Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ula pegasus


Biyik

Öne çıkan mesajlar

bakım onarımda, malzemede, güvenlikte ucuza kaçma veya kurnazlık niye yaparlar anlamıyorum.
sen şimdi bu ufak hesapların yüzünden uçağı düşürsen 100 kişi ölse kârının yüzde 30'u belki 1-2 sene uçacak. kapitalist hırs çoğu zaman zeka geriliği yapıyor sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ucuza kaçma yok da kar etme var diyelim. ucuza kaçamazsın zaten bakımda vs, kullanacağın her şey onaylı ve mühürlü olarak eline gelir vs... Her şeyin fiyatı da bellidir, nasıl monte edeceğin de. Söktüğün parçayı bile raporlayıp, paketleyip geri göndermen gerekir şöyle söktüm, böyle taktım, aha da bu çıkarttığım diye.

kar etmek için işte üstte anlattığım gibi şeyler yaparsın. atıyorum contengency fuel olayı var. Trip Fuel, yani seyahat sürende kullanacağın yakıtın %5'i kadarını planlama dışı olasılıklarda kullanmak için yedek tutman gerekir. ICAO diyor ki ama bunu firmalar operasyonel olarak %3'e düşürebilir.

Misal 8000 lbr trip fuel yaktığın bir uçuşta 400lbr yerine 240lbr yükleme yapabiliyorsun böylelikle. Bu hem uçak ağırlığını düşürüyor, total yakıt ihtiyacını da biraz düşürüyor hem de sana anlık olarak kar ettiriyor. Sırf uçuş başına 160 libreden ayda 12-13k libre tasarruf edebiliyorsun.

Bu sayede Pegasus zaten THY'ye göre ucuza veriyor. Ha THY'de yapıyor bu tip hesapları ama bu kadar sınırda değil. Zaten farkı o koyuyor ortaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sotto said:

Adamda hersey var abi kiskanmayin. Engin futbol bilgisi, engin vizyon bilgisi, engin havacilik bilgisi..

Resimler kotuymus ya. Ben daha basit dusunmustum. Gecmis olsun.


Son 6 yılım bu üç sektörün arasında gidip geldi asdfsadf sonuncuyu bırakmam umarım diğerlerinde olduğu gibi, bırakmam gerçi bunu seviyorum asdfasdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

trabzon havalimanı 1957 yılında hizmete girmiş. Bildiğim kadarıyla ciddi bir kırım yaşanan kazası yok bunun dışında. Neye göre kısa neye göre uzun ? Hangi bilgiye göre havalimanına ve piste bok atılıyor anlamıyorum.

Hayatımda 1 kere uçağa bindim onda da THY ile uçtum. 1000 kere de uçsam yolcu olduğum bir durumda anlamadığım konular hakkında ahkam kesmem ama istatistiklere bakarım.

Pegasus 1990 senesinde yani 28 sene önce kurulmuş. Tarihlerinde can kayıplı kazaları yok gene bildiğim kadarıyla. En büyük kazaları bu. Tabi bir yerlerde hata veya ihmal var kaza olduğuna göre. Ama gene ortada bilgiye ve belgeye dayanmadan bok atılacak bir durum yok.

Ne havalimanı ve pist şaibeli ne de hava yolu. Bundan daha kısa pistler var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pistin tehlikeli bir yanı yok zaten, onu diyenler bayağı keko ya. neymiş denize çok yakınmış. ulan dünyada ne örnekleri var. ICAO standartlarında olmasa zaten hava alanı açık tutulamaz.

zaten pistlere yaklaşma ILS sistemi ile yapılıyor. ILS nedir bilmeyen için ;

https://www.youtube.com/watch?v=FeELh0kMSIA
https://www.youtube.com/watch?v=KVtEfDcNMO8

özetlemem gerekirse seni yatayda pisti tam karşılayıp, threshold'un da 300ft arkasında teker koymanı sağlayacak glide path'ini veren bi dalga diyeyim. Yani doğru ILS hattında yaklaşıyorsan önündeki instrument'ta iki çizgiyi + yapıyorsan böyle gittiğin sürece piste kusursuz inersin demektir.

Adamların inişinde sıkıntı yok zaten, büyük ihtimal işte geç teker koydular üstte anlattığım olay yüzünden. Pegasus'un çünkü pilotlarından bunu istediğini söylüyorlardı.

Yani gerçi şöyle bir şey olacak. Soruşturma yapılacak ve kaptan pilot ile FO sorumlu tutulacak, işten atılacaklar. Pegasus yoluna devam edecek. Çünkü bu durumda insiyatifi kaptanın alıp normal bir iniş yapması gerekiyordu.

