Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sıfır Araba önerisi vol. bilmem kaç


-Deno-

Öne çıkan mesajlar

mazda niye almıyorsunuz

yeni civic içinde 30dk kalsam boğulurum her halde fuarda falan çok denedim hiç sarmadı beni, Toyota C-HR o şekille rağmen on tarafı daha rahat

bu arada biri hesaplamıştı Toyota C-HR nin normal motor ile fiyat farkını amorti etmesi 2-3 sene sürüyor diye, gerçi dergide diyor du galiba eve gidince bir bakayım, yanlış olmasın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Motorin fiyatı benzine bu kadar yaklaşmış, herkes dizel motordan çekilmeye başlıyor, havayı daha çok kirletiyor, traktör gibi gürültü yapıyor ve satın alırken motor seçeneği daha pahalı. Neden hala dizel peşinde insanlar, emekli subay falan mısınız? Amorti etmesi için 100-200k km. yapmak gerekir bu fiyatlarla.

Alın benzinliyi, dizel farkına da doğru düzgün opsiyon eklersiniz, hacı C180'i gibi en düşük paket opak beyaz almazsınız bari arabayı.(Benzin deposuna dizel pompası girmiyor ayrıca, ülkemiz mallık seviyesinde önemli bir ek fayda :p)

ginaly said:

-Deno- said:

bmw 1 için de çok bayan arabası deniliyor shdhd


sen bakma abi millete.
leon kullandım, golf kullandım.
bu arabalar iyi güzel ama hiçbirinde bmw'deki mersodaki kalite yok.
madem elinde fırsatın var, max damaj vur ve premium bir araç al derim.


Valla çok güncel bir kıyaslama var elimde tecrübe ettiğim, mesela dolu Passat boş C180'e on basar. BMW için de aynıdır muhtemelen. Arabaya değil şekle şemale tav olmuşsun sen. Gidip içi boş 1 serisi alırsan dolu Golf'ten daha az keyif verir. Ambleme para vereceğinize konforunuza verin.

Orta sınıftan üst sınıfa atlamak için acele etmeye gerek yok, gidip Skoda-Seat almayacaksanız da bütün orta yaşlarınızı VW-Audi ile geçirebilirsiniz. Yaşlanınca olur belki ötesi. Varı yoğu ev alır gibi arabaya gömmeye, üstüne kredilere girmeye gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya az yaksın diye sütçü beygirinede binmesin adam canım, hani ben ilk passatı önerirken ucuz yollu lüks düşünmüştüm ama adam genç işi istiyor.
1.5t civic güzel araba. ama sakın bayyide kündeye gelip eski motorlusunu almayın he. o çöp.

uzun yıllar honda kullanmıs biri olarak zevklidir hondada işte eski motor çöp yani ondan uzak dur =).
Golften iyidir muhtemelen en azından daha geniş.

Biraz daha yakar tabiki, 9-10 ları göze al. servisi asla üzmez, ömrün boyunca kullanırsın hondayı heh.
Bide japonların ikinci elleri çılgın atıyor, hb modelini bilemem ama çok yüksek fiyatlara satıyorlar tr de
http://www.youtube.com/watch?v=VnVv9uTJNQI
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada bir arkadaşım aldığı 2-3 sıfır yeni Golf fiyat teklifini gönderdi bana, adamlar 150hp Highline fiyatını kağıt üstünde düşük yazacağız diye LED far, deri direksiyon, en basit metalik renkler vs. ne varsa opsiyonel bırakmışlar. O liste fiyatının üstüne 15k donanım koysan arabaya üretimde takıldığı için 20k da ÖTV yaslanıyor, oluyor sana 155-160k Golf. O paralara da Golf alınmaz yani, az daha konur Volvo, ikinci el BMW falan alınır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:


ginaly said:

-Deno- said:

bmw 1 için de çok bayan arabası deniliyor shdhd


sen bakma abi millete.
leon kullandım, golf kullandım.
bu arabalar iyi güzel ama hiçbirinde bmw'deki mersodaki kalite yok.
madem elinde fırsatın var, max damaj vur ve premium bir araç al derim.


Valla çok güncel bir kıyaslama var elimde tecrübe ettiğim, mesela dolu Passat boş C180'e on basar. BMW için de aynıdır muhtemelen. Arabaya değil şekle şemale tav olmuşsun sen. Gidip içi boş 1 serisi alırsan dolu Golf'ten daha az keyif verir. Ambleme para vereceğinize konforunuza verin.



bence şekle şemale sen tav olmuşsun zira dolu passat/boş c180 dediğine göre iç ve dış konfor donanımlarından ya da ilave görsel özelliklerden falan bahsediyorsun.

benim kaliteden kastım ise kapı panzulutlarının oturması, ön konsolun stabilliği, kaput içi düzen ve yalıtımlar, kaportanın bağlantı yerleri, pedal ve direksiyon boşlukları, zamanla trim sesi oluşturan torpido vb. bölümler falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Ambleme para vereceğinize konforunuza verin.


ginaly said:
iç ve dış konfor donanımlarından ya da ilave görsel özelliklerden falan bahsediyorsun.

benim kaliteden kastım ise kapı panzulutlarının oturması, ön konsolun stabilliği, kaput içi düzen ve yalıtımlar, kaportanın bağlantı yerleri, pedal ve direksiyon boşlukları, zamanla trim sesi oluşturan torpido vb. bölümler falan.


