Jump to content

Gazanfer

=o=
  • Mesaj sayısı

    662
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

Gazanfer hakkında

  • Rütbe
    Gazanfer

Son profil ziyaretçileri

Son profil ziyaretçileri bloğu aktif değil ve diğer üyelere de gösterilmiyor

  1. Gazanfer

    node js

    kermit, node.js kodunu su sekilde degistirip console ciktisini buraya koyar misin? app.put('/admin/:id', function(req, res) { console.log(req.params); console.log(req.body); });
  2. Gazanfer

    node js

    sorununu cozemiycem, ama su sekilde yardim etmeye calisayim: - client post request yolluyo, ancak server put request icin yazilmis. (client tarafinda put'u post uzerinden channel eden bisiler yapilmis, ama o duzgun calisiyo mu bilemiyoruz. en temizi network'e goz atarak ne gidiyo ne geliyo onu check etmen) - jade eklemen isi biraz karistirmis. client'a gelen html'i koysaydin daha faydali olurdu. simdi jade'de DB.id goruyoruz ama client'a o id basilip gidebiliyo mu bilemiyoruz. client ne aliyosa o lazim. (bi de bu jade syntax'i nasil syntax yahu? js olmasi gerekmiyo mu bunun? :)) - server'i test etmek icin http request yollayan bi program kullanman daha saglikli olur. "server'a x yolladigimda y bekliyorum" case'ini test edersin, sonra o duzgun calisinca client icin "client x aliyor, dugmeye basinca y yolluyor" diye onu test edersin. bu sekilde o kadar cok bizim goremeyecegimiz test edemeyecegimiz sey var ki, biraz zor. - konuyla alakasiz, ama "bu id bulunduysa o zaman suraya redirect edeyim" pek dogru bi yol degil gibi. deneme maksatli oldugunu tahmin ediyorum, ama sonra baska yollar uzerinde dusun bence. dedigim gibi, cok yardimci olamadim, ama daha fazla bilgi lazim :) edit: son bir ek: server ...db.content kaydetmeye calisiyo, ama formda oyle bi field yok. sanirim hddncontent demek istedin?
  3. Gazanfer

    Yeni oyunum

    bi de, onceki sayfalari simdi okudum, "dom candir, canvas'la ugrasilmaz" denmis, kesinlikle katilmiyorum, dom ile oyun olmaz, kisa vadeli dusunmuyosan elbet dom'dan baska biseyler kullanacaksin. canvas'i direkt kullanmak zorunda degilsin, canvas'i wrap eden pek cok library var. onlardan birisini kullanabilirsin. (canvas'in da kendi bambaska sorunlari var, ama onlara karsina cikinca deginirim daha sonra)
  4. Gazanfer

    Yeni oyunum

    selam, musade olursa ziplamanin egretiligini duzeltmene yardim edeyim (koduna bakmadim su an nasil hesaplaniyo oyun icinde bilmiyorum): - velocity ve acceleration kavramlari olsun. (hiz, ivme) - velocity ve acc. normalde 0 - bir de ters acc. var, gravity. - oyuncu zipladiginda acc = 5 gibi bisi set edilmeli. her update'de: - acceleration = accelaration - gravity olarak update edilmeli. - velocity = velocity + acc. olarak update edimeli. - positionY = positionY + velocity olarak update edilmeli. (+ ya da -, koordinat sisteminin nerden bacladigina bagli) bu sekilde yaparsan ziplama daha gercekci olur. tepeye cikarken smooth olarak yavaslar, dususe gecer, yere dusene kadar hizlanir.
  5. Gazanfer

    node js

    async olmasi onemli tabi, ama bence async olmasa bile boyle bir cozume ihtiyac vardi ve yine de tutardi. (boyle = dev tool'lar ile entegre calisan, web dev ortamini complement eden). ama aydinlanalim, neden async programming? (neyin ne oldugunu biliyorum ama benim cok doyurucu, "aaa evet" dedirten bi cevabim yok, ondan soruyorum, "neymis official cevap" diye)
  6. Gazanfer

    node js

    insaf diyorum sadece :) googleda "mongoose query contains" aramamin ucuncu sonucu: stackoverflow'da "querying-an-array-inside-a-mongoose-document" diyor ki: You can use dot-separated paths in a query like so: User.find({'devices.deviceRegistrationId': deviceRegistrationId}).
  7. Gazanfer

    node js

    kermit, esnafin dedigi dogru, ama biraz formatlaman gerekebilir. ben date isleri icin moment.js kullaniyorum, tavsiye ederim. yalnizca bu formatlamalar icin degil, ayrica "dun saat 13:00'de" gibi sonuc alman da mumkun. (ayrica timezone eklentisi de her turlu timezone sorununa deva). (konuyla alakasiz ama genel olarak: topigin basina kadar gittim, sorunu bulmaya calistim, soru mu sormussun, yakinmis misin belli degil, sorunu tek parcaya indirip "tarih ve saati formatlamanin en iyi yolu nedir?" diye sorarsan daha kolay cevap alirsin)
  8. Gazanfer

