Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

ya benim söylediklerimde muhakkak yanlış kısımlar vardır. hayatım boyunca bu tarz oyunların dibine inerek oynamadım. yani level sistemi kötüymüş falanmış filanmış diyerek oyun oynuyorsanız eğer her oyunda hata bulursunuz ki. Half Life 2 de de ona bakarsak hikaye tam gözümüzün önünde değil. yani hata aramaya kalkarsak hiç bi oyunu oynayamamaız lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Obliviona lol dememin sebebi çıkmadan önce vaad ettiklerinin yarısı yapamamış olmalarıdır ki kaç patch çıkmasına rahmen crash yuvasıdır.Derinlik bakımından daggerfall hala bin basar obliviona main quest sadece uzun sürsün diye dut ağaçı gibi dallandırmışlar , yan questler map büyük olduğundan çok ama detaysız ve kıvırtan atı saymıyorum...Vampire Masq. yakın yapsalar bile yeterli benim için ama gönül isterki 2d olsun.

Yiğidi öldürmeme gerek yok zaten ölmüş.


bu dediklerinin kaç tanesi oyundan alacağın zevkin içine eden şeyler?

crash yuvası olması oyunun stabilitesinin az olmasındandır. kusura bakma ama bu kadar kodu içinde bulunan bir sistemde bırak da crash bol olsun.

main quest uzun olması doğal değil mi sence? main quest zaten içinde tonla yan görev içeriyor ki bunlar birbiriyle alakasız şeyler olabiliyor. main quest kısacık olsun dersen o koskoca dünyanın sana getireceklerinin neredeyse hiçbirini kullanmayabilirsin. senin bu dediğin MMORPG olsun istiyorum gibi olmuş

diğer söylediklerin de zaten ufak detaylar kafaya takıyorsan sana oyun beğendirmek zor be.

[ Mesaj 05 Haziran 2007, Salı - 22:51 tarihinde, MrLevie tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şahsen daggerfall çıktığında ben 15 yaşındaydım.

zamanın en iyi oyunlardan biriydi kendisi. çok sağlam buglar vardı gerçi hatta doluydu. 5 kere baştan başladığım tek oyundur lol. :) (nwn 3 kere)

ama mesela obliv. oynarken (ki tüm questleri vb herşeyi yaptım) hiç "oha." demedim. it was so predictable and so common. iyi oyun taam vakit geçirmece kılıç sallamaca felan ama thats it. next game? oyunu benim için :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

leviecan, yanlış değerlendiriyosun. ben mesela, oyunları eğlenmek için oynuyorum. kritikler zartlar zurtlar beni zerre ilgilendirmiyo. oyunun level sistemi, mesela detay değildir. insanı oyundan soğutan bişidir. oyunda ilerlediğimi hissedemedikten sonra, "oyun benim için hep zorluğunu koru"duktan sonra. ne anlamı var niye oynayayım. ben büyüyüp titan olmaktan hoşlanıyorum.


e ona bakarsan e buna bakarsan diye diye bakacak şey kalmaz sonra. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
şahsen daggerfall çıktığında ben 15 yaşındaydım.

zamanın en iyi oyunlardan biriydi kendisi. çok sağlam buglar vardı gerçi hatta doluydu. 5 kere baştan başladığım tek oyundur lol. :) (nwn 3 kere)

ama mesela obliv. oynarken (ki tüm questleri vb herşeyi yaptım) hiç "oha." demedim. it was so predictable and so common. iyi oyun taam vakit geçirmece kılıç sallamaca felan ama thats it. next game? oyunu benim için :).


daggerfall çıkalı kaç sene oluyor? 10 sene diyelim yuvarlak. şimdi kaç yaşındasın buna göre? 25.

şu an 14-15 yaşında olduğunu düşün. büyük ihtimalle oblivionı deliler gibi beğenecektin ve bundan sonraki RPG oyunlarında doğal olarak pek birşeye şaşırma ihtimalin kalmayacaktı. şimdi ben böyle konuşunca felsefe yapıyorum gibi oluyor ama bu olay böyledir.

mesela tam benim ilk bilg. oynama dönemlerime Monkey Island 3 denk geliyor. bana göre bu oyun adventureların mihenk taşıdır. o zamandan beri adventure oyunlarını kolay kolay beğenmiyorum ben. ama benden daha önceki nesle bakarsan onlara da MI1 MI3'ten çok daha güzel gelir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
leviecan, yanlış değerlendiriyosun. ben mesela, oyunları eğlenmek için oynuyorum. kritikler zartlar zurtlar beni zerre ilgilendirmiyo. oyunun level sistemi, mesela detay değildir. insanı oyundan soğutan bişidir. oyunda ilerlediğimi hissedemedikten sonra, "oyun benim için hep zorluğunu koru"duktan sonra. ne anlamı var niye oynayayım. ben büyüyüp titan olmaktan hoşlanıyorum.