Benim o örneğe özel olarak bahsettiğime yol tutuş da dahil ama evet, öncelikle konfordan bahsettiğimi zaten kendi postumda söylemiştim.

Ortalama ederi 150k olan araba ile 220k olan araba arasındaki seçimi elindeki 180k ile yapmaya çalışırsan ya bütün konfor özellikleri mevcut olarak ucuzunu, ya da hiçbiri olmadan pahalısını alırsın. Pahalısını seçme hatasını yaparsan "araba qalite qanqa" diye panzuluta sarılırsın, anahtarı masaya logo üste gelecek şekilde falan koyarsın ama elini attığında arabada bluetooth'un olmaz, uzun vadede moralini bozar falan filan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

otoyol abi uzun yol basiyosun haliyle. dizel 1.6 bisiler alinacaksa psa motorlu almak lazim.
ford volvo felan.
deadwoll said:

Bence siz devirli suruyorsunuz arabalari. O kadar yakmamasi lazim kesinlikle.

Toyota'da bayagi fantastik bir kredi kampanyasi var bu arada. Onlara da bir goz at derim. Gerci cok para verip alinacak bir araba yok bence toyota'da da neyse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Baggio said:

Ambleme para vereceğinize konforunuza verin.


ginaly said:
iç ve dış konfor donanımlarından ya da ilave görsel özelliklerden falan bahsediyorsun.

benim kaliteden kastım ise kapı panzulutlarının oturması, ön konsolun stabilliği, kaput içi düzen ve yalıtımlar, kaportanın bağlantı yerleri, pedal ve direksiyon boşlukları, zamanla trim sesi oluşturan torpido vb. bölümler falan.


Benim o örneğe özel olarak bahsettiğime yol tutuş da dahil ama evet, öncelikle konfordan bahsettiğimi zaten kendi postumda söylemiştim.

Ortalama ederi 150k olan araba ile 220k olan araba arasındaki seçimi elindeki 180k ile yapmaya çalışırsan ya bütün konfor özellikleri mevcut olarak ucuzunu, ya da hiçbiri olmadan pahalısını alırsın. Pahalısını seçme hatasını yaparsan "araba qalite qanqa" diye panzuluta sarılırsın, anahtarı masaya logo üste gelecek şekilde falan koyarsın ama elini attığında arabada bluetooth'un olmaz, uzun vadede moralini bozar falan filan.


Boşa tartışmışsınız. Bmw'nin dolusuyla boşu arasındaki farklar kozmetik. ( joy ve m paketleri kastediyorum.) diğer özel isteklerinizi zaten sipariş geçiyorsunuz veya üst segment serilerde luxury paket var.

Ne olmuyor genelde onu konuşalım mesela, 4 serisi ve altında genelde adaptif far olmuyor ( viraja girince dönen far) veya otomatik uzun söndürme filan olmuyor. Öyle hayati şeylerin hepsi var ( bluetooth arka kamera vs.)

Nesi kötü? Bmwnin 1.5 benzinli motorları biraz fazla yakıyor. Klimasının derecesini tek ayarla değiştrwmiyorsunuz( yani sürücü ve yolcu klimasının ayarını uniform yapan bir tuş yok)

Nesi iyi? Yol tutuşu çok güzel, viraj kabiliyeti çok iyi, ses yalıtımı iyi.

2 serisi oldukça güzel. 1 yerine o da düşünülebilir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selamlar tekrardan,

epey bir araç inceledik. son durum şu şekilde;

- annem ev de almak istediği için max 15 falan çıkarım diyor. bu da alacağım aracın fiyatının maksimum 90.000 tl olması lazım demek. çünkü o civardaki bir araç 55 - 58 bin arası bir fiyata denk geliyor. benim araba da herhalde 35 - 38 arası bir şeye gider. kalıyor geriye 20 bin. orada ben de cepten 5 - 10 koyarım sıkıntı olmaz. daha fazlasına şimdilik giresim yok benim de. çünkü daha lükse kaçan araçların anahtar teslim fiyatı 115'lerden falan başlıyor.

şimdi bu durumda baktığım birkaç araç var,

- renault clio gt line. bunun 1.2 120 bg'i ya da 1.5 90 bg'i var. 1.2 olan benzinli ve turbo, 1.5 dizel. ikisi de otomatik. demir mavi rengi hoş. bir de şu an kullandığım araba clio, ondan bildiğim araba.

- polo'nun 1.4 90 bg otomatik comfortline modeli.

- leon'un 1.4 150 hp fr ya da xcellence'ları 100.000 falan. buna çıkabilir miyim bilmiyorum, çıksam da yukarıdaki iki araca göre leon mantıklı olur mu emin değilim. bu fiyata çıkamazsam gene leon'da 81.400'e 1.0 eco tsi 115 hp var otomatik. ama düz paket. 86.700'e fr var 1.4 125 hp ama o da manuel. leon'da epey ikilemdeyim.

- bir de vitara dikkatimi çekti, 4x2. onda da 1.6 120 bg benzinliler var. ama çok bana hitap etmiyor bu suv tarzı sanki.

son update üzerinden alayım bir de fikirleri. bu arada hiç almayıp önümüzdeki senelerde biraz daha para biriktirip yine 100 - 120 bin bandı arasında da araç bakabilirim. ama heves ettim birkaç haftadır, araba fiyatları da paso yükseliyor zaten. ne bileyim işte ya, kafalar karışık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...