Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

lore'u notlarla öğrenmek


Bone

Öne çıkan mesajlar

Elder scrollsun kendini bpzmadigi tek sey lore aktarimi. Su hayatta tek takintim hani, bizim dunaynin lore u kadar fictionallarida severim ve TES kadar iyi yedireni yok hala

Kitaplari toplayip alakasiz hikayeleri toplamak ve arsivlemek en buyuk keyfim, skyrimde baya baya kutuphane yapmistim konulara gore, 10 kitapligi olan evim vardi :3

Boyle menuye codex diye dayayip oku babam oku versiyonlari sevmiyorum, gene hikayeye relevant infoyu oraya koymamak lazim, bi kac oyunda oyle final bossun kim olucagindan potansiyal ihanetlere kadar pek cok seyi spoilladim kendime.

Show dont tell kismini sam anlatmis zaten ne kadar yanlis tespitler oldugunu ahahah

Ha en kotu lore isleyisi sanirim pillars olabilir, daha oyuna baslamadam ve settingi tanitmadan oyle bir atiyorku onune avellone boyle bana ne diyorsun. Once kendini ispatlamasi lazim settingin boyle dakka bir agir bir worldbuilding kasinca zorlama oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Senin dedigin show dont tell degil interaktif ogrenme gibi bisey. fallout 4u ele alirsak evet hic bir sekilde oyun akisina integre edilmemis bir suru mini hikaye sunuluyor. Ama isin show kismi yer yer oluyor mesela soyle bir ornek vereyim: feral ghoula donusen aile fertlerini bodrumda hapseden adamin hikayesi. Gidip o evi geziyor bodrumda feral ghoullari falan olduruyor sonra da o notlari goruyorsun. Oldukca show ve tell bence bu yani. Fallout 4un asil sorunu ana mekanlarin cok ruhsuz olmasi. Mesela fallout las vegasta las vegasin disinda copluk sehre geldiginde ilk gordugun seylerden biri, onunden gecen bir farenin pesinden kosan cocuklar ve sonra onu yakalayip yemeleri falan. Daha hic bir sey okumadan ilk dakikada nasil bir yerde oldugunu anliyorsun.

Fallout 4 bu konuda cok kit, mesela enstituye girdiginde insanlarin hayati cok kit bir sekilde yansitiliyor sana. Orda bir aile hayati oldugunu anlaman icin yaptiklari tek sey etrafta dolasip mal mal monologlara giren iki tane cocuk. Onlari da gormesen milletin sabah gelip aksam ciktigi bir fabrika zannedeceksin o kadar hayatsiz. Yoksa guyya orda efenim cocuklara duzenli egitim veriliyormus da suymus da buymus da. Yok yani, Sam`e kalsa ama ordaki butun terminalleri okuyarak butun bunlari ogrenebilirsin aslinda. Ayni sekilde enstitunun amaclari nedir, bulunduklari noktaya nasil gelmisler, gecmiste nasil bir organizasyonmus ne amaclarla yola cikmis falan bunlari ne diyaloglardan ne questlerden hic bir sekilde adam gibi ogrenmen mumkun degil, terminal okuman gerekiyor. Iste show dont telli ya da interaktif ogrenmeyi batirdiklari noktalar bu tarz yerler. Hatta Wasteland 2de bile daha guzel yanisitilmis mesela bu kibar adamin sehrine gittiginde millete tahtanin onunde egitim veren bir ogretmen goruyorsun falan. Ya da ordaki iki grup arasindaki surtusmeleri sana verilen side questler yoluyla ogreniyorsun, terminal okuyarak degil. Yani bence fallout 4 bu isi minilokasyonlarda kotarmayi becermisken asil sehirlerde acayip yuzune gozune bulamis. Bu tarz seyleri side questlerle insanlara aktarabilecekken onun yerine butun yatirimini generic side questlere yapmis (another settlement needs your help ::o).

*Inititate Sam engagement mode*
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu işi net en iyi yapan souls serisi

mekanlar birşeyler anlatıyor, az sayıda npc ve bossfight biraz daha bilgilendiriyor, sonra itemları okuyorsunuz WTF

düz oynayan adama yormadan, boğmadan genel fikri veriyor. meraklası için de yoruma, araştırmaya ve kafa yormaya çok açık
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laurelin said:
Elder scrollsun kendini bpzmadigi tek sey lore aktarimi. Su hayatta tek takintim hani, bizim dunaynin lore u kadar fictionallarida severim ve TES kadar iyi yedireni yok hala

Kitaplari toplayip alakasiz hikayeleri toplamak ve arsivlemek en buyuk keyfim, skyrimde baya baya kutuphane yapmistim konulara gore, 10 kitapligi olan evim vardi :3


Yalnız bunun tesin iyi lore aktarmasından çok senin otizm seviyenle alakası var. Fonksyonel bi birey olman avantaj olmuş.

Laurelin said:

oyuna baslamadam ve settingi tanitmadan oyle bir atiyorku onune avellone boyle bana ne diyorsun.


Avellone değil sawyer. Avellone sadece durance ve motherı yazdı.



