapma şansı da artıyo. bu skill bunun için gerekli. şu an için gerekli değil, ama ilerde olucak.
consoler: iyi bi yönetici diğer dwarflarla iyi ilişkiler kurmalıdır ya, işte bu da teselli için. bebeği kaçırılan dwarf hatun gidip kendini magmaya atmasın diye alıyoruz bunu :)

bu skiller tamam, yöneticiye gerekli, ama ya mechanic ve building designer? onları neden aldık?
şimdi mechanic ve building designer kalemizde ihtiyaç duyacağımız skiller. ama çok da gerekli değiller.
yöneticimiz rigoth'un ise oyunun başında çok fazla işi olmıycak, o arada bu işlerle ilgilensin.
ama ileride başını kaşıycak vakti olmıycak bu arkadaşın, bütün vakti ofiste hesapları düzenleyip toplantılara girip çıkmakla geçicek. o yüzden çok gerekli skillerden (mining gibi) vermiyoruz.

mechanic: dwarf arkadaşların pek sevdiği mekanizmalardan sorumlu arkadaş. gerekli parçaları üretmek için.
building designer: bazı binaları yaparken bu arkadaşın bi gelip el atması gerekiyor.

ikinci arkadaşın skilleri:
miner: 10
mason: 10

güzelce kazsın, kazıp çıkardığı taşlarla da bişiler yapabilsin.

üçüncü arkadaşın skilleri:
miner: 10
grower: 10

malum, bolca kazıcaz, bi tane daha madenci olsun. bi de çiftçilik yapıcak birisi lazım, onu da bu arkadaş yapsın dedim.

dördüncü arkadaşın skilleri:
wood cutter: 10
carpenter: 10

bu dwarfumuz ağaç kesicek ve onlardan ahşap ürünler yapıcak.

beşinci arkadaşın skilleri:
brewer: 10
cook: 10

bu dwarfumuz yemek pişiricek ve içki yapıcak.
yeri gelmişken söyliyim, dwarflarımız doğal olarak içki manyağı. içki olduğu sürece suya ihtiyaç duymuyolar. sadece hasta oldukları durumda su gerekiyo.
içki olmazsa çooook mutsuz oluyolar. o yüzden içki şart.

altıncı arkadaşın skilleri:
gem cutter: 10
gem setter: 10

taş çıkarırken arada sırada gem de çıkarıcaz. gem cutter bunları kesip adam etmek için, gem setter da bunları mobilyalara falan takabilmek için gerekli.

ben yedinci arkadaşa hiç skill vermiycem, şimdilik taş taşısın falan :)

ama siz illa vermek isterseniz şu üç alternatifi tavsiye ederim:
1. mechanic ve building designer'ı bu arkadaşa verip maxlayın, yöneticimizi de o skillerden kurtarıp asıl gerekli skillerine biraz daha fazla puan verin.
2. bi tane de miner/engraver yapın, hem daha hızlı kazarsınız, hem de duvarları süslersiniz dwarflar mutlu olur.
3. seçtiğiniz bölgede işinize yarıycak başka skilleri toplayabilirsiniz. animal trainer/hunter olabilir mesela, ama ilk oyunda üzer sizi biraz :)

skillerimizi verdikten sonra tab'a basıp eşya ekranına geçiyoruz bi kere daha.

sağdaki sütundan hayvan alalım kendimize. 2 kedi, 2 de köpek alın.
kediler böcek fare falan bunları dövüyo, baya lazım oluyolar.
köpekler de şimdilik pek bi işe yaramasa da ilerde av ya da savaş için eğitilip kullanılabiliyo. şimdi almazsak ticaret durumuna göre hiç alamayabiliriz de. o yüzden şimdiden alalım, çoğalmaya başlasınlar :)
isterseniz war dog falan da alıp neymiş nasılmış görebilirsiniz.

yeri gelmişken kedi ve köpekler hakkında bilgi veriyim.
köpekler sahipsiz geliyo, ve siz birisine verene kadar da öyle kalıyolar. ama birisine verdikten sonra ondan alamazsınız. sadakat olayı.
kedileri de isteseniz de birisine veremezsiniz. kendisi gider sahibini seçer. genelde bütün kediler gidip aynı dwarfu sahip seçer, peşinde 10 tane kediyle dolaşan bi dwarfunuz olur :)

dwarflar hayvanlarına çok bağlılar. hayvanı ölen dwarflar bunalıma girebilir, gidip intihar edebilir, işlerini yapmayabilir, hastalanıp yatağa düşebilir. (bunların hepsi akrabalar ve yakın arkadaşlar için de geçerli)

herneyse, eşyalarımızı alalım artık. sol tarafın boş olması lazım şu an (boşalttık ya az önce listeyi). sol sütuna geçiyoruz. sol tuşuna bastınız ama solda bişeye geçmedi di mi? aslında solda da orda bişey olmadığı için görülmüyo :) aşşadaki "n: New" yazısı açık renk ise soldasınız demektir.
n tuşuna basarak alacaklarımızı belirleyelim.



