Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

WoW 5.6 milyon oyuncuya düşmüş


pattisliborek

Öne çıkan mesajlar

ya hayir tokenin olayini anlamamissin sanirim

A oyuncusu her ay 15$ odiyor
B oyuncusu her ay 15$ odiyor

30 dolar gelir

A oyuncusu her ay 15 dolar odiyor + 20 dolara token satin aliyor
B oyuncusu 15 odemek yerine gold ile tokeni A oyuncusundan aliyor


birince senaryoda blizzin cebine 30 dolar giriyor
ikincide 35 dolar giriyor

ikisindede subs sayisi 2

hani basit ekonomi bilginizdemi yok :P adamlar gayet kazandiklari parayi arttiriyor iste her token satisinda, neresi bunun cokus ve zarar oluyor hani? hangi mantik?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ee tamam B oyuncusunun bu senaryoda blizz'e kızma hakkı yok işte. zaten para da ödemediği için wow'u sallamaz artık. öteki adam da thepowerlevel.com'dan almıyor millet artık gibi blizz'den alıyor. bin kere anlattık hala reröre :P

long term de safi zarar hani 3-5 yıla görürsünüz ne diyim, çöküşü hızlandıran etmenler. sadece freemiumdan, tokenlı zibilyon tane mmo oynadım bütün modelleri de biliyorum gayet. bu model iyi olsa wildstar böyle batmazdı. archeage subsı komple kaldırıp, 20$'lık freemium token koydu batırdı vs örnek çok. eve gibi niche mmoları örnek vermeyin please
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

free'den sonra 5 milyon subs ödetmemiş abi. 21 ayda toplam 5 milyon oyuncudan subs ücreti almış. bunun içinde 1 kere ödeyende dahil. 1 ayda kimse content bitirmiyor zaten. concurrent baya düşük rakamlara denk geliyor.


nasıl düşük rakamlara geliyor abi, kaynak nerde? 5M kişinin 4'ü zaten anca 1 ay subs almıştır yeaa falan diye düşünüyorsun ama işin aslı öyle değil.

adamların normal 2.1-2.2-2.X vs major patchleri xpack boyutunda oluyor. subs bitse bile öteki ay gene açıyor adam, öyle bırakıp 1-2 ayda contenti bitirip xpack'e kadar bana eyvallah deme yok yani. zaten raidleri de eski vanilla wow'un %1 player base clear rate kafasında, baya commitment istiyor yani raiding.

yani 5M kişi, o 21 ayın, ortalama 13-14'ünde subslı kalsa 2M aktif subs gayet olası. piyasadan az buçuk anlıyorsanız zaten subs ödetmenin ne kadar başarılı bir iş olduğunu anlardınız abi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yahu koydugun oyunlar wowun yanina yaklasamiycak oyunlar, hep basarisizlik hikayeleri

sen objektif gorus degil olmasini istedigini bildiriyorsun "wowu batiricak kesin goruceksiniz" diye

ihhh

subim yok 1 senedir filan, son expansioni hic begenmedim ve wowun urun yasam egrisinin sonuna geldigini dusunuyorum ama 2+2 hesabi yapabilen bi insan olarak tokenin zarari olmadigini gormek icin kor olmak lazim. vanilladan beri insanlar yapiyor bunu, patide bile kac tane gold saticisi vardi.