e ona bakarsan e buna bakarsan diye diye bakacak şey kalmaz sonra. :)


iyi de kolay bir oyun yapsan dert zor yapsan der be yaw:D morrowind bana göre kolay bir oyundu. o yüzden çok çabuk baydı beni. kolaylık zorluk kişiden kişiye değişir haliyle buna söyleyecek lafım yok. sonuçta zorluk oyunu oynatmayacak kadar zor olamaz ki. bu oyunların hepsi beta testten geçiyor sonuçta.

en son dediğin lafa bağlı söylüyorum şimdi söyleyeceğimi; ortada berbat bir oyun yok ki. her yönden berbat olan. bakacak birşey kalmaması gibi birşey sözkonusu değil şu an.

bi de nikimin yanına bir daha "can" yazmazsan çok sevinirim. nitekim şu "can" eki çok kıl olduğum birşeydir.

[ Mesaj 05 Haziran 2007, Salı - 23:15 tarihinde, MrLevie tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ama o halde oblivionu bitirdim sorunum sadece şu bende grafik var diğerleri boyama diye bağırıyor oyun morrowinde(bunuda bitirdim) aynı sorundan tutulmadı puan aldılarmı aldılar ama oynanmadılar.Bakma sen editörlere alayı satılık zaten kaçtane eski editör kaldı bu piyasada küçük balık büyük balığı yerken.

Dikkat et yeni oyun çıkıcağına 3,4,ex,mega versiyonları piyasaya sürülüyor boyanmış bir şekilde, oyun yapımcıların çoğu grafikle kafayı bozmuş durumdalar derinlik online oyunlara kaydığından beri single oyun çıkmaz oldu beni korkutan bu, fallout 3 böyle olmaması için mecbur uğraşıcaklar ve özünden saparsa kimse için güzel olmaz...Oturup bekliceğiz zaten x veya y oyunu karşılaştırmak mantıksız geliyor.

Zaten hepimizin ortak fikri güzel olsundan geçiyor umarım ''war never changes'' olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

amaan işte herneyse :P dünyayı biz mi kurtarcaz oblivion falan.

fallout a dönelim o videodaki armor mk-1 olabilir diorum ben bayaa bi benziyor dizayn. ha yok 3 se eğer. 2 daha güzeldi :P

hatta:
2 armorun birara da olduğu bi resim:

[spo] [/spo]

[ Mesaj 05 Haziran 2007, Salı - 23:20 tarihinde, Norak tarafından güncellenmiştir ]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Ama o halde oblivionu bitirdim sorunum sadece şu bende grafik var diğerleri boyama diye bağırıyor oyun morrowinde(bunuda bitirdim) aynı sorundan tutulmadı puan aldılarmı aldılar ama oynanmadılar.Bakma sen editörlere alayı satılık zaten kaçtane eski editör kaldı bu piyasada küçük balık büyük balığı yerken.

Dikkat et yeni oyun çıkıcağına 3,4,ex,mega versiyonları piyasaya sürülüyor boyanmış bir şekilde, oyun yapımcıların çoğu grafikle kafayı bozmuş durumdalar derinlik online oyunlara kaydığından beri single oyun çıkmaz oldu beni korkutan bu, fallout 3 böyle olmaması için mecbur uğraşıcaklar ve özünden saparsa kimse için güzel olmaz...Oturup bekliceğiz zaten x veya y oyunu karşılaştırmak mantıksız geliyor.

Zaten hepimizin ortak fikri güzel olsundan geçiyor umarım ''war never changes'' olur.


iyide burada senin derinlikten kastın çeşitli quest olması o zaman. iyi de neredeyse bütün oyunlar burada sıkışıyor çünkü bu tarzdaki bütün oyunlarda asıp kesmek şart başka nasıl RP yapabilirsin ki? singleplayer oyunda da başka bir çeşit RP ne işe yarar onu da düşünmek lazım.

grafik konusunda haksızlar mı sence? bugün de her iyi grafik vaadetmeyen oyun puan toplayamıyor. derinliği istediği kadar güzel olsun.

neyse canım fallout konusunu baya saptırdık. başka bir yerde daha konuşulur bu konu zaten.

bu arada Norak ve Nomak farklı kişilermiş yeni farkettim:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mark 1 o.

ayrıca fps ile rpgyi başarılı bir şekilde birleştirmeyi başarırlarsa açıkçası, iyi bir izometrikten daha saygı duyarım kendilerine. Çünkü fpsninde izometriğe göre avantajları var bence çoğu zaman daha fazla adrenalin salgılanmasına neden olabilir eğer iyi bir fps olursa. Tabi kötü fpsye örnek doomun son oyunu var artık önüne gelen her karanlık bölgeye ateş ettiğim d: Bilmiyorum fps fallout ilginç olabilir bence.... Ama sırf fps yapmazlar gibi geliyor bana 3rd person modeli de olur oblivion gibi. Hoş gerçi oblivionda 3rd personla ancak tank oynanıyordu o ayrı, yani adama tüfek falan versen oblivionda 3rd person oynayamazsın d:

bide tabi bilgisayar sorunu var ben bu oyun için yeni bilgisayar almak istemiyorum :( -alamam da zaten d: -
-
(nitekim kendi bilgisayarım işlemci dışında tüm özellikler açısından iyi amma velakin dizüstü olduğu için işlemce 1.88 -_-)