burda da iki sütun var. solda kategoriler, sağda ise o kategorideki eşyalar.
istediğimiz ürünün üstüne gelip enter'a basarak listemize ekleyebiliyoruz.
- meat/fish kategorisinden fiyatı 2 olan etlerin hepsinden 21'er tane alın. seçtiğiniz bölgeye göre falan alabilecekleriniz değişiyo. 100 200 civarı et alın işte. peki neden 21 dedim? çünkü bu etler barrel içinde geliyo ve her bir barrel 10 yemek alabiliyo, biz 20 yerine 21 tane alarak beleşe bi tane daha barrel almış oluyoruz :) bu arada evet orda kedi ve köpek eti de var :(
- plants kategorisinden 60-70 tane plump helmet alın. bu bizim ana besinimiz olacak :) pişiricez, içki yapıcaz, tohumlarını ekicez.
- seeds kategorisinden plump helmet spawn alıyoruz 50-100 civarı. az önce bahsettiğim bitkinin tohumları bunlar.
- drinks kategorisindeki bütün içkilerden 36'şar tane alalım. farklı farklı alıyoruz, çünkü her dwarfun tercihi farklı. 36 tane alıyoruz, çünkü 5'er 5'er stackleniyolar :)
- digging implements kategorisinden en ucuz pick'ten [aldığınız miner sayısı] + 1 kadar alın. ben 3 tane aldım mesela. pahalılarından almayın, kazarken kalite ya da hız açısından bi fark yok.
- weapons kategorisinden bi tane steel battle axe alın. oduncunuz bununla ağaç kesicek. fiyatı 300, biraz kazık bu alet.

alıcaklarımız bu kadar. kalan puanlarınızı da hayvanlara ya da eşyalara istediğiniz gibi harcayın.



benim son alışveriş ekranım böyle oldu.

herşeyimiz tamamsa, önce "s" tuşuna basarak bu profili kaydediyoruz. belli olmaz, çok kötü bi yer seçtiysek oyuna baştan başlarız belki, ve o zaman bu ayarları en baştan yapmak zorunda olmayalım.
hazırız artık, "e" tuşuna basarak yola çıkıyoruz...



Paintedbrands kalemizin ilk adımını böylece atmış olduk...



tutorialın bi sonraki bölümünde görüşmek üzere :)

sonraki bölümde:

- kontrolleri ve menüleri inceliycez.
- uygarlığımızın ilk adımlarını atıcaz.
- kazmayı, görev vermeyi, bişeyler kurmayı, dwarfları incelemeyi, vs, vs bi sürü basit şeyi öğrenicez.

(not: oyundan çıkmak için esc'ye basıp "save game" diyoruz, ondan sonra ana menüye dönecek, ordan quit game diyoruz.)

iyi oyunlar :)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben bi kaç bişi çözdüm. dağ vardı wagonun yanında, orayı designations menüsünden mine olarka işaretledim işte kazmak istediğim kısmını. baya bi kazdım içeriye doğru. sonra bi tane trade depot, bide food furniture bilmem ne için stockpile kurdum.(wikide yazıyodu bunlar ama ben stockpile falan nası kurulacağını anca çözdüm :P)
şimdi workshop falan yapmayı denicem bakalım hehe
/yau miasma diye mor bişiler çıktı stockpile larımın üzerinde. furniturelarım yok oluyo galiba. ne lan bu miasma?
/poisoned air mış. ee nası gidercez bunu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yiyeceklerin kapalı bi alanda durması lazım. yanlarında böcek, yılan vs olmaması lazım (kedi o yüzden güzel, bunları öldürüyo). yoksa bozulurlar miasma olur, hem yiyecekler atılır hem de o miasmayı gören/dokunan dwarflar mutsuz olur.

tutorialın ikinci kısmını bugün yazmaya çalışıcam vaktim olursa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yaz yau işte :L
Trade kısmınıda anlat :)
Ben bi kaç gem sattım işlenmiş ama pek para etmedi
anvil siparişi falan verdim bide onlar galiba benden bişiler istedi tam anlamadım o kısmını sonra seneye görüşürüz dediler :)
bide manyak gibi altın reservi buldum ama nası işlicez onları bulamadım
ayrıca fisherdwarfım ne olduğunu anlamadığım bi şekilde öldü balık tutarken
van gölü canavarı? :P
bide şöle bi grafik paketi buldum, daha kurmadım ama güzel görünüyo
may green
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Ben bi kaç gem sattım işlenmiş ama pek para etmedi


