Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Senaryo nasıl yazılır?


adamınbiri

Öne çıkan mesajlar

Gerçek anlamda bi film senaryosundan bahsediyorum yani incelikleri nelerdir.konuşma dialogları bu bizim kullandığımız klasik

-naber abi
-iyilik seni sormalı

şeklindemi oluyo o sırada fonda olması gereken şeyleri bizim kullandığımız klasik

(bu konuşma sırasında new york'a nükleer bomba düşüyo)

gibi mi oluyo?



bu sırada konuyu nereye acıcağımı hiç bilemedim burda uygun görülmezse uygun bölüme taşınsın lütfen teşekkürler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ehah elimde film scripti çeviri yaparken sordun soruyu=)


biraz yazayım buraya


striker karakterlerden biri

STRIKER (v.o) (görüntü kendisinde deil, ondan v.o sanırım)
I was in the air force, stationed in blablabla bla bla


Shapely female legs walking on bar stop in front of Striker. SLEAZY TROMBONE MUSIC. CAMERA PANS UP shapely female in tight fitting dress. She is playing the sleazy trombone music.

STRIKER (v.o)
It was a rough place blabla


Two GIRL SCOUTS are slugging it out old Western style -- breaking tables and chairs


bu şekilde gidiyor. yani detaylı bir sahne tarifi yok ama o sırada ekranda ne oldugunu ya da o andaki senaryo için önemli olan şeyi belirtiyor detaylarda. o da sanırım tamamen yazıdaki diyalogların anlaşılabilmesi için, yoksa geri kalan detaylar falan yok hiçbir şekilde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ZaugnaKhaldun said:
ehah elimde film scripti çeviri yaparken sordun soruyu=)


biraz yazayım buraya


striker karakterlerden biri

STRIKER (v.o) (görüntü kendisinde deil, ondan v.o sanırım)
I was in the air force, stationed in blablabla bla bla


Shapely female legs walking on bar stop in front of Striker. SLEAZY TROMBONE MUSIC. CAMERA PANS UP shapely female in tight fitting dress. She is playing the sleazy trombone music.

STRIKER (v.o)
It was a rough place blabla


Two GIRL SCOUTS are slugging it out old Western style -- breaking tables and chairs


bu şekilde gidiyor. yani detaylı bir sahne tarifi yok ama o sırada ekranda ne oldugunu ya da o andaki senaryo için önemli olan şeyi belirtiyor detaylarda. o da sanırım tamamen yazıdaki diyalogların anlaşılabilmesi için, yoksa geri kalan detaylar falan yok hiçbir şekilde.


airplane en az 25 senelik amerikan komedisi... bunu çevirip napıcan merak ettim =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
bu iş için meslek liseleri,yüksek okullar ve üniversite bölümleri var.

eğitim görmeden ha diince olmaz malesef.


Sonuçta teknikten ziyade yaratıcılık ön planda o yüzden yetenek varsa olur. Nasıl ki okumadan roman yazarı, ressam, yönetmen olunabiliyorsa senarist de olunur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:
said:
bu iş için meslek liseleri,yüksek okullar ve üniversite bölümleri var.

eğitim görmeden ha diince olmaz malesef.


Sonuçta teknikten ziyade yaratıcılık ön planda o yüzden yetenek varsa olur. Nasıl ki okumadan roman yazarı, ressam, yönetmen olunabiliyorsa senarist de olunur.


+1
olay budur yani mesela steven spielberg tamam sinema bölümü mezunu ama ben mezuniyetini hatırlıyorum ve final projeside E.T.'y di okulla alakası yok demiyorum ama yaratıcılık daha önemli.(aşırı yaratıcıyım da demiyorum bu sırada o şekilde anlaşılmasın)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyle bir sey imkansız.cok istersen her sey olur yalanı büyük sirketlerin ürünlerini almanız icin,onun dışında bu şekilde başarılı olacağınızı düşünmek gerçeklikten çok uzak

dört yıl lisede radyo ve televizyon iki yılda ünide okudum bu yıl baska üniye girdim yıllardır bu işin içindeyim böyle çıkıpta boşa zaman harcamayın.

yaratıcılık falan önemlide daha nasıl kullanılacağını bilmeden neyi yaratıyorsun demezler mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Senaryo yazmak zordur ya,kısa film çekmek istiyordum öylesine,maksat zaman geçsin diye ama yaklaşık 1 senedir istediğim bu projeyi sırf senaryo yazamadığım için gerçekleştiremiyorum.

