Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization VI


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

madcow said:

Medici gorurse 20 turne kalmaz dalıyor. Gorurseniz direk asker basın.


En yakın komşumdu, full maritime gidip sıfır military + settler/builder basmama rağmen dalmadı. Başka triggerlar da olmalı.

Global happiness olmadığına göre zincirleme şehir basmanın ne dezavantajı var çözemedim daha. Tall / Wide ayrımına dair bişi de göremedim.

Arayüz yeterince bilgi vermiyor sanki, belki de daha alışamadım. Ama district ve wonder sistemi iyi olmuş baya seçim yapmaya zorluyor. Keza civic/science ayrımı da güzel olmuş
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben king seviyesinde oynuyorum ama kolay geldi. Bir dahaki sefere emperor oynarım.

axedice said:


Global happiness olmadığına göre zincirleme şehir basmanın ne dezavantajı var çözemedim daha. Tall / Wide ayrımına dair bişi de göremedim.


Bir luxury bütün ülkeye yetmiyor, sadece dört şehire gidiyor. Bunun haricinde aynı tip districlerin ve builderlerin fiyatları yaptıkça artıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Glatheros said:

daha oyuna bakma firsatim olmadi ama Sam sen zaten oyun cikmadan sevmemistin

çıkmadan beğenmediğim kısmı grafik tarzıydı, gameplay namına beğenmiştim ama district adjacency konusunda şüphelerim vardı, "deneyip görmek lazım" demiştim. şüphelerim doğru çıktı, arcane'in burada sorduğu gibi wonder requirement listesini yanınıza printout alıp filan oynamanız lazım ezberlemeyecekseniz kerat cetveli gibi. aksi takdirde şehirlerinizden biri rastgele req'e sahip olabiliyor ama wonder koyacağınız hex'de resource kaldırmanız gerekebiliyor veya production şehriniz olmayabiliyor wonder'ı yetiştirecek.
Seru said:

agenda olayi falan ai ile oynarken ayri bi keyif getirmis, sacma sonuclar da dogurabiliyo tabii ki. barbarossa komsum statelerle aram iyi olunca tehdit falan etti ama simdi alliance kurduk agzini acmiyo mesela adam, herseyden memnun. fakat luxuryleri falan isterken fahis fiyatlar cekiyolar. adanin diger kosesindeki fransa sifir iliskim olmasina ragmen sirf herkese delege gonderdim diye benden hoslanmaya basladi su an gibi gibi.

sam de baydi artik topikde.

merak etme 2 gün daha yazarım sonra siz 5 yıl 2000 sayfa mp geyiği çevirirsiniz zaten.

luxury fahiş fiyat konusu doğru, eğer karşı tarafın da luxury ihtiyacı son noktada değilse birebir vermiyor asla. bu sefer neredeyse hiç resource için ticaret yapamadım, entertainment district'le çözmek gerekecek en büyük şehirlerde sonlara doğru herhalde.
axedice said:

Arayüz yeterince bilgi vermiyor sanki, belki de daha alışamadım. Ama district ve wonder sistemi iyi olmuş baya seçim yapmaya zorluyor. Keza civic/science ayrımı da güzel olmuş

arayüzde eskisi gibi "benim kaç tane neyim var, luxury, strategic kaç tane neye harcıyoprum, boşta nelerim var, luxury gerekecek mi yakında" diye bunları bir bakışta hesaplayabileceğimiz bir ekran yok gördüğüm. bilgiler etrafa dağılmş durumda, empire screen çok yetersiz önceki oyunlara kıyasla.

bir de sık kullanılan düğmeler nedense ufak bırakılmış, herkes shortcut mı ezberliyor demişler anlamadım.
arcane said:

amenities yetmez diye düşünmüşler sanırım ama yetiyor sanki.

yetiyor bir noktaya kadar, entertainment dist kurma gereksinimi hissetmedim halen. çok fazla şehir kurulursa yetmeyebilir ama komutan'ın dediği gibi bir res sadece 4 şehre gittiği için.
Masticore said:

herkes bir şey yazıyor ama hangi zorluk seviyesinde oynuyorsunuz ? merak ettim... Belki ondan dolayı ai sacmalıyor

prince, hile yapmayan normal zorluk seviyesi ama ai üzerinde akılsal kısıtlama yok bildiğim. benim gözlemlediğim ai district olayını optimize edemiyor yalnız pek, misyoner orduları yürütüp birbirlerinin dinini yoketmekle meşguller şu ana dek gördüğüm. ve dediğim gibi wonder pek yapamıyorlar req'leri çok spesifikse, değilse yapıyorlar hemen. yamayla hallolabilir tabi ileride.

