Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nintendo Switch


behran

Öne çıkan mesajlar

Scalanova said:

Laurelin said:

https://i.imgur.com/cVaD0VS.png

bide biz bu ulkede baya kor sagiriz ama BOTW baya baya oyun dunyasinin onumuzdeki 10 yilda gidicegi yeri belirledi bu sene.


ben pc de oynadim botw, benim gormeyipte 10 yilda oyun sektorune yon verecek ne ozellikleri var bunun?

ciddi merak ettigim icin soruyorum...


Hype var abi arkasinda, nintendo oldugu icin.

Tamam oyun guzel gorunuyor, acik dunya yapmislar o da tatli olmus, ufak tefek detaylar, serinin eski oyunlarindan gelen nostaljik ogeler falan hep guzel detaylar.

Ama oyle onumuzdeki on yila yon verecek nitelikte bir olayi yok.

Devrimsel degil kesinlikle, hikayesi bilindik, yan gorevler cok cok sig ve bi sure sonra sikici hale geliyor. Ana gorevleri bitirdikten sonra devam ettirecek bir yani yok.

Basarili bir open-world oyun. Ama 10/10, perfect, gelecek on yila yon verir falan sirf hype kaynakli yorumlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben henüz Zelda almadım ama PS2'den beri en uzun süre sıkılmadan oynadığım konsol oldu Switch sanırım. Sadece Mario Odyssey'de 100 saate yaklaşmış olabilirim. Mario Kart 8 falan da aynı şekilde (artık pek oyun oynamıyorum).

Ha bir de benim gameboy'um bile yoktu, gameboy döneminde Sega ve PC vardı evde. PSX'ten beri de PSP dahil hep Sony konsollarını ve Xbox'ları almıştım. Belki de ilk kez Nintendo'ya daldığımdan bilmiyorum ama PS2'yle kıyaslıyorum ben Switch'i. En beğendiğim ve en çok vakit harcadığım konsol oydu şimdiye kadar.

Switch oyunlarını emuyla oynayanlar falan Switch'in sunduklarını tam olarak anlayamazlar. O koca open world oyunların her an yanınızda ve ulaşılabilir olması inanılmaz bir şey. İşte, yolda, deniz kenarında, tuvalette vs. Zelda veya Xenoblade kalibresinde oyunlar oynayabilmenize imkan tanıyor alet. Benim gibi sık seyahat eden, oyunu sürekli bölünen, mesai saati olmayan ya da ne bileyim çalışırken sıkıldığında 1-2 saat çalışmayı bırakıp kafa dağıtabilen insanlar için mükemmel. Üniversiteye başladığımdan beri ilk kez bu kadar fazla ve keyifli single player oyun oynayabiliyorum.

Ha bu arada taşınabilirlik ve co-op imkanları çok ayrı bir düzeyde; ben üç şehirde birden yaşıyorum gibi bir şey. PC ya da diğer konsolları taşımak mümkün değil ama Switch tek bir kılıfa sığıyor ve gittiğim her yerde, 10 sn içinde kurup sonra co-op akmaya başlayabiliyoruz.

Dediğim gibi henüz Zelda'ya sıra gelmedi ama Zelda'dan bahsederken Zelda'nın Switch gibi çok farklı bir platforma ait olduğunu göz ardı etmemek gerekiyor. PC'de emule edip "diğer open world oyunlardan ne farkı var?" dememek lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sorun su ezici cogunlugu oyunculukla net cafelerde multiplayer FPS-RTS ile tanismis, konsol ve aksiyon kulturu olmayan, en rafine kismi RPG/mmo cu zevksiz turk oyuncu kitlesi gameplayin onemini bilmiyor. zeldanin hikayesine veya grafiklerine bakip sig yorumlar yapiliyor iste ki oda bir gelismedir, 2000lerin ortasina kadar sirf grafik uzerinden oyun begenilen sacma sapan bi kultur vardi.

medyum olarak oyunlar eglence sektorunun su an en ust asamasi.

insanoglu hikayeleri once kulaktan kulaga aktardi, narrative ile basladi hersey

sonra resimlerle cizmeye basladi, resim/cizim girdi isin icine

gilgamis destani ile yazili edebiyat basladi, kurgu girdi

antik yunanda dramalar ile oyunculuk ve sahne girdi isin icine hatta hikayeleri anlatirken muzigi kullandilar.

sinemaya gelene kadar 2000 yil format degismedi aslinda, sinemadada iste ilk dramalarin rafine edilisini, kamera ve set yonetimi hatta CGI gorduk extradan

oyunlar tarihi surecte eglencenin geldigi bir sonraki medyum, sinemadan ustunlugu ise isin bireysellesmesi, kisiye ozel bir tecrube haline gelmesi. bunu yapan yegane sey ise oynanabilirlik. QTE lerin itin poposuna sokulma nedeni tam olarak budur misal

oyunlari onceki formlardan farkli kilan ve ozellestiren yegane etmen gameplay iken cinematic tecrube sunucaz namina bundan uzaklasmak aptalliktan ibaret. bunu genis kitlelere hitap edebilmek icin benimsedi sektor ama oyunlar kimliklerinden cok sey kaybetti.

ancak oyunlarin soyle bir celiskisi var, oyuncu ozgurlugu ile hikayenin butunlugu daima celismek zorunda. RPGlerin en bocaladigi kisim bu misal, oyuncuyu ne kadar ozgur birakirsaniz oyuncunun birseyleri kirma, hikayenin disina cikma veya onu yoketme ihtimali yukseliyor. onceden yazilmis scriptler ile RPGler bile bir noktaya kadar ozgur birakabiliyor. oyunlarin basina bir AI getirip onu game master yapmadigimiz surece bu celiski devam edicek


neyse gelelim gameplaye, bir oyunu oyun yapan yegane sey gameplaydir. burda kimse gone home gibi bir yurume simulatorune oyun demez heralde. oyuncuya sonsuz olasilik sunan exel simulatorunden bozma grand strategyler olsun, eve gibi screensaver simulatoru olsun haliyle gameplay namina cok birsey icermiyor.

