Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity #3


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Son bossa herkes level 8 ken gelmiştim acele edip. Main questline bitsin sonra yan questleri yaparım diye. 4 gün sürdü kesmem, kestikten sonra da çat diye bitti :/

Atlamadan önceki save i açmak zorunda kalmıştım yan questleri oynayabilmek için.
Mesaj tarihi:
Kaede said:

eski might and magicleri oynamadıysan ve grafiklere katlanabileceksen mm6-7-8 oyna kesinlikle

adamlar zamanında ne oyunlar yapmış gör


mm6 güzeldir. oncesine ve sonrasına gerek yok. seri genel olarak biraz anlamsız, neredeyse 0 hikayeli, hack&slash kafada dungeon crawling rpg dir. en iyisi altıncısıdır. zamanında hepsini çıktığı yıl bitirmişliğim var.

daggerfall mm6 dan iki sene once çıkmasına karşın serbest dünyası ile hepsinden üstündü ama bilmem neden MM serisi yerlere goklere sığdırılmaz bir sebepten.

iyi de değillerdir. dedigim gibi mandate of heaven içlerinde ne iyisiydi.
Mesaj tarihi:
bu oyuna (PoE) ye tekrar baştan başlayasım var, ortasında kalmış durumdayım. ama hikaye hayal kırıklığı yarattı, mekanik biraz fazla ice winddale tarzı. kes kes kes kes kes, bana baygınlık geliyor. ürün biraz fazla ticari olmuş. hikaye bakımından bir torment tabiki de beklemiyordum amao bg2 kıvamını da tutturamamışlar.

neyse, gene daha iyisi yok. ben yeni char açayım en iyisi.
Mesaj tarihi:
Namessar said:

Kaede said:

eski might and magicleri oynamadıysan ve grafiklere katlanabileceksen mm6-7-8 oyna kesinlikle

adamlar zamanında ne oyunlar yapmış gör


mm6 güzeldir. oncesine ve sonrasına gerek yok. seri genel olarak biraz anlamsız, neredeyse 0 hikayeli, hack&slash kafada dungeon crawling rpg dir. en iyisi altıncısıdır. zamanında hepsini çıktığı yıl bitirmişliğim var.

daggerfall mm6 dan iki sene once çıkmasına karşın serbest dünyası ile hepsinden üstündü ama bilmem neden MM serisi yerlere goklere sığdırılmaz bir sebepten.

iyi de değillerdir. dedigim gibi mandate of heaven içlerinde ne iyisiydi.


mm ların arasında en güzeli 6, daggerfall çok daha başarılı bir oyun (şu çapta modern bir oyun olsa diye düşünmeden edemiyor insan) ama aynı derecede zor ve karmaşık bir oyun, ilk zindandan bırak çıkmayı, kılıç sallamayı falan bulmak bile mesele oluyor...

mm6 ise öğrenmesi ve oynaması daha kolay ama buna oranla dövüş, gelişim ve inventory olarak üstün özellikleri olan bir oyun, alchemy ve büyüler ise zaten başarılı... üstelik mm6 en son 2014 başlarında veye 2013 çıvarı yorulmadan ve grafiklere takılmadan rahatça oynayıp bitirebiliyorkon, df için bu geçerli olmuyor

ama df çoook farklı bir dünya bu arada, morrowind nin bile anca çeyreği kalitede olduğunu düşünürsek, o zamanlarda yapılan oyunun seviyesini biraz tahmin etmiş oluruz oynamayanlar için...
  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
Uzun süredir bu oyunu beklemiş ve henüz bitirmiş biri olarak ben de görüşlerimi yazayım:

-İlk dikkatimi çeken müzikleri oldu. Kesinlikle bir IWD, BG, hatta NN sınıfında değil. O epiklik duygusunu alamıyorsunuz. Yeterince havaya giremeyince insan da oyundan kolay kopuyor. Bir de iyi müzik=maddiyat,orkestra denmiş ama arcanum'un sadece 4-5 yaylı enstrümanla hazırlanmış müzikleri inanılmazdı,o yüzden katılmıyorum. Müzikler konusunda IWD>BG>NN>POE diyorum.

-Setting ve evren konusu; oyunun başlarında çok kopuk gelse de(Purge? Waidwen's Legacy?? War of the Black Trees???) oyunda ilerledikçe oturuyor, zaten sonunda da çoğu konu birbirine bağlanıyor. O yüzden olmuş diyorum. Üstelik çok zengin, Dyrwood ve Defiance Bay dışında keşfedecek tonla yer var.

-Race, class konusunda da ilk başta bir anlaşılmazlık olsa da her sınıfa ayrı güçlü ve güçsüz yönler vermeleri gayet güzel olmuş.Fighterlar düz adamlıktan,druidler bir işe yaramamaktan, roguelar lockpicklemekten kurtulmuş. Yine de paladin,ranger,chanter gibi görece güçsüz sınıflar daha geri planda kalmış.