    node js

    dogru, ama belirsizlik olup olmayacagina dair degil, nasil olacagina dair, zira gayet stable her sey. kimler node.js kullaniyor? node.js kullanirsaniz ileride "node.js patladi, herseyi yeniden baska biseyle yapacagiz" degil, "node.js ve libraryleri upgrade edince scriptim patladi, elden gecirmem gerekiyor" dersiniz en fazla. node.js gelisirken sadece kendisini degil, butun javascript dunyasini degistiriyor, ayni zamanda kendi ekosistemini de olusturuyor. sirf node.js paketlerini duzgun manage edebilmek icin yapilmis olan npm, daha yeni cilginca yatirim aldi. node.js deployment icin turlu turlu cozumler cikti. client'ta ne varsa hepsinin node.js esdegeri yapiliyor. javascriptle, weble alakasi olmayan applicationlarin bile installation ve test kisimlari node.js kullanacak sekilde yaziliyor. biraz ilgisi olan arkadaslar bence hic "daha erken, cok gelismedi, sonra bakariz" demeyin, kasin, pisman olmazsiniz :)
  9. Gazanfer

    node js

    acikcasi bayadir mongoose kullanmiyorum, tam hatirlamiyorum onun nasil yapilacagini.
  10. Gazanfer

    node js

    anliyorum seni, ama bi noktada algin tamamen degisiyor, isin architecture'i cok ilginc, kod kismi cok bayik geliyo. mimari uzerinde calisip herseyi oturtup sonra is koda gelince "zaten bitti ki bu, gerisi amelelik" diyorsun :P
  11. Gazanfer

    node js

    image konularina hic dokunmuyorum, derin mevzu ve cok deneyimim yok nodejs + image konusunda, diger konuya gelirsek: ben bunu su sekilde yaptim daha once: var ConversationSchema = mongoose.Schema({ users: [{type: mongoose.Schema.Types.ObjectId, ref: 'user'}], messages: [{type: mongoose.Schema.Types.ObjectId, ref: 'message'}], updateTime: {type: Date, default: Date.now} }); sunu belirteyim, bunu yapmanin bir kac farkli yolu var, benim denedigim ve mongoose'un da uygun gordugu yapi bu sekilde. 100% en dogru seklidir demiyorum, ama bu sekilde yaparsan calisir diyorum :)
  12. Gazanfer

    node js

    madem benim onerdigim sekilde gitmek istedin, son bir tavsiye daha vereyim izninle :) : rest isi ciddi olarak cok sorun cikaracak ve development zamanini baya artiracak bi etken. bu yuzden bunu 3 layer halinde yapmani tavsiye ederim: 1: mongoose'u saran custom module: web nedir, express nedir, request nedir bilmeyen layer. bunun icinde ne olacak? getPosts(...) olacak mesela, butun postlari donduren (literally boyle yapmazsan daha saglikli olur tabi :)) module. icinde mumkun oldugu kadar az logic olmali, yalnizca senin tanimladigin actionlara cevap verecek duzeyde olmali. yani, bu arkadasin userdan haberi bile yok, getPosts(...) deyince onu verecek. 2: web server ile layer 1 arasindaki iliskiyi kuracak olan custom module. butun logic burada olacak. getPosts(...) geldigi zaman kullanici login olmus mu vs. burada bakilacak. 3: rest web server: butun rest kurallarini burada implement edeceksin. neye nasil cevap verecegini bu arkadas bilecek. getPosts(...) cagirip gelen cevabi response'a cevirecek arkadas bu, error gelirse onu sekle sokup response yapacak arkadas da bu. neden boyle yapmak daha saglikli? boyle test etmek cok cok daha kolay. en bastan planini yapip applicationdaki butun conceptleri tanimlayip once layer1'de bi kismini yaparsin (user, posts), onu nispeten kullanilabilir bir hale getirince onu kullanacak olan 2. layer parcalarini yazarsin, test edersin. dikkat ettiysen, bu noktaya kadar daha browser acmadik bile, ama elimizde kullanilabilir bir sistem var. ancak bunlardan sonra son layeri restful yazarsin. bu sekilde her modulun giris ve cikis kosullari belli oldugu icin hem development hem de test cok hizlanir. diyeceksin ki, "ben layer 2 ile 3'u birlestiririm oyle yaparim". inan bana, basin cok agrir. sistemin rest ile ilgilenen kisimlari logicin icine girerse, sistemin rest'e bagimli hale gelir, baska bir sekilde calismasi gerektiginde baya biseyi bastan yazman gerekir. oysa ayri yazdiginda, ileride "buna websocket kullanacak sekilde degisiklik yapmamiz lazim" denildiginde yapman gereken tek sey web layerini bastan yazmak (ya da paralel olarak calisan ayri bir layer yazmak) olur. ayni sekilde "layer 1 + 2 olsun" dersen, ileride mongodb yerine baska bir db kullanman gerektiginde basin agrir.
  13. Gazanfer

