Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

XCOM 2


Komutan

Öne çıkan mesajlar

ahahah of ne kadar salakça tasarım ya. reinforcement geldi diyor, sonra ekibin hem önüne hem arkasına aynı anda iki grup atıyor.

firaxis (asspulling strategy since 2012)

6.4 ve düşmeye devam ediyor metacritic user score.
steam 75% ve her saat 1% düşüyor lol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilki gibi ölü olursa olmuyor. ölü olmazsa puan limitine göre pre-made (ilk oyun yapmana izin vermiyordu, değişmediyse) charlar kapıştırılıyor.

timer'ı şu oyuna koyanın..

hayır gerilla konsepti diyorsunuz da soruyorum onu diyen arkadaşlara: concealment varken, düşman bizim orada olduğumuzu dahi bilmezken nasıl çalışıyor timer? interceptor yollamışlar güya, e arkadaş saldırı yok bişi yok o uçak neden yollanmış?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya şimdi reinforcement'ı dropship'le tek yere atıyorlar ama indikleri anda free turn ile pozisyon alıyorlar (thin men cover almıyordu ve hp'leri azdı malum) overwatch kuramamışsan ve hasar veremezsen başına iş yani. benim bir de arkamdan ayrıca pack çıktı, artık tesadüf mü oldu kesin konuşabilmem için daha oynamam lazım.

hayır mc atıyor, o mc bitsin diye beklerken timer geçiyor filan yani arkadaş oyunun başında 4 kişilik grup varken mc atılır mı timer varken. 12 turn ile son turn'de yetişebildim. rng üzerine dönen oyunda timer saçma, dpt kaç olacak fix değil ki yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rng olayında yeni bir boyut açmış oyun, artık itemları da rastgele yapıyoruz. ammo yapıyoruz sonucu rastgele, heavy wpn sonucu rastgele, grenade sonucu rastgele.

oyuna kadala koyup adına armory demişler. şuna 100 veren, gelmiş geçmiş en iyi strateji diyen yazarlar var ya ne desem laf değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Henuz oynamamislar icin:

aslinda oyunun butun sorunlari ilk oyundan ithal, ayni motorun hatalari devam ediyor.

1- eskiden random drop olan reinforcementin artik onceden gelecegi yeri gorebiliyorsun flare ile. en azindan pozisyon alinabiliyor. ama henuz alabildigim olmadi, hep baska bir seyle kapisiyor oluyorum. bir de ilk oyunda arada karsilastigim kontrol edip kapisini kapattigim odada spawn falan olmasi gibi sacmaliklari burada henuz yasamadim, ama sam yasadim diyor. dogrudur. hala ayni motor sonucta.

2- timerlar oyunu gereksiz zorlastirmis. zor oyuna itirazim yok ama bence gereksiz bir yontemle suni bir zorlastirma. bir de enemy within in meld i gibi, napalim bir tanesi kacsin falan da olmuyor, direk turn bitti mi tam fail.

3- Timerlar yuzunden adam gibi sniper kapismalari yapamiyorum. hareket etmek herseyden degerli hale geliyor. hareket et ates et. hareket et reload yap. hareket et bomba at. ama mutlaka hareket et. o evac zone ya da objektife sacma sapan bir yere kosmak zorunda kalsan bile her turn mutlaka yaklasacaksin. resmen sakin hareket etmeden turn i bitirecek bir sey yapma demis adamlar. bu yuzden sniper larin degeri bazi tip missionlarda cok dusuyor.

4- oyunun zorlugu enemy within seviyesinde. iron man - classic oynuyorum, ilk base i indirirken herhalde bir 3 kere full wipe fail ettim. baya bildigin otturuyorlar. iyi oynamam ama kotu de oynamam. ilk base icin baya avatar projesini oldukca ilerletip, adam levellayip gear upgrade yapmam gerekti.