O değil de benim sondaki müziğe kafam takıldı şimdi niye bosdaki amcamı canavar gibi girmişler :D hoş gerçi rahatsız olmadım bosun hep böyle bi korkutucu yanı olmuştur benim için d:

[ Mesaj 05 Haziran 2007, Salı - 23:33 tarihinde, Ardeth tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Adamın eline kılıç ver, aha tam oblivion"
"Arkadaki yüksek bina oblivion'daki tower'lardan özenti"
"Fallout'un tadını yakalayamamış, kalabalık şehirler gelceğinin habercisi"
"Videodaki tonlama, fallout'un tonlamasını tutturamamış"
ve buna benzer bir sürü eleştiri gelmiş.

Bethesda bundan daha fazla ne yapabilir ki,
bence bir Teaser olarak oldukça iyi hazırlanmış.
Fallout 1'i oynayanlar hatırlar, ordaki introda bir televizyon izliyorduk, sonra yavaş yavaş zoom out yaparak bize yıkık şehri gösteriyordu.
Aha aynısı işte onun.
Ayrıca o tuhaf ampüllerle pipboy'a gönderme yaptıklarını düşünüyorum.

Karanlık bir hava hakim, yıkık bir şehir mevcut, retro bir caz müziği de koymuşlar, hatta ron perlman'ın sesini de dinliyoruz. Fallout fanları da bunu istemiyor muydu? Yine de forumlarda bir sürü insan "fallout 3 kesinlikle oblivion with guns olcak" fikri peşinde koşuyor.

Neyse bunları geçersek videoyu görünce aklıma takılan birkaç unsur var.

Paticik'te bir ara "fallout 1-2-tactics zırhları sürekli daha 'eye candy' yapılıyor" gibi birşeyler denilmişti. Bu teaser'da ise çok şık ve çok temiz bir zırh yerine, derme çatma birkaç metal levhanın birleştirilmesinden oluşturulmuş gibi gözüktü bana. Fallout 1'in wallpaper'ındaki zırha benzettim ben.

Bir de şu var, ingame diyorlar bu video için. Ingame değil de cinematic intro ise, Starcraft cinematic'inden sonra çok basit kalır bunun grafikleri.
Gerçekten ingame ise, neden radyonun içini o kadar detaylı hazırlamışlar da, koltuk texture'u bu kadar özensiz olmuş. Kutu gibi. Biraz daha yumuşak bir koltuk yaparlardı diye düşünüyorum.

Şöyle birşey olabilir. 3-5 tane sahne hazırlamışlardır. bunların zoom out'larını birbiriyle birleştirmişlerdir, ve bu şekilde "ayrıntıdan genele zoom out" şekli çıkmış olabilir.
Yine de lamba-koltuk ikilisine takıldım ben. Lamba ve radyo gayet güzel hazırlanmış, modellenmiş, ama otobüs koltuğu düşük poligon, kötü texture göründü bana.

Tabii dediğim gibi benim hüsnükuruntum da olabilir.
Umarım da öyledir.
Belki oyun çıktığında daha güzel grafiklere sahip olabilir.

Tek istediğim Oblivion gibi bir sistem canavarı olmasın, o bana yeter.

Fall 2008'i bekliyeceğiz sabırla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
sımdı bu ın-game engıne'le yapıldıysa oyun da bu engıne'le bı fps olcak anlamı cıkarabılır mıyız?

pek ızometrıge uygun bı engıne gıbı gelmedı de bana
Evet, diyebilirsin ancak realtime olmadığı için kalitesi bu kadar iyi olmayacaktır. Videonun üstünde ne kadar oynandığına bakar. FPS diyemezsin gerçi, demeyin, RPG diyin, pliz.

İzometrik bakış açısıdır abiler. Her motora izometrik olur. 3d'de ise ekstra kolay çünkü yapılan tek şey kamerayı sabitlemek. İzometriğin şöyle bir rahatlığı vardı eskiden, bakış açısı sabit olunca gözüken yüzeye detayı veriyordun, bir nevi adventure oyunlarındaki pre-render hadisesi. Gerçi Fallout'da böyle bir durum yoktu oyun 2d'di ama izometriğin faydası hexli turn based combat olarak kendini gösterdi.

3'de ne olacağı belli değil, İzometriğe meğilli bir oyun ortaya çıkacağını hiç sanmıyorum. Bence first person ile third person kombine olur, önceki Bethesda oyunlarındaki gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...