Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

default'unda godray ve genel olarak güneş çok parlaklık veriyor. anladığım kadarıyla sweetfx gölgeleri daha karanlıklaştırıyor. güneş filtresi gibi her şeyin "parlama" sını kısıyor, daha grim bir ortam yaratıyor.

defaultu da kötü değil ama sweetfx biraz daha traditional (fo3) hava katıyor.

bu arada namessar'ın koyduğu ss'ler benimkinden baya farklı. gammayı ben 75% çektim oyunun başında. ondan ışıklar bu kadar parlak değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende bir yerlerde sekiz saat kadar oynadım. Oyunda başta negatif gibi durmasına rağmen pek de öyle olmayan bazı durumlar var.


Örneğin power armor ilk görevlerde çıkıyor. Görev yapmak istemiyorsanız da başlangıca çok yakın bir yerde yine var. Başta ağır saçmalık gibi duruyor ki haritada düzenli yerleşimler olduğu ve her tarafta raiderların crit attığını biliyoruz. 200 sene boyunca o power armorun o raider kampının 100 metre çapında kalmamış olması gerekiyor mantıken. Ki öyle yerleşim bölgelerine, raiderlara ona buna çok yakın iki tane power armoru baştan buluyorsunuz(raiderlar belki kullanamıyordur desek bile elinde fatman olan power armorlu raiderlar oyunda mevcut). Adamlar oyunun başlangıcının seçenek açısından zengin olması için olaya mantıklı yaklaşmamışlar. Olaya immersion açısından bakınca kötü duruyor ama savaşma seçeneklerinin başlangıçta fazla olması "başka bir tip" tatmin sağlayabilir. Ben o görevden sonra elimde yeterince cell olmasına karşın power armoru settlementa bırakıp bir daha kullanmadım. Bir yerden bir yere aktarma yöntemi açılmazsa çok nadir kullanırım gibime geliyor.

İkincisi de benzer sebeplerle yapılmış bir şey. Oyunun en başından itibaren mini nukeler, minigunlar vs. bulunabiliyor. Önceki oyunlarda oyun ilerledikçe bu tip silahlara ulaşıyorduk. Bunda bazı tip enerji silahlarıyla sniperları falan ileriye saklamışlar gibi duruyor. Yine dediğim gibi oyunun başlangıcında fps tarafının zenginliğini arttırmışlar. İlk anda kötü gibi duruyor ama pek değil.



Oyunda en beğenmediğim şey dialog tekerine geçilmesi ve skill'lerin kalkması nedeniyle konuşmaların ikna kısmının sadece karizmaya bağlı ve olasılık hesabıyla geçilebilen(f3 sistemi herhalde) şekilde olması. NV'da düzeltilen "senin speech 75miş o zaman bunu geçersin" şeklinde değiller. Sarı parlayan dialogları geçemeyip quick loadla geçmek falan mümkün. Oyunun dialog ikna kabiliyetini şansa bırakmasını f3'de de sevmemiştim. Burada da sevmedim. Buna ek olarak skill olmadığından skille bağlı geçilebilen dialoglar yok. 8 saatlik oyunum boyunca aldığım herhangi bir perk yüzünden yeni açılan bir dialog da görmedim. Bazen kızdırmak istemediğim adama mass effect tarzı dialog tekeri yüzünden istemeden laf soktuğum falan da oldu. Bu olaylar çok kötü. Konuşmaların manası konusunda NV'dan fersah fersah geriye düşmüşler.

Crafting çok iyi. Her eşya işe yaradığı için bethesta oyunlarındaki "aa istemeden eşya aldım, inventorydeki çöpleri boşaltmam lazım" durumu bitmiş. Taglama sistemi çok iyi. Bina kurma sistemini çeşitli skyrim ve nv modlarının birebir aynısının gelişmişi gibi yapmışlar. Kendileri kurduğu için daha stabil olacaktır. O yüzden çok iyi.

Ubisoft oyunlarındaki gibi outpost açma, yeni eleman recruitleme falan var. Opsiyonel olduğu için bence iyi. Etrafı gezmek falan da zevkli.

Fps kısmı oyunun en çok geliştiği nokta.

Rp kısmı hiçbir bethesta oyunun pek iyi değil zaten. Ama burada iyice geriye düşmesinin birkaç nedeni daha var. Bir kere karakterin backroundu eski bir asker olması vs. oyuna cidden rol yapma kafasıyla girdiğinizde uç karakterler yapmaya psikolojik engel oluyor. Yerel milita var, o adamlara mantıken kötü davranmamam lazım yani. Bunun dışında quest ve dungeon tasarımları alternatif oyunlar için hiç uygun değil. Öyle "gizlenip bir şey çalayım, görev öyle bitsin" kafasında değil tasarımlar. Bir kere questler "o binadaki herkesi öldür" şeklinde veriliyor. İkincisi benim girdiğim hiçbir yerde "binaya gaz salalım" vs. gibi doğrudan ateş etmemeni sağlayacak bir çözüm yoktu. O binadaki npcler de sana başka bir yöntem açma izni vermiyor. Çoğunlukla konuşamıyorsun. Oradan ayrılmaya ikna edemiyorsun. Başka bir factiona o görevi etkileme opsiyonu yazılmamış. Üçüncüsü harita tasarımı ve npc yerleşimleri çoğu zaman düz gidip ateş açmaktan başka bir şey desteklemiyor. En fazla ilk birkaç vuruşu sneakle yapıp mutlu oluyorsun o kadar. Bethesta kendini bu alanlarda azıcık bile olsa geliştirmemek için direniyor. Son çıkan deus ex seviyesinde bile alternatif verse çok rahat 10 yılın oyununu çıkartacak adamlar. Benim en çok kafamı karıştıran şey obsidian NV'da rpg oyunu olarak neler geliştirdiyse adamların onları özenle çıkarmaya çaba sarfetmiş olması. Belki sadece npc'lerin onaylama sistemini tutmuşlardır.

