Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Warhammer


Sorieno

Öne çıkan mesajlar

dün, 20:30 gibi başladım, 12:30 kadar oynadım, buda aşağı yukarı 10-15 turn gibi bir very hard imparatorluk seferine denk geldi.

öncelikle, türkçe çeviri default geldiği için vakit kaybetmeden, öyle başladım, çok inceleme fırsatım olmadı, çıkan mesajları ve tutoyu falan üstün körü göz gezdirdim, o yüzden nasıl bir çeviridir diye sağlıklı yorum yapamam ama ne yalan söyleyeyim oyun ilk açıldığında türkçe yi görünce hay aksi dedim, bunun en büyük nedeni, edebi kaygılar değil, roma2 de yaptıkları çevirinin eksik ve çeviri metinin durumu anlatmaktan uzak olmasıydı. diğer taraftan, ork veletleri, ork kodomanları, ahir zaman lordu, haarb!!! gibi çeviriler hoşuma gitmedi değil. sefer başlangıç ekranında ki hikaye anlatımlarının cümle kuruluş ve bağlamalarında çok az sorunlar var gibiydi bu arada. son olarak, çeviri konusunda kendimin tatmin olmasından ziyade, çok az, ve az İngilizce bilen oyuncuların çeviriden ne kadar yararlanabilecekleri meselesini öneli buluyorum.

oyuna gelirsek, turn geçişlerinin ve loadinglerin süper hızlı olduğunu söyleyebilirim, bunun için ölçü aracım ise r2 ve atillada turn geçişleri sırasında kitap okuyordum, burada flüt çalarım diyordum ama daha flüdü ağzıma götürmeden turn bitiyor :) gerçi belki daha oyunun başı olduğu için öyledir ama, serinin diğer oyunların ilk çıkışlarına kıyasla oldukça hızlı...

aklıma geldi araya yazayım, sefere başlangıç ve ırk ve kahraman seçme ekranın medieval2 ye dönüş yapmalarını, r2 ve atilla deki güzel ekrandan sonra hem saçma hemde kalitesiz buldum

sonra grafikler... r2 yi ıvır zıvırlar orta geri kalanı yüksek ayarla oynamıştım, atillada yüksekleri biraz daha aşağıya çekmek gerekti(ne için ama?), tw:w ise orta ağırlıklı ayarlarda oynamama rağmen ortalığın çamur gibi olması, oyun oynama motivasyonumu etkileyen ciddi bir etken, yani demek istediğim sefer haritasının bulanık olması, savaş ekranında ise belli bir uzaklıktan, düz atilladaki gibi savaş sırasında neyin ne olduğunun anlaşılmaması, bunda en büyük etken birimleri hareli hareli parlaması, çok lüzumsuz. ama şöyle bir durum var tw:a ve tw:w arasında çıkmış age of charlemagne diye bir dlc var ve burada tw:a da yaşana bu sorunların hiçbiri yok, kameranın yeri ve uzaklığı da tam olması gerektiği gibi...

bu olumsuzluklara rağmen, savaş ekranında düz tw:a daha kötü veya daha yavaş bir performans aldığımı söyleyemem, yağ gibi akmadığı, birim ve kart seçimlerinde sıktı olduğu bir gerçek ama performansı ve oynanabilirlik tatmin edici buldum.

ama şöyle bir enteresan durum oldu, bu sefer sıkıntı sefer haritasında çıktı, savaş kısmında sıkıntı çıkarmayan ayarların, harita kısmında baymasına karşın hangi ayarları kurcalamam gerektiğini açıkçası araştırmadım ama öyle bir ayar olduğunu da hatırlamıyorum. inşallah ya basit bir ayarla mevzusudur yada patch ile düzelecek bir durumdur...

grafik konusunda son olarak, tw:r2 çıktığında ortalama üstü olan makinemin performansında ötürü firmayı suçlayacak değilim, nihayetinde ilk gün, atma, takılma, donma, patlama olmadan kesintisiz bir oyun oynadım ki bu tw serisi göz önüne alınınca tw:r2 kadar özlenen bir gelişmeydi. performans için ise artık yapacak bir şey yok yeni makine bakacağım.

ha son son olarak, çizimlerin falan iyi olduğunu düşünüyorum, modellere falan baya sadık kalınmış ve animasyonlar falan güzel, bu yüzden istediği sistem toplana bilir gibi geliyor bana, tw:a da ki gibi bu sistem gereksinimlerini ne için istiyorsun? gibi bir soru sorulacağını zannetmiyorum.

gelelim oyun kısmına, ai ile başlayalım tw:r2 ilk çıkışında da benzer mevzular vardı, nitekim ben tw:w yı oynadığım kadarı ile ki bu 10 savaş kadar yapıyor, önceki sayfada ki gibi bir durum ile karşılaşmadım, aksine, okçusunu koruyan, ihtiyatta adam bulunduran, eğer sayısı yeterli ise çevirmeye adam gönderen, alana yayılan, senin tepkilerine göre hareket eden bir ai var.

ana haritada ise, tw:s2 havası hakim, en azından imparatorluk için sağa gidiyorsun soldan ork geliyor, sola gidiyorsun sağdan ayrılıkçılar geliyor, birini yeniyorsun, öbürü koşup gelip tepene biniyor ayrıca yanlış anlamadıysam kasabalara saldırıldığı zaman kasaba meydanında değil, arazide savaşıyoruz...