tur olarak RPG ler bile senelerce AD&D kurallari yuzunden batida aci cektiler, izometrik takozlugundan sonra anca aurora engine ile tur az ilerleyebildi gameplay namina ondada vasat hikaye&vasat gameplay ornekleri ile doldu tasti 2-3 obsidian oyununu saymaz isek.

hep soylerim su anda piyasada gameplay odakli calisan hepi topu 3 tane studyo var.

1-)Nintendo: Ocarina of time efsane hikayesinden cok bugun oynadigimiz ozellikle 3d dunyalarda gecen oyunlardaki gameplay standartlarini belirledigi icin cigir acmisti. ocarina of time in koydugu miras yenildi hep. onun disinda hep yeni turler yaratmis, gameplay namina piyasadaki turlerin cogu icin altin standartlari belirlemis bir studyo bu. beceremedigi, bok ettigi cok oyun ve cihaz var ama risk istahi en yuksek olan, hep yapilmayani yapmaya calisan bir firmadan bahsediyoruz. koru korune fani olmaya gerek yok, nintendonun beceremedigi tonla sey var ama hakkini iade etmek lazim guclu bir nintendo butun isi gucu senelik bilancolara odaklanmak olan, dev firmalarin kontrolunde oyuncuyu exploit etmeye odaklanmis bir sektorde hem gerekli, hemde bir vaha olusturuyor. cikarttigi oyunlarin polishi olsun, oyunlara yaklasimi olsun gerekcekten saygi duyulmasi gereken bir firma.

2-) Blizzort: Buda tartismasi olmayan bir studyo ki ilk oyunlarini nintendo ekolunden cikartmis olmalari tabiki tesaduf degil (bu arada cok bilinmez blizzard super nintendo icin oyun cikartan ilk amerikan devoloperidir). Blizzardin o meshur misyon deklarasyonunda cok acik zaten basarisini neye borclu oldugu

said:
Gameplay first
Commit to quality
Play nice; play fair
Embrace your inner geek
Every voice matters
Think globally
Lead responsibly
Learn and grow


istisnasiz yaptiklari her oyunda once gameplay uzerine odaklanan bir studyo. insanlar overwatch aciklandiginda burun kivirdiydi blizzort ne anlar fpsden diye ama gorduk nasil supurduklerini iste :D blizzard birsey yapiyor ve butun sektor pesine kosuyor artik cunki rakiplerinin sunamadigi bir numarali sey gameplayin ustunlugu. wowdan cok daha iyi mmo lar cikti piyasaya gerek hikaye gerek sistem olarak ama wow duzeyinde gameplay sunabilen cikmadi daha. temelden baslayip ustunu tamamladimi sektoru parmaginda oynatiyor iste

nintendoya ile uyarlarsak ortaya su tablo cikiyor

said:
Gameplay first
Commit to quality
Play nice; play fair kim ugrasicak online denge idi, oyuncu ile iletisimdi
Embrace your inner geek nintendodan baska bisi konusamiosa onemi yok o geekin
Every voice matters kendi oyunlarimizi sizden iyi biliyoruz, oyuncu neymis lel
Think globally a baka gaijin like you cannot understand
Lead responsibly
Learn and grow


eh yani, pazarlama ve oyuncu ile iletisim facia. tipik japon aile sirketi kafasi yonetilmese cok daha basarili isler yapicakta nintendronelar sagolsun kendi fanusunda takilmaktan memnun. su salak yerli ve milli twitter diye iteledikleri miiverse un kapanmasina kiyamati koparan dronelardan goruoz iste

3-) Bungie: bungoo aslinda eski halinin golgesi gibi filan su anda. eski oyunlarini gectim hadi halonun gene cigir acmasinin yegane nedeni bungienin en cok gameplayi purusuzlestirmesi idi. RTSleri bile gunumuz standartlarindan yukarda idi adamlarin. destiny 2 butun rezilligine ragmen kendini sirf gameplay ile oynatabildi misal. bungie dususte olan bir firma ama, cok kan kaybetti ve ic yazismalardan gordukki kibir sirketin butun kanini emmis


4-) Valve: lol no, once oturup oyun yapmalari lazim :( steamden gelen paraya oyle alistilarki half life ile turu yeniden tanimlayan bir firma sadece bir tuzel kisilige dondu. para gercekten bozuyor insanida sirketleride :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aquila said:

5 yillik aletle 1 yillik aletin toplam satislarini mi karsilastirdin?


senko koylu baya ya cok sey etmicen asdfsadf

https://i.imgur.com/2wNKEKw.png

ilk sene kiyas grafigi buda, devam eder ivme cunki hedef kitleyi guzel sectiler. ozellikle seyahat engeli olmayan, esnek calisma saatlerine ayak uydurmasi gereken yuppieler kapis kapis aliyor adffasd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Daha ne kadar insani olucak? Boktan tasarimli telefonlarin 1000$ oldugu bir devirde adamlar gayte makul fiyata satiyor ki pazarda talep etmis almis. Handheld degil hybrid konsol, gameboy parasinami saticak?

Isin komigi hala stok problemi var, yetistiremiyorlar, haftalarca stoga giremedigi bolgeler var eheuhau
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...