Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nvidia RTX 5000 serisi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

gereksiz hype, kaç kişi alabilecek o kartı. sene olmuş 2025, 4k nın ele ayağa düşmesi gereken yerde 2k bile yaygınlaşamadı hala, nvidia milleti sömüre dursun. bugünün parasıyla 400$ verip 970 alıyorduk şimdi millet 800 dolar bayıyo aynı ayar karta 1440p oyun oynamak için dfksdkf, insanlık gerçekten ileri gideceğine geri gidiyo. 1080ti dan sonra düzgün kart çıkaramadılar full silkiş. 

cpu'larda böyle olurdu ryzen çıkmasaydı. neyseki oradan kurtardık sdfsdf

he tabi siz hala 1080p ultrada oynuyorum 300-400$ verip diye seviniyorsanız o ayrı mesele. 2013-19 da değiliz abiler. (o kartlarında max 230$ olması lazım btw)

  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi:

Nvdia iyice tekel oldu 4000 serisiyle o yüzden istediği gibi at koşturuyor. AMD iyice saldı ekran kartı tarafını. Ryzen deki gibi bir atılım yapmaları lazım ama zor gözüküyor, nvdia ya deli gibi cash yağıyor yapay zeka muhabbetinden. Muhtemelen amd ile fark iyice açılacak.

Nvdia kendi tarafından bu fiyat politikasında haklı, cloud servislerine 50k dan tek çip satıyor,gaming tarafında da rekabet yok zaten, fiyatı döşeyip geçeyim, kim alıyorsa alsın çok da fifi modunda 

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

3090ti ile devam edeceğim ben. Leaklere göre filan hala 5070 performansı onunla aynı olacak, param da ancak 5070'e yeteceğine göre 6070 bekleriz artık.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

200-300$ kart devri bitti işte amerika sağolsun matbaa çalıştı tuvalet kağıdı basmak için. en son konsollar da 700$'a çıkıyor. giriş seviyesi işte 400$'a geldi kabaca. orta segment 500-700$ arası. 800 üstü de üst seviye, ha yok titan tier o anda dünyanın en iyisini almak isteyen de 1500-2000$. diğer etken de nvidia'nın değil, tsmc'nin tekeli. adamlar wafer başına ne para istiyorsa vermek zorunda herkes artık son nesil itibariyle. rakip foundry gelirse ki yakında gelecek gibi görünmüyor, o zaman belki fiyat kırma olur biraz. ama fab işine giriş çıtası bu ölçüde yükselmişken ancak intel iflas etmeden yeni fabını düzgün çalıştırabilirse inşaatı bitince o zaman belki. başka görünürde birşey yok çünkü ufukta.

amd ryzen olayını intel euv filan komple tavşan vs kaplumbağadaki tavşan gibi kendini yayıp yarışı saldığı için yapabildi. nvidia deri ceketli hayattayken o hatayı yapmayacak yani belli oldu. adamlar 20 yıldır arge'nin lideri, dalga da geçsek mühendislik alanında rakibi yok yani. "patlar mıyız" demeden her yeniliği önce çıkarıp pazarlıyor. hairworks/physx gibi tutmayan şeyler gibi cuda ve upscaling gibi aşırı tutan şeyler de o sayede geldi. amd hep 1-2 adım geriden takip etmeye başladı 2020'lerde, bu yeni yolda olan nesilde üst segmentte yarışa bile girmeyecekler. düşük seviyede de intel batan geminin malları gibi satmaya başladı, oradan da darbe alabilirler şimdi. konsol tekeli avantajlarını iyi değerlendiremediler, halbuki feature ittirmek için eşsiz fırsatları vardı.

nvidia için işin gpu kısmı zaten biraz formula 1 takımı gibi oldu bu yıl artık, reklam niyetine. 100$ fiyat kırsın isteyen müşteriye muhtaç değiller artık. "istemeyen amd alsın" deyip geçerler ama amd de rekabet ettiği modelin feature setsizini 100$ kırıp verdi gördük son nesilde. onların da rekabet değil niyeti, bu yeni fiyatları normalize etmekten çekinmediler. ha tabi bu arada pazar payı neredeyse %10'a geriledi, son 20 yılın en düşüğü filan.

