Redeagle Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Lel, low cost havacılık terimiyle daha önce karşılaşmadıysam bile çingenelik terimiyle karşılaşmıştım. O yüzden sıkıntı yok.
Smoke Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Ankaralı olunca istanbul hariç her noktaya Anadolu Jet ile uçmak zorunda kalıyorsunuz. Baya baya sayıp sövüyorsunuz falan, sonra bir gün pegasus la uçuyorsunuz ve Anadolu jet size emirates gibi geliyor. Pegasus'da eşimin çok yakın bir arkadaşı Kabin Amiri olarak çalışıyor. Geçen bize geldiğinde anlattığı hikayeleri duyunca insan pegasusdan iyice nefret ediyor. Örneğin ayda ortalama iki-üç uçuşun sırf pegasus'un pilotlara haber vermeyi unuttuğundan iptal olabilmesi gibi. Atlas Jet'le uçmadım hiç ama Bora Jet gayet güzel ama tabi çok az noktaya uçuyorlar.
Vingthor Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 bingildak said: low cost havacılıkla ilk defa mı karşılaşıyorsunuz diyeceğim de türkiye'de ilk defa karşılacaksınız tabii. low cost olması verilen hizmet ve servislerle doğru orantılı abi işte. free to play gibi düşünün. adam hizmeti ucuza veriyor ama bir yerden ek bir şeyler satmalı veya hizmetten kısmalı ki karlı bir operasyon olsun. pegasusun son zamanlardaki rötar sorunu pegasustan değil sabihadan kaynaklanıyor. adamların operasyon merkezi gg oldu, her yeri etkileniyor. hizmetle her uçağın rötarlı olmasının alakası yok. satın aldığın şeyi delivırlaması lazım. kim pegasusla uçsa rötara küfrediyor. borajete de bindik, atlasa da bindik onur aire bindik. hiçbirinde saçma sapan sıkıntı yok pegasus kadar.
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 alıntıladığın mesajda yazıyor abi zaten sebebi
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 BonePART said: kaç defa ryan airle uçtum ne geç kalktığını gördüm ne uçağa hapsettiklerini ucuz uçmak ayrı çingenelik ayrı yemek verme bavul alma yada ne biliyim koltukları daralt anlarımda sırf apron kirası az ödiyim diye milleti uçağa doldurt orda sıraya gir felan saçma şeyler ryan air'ın base'ı sabiha olsa, orada pisti kapatsalar, ryan air'de rötar yapar. kira tabii az ödeyecek abi, low costun olayı bu zaten. her şeyi minimumda iteleyip, maliyeti düşük tutuyorlar işte. low cost neden böyle diyene kadar niye low cost sorusunu sormak daha mantıklı. rötar olayı biletin parasıyla alakalı değil bu arada, yine tekrar edeyim. yıllarca çocukluğumda thy ile uçtum, hayatımda yemediğim rötarı kötü hizmeti thy'de gördüm. biletleri kol gibiydi o zaman ne atlas vardı, ne pegasus.
BonePART Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Zaten kimse Pegasusun yaattığı rekabetçi ortam sayesinde düşen fiyatları reddetmiyor. Her ne kadar rekabetin asıl başlatan Atlas Jet olsada Pegasus rekabeti cidden çoşturup fiyatları taban yaptırdı. Ayrıca biz neden geç gidiyor yavaş gidiyor bekliyor demiyoruz. Sadece önceden haberimiz olsa örneğin bir gün kaybedip akşam 7 de geleceğim yere gece 1 de varacaksam 50 tl fazla veririm THY'ye binerim belki. Olay hebersiz yapmaları. Pist kapalıysa zaten uçakların geç kalacağı bellidir. Bir anda kapanmadı o pist aylardır her gün belirli saatlerde (gece 12 sabah 6 sanırsam) kapalı olduğu biliniyor. 2 3 saatten ne olacak diyorsunuz bazen ama bi günlük planınız komple 2 3 saate dayanıyor. Örneğin acilen bir devket dairesinde işiniz varsa sabah uçup o gün bitirip gece gelmeye plan yaptıysanız 2 3 saat rötar sebebiyle o gün o iş yetişmiyor bir gün mahsur kalıyorsunuz bi şehirde problem o. Dese ki bu uçak 5 te değil 7 de kalkacak 9 da değil 11 de o şehirde olunacak bende THY ye biner 9 da orda olur işimi hallederim. Geçen gün uçuştan 3 gün önce 20 dakikalık rötarı haber verdi THY. HA Atatürkteki yoğunluktan 30 dakka havada dolandık ama o konuda THY'nin yapabileceği bir şey yok. Daha komiğini söyliyeyim Gazipaşa havalimanında tek yurt içi kapısı var gidiş. Pegasus yarım saat geç kaldığı için THY'nin uçuşuda rötar yaptı önce onlar kapıdan geçecek diye. Adamlar sırf kendi yapmıyor başkalarında yaptırıyor.