vanillada cinliler bota baglayip gold satisi yapinca oyun cokmedide blizz daha fazla para kazanicagi bir modelde legalize ettigindemi coktu? zaten bariz ortada olan birseydi gold trade, tek farki satan adam artik aylik ucretini otomatik odiyor nakit para alip odemek yerine, aksine oyuncu icin guvenilir oldu heh

pazar sartlarina gore sekilleniyor birde fiyatlar, blizzard regule etmiyor bir aylik subin kac gold oldugunu, tamamen serverdaki enflasyona bagli
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onu inkar etmem zaten wow bitmeli artık. hani niyeti geçtim artık oluyor da yani. ayrıca wow free fall'da falan değildi şimdi arkada biri öyle yazmışta. xpacklerden sonra böyle 1-2m subs sayısı düştüğü haberleri çıktığında, wowcu tayfa sürekli yazdığı, xpacke gelen köpük kısım gitti ama 7.5M KEMİK kadro duruyordu. şimdi o kemikten de aşağıya düştü yani xpackler bile kurtarmıyor göründüğü üzere. bu kesimden kopan kitle bi yerlere gidiyor olsa gerek? yok bence mmo gamingi bırakmışlardır, çünkü wow olmadan aslaaaa :P

token zaten çöküşte olan bu olayı durdurmaz hatta bence 3-5 senede daha da hızlandırır. bu işten anca blizz kazançlı çıkar işte, cebini doldurur işte gemi batmadan önce. parayı da HS, HoTS, SC ya da Overwatch'a harcar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bombilo said:

Xenus said:

piyasadan az buçuk anlıyorsanız zaten subs ödetmenin ne kadar başarılı bir iş olduğunu anlardınız abi.


onun için wow dışında ki her mmo bir şekilde başlangıçta veya sonrasında freemium modeline geçti zaten.


yoo wow ve ffxiv dışında p2p olarak çıkmış her mmo başarısız olduğu için ve serverları bir süre sonra ghost towna dönüştüğü için freemiuma geçtiler mecburiyetten :P

yeterli tempoda kaliteli content, patch getirmezsen kimseye subs ödetemezsin zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Token alanın kızma hakkı yok gerçekten gereksiz bir argüman o adam memnun olmayıp bırakırsa kaybeden yine blizzard müşteri olarak bir farkı yok. Öyle olsa hiçbir f2p oyunla uğraşmaması gerekir nasıl olsa bir sorumluluğum yok oyuncuya karşı diye.

Adam para vermediği için fazla takmaz wowu oyundan soğur desen zaten kimse ayda 13$ verdiği için zoraki oynamıyor. Çoğu kişi için onu kazanması oyunda 50k+ kazanmaktan daha kolay. Zamanında çok girmediğim zamanlar subsı kapamadığım çok olmuştu ama aksine oynamayacağım ay token almam mesela.

11 yıllık oyunun düşüşe geçmesi ve daha da düşecek olması gayet normal. Tür genel olarak düşüşte zaten muhtemelen bir daha hiçbir mmonun yakalayamayacağı başarıyı yakalayıp götürebildiği kadar götürüyorlar işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

allahim anlatamadik :D tokenin hicbir zarari yok, sifir

wowun dusme nedenine o savundugun subs modeli direk, artik oyuncular gunde 2 saat ayirdigi oyuna aylik para vermek istemiyorlar. 10 gun deneme ile player engagement sagliyamiyorsun

raid finder kirilma noktasi oldu, oyuncularin hedeflerini kirdi direk. insanlar eskiden content gorebilmek icin zahemt eder, guild kurar ve kasarlardi. o raidleri gormek gurur kaynagi idi, raid finder kitlelere hitap edicem derken bunu aldi insanlardan. kisa surede butun bosslari kesen artik bakmiyor yuzune, pvp de bir turlu oturmadi hani ki mobalar kanini emdi pvp ci kitleyi alarak

bunun disinda dah buyuk bir faktor var oda insanalrin arkadaslari birakti, blizzard serverlar konusunda kendini hic esnetmedi H/A dengesinde ve population dengesinde filan, cok muhafazakar yaklasti.

wowda o kadar inasni tutan sey arkadaslik baglari idi, content gorucem diye guilde girdiginde bir bag kuruyordun, zoru basaricam diye birbirini taniyordun, gece sohbetleri, guild forumlari filan canli bir komunite vardi

raid finder sonrasi single playera dondu oyun, log in ol, siraya gir, faceroll o haftayi bitir ve cik. pandariada birde daily manyakligi ile iyice tiksindirdiler insanlari. WoD da bunu duzeltmek yerine garrison gibi tamamen single player olan ve oyuncuyu dahada izole eden brisey getirdiler, failception direk.