bu arada genel konuşmamdan oyunu hiç beğenmediğim anlamı çıkmasın, district adjacency hariç oyun gayet oynanır ve beğenilebilir durumda özellikle civ5 rahatsız etmediyse. civ4 arayanlar için gene tatmin etmeyecektir ama gerge ve calimero'nun yazdığı gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eskiden AI playerlar prince'de bu kadar geride kalmıyordu. benim de aklıma gelen ilk şey districtleri beceremiyor olduğu. tabii bu tek oyunluk izlenimim o yüzden yanlış olabilir.

yalnız oyunda gamepad support yok wtf? oyunu steam controller ile bundle satıyorlardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ai onun dışında da aptal gibi, japon tek şehirle kuşatma altındaki başkentini korumaya gitmek yerine bütün birimlerini sınırımda devriye gezdiriyor. Arada 10 tile var ve bomboş arazi, gene de geri dönmüyor anlamsızca. İlişkimiz de max seviyede üstelik.

Bir de hills anlaşılmıyor üstünde orman ve özellikle cangıl varsa, wonder kaçırdım sırf bu yüzden.

Civilopedia da çok kötü, arama fonksiyonu yok, ileri geri yok, bilgiler çok yetersiz. Hangi res nerde çıkar, birimin upgrade seçimleri nedir, linkleme filan yok gerekli şeylere. Oyunu sanki başka şirkete fason yaptırmışlar arabirim olarak.

Misyoner ordularının body blockunu da yazmam lazım, kıyı şehrimi kuşattılar resmen ve giriş çıkış yapılmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

almayın abi batsın 2k de aral da. korsanlayın :)

Sam said:
Civilopedia da çok kötü, arama fonksiyonu yok


var. sol üstteki mavi kutu.

bu arada adjacency requirement tile'ın hangi şehrinize ait olduğunu önemsemiyormuş. öbür şehrimin holy site'ının yanına hagia sophia diktim şimdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gözümden kaçmış, eyvallah.

oyunun beğendiğim kısımlarını da yazayım bu arada çünkü iyi olacağını tahmin ettiklerim cidden iyi çıktı:

- amenities: absürd global happiness yerine eski klasik makul sisteme daha çok benziyor.

- housing: serinin uzun süredir tıkandığı birşeydi nüfus limitleri, bununla daha organik bir sistem yapmışlar.

- sabit upkeep değerleri: civ5'teki enflasyonla oyunun sonunda phalanx ile m1 abrams aynı upkeep'teydi, çok şükür eski sisteme dönülmüş. hem hesaplamalar daha kolay, hem siz ordu üretmediğiniz halde devamlı upkeep katlandığından ötürü oyun sıkıştırmıyor sizi baldırıçıplaklar ordusunu idare edebilmek için.

- great person sistemi: bazıları çok patates, bazıları absürd güçlü olması haricinde daha anlamlı ve kritik bir sistem.

- evraka: pratik bilimin gelişimini oyuna iyi aktarmışlar ve anlamlı, iyi değerlendirince çok fark yaratıyor. ai pek değerlendiremiyor ama sanırım.

sırf şu yazdıklarım bile o kadar kritik olaylar ki civ5'e geri dönebileceğimi sanmıyorum, sevmediğim bazı önemli kısımlarını düzeltmişler çünkü. ama tabii başka sorunlar var yeni bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olabilir, oyun bayağı öttürüyor kartı. ram yetmiyor da olabilir bende kitlendi firefox açık oynamaya çalışınca.
arcane said:

hidden agendalar random mı yoksa lidere göre mi?

gördüğüm kadarıyla lidere göre çünkü üzerine gelip okuduğumda liderin hayatında yaptıklarıyla alakalı yazılar. şimdi girip tekrar bakarım emin olmak için.

Yok rastgeleymiş, şimdi baktım generic tanımlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:


bu arada adjacency requirement tile'ın hangi şehrinize ait olduğunu önemsemiyormuş. öbür şehrimin holy site'ının yanına hagia sophia diktim şimdi.


Hatta kendi şehrin olmasına da gerek yok. Bir şehir devletinden o şekilde bonus aldım. Gerçi bana bağlıydı. Öyle olmayanlar da ve başka ülkelerinki de o şekilde bonus veriyorlar mı bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...