5- concealment cok guzel ama adam gibi ambush kurmaya benim kafam hic basmadi. butun overwatch larim nerdeyse fail ediyor. hic kasmiyorum o yuzden. bazen guzel ambush atiliyor ama. overwatch isi askerler adam gibi level alinca duzelir umarim.

6- avatar project biraz fazla mi hizli ilerliyor? yoksa ben yanlis teknoloji agaclarinda cok mu zaman kaybettim? dolayisi ile ilk tur oyunda sonunu goremeyecegim gibi duruyor simdilik. onumuzdeki maclara bakicaz.

7- action camera nin oyunda acaip takilmalar yapmasi, yavaslatmasi ilk oyunda da vardi. ozellikle sniperlarda. 5 dk falan stuck oldugu olurdu. ama ilk oyunda sadece crit atislarda vs lerde action cam kullanildigindan hissetmiyorduk. bunda her bir halt yavas cekimde. bir de oyunda belli ki duvarlar adam gibi obstacle olarak kodlanmamis bir sebepten. (ilk oyunda da oyleydi) kamera sacma sapan acilardan girip duruyor duvara, objelere vs.

8- Ayni sebepten muhtemelen clipping ler de aynen devam. sirt duvara vermisim. gormedigim adami duvar icinden squad sight var diye vuruyorum falan. hatta sniper disi olanlar da hala duvar icinden adam vuruyor. karakterler duvar icinden namlu falan cikariyor. pod lar tavandan kafa cikariyor falan. bu clipping sorunlari ilk oyundan beri hic gelistirilmeden aynen devam ediyor. bunalr ilk oyunda da sorun idi. sanirim her bir haltin destructible yapilmaya calisilmasi ile bunun bir iliskisi olabilir. line of sight var mi yok mu bazen emin olamiyorum. ilkinde de olamazdim.

9- rng olayini hissetmedim, cunku ilk oyunu da 2nd wave vs altinda ne kadar rng opsiyon varsa acar oynardim. belirsizlik oyuna bir heyecan katiyor bence. sevmeyen neden sevmez anlarim.

10- performans yerlerde surunuyor. kuvvetli makina ile bile o frame rate dusuyor. (hersey max oynuyorum)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya overwatch ambush'ları kuruyorum, aynı anda iki pack birden indirdiğim de oldu. kill zone özellikle çarpıcı öneme sahip onda.

avatar project bir noktadan sonra hızlanıyor belirgin şekilde, o noktada etrafa yayılmak lazım hızlı geç kalmışsanız mekan basmak için.

timer olayı başarısız oyun tasarımı. valkyria chronicles düzgün yapmıştı mesela, turn sayısına göre dört ayrı seviyede ödüllendiriyordu. burada "overwatch ile ilerlemesinler" deyip resmen boğazına dayanmışlar oyuncuların. timersız bölüm çıkınca şaşırıyorum artık, rahatlayamıyorum sanki game over yiyecekmişim gibi.

random levellarda da çok saçma olaylar yaşadım. spawn olduğum katın altında pack vardı, bildiğiniz hemen altım yani. aşağı atladığım anda combat başlıyordu. ve sen buna timer koyuyorsun yani ne diyim firaxis.

ironman oyunu bug ile patlayanlar ağlıyor, bence oyun yamalanmadan kaçının. steam reviews'da %71'e indi oyun düşünün artık durumu.

o arkadan pack çıkması bir daha olmadı, ben herhalde bir şekilde görmemişim. ama sağdan soldan alakasız pack fırlama durumu olmuyor değil tam ambush açarken.

clipping ilk oyundan çok çok daha kötü, kesinlikle grafiğe bakmayın zaten. ikonlara bakın sadece. los ikonu koymuşlar neyse ki ilk oyunda çok istenen. hareket edeceğiniz kareyi seçerken nişangah ikonu çıkıyorsa düşmanda gittiğinizde görebilirsiniz demek.