bugun tbc de veya wotlk de oynadigim oyuncular geri donuyoruz dese, blizz herkesi tek serverda topliycak beles transfer gibi bir cozum uretse ben direk acar oynarim

gecen sene birakmamin nedeni zaten buydu, girdim ve serverimda tanidigim oyniyan kimse kalmamis, timeless isle yapiyim dedim allay horde ratio 5-95 olmus hani guardlara aldirmadan kesiyor 4-5 kisi, alt kasmak quest yapmak imkansiz ve blizz cozum icin sadece allylara beles transfer vermis filan. bastim parayi baska servera gectim, guild buldum girdim ama ne eski muhabbetler var, ne eski etkilesim var. single player gibi oyniyordum baydim biraktim direk. bidehada acmam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laurelin said:

bunun disinda dah buyuk bir faktor var oda insanalrin arkadaslari birakti, blizzard serverlar konusunda kendini hic esnetmedi H/A dengesinde ve population dengesinde filan, cok muhafazakar yaklasti.


üst mesajı alıntılamış olacam ama şu gerçekten çok önemli, daha fazla sağayım milleti derken, oyuncuları boş sunuculara mahkum bıraktı, gayet normal oyuncu sayısının düşmesi.

hala da aynı kafada. şu ana kadar 50 kere istediğimiz sunucuya free migration yapabiliyo olmamız lazımdı..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bizim WotLK ve Cata dönemi core pvp yaptığımız tayfa (2400+ ratingler) tamamen koptu oyundan.

Bir kısmı HotS oynuyor, daha da memnunlar açıkçası. Daha az zaman ayırarak daha fazla keyif alıyorlar. 100% pvp'ye göre optimize edilmiş bir oyun en azından. Az rage atmıyorduk WoW arenalarında PvE balance için yapılan değişiklikler ile arena abuse edenlere.

Bir kısmı da Diablo ve HS oynuyor. Bizim ekip yine Blizzard ekosisteminde ama işte WoW kapısı kapandı bizim için.

Mesela WotLK dönemi raid de yapmıştık hiç PvE'yi sevmeyen tipler olmamıza rağmen. Çünkü Arthas'ı görmek, kesmek istiyorduk. Şimdi LFR saçmalığı geldi, insanlar neymiş bakalım bu diyip giriyor ve alacağını alıyor oyundan. Önceden raidlere girebilmek için belli bir item seviyesi yapılır, enchantları kasılırdı. Şimdi 100 olan soluğu Kargath Bladefist'in karşısında alıyor. (Oyundaki Warlordlardan birini de çat diye ilk boss olarak harcamak tam Blizz hareketi). O kadar Orc liderleri dedik biri 5 mande diğeri ilk LFR'de geberip gitti. Killrog desen hiçbir derinlik falan yok. Mis gibi maden olan yeri hiç işleyemediler.

Bir de işte bütün oyunu bir masa üzerinde sağa sola clickleyerek oynatma üzerine kurunca sıçış kaçınılmazdı.

Blizzard'ın aklı varsa LFR kaldırır diyecem de mümkün değil sdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laurelin said:



wowun dusme nedenine o savundugun subs modeli direk, artik oyuncular gunde 2 saat ayirdigi oyuna aylik para vermek istemiyorlar. 10 gun deneme ile player engagement sagliyamiyorsun


mesela ben yani.Subs ne ya lol. Eve'ide belki ondan bırakmısımdır yanı. Ayda 1 gırdıgım oyuna nıye bagımlı gıbı para odım paso.

