Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pati Draw Thread #1


xunn

Öne çıkan mesajlar

  • 3 hafta sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
  • 1 yıl sonra ...

gozun, yetenegin oldugu asikar. ne kadardir ciziyorsun bilmiyorum. dogru terminolojiyi hatirlamiyorum, aklimda kaldigiyla. cizgin temiz degil. ayni debuffdan muzdarip biri olarak yaziyorum. yontmasi zordur ama yolun basindayken farkinda olup uzerine calisirsan ustesinden gelmesi kolay. el ayarindan ziyade yontem kusuru olarak degerlendiriyorum. en basta on dakika harciyorsan yirmi dakika, bir saat harciyorsan iki saat harcayarak cozmek lazim. skecledim yaa, nothing serious diyip gecmemek lazim. golgelendirmede dogru degerleri yakalasan bile tonal gecislerin yuzeyi dogru renderlamaz. cizgilerde ayni sekilde, kontrastini tutturursun fakat bastan savma gozukur. o yuzden temel atarken onemli.

devamli bilincini bu konuda uyarman lazim. baskasi nasil yapiyor diye youtube'dan bakabilirsin. bir seyi betimlemeden, sirf cizgi ve tonlama calismani tavsiye ederim. 




 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 20.06.2021 at 12:22, neutrino dedi ki:

Abi çizim işinden para kazanıyor musunuz? @xunn var bildiğim bu işle uğraşan; hobi için çok güzel ve kıskanılacak bir şey ama profesyonel ortamda insanı hayattan bezdirir gibi geliyor. Bir yandan da oyun stüdyolarında karakter tasarlama, pixel art yapma falan dream job gibi geliyor. 

Çocuk kitabı ilüstrasyonunda iş çıkıyor, bir de güzel sanatlara hazırlananlara hazırlık kursu vermek. Bu ikisi genelde en çok iş imkanı gsf resim için, kendini geliştirirsen genel illustrasyon anlamında da iş çıkma şansı olabiliyor, bu daha zor tabi. 

Oyun dünyası geliştiğinden beri, işte mobil oyunlar falan oraya çalışma imkanı çıksada orada çok iş olacağını sanmıyorum, orada 3d bilen konsept artçılar daha çok yanaşıyor

lovecraft0Z tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 20.06.2021 at 08:44, arcane dedi ki:

gozun, yetenegin oldugu asikar. ne kadardir ciziyorsun bilmiyorum. dogru terminolojiyi hatirlamiyorum, aklimda kaldigiyla. cizgin temiz degil. ayni debuffdan muzdarip biri olarak yaziyorum. yontmasi zordur ama yolun basindayken farkinda olup uzerine calisirsan ustesinden gelmesi kolay. el ayarindan ziyade yontem kusuru olarak degerlendiriyorum. 
 

On 19.06.2021 at 10:46, Saeros dedi ki:

ben çok nub olarak bişeyler çizip öğrenmeye başladım

daha paylaşıcak çok bişeyim yok öğrenme süreci olduğu için, olduğunda koyarım eauh

arkeyn çizgi tekniğini anlatmış aslında. ne kadar yetenekli olursan ol kalemi tutuş çizgiyi vuruş tekniği yoksa pek ilerleyemezsin. güzel sanatlar kurslarında ilk günler sadece düz çizgi çizerek teknik vs geliştirilir. ben çizerken yutub yoktu artık bunları anlatan şeyler olabilir. oralardan başla derim.

çok basit bi örnek kalın çizgileri az hamleyle daha çok bastırarak çıkarmak yerine ince çizginin üst üste binmesiyle çıkarmak falan daha iyi sonuç verir. el zaten zamanla gelişir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

18 dakika önce, senko dedi ki:

Sae nin resimlerinde ne yanlis, @arcane nin dedigi cizgin temiz degil ile neyi kastettigini anlamadim. (ben de boyle 1-2 aydir ciziktiriom, baya baslangicim)

hani boyle bi babayigit cikip madde madde yazsa neler eksik biz newbie'ler de faydalaniriz. Ben bakinca hicbisi yanlis degilmis gibi geliyor cunku ?

la anlattım işte

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi şimdi ben de yorum yapayım;

ilk başlarda çok çizgi üste geldi alta geldi bunları böyle teknik ayrıntıları hiç takmayın. Sizin yapmanız gereken kompozisyon çalışmak, temel şekilleri olan objeler, küp silindir gibi, ve ahşap cam ve plastik gibi temel maddeleri olan objelerden kurduğun kompozisyonları bakarak çalışmak.