rng'den kastım hala vurma yüzdesi meselesi değil, (%99 ile kılıç sallayıp misslediğim oldu grubun yetişemeyeceği yerde, o ayrı mesele heh) onu çözmediler zaten taktikten çok şansın belirlediği combatlar oluyor.

ama benim burada yakındığım strateji seviyesindeki rng. item üretiyoruz ne çıkacağı belli değil. oyun kafasına göre bize bilmediğimiz item veriyor üretimden. istediğiniz şey de olabilir çöp de. bunlar da gene şansa göre düşen item istiyor craft material olarak. o düşen lootun da ne düşeceği gene şans, en basitinden bir ammo kapasitesi arttıracak tech yok bu sefer. loota bağlı. aim arttıramıyorsunuz, gene rng loot. what the fuck yani. colonel olunuyor ama 80 aim. sonra oyun bize diyor ki timer'a karşı savaş bütün ability'ler -aim verirken. sonra tabii millet diyor %80 ile missledim. e haklılar yani, ilk oyundaki gibi aim'leri 100'lere çekemeyince combat da rng.

diyor %15 chance to not cost action. %15 chance to instakill. %bilmemne to bilmemne. ya arkadaş, millet rastgele combattan şikayet etti 4 yıl, gitmişsiniz dibine vurmuşsunuz herşey rng'ye bağlanmış oyunda. magic find set mi verecekler xcom3'te bu gidişle cidden merak ediyorum.

lvl up'ta stat artışı rng olur eyvallah, sonuçta srpg oyun. ama gidip alakasız random loot item proclar filan saçmasapan, xcom'da context olarak da yeri yok bu oyun sci-fi idi sonuçta.

bu arada oyunun tech ağacı gene çok yetersiz, item çeşidi de öyle. toplam 3 tier zırh var, (aslında 2 tier çünkü ilk tier 0hp 0 armor yani çıplaksınız grafik hariç) 3 tier silah. dümdüz artıyorlar, oyun sonunda hepsi birbirinin aynı filan. en çok hp'si olan zırh 6hp yani pes doğrusu. büyük hayalkırıklığı gene. oyun da gene kısa gördüğüm, maraton seçeneği de yok. üç günde herşeyi açtım neredeyse, az kaldı sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben şans faktörünü seviyorum. İlk oyunda damage roulette gibi şansı arttıran bütün second wave seçeneklerini açardım. Bunda zaten damage roulette fix olarak var.

Namessar said:


1- eskiden random drop olan reinforcementin artik onceden gelecegi yeri gorebiliyorsun flare ile. en azindan pozisyon alinabiliyor. ama henuz alabildigim olmadi, hep baska bir seyle kapisiyor oluyorum. bir de ilk oyunda arada karsilastigim kontrol edip kapisini kapattigim odada spawn falan olmasi gibi sacmaliklari burada henuz yasamadim, ama sam yasadim diyor. dogrudur. hala ayni motor sonucta.



Fakat ilk oyunda reinforcement gelmesi bir tek bazı scriptli görevlerde oluyordu. Onun haricinde spawnlanma daha doğrusu ışınlanma şeklinde bir bug vardı. Mesela o dediğin, kapısını kapadığın yerde çıkmaları, bugdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

haa bir de dodge var, defense yetmedi, şimdi de görünmeyen bir rng ile yarı dmg alıyor hedef. hesabı da belli değil, oyun anlatmıyor. wiki'de veya başka forumda açıklayan da görmedim henüz nasıl çalıştığını. öyle kafadan uydurma stat koymuşlar. point blank sıkıyorsun, saçma salvosunda göbekten yiyor, yine dodge graze.

hedefi vurmak rng, dmg vermek gene rng. hayır ufo defense ve benzerleri burst shot'ı bu yüzden koyuyordu, 3 kurşun sallarsın biri değer en azından. burada tek rng vurmak, sonra bir de dmg vermek ayrı rng.