1080ti devri bitti artık. cloud gaming de patladı zaten donanım satıcılarına tehdit yok piyasada şu an. konsollar da en son 720p'yi 4k'ya upscale ediyordu zaten onu bile rakip görmeyi bıraktılar bence artık. amd yapıyor nihayetinde orta segment gpu'sunu.

ilk mesajdaki linkla alakalı olarak: 5090 die 4090'dan bayağı daha büyük, o kadar büyük yekpare die herhalde bayağı pahalıya patlıyordur hasarsız üretebilmek. giriş seviyesi kartlar 200mm2 bile değil.

Sam tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

eskiden Voodoo kartlar vardı, graphic accelerator diye alır, esas graphic card'ın üstüne ek olarak takar bağlardık.

keşke GeForce'lara da öyle bir şey gelse, Ray Tracing / Path Tracing isteyen için ayrı bir RTX kart çıkarsalar, esas GTX serisinin üstüne bağlasak. hem ihtiyaçlara göre kişiselleştirmiş de oluruz, sadece sadece yeni Ray Tracing teknolojilerini desteklemek isteyen o RTX kartlarını alır.

böyle her ikisini aynı kartta yapmaya çalışınca 4 slot kaplayan 1000W harcayan ekran kartları görmeye başlayacağız yoksa.

Mesaj tarihi:

bone abi sen 2015'te takıldın kaldın, anlatamadık sana bitti artık o devir geride kaldı. geforce 2 çıkmışken "matrox vga takmak istiyorum" diyorsun. star wars outlaws, indiana jones filan artık yeni oyunlarda ray tracing açma/kapama diye birşey yok, oyunun içinde kendine geliyor. amd kandırdı insanları iki nesildir sanki oyunlar hep valorant/cs2/ow ayarında kalacakmış gibi. 2024 itibariyle bitti artık bundan sonra opsiyonel değil.

ayrıca zaten burada gereken işlem öyle o karta bilgi gitsin, sonra geri gelsin filan o seviyede değil, aynı çipin üstünde olup bitmesi lazım. dual-kart olayları da bitti gene, o karta ekranın yarısını yolla, buna öbür yarısını filan olmuyor o iş gelinen noktada. yani adamlar çipten aynı kart üstündeki memory'e gitmemek için çipin üstüne direkt bol cache koyuyor, amd 3d serisi o yüzden iş yaptı çipin kendisi daha yavaşken bile.

oradan oraya veriyi getir-götür yapmak zaten en çok enerji yiyen ve ısı yaratan olay, sırf bu yüzden amd'nin chiplet kullandığı 7900xtx mesela nvidia rakiplerine göre daha verimsiz çalıştı, daha çok enerji harcayıp daha çok ısı yarattı o chipletten bu chiplete getir-götür yapmaktan ötürü. ben de iş yacak diye bekledim ama wafer'ı verimli kullanayım derken bu sefer enerjiyi verimsiz kullanıyorsun. bir bedel çıkıyor yani.

Mesaj tarihi:

High end seviyesinde nvidia nin rakibi yok, en az bir 4-5 sene daha da olmayacak gibi duruyor. Cloud gaming de en basarili GFN, Stadia cok yanlis finansal modelle piyasaya cikti. Digerleri sistemlerini tam oturtmus degil.

Giris seviyesi ve mid tier de AMD nin daha agresif olmasi lazim. Intel battlemage le bayagi sukse yapti, ayni ivmeyi devam ettirirse bu segmenti canlandirir.