Baggio Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Abicim Pegasus dediğin senin biletini başka şehre gibi gösterip, esas inmesi gereken şehre gelince ACİİL DURUM VAR BİZİM KAPTANLARIN HAFİF BAŞI DÖNDÜ SANKİ xD diye milletin iniş sırasını bile çalan bir şirket. Low cost, normal falan dediğin şeyin etik ve olağan olanı var, olmayanı var. Bir piste saatte 20 uçağın inebilir denirken sen 25 sefer koyuyorsan orada rötar olur. Rötarı ekrana yazmamak, kayıtlara geçmemek, havacılık kurallarını atlatıp millete otel/bilet parası vs. vermekten yırtmak için yolcuları 1 saatlik uçuş için 4 saat uçağın içinde bekletirsen, bu durumda bile suyu parayla satmaya çalışırsan o artık low cost'a değil, başka bir meslek evladı olmaya girer. Şu boktan firmadan ya bilet almayın, ya da alıp 4 saat rötar + boktan hizmet olunca koşa koşa topic açmayın bence.
dasBock Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 asıl yurtdışında onur air kullanmak pişmanlıktır.
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 havacılıkta çok kısa çalıştım ettim ama hava alanındaki operasyona hiç hakim değilim ondan atıp tutmayacağım, bildiğim kadarıyla olaylar öyle gelişmiyor. örnek olarak yaşadığımız bir senaryo, uçuşun kaptanı ve fo'su bellidir, uçuştan X vakit önce briefe gelirler, adam geldiği briefte alkollü bulunuyor ve fo şikayet diyor. direkt kriz patlıyor başka bir kaptan assign edilene kadar (veya yedekte bekliyorsa gecikmesi fln oluyor işte). ki ekip planlama aşırı komplike çalışır. kaptanlar, folar ve kabin ekibi max. saatlerde çalıştırıldığı için çalıştırabileceğin saati 1 dk geçti mi ekip uçağa binmez. 300 yolcu adamın sikinde olmaz, ulan uçuvereyim ne olacak demez. aynısı kabin ekibi içinde geçerlidir. doğrusu da aslında budur. pegasus'un şu konuda aldığı kötü PR'ın zararı tamamen pegasus'a. pegasus THY olsa derdim ki adamların umurunda değil, sürünsün lan müşteri nasıl olsa dönüp dolaşıp bana gelecekler deyip çıkar işin içinde. fakat durum öyle bir durum değil, özel bir şirket ve pr kaybı ciddi demek para kaybı demek bu adamlar için. çok büyük yatırımlar, hesaplarla operasyon çeviriyorlar, bu tür kayıplar hava yolunu bile batırabiliyor yeri geldiğinde. demem şudur ki, adamlar size ızdırap olsun diye yapmıyordur. eğer rötar önceden belli olsa, operasyona haber verirler ve yolculara bildirim geçilir. uçağa yolcu koyup, uçağı 2 saat yerde tutmanın tam olarak kimseye yararı yok. sadece millet sinirlendirdiğinle, kötü pr aldığınla kalıyorsun ki adamlar için kalıcı bir durum haline geldi çünkü sahiba (adamların base'i) patlamış durumda. operasyon çok ayaklı olduğu için ve her ayağına hakim olamadığın için her şeyi ön göremiyorsun. atıyorum uçak 4 noktaya uçup geliyor, 2 noktada yaşanan gecikme direkt sonraki uçuşları ve var olan aktif ekipleri etkiliyor. domino etkisi yaratıyor kısaca. sabiha daimi olarak sorunlu olduğu için domino etkisi iyicene boka sarıyor. sabiha bakıma alındığı halde adamlar sefer azaltması gerekiyor ve azaltmıyorsa tabii sorumlusu pegasus oluyor ama şöyle bir durum var, uçak asla yerde durmaz. adamların 10 kaynağı varsa, 5'ini uçuralım, 5'i yerde dursun çünkü sabihada bakım var demezler, rötarlı mötarlı uçururlar. o zaman bakım planlıysa neden ona göre planlama yapılmamış diye sorulabilir ama bunları sorana kadar da gidin başka hava yoluyla uçun bence. pegasus kimindir, nedir hiç bilmem etmem ama tr gibi bir ülkede kasıtlı olarak planlama çerçevesinde olmayan ve adamları böyle bir duruma düşürecek bir bakım bile çıkartılmış olabilir. bu ülkede zamanında hava yolları hükumet tarafından çıkar ilişkileri çerçevesinde batırıldı. Mesut Yılmaz dönemin İskandinavya tarafında türkiyeye oluk oluk turist getiren ve ülkeyi kalkındıran adamların önü bir gece kesildi. milyar dolarlık operasyonlar batırıldı falan.