 

Burada dikkat edilecek ilk başta 6 kural var, eleştiriyi bu 6 kurala göre yapmak lazım

 

1- 3 boyutlu düşünce. Aynen 3d programda yapar gibi, genişliği hacmi düşünerek 3 boyutlu şekilde hacim verecek şekilde bakarak objeleri tanımlamak.

2- Perspektif. Perspektif dünyayı insan gözünün gördüğü biçimde görmek. Gördüğünüz objelerin paralel kenarlarını ufuk çizgisinde birleşecek şekilde çizmek(Tek noktalı perspektif) Perspektif daha geniş bir konu ama şimdilik bu kadarını yapmaya çalışın

3- Tonlama. İki tonlama var Genel ton lokal ton, her objenin genel koyu açıklığına göre karakalem ile en açıktan en koyuya tonluyoruz. Sonra her objeyi kendi içinde ışığın yansımasına göre açıktan koyuya tonluyoruz. Unutmayın ışık tam yukarıdan değil sağ ya da sol yukarı köşeden gelecek şekilde çalışıyoruz. Bir ton skalası çizmek iyi olur: örneğin 10 tane kare çizin, en koyudan en açığa bu kareleri tonlayın, bu skala yanınızda bulunsun.

4- Yerleştirme (Kompozisyon) Bu sanırım en önemlilerinden. Bir kompozisyon algımız olmalı, kağıda nasıl yerleştirdiğimiz önemli. Dolu - boş ilişkisi önemli, hiç bir şey mümkün olduğunca homojen OLMAMALI. yani arayarak eşit olmayan, farklılıkları içerecek şekilde, ne kağıda tıkış tıkış olacak şekilde yerleştirilmiş ne de çok fazla boşluk olan kağıda küçük kalmış bir kompozisyon olmalı.

5-Monotonluk. Resim monoton olmamalı, ton skalası zengin olmalı. tüm boyutlar birbirine yakın, tüm objeler aynı yöne bakıyor olmamalı. çizgi değeri(çizginin koyuluk açıklığı) düşüp yükselmeli, kısaca gözü hareket ettirmeli sıkıcı olmamalı.

6-bu bir tavsiye ustalardan çalışın. Bu resmi öğrenmenin gerçekten en önemli kısımlarından, ister yaratık çiz konsept artçı ol, ister soyut resim çalış. Resim de öğrenmenin en önemli kısmı ustalardan kopyalar yapmak.

 

 Yeni başlayanlar objelerle kompozisyon kurup çizin, buraya atın eleştiri vereyim. Mimar sinan resim bu arada.
İlerledikçe ustalardan kopya için ödevler verebilirim. Hatta isterseniz bu postu pinned falan yapın. Bedava resim kursu haydin

lovecraft0Z tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spoiler
On 19.06.2021 at 10:46, Saeros dedi ki:

ben çok nub olarak bişeyler çizip öğrenmeye başladım
şu ilki

20210608_153155.jpg

şu da 3 gün sonra çizdiğim 

20210610_230307.jpg

daha paylaşıcak çok bişeyim yok öğrenme süreci olduğu için, olduğunda koyarım eauh

cizdigin şeylerin şekline dikkat etmeye çalış, formlar oturduca gerisi gelir. 

form>cizgi kalitesi>renk

642e8f7b8cb51c4103b2fe3f7e6adb05.jpg

Daesu tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 20.06.2021 at 12:22, neutrino dedi ki:

Abi çizim işinden para kazanıyor musunuz? @xunn var bildiğim bu işle uğraşan; hobi için çok güzel ve kıskanılacak bir şey ama profesyonel ortamda insanı hayattan bezdirir gibi geliyor. Bir yandan da oyun stüdyolarında karakter tasarlama, pixel art yapma falan dream job gibi geliyor. 


Ben şu an onu yapıyorum ama o mutluluk içinde oldugun projeyle dogru orantılı. Ben şu an cok sıkılıyorum mesela. Teknik olarak "dream job" ama not dream company not dream platform not dream genre not dream money derken ne kadar normal bi amelelik yaptıgını farkediyosun dfgdg.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
  • 1 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...