Kontörlü olsa bari

wow yerıne hots oynuorm
jaina benim mage in aynısı mısal. ne diye para verıcem, hem grındde yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

de ben bu lfr takıntısını anlayamıyorum. lfr yokken content göremiyoruz, adam toplayamıyoruz diye ağlıyordunuz, şimdi görüyoruz diye.

Blizz bu LFR'yi keyfinden getirmedi, bu yüzden ağlayan tiplerin sayısının hayli fazla olması nedeniyle geldi.

hayır guild'ım yok, LFR'de çok kolay diyen de bi zahmet custom group browser'ı kullansın, gayet normal / heroic hatta mythic için bile grup bulunuyo oradan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi olay o değil. Mythic muhtemelen TBC-WOTLK raidlerinden de zordur.

Bahsedilen olay komüniti-fiiling.

Ben gece gündüz oynadığım adamlarla o bossu 1-2 hafta deneyip kesmeyi seviyordum. Hmm sıradaki boss nasıl acaba gazıyla yardırıyoduk. Item için falan PvE yapmadık mesela. Tam social-raider kafasında bir ortamımız vardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam işte sıkıntı lfr'de değil, blizzard'ın özellikle server migration politikalarının saçmalığı yüzünden sunucuların iyice boşalıp, 'komüniti-fiilingin' içine etmesinden..

ben oyuna burning legion'da başladım, dunemaul'a gittik, arada yine sunucu sunucu dolaştık geri döndük filan ama şu an dunemaul'un tek oynanabilir yani expansion çıktığı ilk 1 hafta sıra olmamasından kaynaklı. o bir hafta geçtimi, gg dunemaul. hayır bi de o kadar bekledim free migration açsalar da kaçsak diye yok, illa yolacak. hiç üzülmedim subs'ların düşmesine, gayet hak ettiler, belki akılları başlarına gelir biraz.

bende aldım bütün charları götürdüm defias'a, doğru düzgün Türk yok, A-H dengesi direk %50 - %50, gayet zevk alarak ashran run'lar düzenliyorum filan ama tabi eski guild'lı pve & rated bg günlerine yaklaşamıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olay content gormek degil sirf, player engagement dan bahsediyoruz. LFR onu bitirdi, guildleri bitirdi hani gidin mythice pug bulursunuz demen savunulan gorusu destekliyor

evet millet cok agladi content goremiyoruz diye ama 10man ler sahane bir cozumdu buna, flex gene sahane bir cozum

LFR gereksizdi tamamen, olmiyan bir sorunun cozumuydu. LFR gibi birsey isteyen oyuncularda zaten oyuna kendini adiyamiyan, enagement seviyesi dusuk olan insanlardi. bunlar bir sekil guild bulur, content gorur pug yaparim umudu ile oyniyordu, simdi itemlari dizdigi gibi subsi kapiyorlar cunki yapicak birseyleri kalmiyor.

cata baslangicinda cok iyi yaklasti herseye, mukemmeldi hani guildlere yaptigi takviyeler, guild achivementlari, pve dengesi filan. 10 manleri ilk tier icin biraz yuksek tuneladilar, boyle bos guruplarin bile kesebilicegi bosslar olmasi lazimdi ilk bosslarin. o solucandi, golemlerdi, ejderhali tip filan hep dedicated gurup istiyen bosslardi giris olmalarina ragmen, cakildi insanlar. ICC cok iyiydi o konuda, ilk wing direk bos beles herkes kesiyordu saurfangde 1-2 wipe ile, sonra bir umit tasiyorlardi devam ederiz filan diye.

ikinci sorun catanin content cyclei kotu oldu, butun dunyayi yeniden yapicaz diye zaman harcadilar ve hem leveling hem endgame guduk kaldi. aylarca insanlar pug yapamadigi bosslara sonrada trollere mahkum oldu, hemen pesinden firelands geldi ve daha cok sorun getirdi. LFR bandaid gibi birseydi konuldugunda ama tutmiycagi belliydi hani, yanlis cozumdu probleme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...