Vingthor Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 bingildak said: alıntıladığın mesajda yazıyor abi zaten sebebi e cevabı da yazıyor. diğerleriyle de sabihayı kullandım. son 1 ayda 6 kez uçağa bindim zaten.
Baggio Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 bingildak said: demem şudur ki, adamlar size ızdırap olsun diye yapmıyordur. eğer rötar önceden belli olsa, operasyona haber verirler ve yolculara bildirim geçilir. uçağa yolcu koyup, uçağı 2 saat yerde tutmanın tam olarak kimseye yararı yok. sadece millet sinirlendirdiğinle, kötü pr aldığınla kalıyorsun ki adamlar için kalıcı bir durum haline geldi çünkü sahiba (adamların base'i) patlamış durumda. Bodrum - İstanbul gibi basit bir uçuş için; board'a sadece 20 dk. rötar yazıp, kapıyı bile 45 dk. geç açıp, 4 saat de uçağın içinde bekletip, beklerken susayan adama "su 4 TL efendim istemezseniz almazsınız" muamelesi yapıp da sonra "ızdırap olsun diye yapmadıkları" görüşü benim için kabul edilebilir değil. Uçağa erken bindirmeleri de birincisi 5 saatten fazla rötarda otel + tazminat ödemek zorundasın, ikincisi de zamanında kalkıp gidip Sabiha'da tur atmak zorunda kalırsa aman yakıt israfı olmasın, onun yerine müşteriler sıkılsın nolacak diye. Gerçekten sadece operasyonda alandan kaynaklı sıkıntı yaşayıp da aslında müşterisini memnun etmek isteyen firma böyle hareket etmez. Hepsi değilse bile yarısı kontrol edebilecekleri hatalar, sadece sallamıyorlar. Overbook kapasitesini bile sektörün 2-3 katı uygulayıp bir sürü mağduriyet yaratan bir firma yani Pegasus, bu da mı operasyonel hata?
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Vingthor said: bingildak said: alıntıladığın mesajda yazıyor abi zaten sebebi e cevabı da yazıyor. diğerleriyle de sabihayı kullandım. son 1 ayda 6 kez uçağa bindim zaten. pegasusun main hub'ı sabiha abi çünkü http://centreforaviation.com/profiles/airlines/pegasus-airlines-pc
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Baggio said: bingildak said: demem şudur ki, adamlar size ızdırap olsun diye yapmıyordur. eğer rötar önceden belli olsa, operasyona haber verirler ve yolculara bildirim geçilir. uçağa yolcu koyup, uçağı 2 saat yerde tutmanın tam olarak kimseye yararı yok. sadece millet sinirlendirdiğinle, kötü pr aldığınla kalıyorsun ki adamlar için kalıcı bir durum haline geldi çünkü sahiba (adamların base'i) patlamış durumda. Bodrum - İstanbul gibi basit bir uçuş için; board'a sadece 20 dk. rötar yazıp, kapıyı bile 45 dk. geç açıp, 4 saat de uçağın içinde bekletip, beklerken susayan adama "su 4 TL efendim istemezseniz almazsınız" muamelesi yapıp da sonra "ızdırap olsun diye yapmadıkları" görüşü benim için kabul edilebilir değil. Uçağa erken bindirmeleri de birincisi 5 saatten fazla rötarda otel + tazminat ödemek zorundasın, ikincisi de zamanında kalkıp gidip Sabiha'da tur atmak zorunda kalırsa aman yakıt israfı olmasın, onun yerine müşteriler sıkılsın nolacak diye. Gerçekten sadece operasyonda alandan kaynaklı sıkıntı yaşayıp da aslında müşterisini memnun etmek isteyen firma böyle hareket etmez. Hepsi değilse bile yarısı kontrol edebilecekleri hatalar, sadece sallamıyorlar. Overbook kapasitesini bile sektörün 2-3 katı uygulayıp bir sürü mağduriyet yaratan bir firma yani Pegasus, bu da mı operasyonel hata? basitliği sana göre basit abi. uçacağın uçak kim bilir nereden geliyor. sen olayın sadece seninle ilgili olan tarafına dahil oluyorsun, operasyon her adımından etkileniyor, orada onu izah etmeye çalışmıştım. bedava su verme olayı kabine izin verilmediği sürece kabinin kendi karar verebileceği bir şey olduğunu düşünmüyorum ve