Oyun iyi ama deus ex veya nv kafasıyla falan girmeyin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

Yani su tasarimiyla adamla vats i sadece tactical kullanım ve crit için ayrmis. Shooter aspecti overall gelistirmisler ki onceki oyuna gore kat ve kat iyi. Sadece ek avantaj icin vats i birakmislar.


combatlarda siz de zorlanıyor musunuz fps modta? ben anlayamadığım bir sebepten kazma gibi mermi harcıyorum. mouseta mı bir ağırlık var, hitboxlar mı tutarsız bilemedim.

halbuki aim 10 numaradır benim hekşattan başka atmam. ben bilemedim, tecrübe ve görüşleriniz lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

bingildak said:

Yani su tasarimiyla adamla vats i sadece tactical kullanım ve crit için ayrmis. Shooter aspecti overall gelistirmisler ki onceki oyuna gore kat ve kat iyi. Sadece ek avantaj icin vats i birakmislar.


combatlarda siz de zorlanıyor musunuz fps modta? ben anlayamadığım bir sebepten kazma gibi mermi harcıyorum. mouseta mı bir ağırlık var, hitboxlar mı tutarsız bilemedim.

halbuki aim 10 numaradır benim hekşattan başka atmam. ben bilemedim, tecrübe ve görüşleriniz lazım.


mouse acceleration'dan böyle bir sorun olduğu söyleniyordu ama ben hissetmedim. shotgun, sniper, melee kullanıyorum şu an senaryoya göre. shotgun zaten splash vurduğu için kafadan vurdum olayı yok. sniper ile vats crit kullanırsan garanti vurma şansı var. örnek veriyorum melee hızlı hızlı crit dolduruyorsun sonra sniper çekip 30% hit chance ile head shot vuruyorsun crit triglediğin için (ıskalayamıyorsun) ve saçma sapan damagelar yapıyor.

onun dışında uzaktan revolver kullanırken veya enerji weaponlarda sorun yaşamadım.

mouse acc kapatmak için guide vardı nette, ara istersen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

bingildak said:

Yani su tasarimiyla adamla vats i sadece tactical kullanım ve crit için ayrmis. Shooter aspecti overall gelistirmisler ki onceki oyuna gore kat ve kat iyi. Sadece ek avantaj icin vats i birakmislar.


combatlarda siz de zorlanıyor musunuz fps modta? ben anlayamadığım bir sebepten kazma gibi mermi harcıyorum. mouseta mı bir ağırlık var, hitboxlar mı tutarsız bilemedim.

halbuki aim 10 numaradır benim hekşattan başka atmam. ben bilemedim, tecrübe ve görüşleriniz lazım.


sebebi gizli mouse acceleration muhtemelen
said:
Getting rid of horrid mouse acceleration is in three steps as well. Start off with the Fallout4.ini file in My Games, and this time scroll down to “[Controls]”. Under there you need to add:

bMouseAcceleration=0

Second, the Fallout4Prefs.ini in the same folder, and under ‘[Display]’ add:

bForceIgnoreSmoothness=1

Then finally you need to find the game’s install folder for Steam, which will be something like ‘X:[your steam directory]steamappscommonFallout 4Fallout4′ where X is the hard drive on which you install Steam games. In there you’ll also find a Fallout4Prefs.ini, and you need to add the same line under ‘[Display]’.

bForceIgnoreSmoothness=1

http://www.rockpapershotgun.com/2015/11/10/fallout-4-fixes/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


bingildak said:

Aceace said:

bingildak said:

hala oluyor o dediklerin?


Hala oluyor tabii. Şapka, gözlük takılıyorum PER için. Tamam zaten.


beğenmediğin şeyi anlamadım ss'de göremedim herhalde. zırh parçalarının stat vermesi mi saçma diyorsun?




eline taktığın şey niye int veriyor diyor galiba
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

kafana chip?

direk skill veya str charisma gibi dış etkenlere dayalı bişi olsa eyvalahda int garipmiş


hani skill yok ya. hem implant ayrıca var ve eski zaten. equipment değil o.

ayroca
tribal armor giyip str artıyor.
doktor önlüğü giyince int artıyor.
takım elbise giyince agi artıyor ("çıplakken" daha az agin var bu arada elbise hafif demeden)
jumpsuit luck artıyor

vs. yeni bişey değil yani. enchanted item hepsi. alışığız kabullenmişiz bu mantığı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...