Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baldur's Gate 3


Gangren

Öne çıkan mesajlar

  • 2 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...
Cokomantis, 22.03.2024 21:10 tarihinde dedi ki:

forgotten realms online yapıyolarmış uo gibi istersek kendi halimizde demirci olabileceğimiz sandbox mmo hmmmpfhss

abi şunlar beni hiç hypelamıyo artık ya

tam böyle "that's how they getcha" diyen yaşlılar gibi oldum

oyun çıksın da bakarız 😄

  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...

İkinciye bitirdim honor modeda (gerçi hayin oyun achi vermedi, sanırım bug gibi bişi var oyun çökerse taskbardan kapattın muamelesi çekip tactician achisi veriyor Q_Q ) , bu defa honor mode zorluğuna rağmen bosslar mosslar ilkinden daha kolaydı mekanikleri falan iyice öğrenince.

Evil durge oynadım hikayesini görebilmek için fena yapmamışlar hatta background main plota bu kadar bağlı olunca daha bi "baldurs gate" havası verebildi oyun, belli ki default background aslında Dark Urge. Act1 malum zaten bambaşka bi hal alıyor evil gidince ki oyunun en başarılı yeri orası, 2 eh işte fena değil yine bi kaç farklılık var (hakkını yemeyeyim gerçi last light atmosferi çok iyiydi) , 3te tek bi major fark var (Bhaal kısmı) ve kalan questlere etki etmiyor ilk actlerdeki gibi,  o açıdan act3 biraz zayıf kalmış.

Mass Effectvari yakın çekim dialogları hep dandik hikaye ve kötü repliklerle eşleştirdik şimdiye kadar, ama iyi yazılınca sonucu da iyi oluyormuş bu konudaki önyargılarımı net olarak kırdı oyun. Level design da dos1-2 nin ilerisinde olmuş, onlardaki yapay kutu kutu harita hissi ortadan kalkmış durumda, hatta exploration ve bazı combatlara alternatif noktalardan erişimin avantaj vermesi falan baya güzel yapmışlar tamamen bu oyuna has bi tasarım olmuş.

5e sistemini hala 3.5 kadar sevmiyorum, bounded accuracy falan diyorlar ama stratejik planlamayı çok basite indirgiyor bu kurallar. Ha şunu fark ettim, larian bunu itemlarla aşmış. Yani bi build yapacaksanız hangi itemları kullanacağınızı iyi bilmek gerekiyor hangi class/featlerdense, zaten oradaki seçimler çok kısıtlı. Ya da işte helm of arcane acuity + band of mystic scoundrel taktığın zaman ranged swords bard oynamak lazım gibi basit çıkarımlar yapıyorsun. Sadece good path'e ait çok iyi itemlar olmasına rağmen oyunu kıran en güçlü item yalnızca evil pathde geliyor (bhaalist armor - gerçi goodda cheeselemek mümkünmüş) ve bunu aldıktan sonra tek atılmayan boss kalmıyor. Bu açıdan act 1 ve 2 daha bi stratejik giderken 3 direk improved legendary actionlı bossların tek bi reaction bile kullanamadan ölmesi şeklinde ilerliyor allah oldum ao gelsin ona da tek atayım diye bitirdim sonda. Ki evil path sanırım gerçekten allah olmamızla sonlanıyor, keşke biraz daha ending slide vb. koysalarmış oraya.

Mekanik olarak baktığında 5e clericleri yok etmiş geçmiş olsun kendilerine. Camp cleriği tutup sabahları heroes feast atmak dışında en ufak bi faydaları yok. Hani tek bi build var iş yapabilecekleri radiant guardian reverbration spam, onu da bardla yapınca daha güçlü oluyor lel. Paladinler çok güçlü ama bard/sorc multiclassla daha bi güçlü, fighter/ranger/barb baya iyi ve iş yapıyorlar. Rogue tek başına çok anlamsız, ama çoğu builde 3 lvl multiclass olarak girebiliyor. Monk ve druid ikisi de tavern brawler sayesinde çok sade ve kendini idare eden buildler çıkarıyor ama druid endgame itemization yüzünden diğer OP buildlerin biraz gerisine düşüyor. Wizard sorcerora göre çok zayıf, ya da sorc fazla OP onu bilemedim wizardlarda metamagic olmaması inanılmaz gimplemiş. Warlock bi alışamadım bence spell slotların bu kadar az olması büyük eksiklik uzun süren combatlar için, ama belli multiclass combolarda iyi iş yapıyor. Bard da işte heralde Sven in en sevdiği class falan böyle bardı ne kadar güçlü yapabiliriz diye düşünmüşler, sonra oyunun her actine bardı daha OP yapacak bişeyler koymuşlar. College of Valour da heralde utandıkları için bi tane ezik bard koymak istemişler onun sonucu.

Sonuç olarak gece yastığa başımı koyarken oyunu kırdım en iyi benim hohohoho tatminiyle uyuttuğu, hikayesi (özellikle durge oynayınca) BG atmosferini yaşatabildiği ve karakterlerle dialoglar beklediğimden çok daha iyi çıktığı için beni mutlu eden bi oyun oldu bg3. Oyun çıkmadan önce yaptığım eleştirilerin bi kısmını yedirdi bana diyebilirim helal olsun larian helal olsun Sven.

 

  • Tesekkurler 2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ha bu arada oyunun ses ve müziklerini yeterince övmediğimi fark ettim. Seslendirmeler gerçi yeterince konuşuldu her mecrada övüldü ödüller aldı falan hepsini hak ediyorlar çok büyük katkı sağlıyorlar oyuna, ama müzikler yeterince övülmemiş olabilir. Raphael'e zaten bayıldım oyun boyunca, sonda kendi mekanında şu girdiğinde bi süre aklım çıktı combatı bırakıp dinlemeye başladım.

 

 

Yani şu nasıl bi yapım kalitesidir AO sana yürüyorum, böyle oyundaki tidbitlere göndermeler falan. Tekrardan helal olsun Sven iyi ekip toplamışsın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...

For the first anniversary of Baldur's Gate 3, we spoke exclusively to Swen Vincke about the past, present and future of Larian Studios

 

https://www.pcgamer.com/games/baldurs-gate/i-call-it-chaos-at-scale-for-the-first-anniversary-of-baldurs-gate-3-we-spoke-exclusively-to-swen-vincke-about-the-past-present-and-future-of-larian-studios/

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...