şimdilik kar etmeyi düşünme, ticaret skilleri artsın adamının.

said:
anvil siparişi falan verdim bide onlar galiba benden bişiler istedi tam anlamadım o kısmını sonra seneye görüşürüz dediler :)


ticaret anlaşması oluyo o. sana ne lazımsa öncelik belirterek söylüyosun, getirmeye çalışıyolar. öncelik ne kadar yüksekse o kadar yüksek ihtimalle geliyo ama fiyat da o kadar kazık oluyo.

said:
bide manyak gibi altın reservi buldum ama nası işlicez onları bulamadım


maden işleme olayı çok ilerde olucak, şimdilik gerek yok, ama altın bulduğundan şüpheliyim ben başlar başlamaz :)

said:
ayrıca fisherdwarfım ne olduğunu anlamadığım bi şekilde öldü balık tutarken van gölü canavarı? :P


balık olayı ile ilgili çok deneyimim yok, ama söylediklerine göre balıklar son versiyonda biraz abartılmış. sudan çıkıp adam öldürüyolarmış :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu grafikli şeyi açınca önceki oyun gitti şimdi yeni başladım adam gibi düzenli kazıyorum böle bölümler falan oluşturdum hehe
öbüründe altın bulmuştum hemde baya sağlam reserv
ama baya saçma kazmıştım böle dağı kazdım komple içine hiç bişi yapmadan. meğer içine yerleşmekte lazımmış :P
şimdi duvarları falan smooth hale getiriyorum bi yandanda crafts hede kurdum taştan oyuncak enstrüman falan yapıyorum bakalım kaç para vercekler bi anvil parası çıksa bari hehe
bide farming olayını beceremedim. farmı kuruyorum, ama buraya uygun tohum yok diyo. gübre falanmı lazım acaba önce :L
/bide kazdığım yerlerde stone kalıyo hep yerde, onları nasıl kaldırıcaz? stone stockpile koydum kocaman alana ama orası bile doldu hala yerlerde taş var tilt oluyorum :L
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dwarffortresswiki den soil diye aratırsan tarıma elverişli toprakları görürsün. (açık renk/sarımtırak topraklar bunlar oluyor genelde)
yada normal bi taşlık alanı suyla doldur sonra buharlaştır suyu (açma/kapamalı su kanalı)" murky pool" olacak ama bence uzun iş.

sonra bu alana farm plot kurucan ( b+p tuşları galiba). kurulum bittikten sonra Q ya bas , farm plotun üstüne gel ve her mevsim için ne yetiştireceğini seç , plump helmet başlangıç için ideal. dışarıya kurarsan farm plotu o zaman başka bitkiler ekiliyor bunları once aynı maden kazar/odun keser gibi "gather plants" diyip alacaksın ( açık arazide)

yatak odaları 4x4 olsun en az genişlik ve odadaki eşyalar vs odanın değerini arttırır , fortress büyüdükçe "yönetici sınıfı" olarka atadıkların kaliteli oda , kaliteli ofis vs ister.
bedroom yaratmak için bi odaya yatak koy , Q ya bas yatağı seç ve make bedroom de. ofis içinde chair/throne a aynı şeyi , dining room ve meeting hall içinde table a yapmalısın.

üstüste binen odalaın kalitesi düşer ofisi hem bedroom hem dining room hemde meeting hall yaparsan bir işe yaramaz :)
Kasma durumu said:
Oyun size kasmıyor gibi gelebilir ama daha hızlı bir makinada daha hızlı çalışıyor hesaplamalar frame bazında yapılıyor ve galiba bir sınır yok (yada çok düşük bir limit) ondan bir başkasında hızlı görüp sizde kasıyormuş gibi durabilir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu var ki, "herkesin iğrenç dediği grafikler" veya "ya ama bu grafikler hakikaten iğrenç, oynanmaz böyle ya?" değil mesele.
grafikler istediği kadar iğrenç olsun oynarım.
ama bu oyundaki olay ASCII kullanması.
bu yüzden "iğrenç grafikler"den öte birşey bu.

Belki 79 yıllarında oyun oynamaya başlasam oturur oynardım bunu.
Ama bu saatten sonra ASCII ile oyun oynanmaz. İstediği kadar içeriği geniş olsun oyunun. (daha önce de söylemiştim gerçi bunları)

Çok güzel bir grafik paketi varsa oynarım tabii neden olmasın.
Ultima 8 Pagan grafikleriyle bile oynarım.
Ama Ultima 1 gibimsi nokta yıldız kare üçgen ile oyun mu oynanır yav.

Ha bir de, "bütün indygames listeleri" dediğin listeler hangileriymiş merak ettim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...