Mesaj tarihi:

4080 nin cikis gununde 1200 usd + 200usd asus tax olarak 1400 usd ye (amerikadan yanimda getirmistim) 4080 almis bir dangalagim ben. bir daha yapmam oyle hatalar. xx80 serisi budget friendly performans kartiydi. nasil geldik bu hallere halen anlayabilmis degilim. bundan sonra nvidia benden babayi alir.

  • Haha 1
Mesaj tarihi:
Sam, 26.12.2024 15:41 tarihinde dedi ki:

bone abi sen 2015'te takıldın kaldın, anlatamadık sana bitti artık o devir geride kaldı.

 

tamam da bu gidişle ekran kartları 1000W-1200W olacak gözüküyor, ve ayrı bir güç kablosu gerekecek buna. "o devir geride kaldı" diyince güç canavarı kartları 2000-3000 dolara oyunculara dayatınca pratikte de başarılı bir sonuç çıkacağı anlamına gelmiyor.

ya güç harcamalarını kısarak performansı arttıran yeni ekran kartları çıkartmaları lazım, ya da bu ekran kartlarının görevlerini bölüp farklı eklentiler şeklinde çoğaltmaları.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

bu senin dediğinin ray tracing ile alakası yok diyorum. cp77'de 40fps veren 7900xtx de 4090 kadar çekiyor. rt core koymayınca sanki enerji tüketimi azalacakmış gibi bir kanıya kapılmışsın sanki neden bilmiyorum.

yukarıda anlattım neden o dediğin güç tasarrufu sağlamıyor, bir daha tekrar oku istersen. ikinci bir kart takınca enerjide verimi arttırmıyorsun, azaltıyorsun. aynı işi yapmak için bir de üstüne o dataları getir-götür yapıyorsun. bu nedenle system-on-a-chip tasarımları genelde daha verimli. güç başına iş miktarını arttırmak lazımsa hafıza ve belleği olabildiğince yakınlaştırmak lazım, üstüne daha da bölüp parçalamak değil.

geride kalan devir raster-only devri, yanlış anlamışsın tamamen. ray-tracing'in opsiyonel olduğu devir bitti. mecbur amd de yapacak zaten yapıyor sıradaki nesilde artık. "hayır ben istemiyorum" dersen 2025 ertesinde "ya bu oyun niye açılmıyor" diye kalırsın öyle.

almayın abi 2000$'lık kartları yani ben almıyorum. gayet oynanıyor onlar olmadan da herşey. "250fps almazsam oynayamam" diye insanlar kendilerini gazlaya gazlaya bu neticeye çıktı iş.

güç harcaması meselesi testerler 5fps az mı çok mu, 60 fps vermedi 59 verdi bu alınmaz diye diye milleti gazladığı için power limit vs'yi kökledikleri için bu noktaya geldi. eskiden oc'yi kullanıcı yapardı, şimdi fabrika çıkışında yapıyorlar sonuna dek. sonra yok cpu yandı yok bilmemne. performansı %10-15 düşürüp gücü %30-40 filan kısıyorlardı testlerde. ama millet o %10 düşsün istemiyor işte, üretici düşürse bu sefer testerlar "avanak olmayın %50 boostlayın" diye video koyar hemen. vatandaş bunu istiyor yani. bu tüketicinin ve takip ettiği medyanın kendi yarattığı bir sorun.

bu arada chiplet iyi birşey yani yanlış anlaşılma olmasın, wafer verimini arttırması büyük mesele. ama enerji tüketimi bakımından avantajlı değil benim okuduğum/seyrettiğim kaynaklara göre. o interconnectlere gir-çık yaparken kayıp yaşanıyor da fizik kanunları gereği mantıklı yani.

Sam tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Hakkaten neden 2000-3000 dolarlık kartı  referans gösteriyoruz oyun oynamak için? İlla en tepedeki 4090 veya 5090'la mı oyun oynamak gerekiyor.

2k için 4070ti/s şuan fazlasıyla yeterli çoğu oyunda. fg+dlss3 ile 4k 60fps e de ulaşabiliyor bu kartlar. Yok illa native olsun fg/dlss ile görüntü bozuluyor diyenlere 4k native ve 4k fg'li dlss li 2 video göstersek %99 u aradaki farkı veya hangisinin native olduğunu anlayamaz.

