Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul yeni vapurlar


GwindonSurion

Öne çıkan mesajlar

metroyu bu yuzden sevmeyen bır suru ınsan var.
İnsan hayatına bıraz renk katmak gerek, gerizekalı gibi yaşanmanın manası yok.
Rerore said:

köylü olduğunuz için bazı kavramları karıştırıyorsunuz

özel yatlar var estetik arıyorsanız
boğaz turları oluyor vapur yanıan oturmak için
burada amaç yolcu taşımak
metroyla giderken de simit atamıyorsunuz martılara
marmaray cam tüp geçit içinde değil denizi göremiyorsunuz

her şeyi geçtim kışın kullanamıyorsunuz o bölümleri
kafadanyılın %30unda %20 kapasite kaybı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

marmaraya binmedim, açıkcası binmeyi de düşünmüyorum, 2014 son baharında bir akşam acaip sis bastırmıştı hatırlıyor musunuz bütün vapur seferleri falan iptal oldu millet marmaraya yığıldı hah o akşam bile marmaraya binmek yerine şirkete dönüp (o sırada kabataştaydı binamız) biraz mesia yaptım biraz anime izledim yemek yedim falan 2-3 saat sonra sis dağıldı eve döndüm

sabaha kadar dağılmasaydı sis şirkette yatacaktım eheh ama bu değil ki marmarayı kullanmayacam, elbet o gün gelecek, tıpış tıpış gidip kullanacam ama bugün değil, elimden geldiğince öteliyorum

vapur kullanabiliyorsam vapuru tercih etmeye devam edeceğim, boğazı vapurda geçerken 20 dakikacık bile olsa çay içip etrafı izlemek gibi bir keyif başka yerde yok. ben metrobüsle köprüyü geçerken bile elindkei kitabı bırakıp istanbulu izleyen biriyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya herkes kaptan anasini satayim

yandan yanasmakla onden yanasmak arasinda fark yokmus

her gun tekne kullaniyorsun degil mi ?

ben amator kaptanim, kendi kucuk teknemde bow thruster olmasina ragmen yandan yanasmakla dikine yanasmak arasindaki farki goruyorum

dunyanin en sacma isi bu boyutta bir teknede gunde 100 kere yandan yanasmak

kaldiki her sene bir iki kisi yan yanasinca arada kalip oluyordu binerken

tekneye daha cok teras koyarsin yaparsin edersin vs vs o ayri

ama hic bilmedigimiz konudada yorum yapmayalim en insaf
BabacumMostors said:

80 yıllık külüstürler değişsin, evet değişsin ama değişirken bir önceki yeni nesil vapurlar gibi istanbul boğazıyla bütün olmuş vapurların serisinde üretilenlerle değişsin, bu çirkinlik abideleriyle değil

700 kişilik vapur yapacaklarsa da yine eskisinin havasını versinler, yandan yanaşmak ile önden yanaşmak arasında süre farkı çok yok ama biri ustalık istiyor

şu yeni yapılan gemiler deniz otobüsleri gibi daha hızlı yol alsalar itirazım olmayacak da sefer hızı değişmiyorsa yazık.

haliç hattında çalışacaksa (ki 3 tane 600'er kişilik tekne var zaten) hani o da olur bir nebze, en nihayetinde sütlüce merkezli olarak büyüyen bir haliç var, gelecekte haliç kıyısı daha da yoğunlaşacak

ama şu çirkinlik abidelerini koymasınlar boğaza, hiç yakışmıyor

işlevsellik artacak derken estetiksel bütünü bozmasınlar, aynı kafa yarın tarihi yarım adadaki ahşap evleri yıkıp yerine siding kaplı betonarme binaları diker onda da kılıfı "ama siding daha rahat temizleniyor boya yapılması gerekmiyor bakımı kolay"

yeni vapurlar yanaşma şekli itibariyle daha işlevsel ama çirkin, dayanılamayacak şekilde çirkin. en azından doğma büyüme istanbullu olan ve istanbul kültürüyle büyümüş biri için
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:

ya herkes kaptan anasini satayim

yandan yanasmakla onden yanasmak arasinda fark yokmus

her gun tekne kullaniyorsun degil mi ?

ben amator kaptanim, kendi kucuk teknemde bow thruster olmasina ragmen yandan yanasmakla dikine yanasmak arasindaki farki goruyorum

dunyanin en sacma isi bu boyutta bir teknede gunde 100 kere yandan yanasmak

kaldiki her sene bir iki kisi yan yanasinca arada kalip oluyordu binerken

tekneye daha cok teras koyarsin yaparsin edersin vs vs o ayri

ama hic bilmedigimiz konudada yorum yapmayalim en insaf
BabacumMostors said:

80 yıllık külüstürler değişsin, evet değişsin ama değişirken bir önceki yeni nesil vapurlar gibi istanbul boğazıyla bütün olmuş vapurların serisinde üretilenlerle değişsin, bu çirkinlik abideleriyle değil

700 kişilik vapur yapacaklarsa da yine eskisinin havasını versinler, yandan yanaşmak ile önden yanaşmak arasında süre farkı çok yok ama biri ustalık istiyor