    node js

    Cok guzel olur. Bunun nodejs ile standart yolu express kullanarak genel web server erisimi saglamak, onun altinda mongoose ile mongodb'ye uzanmak. (mongoose ve mongodb optional tabi, ama ben bu stack'in cok iyi calistigini dusunuyorum). ancak unutma ki express api'i restful yapmak icin ozel bisey yapmaz. bunu kendin saglayacaksin, ki pek cok ongoremedigin sorun cikabilir, rest killi yunlu is. "buna bulasmayayim, bunu restful yapmak icin illa biseyler vardir" diye dusunursen (haklisin) restify ya da benzeri daha ozellesmis module'ler var, ancak benim onlarla pek deneyimim yok, yorum yapamam. ya da, express middleware'lerine gozatabilirsin, genelde hersey icin bir middleware oluyor. ha, ben bunu restful yapmak icin kendim biseyler yazicam dersen, bunu da express middleware olarak yazmani tavsiye ederim, boylece diger middleware'lerin ile (authentication, caching, vs.) uyumlu sekilde calistirabilirsin, ve test etmesi daha kolay olur.
  14. Gazanfer

    401'i bulup 200'lusunu aramak...

    illa hersey restful olacak ya da http status kullanacak diye bisey yok. mesela jsonrpc'de hersey 200 http status'u ile doner, error varsa kendi icinde ayrica aciklanir.
  15. Gazanfer

    MechWarrior Online

    Oyun basarili gayet. Oyunun soft-simulasyon ruhunu korumalari cok iyi olmus. Daha once mechwarrior oyunlarini oynadim ama cok da lore'a hakim oldugumu, cok deneyimli oldugumu soyleyemem. Ama yine de cok eglenerek oynuyorum. En cok kullandigim mech Jenner F. Motoru XL 300 yapip medium laserleri doseyince cok saglam scout oluyor. Hobileri arasinda heavy+ enemy mechleri harrass edip kuytuya cekmeye calismak, base'e adam lazim olunca hemen kosmak, bizim heavy+'leri rahatsiz eden lightlari puskurtmek var. Ama en onemli gorev tabi ki buyuk mechleri targetleyip diger elemanlarin onlara dalmalarini saglamak. Light mech oldugu icin cok damage kapasitesi yok, ve sinek gibi 3-4 vurusta oluyor, ama hizi ile bunu cok saglam dengeleyebilirsiniz. Ayrica spotting icin aldiginiz para kill parasiyla ayni, o yuzden illa birilerini oldurmek olmamali amaciniz. Ama cakal davranip ortada yardimci eleman olarak kosturursaniz dusuk hp'li mechleri kritik noktalardan vurarak baya kill alabilirsiniz. Benim 3-4 kill aldigim maclar olmadi degil. Raven sorulmus, Raven oynamadim ama gordugum kadariyla bayagi ezik ravenlar. light mechler arasinda jenner ortamin krali, ve millet az biraz nerf istemeye basladi bile. commando direkt noob isi anladigim kadariyla ve ilk mech olarak commando alanlar agliyor. Oyuna hizli baslangic yapmak isteyenler icin: - Onemli maclar disinda mechlerinizi tamir ve reload etmeyin. bu sayede yaklasik 60% hp ve 75% ammo ile oyunlara basliyosunuz. - Ilk mech bence mutlaka Jenner olmali, variant size kalmis, butun buildlere hakim degilim yorum yapmayayim. Hem ucuz, hem eglenceli, hem ise yarar. - Oyun beles ama benim vaktim degerli, cok grind yapamam derseniz biraz para dokun. ben oyle yaptim, bir hafta icinde yaklasik $40 dolar harcadim, pisman degilim. Ama sanmayin ki para ile hersey aliniyor. Parca almak icin c-bill sart. - Eger biraz para vermeye raziysaniz, bir ya da uc gunluk premium alabilirsiniz. Maclarda para ve exp gainini 50% artiriyor, bence deger. - Bulabildigim en hizli grind yontemi: En az 2 mechiniz olsun. Oyuna girin, oynayin, olunce exit match yapin, diger mechinizle baska oyuna girin. olunce bastan tekrarlayin. Oyunda kazandiginiz para ve xp size geliyor, merak etmeyin. Ama mactan cikinca o mac bitene kadar ayni mechi kullamiyorsunuz.
×
×
  • Yeni Oluştur...