hiçbir hava yolunda insiyatif kullanımı veya bu tarz bir mikro yönetim görmedim. thy'de dahil olmak üzere. bu verdiği örneğin bir benzerini daha bundan 3 yıl önce, milletvekili grubuyla ben thy ile yaşadım. yerde 2 saat, uçak içinde 2 saat geçikme yazdı. insanlar tepme tokat birbirine girdi kabin içerisinde. kabin görevlileri pert, insanlar pert. toplamda 5 saat gecikme olduğunda hakların hala geçerliyse (ben o olaylardan tamamen koptuğum için bilmiyorum değişti mi) içecek, yiyecek veya uçak bileti için iade alma hakkın var. talep edersin ve vermezlerse götlerinden kan alırsın. çünkü havacılıkta regulasyonlar çok ciddi takip ediliyor. haklıysan söke söke alırsın. ha günün sonunda gitmek istediğin noktaya gidemediğinle ve çektiğin eziyetle kalıyorsun ama bu sadece pegasusa mahsus bir durum değil işte. mantık olarak doğru söylüyorsun ama öyle bir mikro yönetim ben hiçbir şirkette görmedim havacılıkta. benim gözümde en ağırlıklı hava yolu KLM'dir, onlarda da görmedim, TR örneğinde THY'de de görmedim. tldr: low cost sistemini beğenmiyor olmanız çok normal çünkü leş bir sistem. leş olmasa low cost olmazdı. overall pegasus karalamasını ben doğru bulmuyorum çünkü bahsi geçen mevzuların çoğu pegasusa mahsus değil, diğerlerinde de aynısını yaşıyorsun. avrupada da mevcut, tr'de de mevcut. adamların son dönemde yaşadıkları sorunlar main hub'da olan bakımdan kaynaklanıyor, orada planlama ve etki/tepki durumu nedir araştırmak etmek gerek. ha benim şahsen umurumda olmaz çünkü sabihadan sadece ayt-ist uçuyordum. o zamanda en iyi hizmeti gerek yerde gerek havada pgs'den aldım. 3 yıl uçtum, 1 kere rötar görmedim. yerde beklediğim gecikmede (kapının zamanında açılıp fakat zamanında kalkış yapılamadığı durumlarda) havada süreyi kapatarak vaktinde indiler. 3 yılda sanırım 60 kere fln uçmuşumdur ayt-ist ist-ayt. neden derseniz de kız arkadaşım oradaydı :)
Vingthor Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 bingildak said: Vingthor said: bingildak said: alıntıladığın mesajda yazıyor abi zaten sebebi e cevabı da yazıyor. diğerleriyle de sabihayı kullandım. son 1 ayda 6 kez uçağa bindim zaten. pegasusun main hub'ı sabiha abi çünkü http://centreforaviation.com/profiles/airlines/pegasus-airlines-pc anlatamadım sanırım. sabiha kullanıyorum ben. diğer hiçbirinde bir kez sıkıntı çıkmadı. sadece pegasusta HER seferinde yıllardır rötar yiyorum. çok zorunda kalmadıkça almıyorum her aldığımda küfrediyorum her seferinde ama
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 pegasusun operasyon merkezi sabiha olduğu için sabihadaki sorundan bütün operasyonlarını etkileniyor (merkezde olan sorun her yer etkiliyor, örnek antalya-urfa uçuşun var pegasus rötar yazıyor, sebebi antalyada sorun olması değil, sabihada sorun olması, senin antalya-urfa uçuşunu yapacak olan uçak o uçuştan önce ist-antalya yapıyor, istanbul ayağı sıçınca antalya ayağına domino etkisi yapıyor). THY etkilenmiyor çünkü operasyon merkezleri sabiha değil ve daha kontrollü - az şekilde etkileniyor diyelim. zamanında ben sky'da çalışmıştım, avrupa uçuyorlardı. antalya merkezliydi. antalyada bir sorun yaşandığı zaman bütün destinasyonlar etkilenirdi. istanbul'dan afrikaya olan uçuşla antalyanın ne alakası var demeyin, tamamen alakası var çünkü. ha pegasus hep böyleydi, bakımdan öncede sürekli rötarlıydı diyorsan bilemiyorum. ben işte dediğim gibi 2 yıl mı 3 yıl mı ne ist-antalya dokudum pegasusla. abartmayım ama benim gidip geldiğim ve kız arkadaşımın gidip gelmişliği toplamda 100'den fazladır. 1 rötar ya yemişizdir ya yememişizdir. hatta özellikle sabiha ve pgs seçiyorduk, bu sebepten dolayı.