şu yeni yapılan gemiler deniz otobüsleri gibi daha hızlı yol alsalar itirazım olmayacak da sefer hızı değişmiyorsa yazık.

haliç hattında çalışacaksa (ki 3 tane 600'er kişilik tekne var zaten) hani o da olur bir nebze, en nihayetinde sütlüce merkezli olarak büyüyen bir haliç var, gelecekte haliç kıyısı daha da yoğunlaşacak

ama şu çirkinlik abidelerini koymasınlar boğaza, hiç yakışmıyor

işlevsellik artacak derken estetiksel bütünü bozmasınlar, aynı kafa yarın tarihi yarım adadaki ahşap evleri yıkıp yerine siding kaplı betonarme binaları diker onda da kılıfı "ama siding daha rahat temizleniyor boya yapılması gerekmiyor bakımı kolay"

yeni vapurlar yanaşma şekli itibariyle daha işlevsel ama çirkin, dayanılamayacak şekilde çirkin. en azından doğma büyüme istanbullu olan ve istanbul kültürüyle büyümüş biri için


bold kısım feci abartı

italik kısım da yanaşmadan atlamaya çalışan acelecilerin kendi suçu çoğunlukla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ikisinin yanaşması arasında süre farkı olduğunu belirttim ki bu süre de, hava muhalefeti durumu dahil, 5 dakikayı bile geçmiyor biri X sürede yanaşıyorsa öteki en fazla X+5 dakikada yanaşıyor

amatör kaptanım demişsin daha iyi ya küçük teknenin yanaşması ile büyük teknenin farkını da biliyorsundur. ben denizci çocuğuyum kendim sürmesem bile yıllarca bu işi meslek olarak yapmış insanların arasındayım konudan uzak değilim sadece şahsen dümenin başına geçip kullanmadım, kullanıp da tecrübelerini paylaşanlara da güveniyorum açıkçası

tekneye daha çok teras koymak nostaljik vapur görünümünü elde etmeni sağlamıyor, çirkinliğini daha da büyütüyor

ve yeni yapılan nostaljik vapurların iskele sistemi eskilerdeki gibi açık olmadığı için yanaşma sırasında arada kalma sorununun da önüne geçildi, ha iskele sürülmeden parmaklıklardan atlayıp da arada kalanlar zaten bu aptallıkla elenmesi gerekenler, ölmeleri daha iyi

1951 yapımı vapurlar değişmesin demiyoruz, değişsin ama bir önceki nostaljik görünümlü yeni vapurlarla değişsin, kapasitesi azalacaksa da azalsın ama o görüntüyü kaybetmeyelim

matama said:

ya herkes kaptan anasini satayim

yandan yanasmakla onden yanasmak arasinda fark yokmus

her gun tekne kullaniyorsun degil mi ?

ben amator kaptanim, kendi kucuk teknemde bow thruster olmasina ragmen yandan yanasmakla dikine yanasmak arasindaki farki goruyorum

dunyanin en sacma isi bu boyutta bir teknede gunde 100 kere yandan yanasmak

kaldiki her sene bir iki kisi yan yanasinca arada kalip oluyordu binerken

tekneye daha cok teras koyarsin yaparsin edersin vs vs o ayri

ama hic bilmedigimiz konudada yorum yapmayalim en insaf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BabacumMostors said:

marmaraya binmedim, açıkcası binmeyi de düşünmüyorum, 2014 son baharında bir akşam acaip sis bastırmıştı hatırlıyor musunuz bütün vapur seferleri falan iptal oldu millet marmaraya yığıldı hah o akşam bile marmaraya binmek yerine şirkete dönüp (o sırada kabataştaydı binamız) biraz mesia yaptım biraz anime izledim yemek yedim falan 2-3 saat sonra sis dağıldı eve döndüm

sabaha kadar dağılmasaydı sis şirkette yatacaktım eheh ama bu değil ki marmarayı kullanmayacam, elbet o gün gelecek, tıpış tıpış gidip kullanacam ama bugün değil, elimden geldiğince öteliyoirum

vapur kullanabiliyorsam vapuru tercih etmeye devam edeceğim, boğazı vapurda geçerken 20 dakikacık bile olsa çay içip etrafı izlemek gibi bir keyif başka yerde yok. ben metrobüsle köprüyü geçerken bile elindkei kitabı bırakıp istanbulu izleyen biriyim.


Marmaraya binmek mordora dalma tadinda cesaret istiyor sanirim ahahaha

https://unshavedmouse.files.wordpress.com/2015/04/but-it-is-not-this-day-e1429780855421.png?w=620
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya o değil de bana şimdi dank etti, bunlar gerekli hallerde iki kıta arasında kolluk kuvveti taşımalık da üretilmiş olabilir, hani bir yakadan b,r yakaya acil takviye yapılması gerektiğinde otobüsten daha hızlı olur bu, boyutu ufak olduğu için bazı yerlere yanaşması da daha kolay olur

ulan sivil taşımacılık altında polise taşıyıcı almışlar..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...