firaxis bayağı başarısız ya combat mekanikleri konusunda, civ'de de beceremediler burada da. orada tek rakama indirgeyerek saçmalıyorlar, burada vahşi, terbiye edilmemiş rng ile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben ona hep bağırdım ya, 1800 mesaj olmuş xcom forumunda. forumun yarısı bana ignore, ben de onlara ignore koydum. 4 yılda firaxis'ten tek kişi gelip post atmış değil foruma. paradox'un elini öperim tekrar.

hala da forumlarında tef çalıp göbek atıyorlar oyun ne kadar iyi diye bug başlıkları arasında "onları dinlemeyin" deyip.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

timerlara yetiscegim diye surekli full takim yaralaniyorum, gectim half coveri falan, bildigin ortaya coversiz falan kosuyorum artik. yeterki ilerlemis olayim. oyle yapmazsam captured adam doluyor.

bir de stunned adami omuza yukleyip evac zone a ulastim omzumda, beraber rope tan tirmandilar, ona ragmen unconsious olan captured. wtf? onu oraya tasiyacam diye az daha butun takimi capture ettiriyordum. evac zone a goturdugum ve yukari omuzda cikardigim adam neden captured?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yalniz yabanci forumlarda vs elestirilen seylerin cogu ilk oyunda da yoktu, air combat yoj deniyor ornegin. ilk oyundakine var diyebilir misiniz? concealment fisinda ambush yok deniyor ornegin. ilk oyunda da sizi gordukleri anda cover action basliyordu. simdi de. fire tipleri yok deniyor. ilk oyunda da yoktu.

yeni seylermis gibi konusulmalari garip..

gene de bir karsilastirma user review i koyayim

said:
. Things you could do in the original XCOM (1994) and you can't do anymore:

1. Air combat, because now there is only one vehicle disposable.
2. Inventory management, because now your soldier can' Exchange or drop objects anymore.
3. Shoot more than 4 shots without going ot of ammo, because...?
4. Have several bases around the world, because aliens have conquered Earth and...? and they are so many there is no way to put up a base even in Antarctica or Gobi desert?
5. Have a fighting team of more than 6 elements, because now you are a guerrilla leader, and...?
6. Research more projects simultaneously, because you had several base with several laboratories and several teams, like it should logically be, and now your scientists can only work on one project at time, because...?
7. Take enemies by surprise, catching them from behind, and now you can do it, but only once during concealment phase, then surprise a hidden enemy is no more possible, because when discovered, enemies automatically see you and go in cover mode.
8. Plan you tactical battles carefully, using overwatch and advancing slowly to minimize risks, like every good soldier should do, and now it's too often not possible because you are on a turn limit that forces you to dash under enemy fire, because urgency really makes a game more tactical, or so the experts say.
9. Have tanks fight alongisde human soldiers, using them as disposable scouts, mobile covers and heavy artillery, and now....?
10. Have a balance in enemies progress, and now you have aliens who can revive their comrades and mind trick your soldiers in 2nd-3rd mission, because the world out there is cruel, and kids must learn frustration and videogames are the best Teachers.

And I'm not even going to list all the bugs and glitches. Others have done it well enough.

And now you know.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ranger concealment cok guzel ornegin ama o ranger sadece timersiz missionlarda isime yariyor. flank ettirmeye. timetli missionda mermilerin ustune kosuyorum. vakit yok. timerli ve timersiz gorevler icin degismeli kullanmaya cok genis bir asker poolunu trained ve geared tutmak zorundayim bu yuzden. bir de timer missionlarda neredeyse full takim mermi ustune kosturdugumdan full yaralandigindan onlar icin ayri bir yedek grup gerekiyor. resmen en az 3 tam takim beslemek zorundayim. sorun degil de bir sure sonra hem resource hem de surekli soldier switch ettigimden rutbeler artan zorluga karsi zayif kaliyor. bakalim daha oyunu cozemedim herhalde gozu ile bakiyorum olaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...