-Companionlar; müziklerle birlikte beklentimi karşılamayan yerlerden biri de buydu. Bizimle ya da kendi aralarında herhangi bir etkileşimleri yok. Questleri var ama ne gameplaye etkisi var, ne de kendilerine. Sadece okumak için yapılmış gibi,bir derinlik duygusu da vermiyor. Bir tek Durance'in questi ilginç, gerisi boş. Kıyaslamaya utanıyorum ama DA:Originste bile daha fazla etkileşim vardı.

-Senaryo; eh, gidişatının BG2'ye öykündüğü kesin ama Thaos, bir Irenicus, bir Sarevok olamamış. Sonunda tanrılarla ilgili gerçeğin ortaya çıkması bile herhangi bir şok yaratmıyor, son bossu keseyim de bitsin diyorsunuz.

-Savaşlar; düşünmeyi, taktik yapmayı gerektirmesi güzel, web-fireball atayım, kalanını oklayayım kısmı yok. Ama ne kadar pause olsa da savaş sırasında bütün buff-debuffları takip etmesi zor.Çoğu dispel de, yok debuffı yarı zamana indirir, yok 4 sn eksiltir vs dediği için kimsenin pause yapa yapa saniyeleri saydığını zannetmiyorum. Savaş sonrası rest seçenekleri de güzel, dinlenmek için hana gitmenin bir mantığı olmuş.

Özet olarak; bu tarz oyun kıtlığının olduğu zamanda ilaç geldi. 8/10 diyorum, umarım eklentileriyle bir 9/10u yakalar...
Mesaj tarihi:
paladin bir sonraki yamada bufflanacakmış. estoc alıp yardırmanın bu kadar efektif olduğu bir ortamda flames of devotion ve accuracy aura rakipsiz bence.

combatın büyük sorunu çoğu abilitynin precast yapılamaması. combat requirement çok kötü bir fikir. üzerine abilitylerin hatırı sayılır kısmı savaş esnasında weapon attack yerine tercih edilecek seviyede olmadığı için eleniyor. yamalara kadar zilyon tane ability foe aoe değil aoe'ydi. o nedenle de elenenler var. wandle bile sustained build yapılabildiği bir ortamda bunlar tasarım hatası bence. sustained matematiğin gerçeği. doğal olarak güçlü ancak activelerin böyle çeşitli nedenlerden dandikleşmesi combatı tekdüzeleştiriyor.

en azından limitsiz precast olabilirmiş. uğraşırsan mega-buffed zaten olabiliyorsun. mark gibi abilityleri instant yapabilirlermiş. monkta var. attack speed abilitysini instant basıyor.

kendi içinde böyle sorunları var. buna rağmen taktik gereksinim piyasadaki benzer oyunlardan daha az değil.
Mesaj tarihi:
yok abi derdim o değil. zaten onun çözümünü bulmuşlar. spell olmayan trapleri stackleyemiyorsun.

cinlik yapacak olduktan sonra yine yapıyorsun. boulder ile 2km'den initiate ediyorsun gruba bir free cast oluyor vs. ama can sıkıyor. yine her türlü tarumar edeceğim ben o mobları. onu kabullense obsidian her şey daha güzel olacak.
Mesaj tarihi:
Precast konusuna katılıyorum bu arada. Misal bir dolu lvl 5-6 cleric spellini oyunu bitirirken bile yapmamıştım. Savaştaki kısa sürede atabileceğin 4-5 spell varken aoesi küçük, savunma bonusu veren tarzda çoğu spelli yapmıyordum, vakit kalmıyordu. Bless, circle of protection, searing trap, consecrated ground, belki pillar of faith,interdiction....savaş bitti gitti işte.
Mesaj tarihi:
Ya hakkını yememek lazım Dragon Age'deki Sustained buff olayı baya mantıklı bir yaklaşımdı. Her combat her combat buff atmaya uraşmak yorucu. Hele birde combatlar çok kısayken. DnD mantığına görede combattan çönce atılır bufflar zaten oda olmuyor. Buff debuff nerdeyse hiç kullanamadımk ben bu sebeple.
Mesaj tarihi:
E3te xpac açıklanıyormuş

http://uk.ign.com/wikis/e3/Games_at_E3_2015

said:
Only a handful of games have been confirmed for E3 2015 as of yet, but likely games are listed below.

*Pillars of Eternity Expansion Obsidian Entertainment PC

...

*IGN has confirmed with the publisher that this game will appear at E3 in some form, not necessarily playable.
Mesaj tarihi:
adamlardaki rahatlığa bak lan her 20 bin dollar için 6 tane kart ekliyorlar. card oyunlarından parayı vurdular çoktan, tutmaz bu.

oha dijital de değilmiş.
Mesaj tarihi:
3 gün önce bilmemkaçyüz mb update yaptım, bir daha gelmiş 1,6gb, onu yaptım hadi backup alıp sileyim de kurtulayım dedim, verify integrity istedi, 4gb yüklemeye çalışıyor.

cidden bravo bu şirketlere.

sinirlendim sildim.
×
×
  • Yeni Oluştur...