Troika oyunları baya iyiydi aslında bu işte, ne sıfırdan setting olan arcanumda ne de bloodlinesda eksikk-fazla bişey yoktu, pacing falan gayet uygundu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:

bu işi net en iyi yapan souls serisi

mekanlar birşeyler anlatıyor, az sayıda npc ve bossfight biraz daha bilgilendiriyor, sonra itemları okuyorsunuz WTF

düz oynayan adama yormadan, boğmadan genel fikri veriyor. meraklası için de yoruma, araştırmaya ve kafa yormaya çok açık


merhaba bu yeryüzündeki en derin karakter: I
ama meraklısına, eğer merak ediyorsan yaz google'a araştır
derin çünkü baya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

text ile lore öğrenmeye çalışmaktan ziyade, bunu oyun içinde etraftaki halkın kendi arasında ilişkilerini gözlemleyerek ve npc'lerle konuşurken dialoglarımızda yansıtılmış olmasını görmek istiyorum.

dediğim gibi bazı ufak notlara, ek bilgi için bazı kitaplara karşı değilim. ama lore dediğim şey tamamen matematik formülü gibi kağıtlara yazılarak sunulduğu an, bahsettiğin "hayal gücüne bırakma" da kaybolup gidiyor zaten...


https://www.youtube.com/watch?v=vnJrjZSMTCE
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lore'u notlarla vermek de kendi içinde ikiye ayrılıyor bence. bi oyun dünyası içine yerleştirilmiş kitaplar, notlar, audiolog'lar, günlükler vs ile vermek var,

bi de diyaloglarla ya da oyun içinde yaptıklarınla ayrı bi codex'ten unlock etmek var. bi monster'dan ilk kez öldürdüğünde codex'e eklenmesi olur, biriyle konuşurken bilmemne krallığından bahsedince onunla ilgili kısa tarih olur, önemli bi savaş/event olur, karakter olur... dragon age'i sevmiştim bu bakımdan. istersen komple atlıyorsun ama oyun arayüzü içinde ekstra bi yerde olduğu için atlarken çok suçluluk duymuyorsun. ben ilk karşılaştığımda geçiyordum, aradan saatler geçip de "hadi taam yeter baydım" deyip oyunu kapatacağım zaman aklıma gelip okuyordum. hem de işte bu şekilde kendi pacing'inde okuyabiliyorsun istediğin zaman. o an o saniye takip ettiğin quest'i, grinding'i ya da goygoyu her neyse bölmüyor.

witcher da rp'si gereği böyle bi codex'e uygun bayağı. hem hafızası yok, "dur lan şunları bi not alayım hangi krallık kimmiş" demesi mantıklı, hem de wiçar işte "dev kurbağa geldi mi sol gözünün altında bi güneş lekesi var ordan ölüyor" demesi mantıklı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:

bu işi net en iyi yapan souls serisi

mekanlar birşeyler anlatıyor, az sayıda npc ve bossfight biraz daha bilgilendiriyor, sonra itemları okuyorsunuz WTF

düz oynayan adama yormadan, boğmadan genel fikri veriyor. meraklası için de yoruma, araştırmaya ve kafa yormaya çok açık


bu mevzuya yakın şeyi yapan silent hill 2 yi begenirim bende. artbook ta hangi düşmanların aslında bilinçaltındaki neye karşılık geldigini falan yazmışlar geçenlerde gördüm. the order tarikatını zaten 3 oyunda anca açıkladılar arka planında olanları anlamak için duvardaki tabloları falan inceliyordu millet.
ayrıca oyundaki davranışları göre falan son değişiyordu mesela inventorydeki bıcaga ne kadar bakarsan ona göre bir sona yaklaşıyordun falan.

dark soulda da coğrafya mekanlar falan hikaye anlatma bakımında iyide habire geberecegim korkusundan adam gibi inceleme, dolaşma tadı olmuyor.

http://2.bp.blogspot.com/-nDrorNCsoQs/VUFZebYzo5I/AAAAAAABHh0/QKY1MBsLe20/s1600/Bloodborne%E2%84%A2_20150425223643.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hem oyun içi interactionlar sırasında hem de kitaplarla verilmesi rahatsız etmiyor, witcher 3 o konuda gayet iyiydi diye düşünüyorum.

kitaplarda verilirken sayfalarca uzun uzun verince pek işe yaramıyor tabi, kararında olucak, skyrimde bazı bu tarz inputlar çok uzun ve bayıktı.

kitaplarla vermeden lore aktarmaya çok iyi bir örnek assassin's creed II'deki glyphlerdir bence. şahane bi alternatif evren kuruluyordu resmen, tesla, edison, hitler, gandhi, churchill vs. haklarında mektuplaşmalar, mini gameler. devam ettiremeyip çok yazık ettiler o konsepte (zaten tüm seriye yazık oldu da bi yerden sonra)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:


şimdi öncelikle, bahsettiğin "hayal gücüne bırakma" mevzusu için illa boş boş yazı okumak gerekmiyor. görsel sanatlarla da hayal gücünü çalıştıracak biçimde sunabilirsin hikayeyi.


hayal gücümü lsd kazanına sokan bana travma yaşatıp yeni oyunlardan nefret etmemi sağlayan olay fallout da arka planda desert wind çalarken yerdeki taşa sağ click yapıp bu ne demekti.

City of the Dead çalarken necropolisi kafamda gerçekmiş gibi yaşatmaktı.

Brother of steel için ilk başvurumda glowa giderken onu oraya mı gönderiyorlar !!! lafı üzerine evet plan yapmam lazım hazırlıklı olmam gerek demekti

shady sands ilk gördüğümde second chance sunulmuş insanların bir felaket sonrası nasıl hayata tutunabildiklerini yaşamın nasıl devam ettiğini fark etmemdi.

VATS (lamer versiyon olmayan) ilk gördüğümde burada nasıl bir canilik yapıyorlar ya da acaba master haklı mı? insanlık cidden kötü mü diyebilmemdi.

Vault 8 i ilk gördüğümde all-clear mı? nasıl yani? diye kafayı yememdi.

O anlarda kafamda kurduğum wasteland kurgusunun, bana zorla dayatılmak istenen failout 3,new vegas ve failout 4 kurguları ile alakası yoktu.

https://www.youtube.com/watch?v=vGyB093QOIo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...