Güç konusunda da 90 serisi altındaki kartlar gayet de verimli. TDP leri birbirine yakın olan 2080ti ile 4070ti arasında upscale ve fg kapalıyken bile 1.5x-2x arası fark var.

  • Like 1
Mesaj tarihi:

2k için 7800xt iş görüyor, 450-500$ arası şu an. benim derdim teknoloji gelişirken aradaki kar marjının yükselmesi. 1440p'nin ele ayağı düşmesi gereken yerde 10 yıl önceki çözünürlükle oynayınca insanlar hala oo benim kart iyi 300-400$ hak ediyor kafası. 1080p max 230$ olması lazımki 2k-4k da 450-1000$ arası kalabilsin. rt vs boş beleş marketing abi, yüksek fps de oynarken dönüp yansımayamı bakıyorsun? boş beleş nvidia dayatması işte, rakibi yok diye fiyatlar yüksek başka birşey değil.
 

Mesaj tarihi:
GONDARCENGIZ, 28.12.2024 23:58 tarihinde dedi ki:

rt vs boş beleş marketing abi, yüksek fps de oynarken dönüp yansımayamı bakıyorsun? boş beleş nvidia dayatması işte

 

sosyal medya oyuncuları bu şekilde  gazlıyor da, pratikte gerçekte iş çok farklı.

CS2'yi 500 fps ile oynarken dönüp yansımaya bakmayacaksın elbette, ama Spider-Man 2 oynarken, Cyberpunk 2077 oynarken, immersionı deli gibi öldürecek şeylerden biri de screen space reflections.

ayrıca artık oyunlarda ayna yansımalarına geçmemiz lazım ki, ray tracing / path tracing bu açıdan büyük potansiyele sahip.

 

 

  • Like 1
Mesaj tarihi:

Ya cp77 yüzünden sadece yansımadan ibaret sanılageldi. Indiana jones path tracing ışıklandırma kıyaslama resimlerine bakın oyuncuların koyduğu. Bayağı böyle oyundan hollywood filmine geçmişe dönen yemek masası vardı.

şimdiye dek eski sisteme göre yapılmış oyunların üstüne yamanmış şekilde oynandı, şimdi sıfırdan buna göre yapılmış oyunlar gelmeye başlıyor. Esas şimdi anlaşılacak fark bundan sonra, hele sonraki nesil konsollarda amd düzgün gpu koyabildiyse.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

https://www.lunas.pro/news/lumen-ray-tracing.html#:~:text=Lumen takes any given scene,every ray in the scene. 

stalker 2 (unreal5) lumeni baya basarili, yani cp77 path tracinginden daha az kaynak kullaniyor ve gelisiyor,  RTX olmayan kartlar icinde gayet calisiyor, alternatif software based light tracing yontemleri var.  bu arada 4k icin bu teknolojiler 4090i bile kanirtiyor, yani 5090 da bile 144 fps lumen acayim , RT maxlayim filan zor gibi.  Ama stalker 2 lumenine bakin derim guzel alternatif RT icin, path tracingi aratmiyor. 

reampage tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

başlık resmine değil de aşağıdaki mesajlardakine bakın, kuravasanlı resim mesela. ışıklandırma, gölgeler bayağı dramatik değişiyor.

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Indiana Jones'a başladım. Path Tracing kapalıyken DLSS olmadan 4K60 alıyorum rahat, Path Tracing açıkken DLSS Performance 40-50 arası veriyor. Path Tracing zor.

Mesaj tarihi:

fotorealizm için en büyük problem buydu yıllardır. yavaş yavaş onu aşıyorlar. ray sayısı ve sıçrama sayısı hala yeterli değil tabi ama 3-5 yıla o da tamam olur.

×
×
  • Yeni Oluştur...