Aslında bu benim hatam,birçok yönetmenin hatası.Filmini çekmek için senaryo değil,kendi düşüncelerimizi,hayallerimizi aktaracağımız bir günlük,bir roman gibi yazılarımızı yazmalıyız.Bir romancı olmalıyız yani,anlatamadım işte.Zaten bu yüzden senaryo yazamıyorum.Anlatımım hiç güçlü değildir,%100 haklı olduğum konuları bile savunamam bazen bu yüzden,

Senaryo yazarının anlatımı işte bu yüzden güçlü olmalıdır,çok farklı bir olay senaryo yazımı.Nitekim filmi film yapan etkenleri yüzde olarak hesapla deseler bana %50 senaryo %40 yönetmen %10 diğer etkenler derim.

Ayrıca senaryo yazmak için eğitim alanlar salaktır benim gözümde.Yazı yazmak için eğitim alınmaz,nasıl anlatsam şimdi içten gelen bir arzu yoksa insan zaten hiçbir yazamaz.Bu yüzden her insan yazar olamıyor,roman,şiir yazamıyor.İçten gelecek önce.Kafanda çok konu vardır,bir çok sahne hayal edersin ama bir bütün haline getiremezsin.Onu yapmak önemli,

Off yine karışık oldu,anlayın işte.Her uzun postumun klasik bitiş cümlesidir bu zaten.Karışık oldu,anlayın :) Anlayın evet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Ayrıca senaryo yazmak için eğitim alanlar salaktır benim gözümde.Yazı yazmak için eğitim alınmaz,nasıl anlatsam şimdi içten gelen bir arzu yoksa insan zaten hiçbir yazamaz.Bu yüzden her insan yazar olamıyor,roman,şiir yazamıyor.İçten gelecek önce.Kafanda çok konu vardır,bir çok sahne hayal edersin ama bir bütün haline getiremezsin.Onu yapmak önemli.


sevgili darkrider, ağır önerme olmuş ve doğru değil elbette. salaklığımızdan öğrenmiyoruz senaryo yazımını. senaryo dediğin hikaye falan değil öyle "aklıma süfer bi fikir geldi heleloy bunu yazmalıyım" diye oturup yazabileceğin. yazı yazmak için de eğitim gerekir, öyle kimse über kalem kuvveti ile bir şeyler başaramaz. yazı yazmak için dil eğitimi başta olmak üzere birçok şeyi öğrenmek zorundasın. her insan yazı yazamaz elbette ama içinde halihazırda var olan kabiliyeti ortaya koyup güzel işler başarmak için donanımlı şekilde eğitilmelidir yazar adayları. yoksa senin dediğin gibi kafalardaki hayaller birbirine eklenemez, yazılamaz ve bomboş yazılar ortaya çıkar. karalama defteri bölümünde bu dediklerimi onaylarcasına birçok hede var. yazı bile diyemiyorum. çünkü senin de farkedebileceğin üzere yazı niteliği bulunmuyor. umarım ne demek istediğimi net şekilde anlatabilmişimdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kuvvetli tasvir lazım, filmin nasıl seyrettiğinizi kafada canlandırmak lazım. sonra geliyor zaten "kamera şuraya gider, falanca karakter şöyledir, şunu yapar" filan diye.

meşhur filmlerin senaryolarını ücretsiz olarak yayınlayan siteler bulmak mümkün, ille eğitimini almak diye birşey sözkonusu değil. zaten günümüzde sadece internet araştırmasıyla bile işin teorisini tümüyle öğrenmek mümkün, geriye sadece yaratıcılık kalıyor ki bu zaten okumayla öğrenilecek birşey değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...