Mighty_THoR Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Pegasus a niye low cost dediğinizi anlamış değilim. Biletleri pahalı, ayrıca online check in vs işin içine girdimi iyicene pahalı. Ekim ayı içinde 2 Ankara 1 İzmir 1 Fransa 1 İsviçre uçucağım, bu uçuşların hepsi pegasus da daha pahalı.
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 biz demiyoruz, adamların pazar konumlandırması o. https://en.wikipedia.org/wiki/Pegasus_Airlines bilet fiyatlandırması satılan koltuk sayısına ve sefer sayısına göre yapılıyor. eğer dolu uçuşa bakarsan yüksek fiyat olur tabii ki.
Baggio Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 bingildak said: toplamda 5 saat gecikme olduğunda hakların hala geçerliyse (ben o olaylardan tamamen koptuğum için bilmiyorum değişti mi) içecek, yiyecek veya uçak bileti için iade alma hakkın var. talep edersin ve vermezlerse götlerinden kan alırsın. çünkü havacılıkta regulasyonlar çok ciddi takip ediliyor. haklıysan söke söke alırsın. ha günün sonunda gitmek istediğin noktaya gidemediğinle ve çektiğin eziyetle kalıyorsun ama bu sadece pegasusa mahsus bir durum değil işte. Uçağa bindirilmişsin, uçak taksi bekliyor, o saatten sonra "bomba var" falan diyip gözaltına alınmak dışında uçaktan inip paranı talep edeceğin bir durum yok ki. Terminalde beklesen herkes yapar, uçakta beklerken %90 da buna diretmeye uğraşmıyor, amaç o zaten. Basit uçuş derken uçuş süresini kastetmiştim. Bir saatlik uçuş için 5 saat yerde beklemekle, Amerika uçuşu için 5 saat beklemek farklı şeyler sonuçta.
moriarty Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 bingildak hissenin yarısına talibim
BonePART Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 bingildak said: sabiha bakıma alındığı halde adamlar sefer azaltması gerekiyor ve azaltmıyorsa tabii sorumlusu pegasus oluyor ama şöyle bir durum var, uçak asla yerde durmaz. adamların 10 kaynağı varsa, 5'ini uçuralım, 5'i yerde dursun çünkü sabihada bakım var demezler, rötarlı mötarlı uçururlar. o zaman bakım planlıysa neden ona göre planlama yapılmamış diye sorulabilir ama bunları sorana kadar da gidin başka hava yoluyla uçun bence. O zaman uçak durmasın AHL'ye insin İzmite insin farklı şehirlere gitsin. Böle mantık mı olur yol yok adam otobüs koyuyor.
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 rötarın her türlüsü kötü abi ya, nereye gidiyorsan nereden geliyorsan. bu kadar yıldır uçağa binerim hiç kapılar kapandıktan sonra uçak içerisinde 5 saat bekletilmedim. herhalde ben o duruma düşsem kabin görevlisiyle görüşür, çıkmam gerektiğini söylerdim, yardımcı olmazlarsa da biraz sabredip üzerlerine yürürdüm. kim yaparsa yapsın, ne sebepten yapılırsa yapılsın kapı kapatıp 5 saat bekletmenin açıklaması olamaz çünkü. fenalık falan geçirirsin. zaten havalandırma çalışmıyor doğru düzgün park halindeyken.
toggie Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 biriktirdigim puanları kullanarak toplamda 26 liraya bilet aldım az once, memnunum ben pegasus'tan sdfg.
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 http://1.bp.blogspot.com/-OKfmlk0EZoI/VI4TATpwb9I/AAAAAAAAWA0/9oV5QLbXBqk/s1600/de%2Bayri%2Byazilir%2Bkomik%2Bcaps%2Bkarikatur-keep-calm-and-remember-dahi-anlamindaki-de-ayri-yazilir.png
Masticore Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 Mesaj tarihi: Eylül 29, 2015 onur air en güzeli ya... 100 tl'ye vienna bileti priceless
Öne çıkan mesajlar