Tabii benim yazdığım senaryoda tamamen olasılık, başka bir sorunda çıkmış olabilir ama uçağın normal şartlarda iniş yaptığında önünde 1km civarında daha alan olması gerekirken duramayıp, tekrar havalanmaya çalışıp sonra pistten çıkması için uçağın bildiğin uçan tabut falan olması gerekiyor.

Fren sistemi çalışmayacak, reverse engine çalışmayacak, spoiler'lar çalışmayacak vs... bir ton sorun gerek.

Pilotaj diye yazılacak olay işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pilot çıkıp firma bize böyle böyle yap dedi diye bastırmadığı sürece bişey çıkmaz bu olaydan, ki eminim pegasus bunun önlemini almış pistin ortasına değil başına inin bilmemne diye kağıt imzalatmıştır. Diğer taraftan pist başına inince lastikler mi eskiyor, prim sistemini kayıt dışı o lastiklerin durumuna göre çalıştırdığını hissettirmiştir pilota.

Olay tam olarak darkın anlattığı gibiyse tek pilotun ifadesi de yetmez, bi kaç pilot kar için kayıtlarda güvenli sistem isterken kayıt dışı güvensiz inişler talep ediliyordu demediği sürece pilotaj hatası denip üstü kapatılır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zemin ıslak, yağış varmış bütün gün. saplanmış zaten o yüzden.

bugün kursta konuştuk, haberi gelmiş zaten. kaptan aşırı çelişkili ifade vermiş.

backtrack yaparken uçağın motoru kendi kendine güç verdi demiş.

önce demiş işte reverse thrustlar bozuk. bi anda ters motor gaz verdi kontrolden çıktı diye. ama frene bassa gaz vermeye rağmen düşmeden oraya durdurur uçağı normal inmiş bir uçak.

sonra işte fo'yu da suçlamış. ben indirdim temiz indim sonra ona verdim o yaptı falan demiş. sıkıntı şu, FO'da sıkıntı olsa bile zaten orada inişi tamamlama kaptanın sorumluluğunda.

ayrıca söylentiye göre kaptanda alkolde varmış. ama söylenti bu tabii sadece.

bu arada her şekilde üstte anlattığımın benzeri bi olay var. piste zaten geç de teker koymuş. hızlıymış uçak olması gerekene göre yine.

soruşturma yapılıyormuş. ama şimdilik her şey kaptan pilotun hatasını gösteriyor.

ha bir de teknik bir arıza olabilir cidden diyorlar ama uçak 2012'de alınmış. yeni bir uçak. bu kadar kısa sürede reverse engine de sorun çıkmaz şimdiye kadar çıkmadıysa diyorlar. çok çok ender bir durum olur diyorlar. incelenecekmiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kabin ekibinin kokpit kısmında olan bir şeyle ilgili sorumulluğu var mı? örneğin kaptan alkolüyse bildirmen lşazım falan gibi yoksa hepsi kaptan, 2. 3. pilot o şekilde kendi içlerinde mi?

bi de bu olayda adamlar doğal olarak hemen tahliye etmemişler uçağı, tahliyenin emrini kim veriyor kaptan pilot mu yoksa kabin amiri mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kaptan verir emri, ama alkol vs. durumunda kabin amirinin sorumluluğu var raporlamaya yönelik. pilotların başını en çok kabin amirleri yakar.

neyse olay bu arada açığa çıktı. uçağın modunda bir sıkıntı varmış. yani şimdi şey araştırılacak bu eğitimde verilen bir şey mi yoksa bilinmeyen bi hata mıydı diye. daha yeni bitmiş ön soruşturma. hatta simulatörden videoda attı bizim arkadaşın babası bize, katılmış kaza kırıma da cidden simulatörde de olay birebir aynı oluyor.

olay kısaca şu

Fo is pf weather is at minimums. They are expecting to see the runway at minimums. At minimums they see the runway fo disangages the autopilot but at the same time he presses the toga buttons. Captain takes over and lowers the nose and retards both thrust levers to idle, they land at idle thrust and aircraft was dispatched with one reverser inop. Captain deploys the thrust reverser of the left engine and releases the right engine. Since he hadn't disconnect the auto throttle right engine goes to TOGA thrust. Aircraft starts to accelerate and skids off the runway from the left. Right engine separates.



tabii burada ciddi pilotaj hatası da var. her şekilde olay pilotlara patlar ama modunda geliştirilmesi gerek bu tip durumlar için ortaya çıkıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...