oyun itibari ile insan ve orklar ile mücadelem oldu oyun başında karl frans Reiksguard ile başladığından ve ayrılıkçıların süvarisi olmadığında baya bir avantajın oluyor ve bir şekilde üstesinde geliyorsun ama orklar başka bir mesele olarak ortaya çıkıyor.

klasik yaklaşım ile alan tutsun diye ilk seviye spearman ağırlıklı bir ordu yaptım, bu oyunun başı için serinin bütün oyunlarında geçerli bir taktik, basit ve ucuz adamlarla alanı tutarsın, ordun hem kalabalık hemde masrafsız olur. biri kide Reiksguard gibi kaliteli adamın varsa onlar işi bitiriyor, arada bir iki taktikte yapmak gerekiyor... nitekim diğer insan ayrılıkçılara karşı taktik başarılı oldu, üstelik onlar daha kaliteli olan Swordsmen ile ordu kurmalarına rağmen. ama orklar farklı tabi, adamların Orc Boyzları bile choppa choppa diye alayına dalıyor ve spearmanler ile anca durdurabiliyorsun, başka yapabildiğin bir şey olmuyor arada lord falan girince veya okçular oklayınca falan bütün hat yalan oluyor, goblinler bile kolay dağılmıyor...

ve yine ai ordunun yarısını okçu yapmış, gerçi Orc Arrer Boyz lara ne kadar "okçu" denilebilir orası tartışılır, nihayetine goblinler ile birlikte baya bir birim yapıyor, ve önde orc boyzları halledemediğin için sorun oluyor, açıkçası bende biraz hata yaptım, eski alışkalık ile elinde reiksguard gibi bir birim olunca arkadaki bütün okçuları süpürür dedim -nitekim tw:r2 de makedonlar bir son seviye süvari ile başlıyorlar ve o bir süvari bile savaşların bütün kaderini değiştiriyordu- ama bırak okçuları yatırmayı, okçuların tutuğu süvariye goblin saldı ai...

ha bu basit ayrıntıyı niye anlatım, warhammer evrenin totalwar oyunlara katacağı artıyı ve yaratacağı farklılığa örnek vermek için. önceki oyunlarda, sen spearman yaparsın oda yapar, çok fazla farklı olarak swordsman yapar, sonuçta birimler arasında çok fazla bir fark yoktur ve savaşlar böyle tek düze geçer, ama warhammer evreninde senin spearmanın üstüne Doom Diver Catapult salaya biliyor buda bence oyunun başında ortasında ve sonunda tek düzeliği ortadan kaldırıyor. insanlara karşı galip geldiğin bir ordu ve taktik düzen ile orklara her zaman galip gelemiyorsun. nitekim yukarıda ki verdiğim örnekte görevden gelen Bright Wizard olmasaydı savaşı kazanamazdım...

yazının sonu görev ve kahraman ekranı ile yapayım. çok fazla şey söylemeye gerek yok zaten milyon tane video vardır konu hakkında benim fikrim iyi yapıldığı yönünde, bir tane savaş görevi yaptım, oda belirli bir alana git, savaş şeklindeydi anladığım kadarı ile işaretli bölgeye gittiğinde ise önceden hazırlanmış bir savaşı mevcut ordun ile yapıyorsun.

savaşta ölüp de kalkan lord görmedim, yeni ordu kurmak için gereken lordlar gördüğüm kadarı ile sabit kalmıyor, her turn değişiyor, sayıları da artıp azalıyor, daha fazla büyü için zar attım ama ikisinde dibe indi...

şimdilik aklıma gelenler bu kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

Dragonutopia said:

user review : %59 an itibariyle


Her seferinde aynı hikaye ya. Releaseden sonra min 3 ay beklemek gerek Total War için. Yarım yamalak release ediyorlar.


Takılma ona. Bu sefer öncekiler gibi değil.
Millet gerçekten radyoda çalıştırmaya çalışmış, olmayınca da "Türk puanı" vermiş böyle. ÇALIŞMIYOR OKUNSUN Bİ YILDIZ, TÜRKÇE ÇEVİRİSİ YETERSİZ EKSİ VERDİM gibi yorumlar var hepsinde.

Adam akıllı bad rating okumadım gibi neredeyse. Şu anda da mostly positive'e dönmüş durumda zaten Steam'de ve Metacritic'de 7 puan almış, düşük puanlar salak salak yorumlar:

Dumbed down olmuş: Dumbed down "olmadı", Warhammer oynarken Medieval diplomasasi beklediğin için sen aptalsın.

Rastgele bakayım dedim 0 puan veren bir ırkdaşımıza rast geldim.
Küçükken TW oyunlarının hepsini severdim girizgahıyla yaptığı yorumdaki tüm eleştirileri TW'nin meta game'ine yönelik yapmış. Bunları sevmiyorsan nasıl TW oynayıp sevdin, meçhul.



Velhasıl profesyonel review'ları sallamıyoruz eyvallah da, community review'ları da hiç kayda değer bir eşik yaratmıyor böyle gerizekalılar olduğu sürece.
En iyisi alıp 2 saat denemek, beğenmediyseniz refund istemek. Ya da nispeten daha eli yüzü düzgün yorumlar yapan user/reviewer'lara yahut daha az para yiyen sitelerin review'larına, forumlarına dadanmak. Metacritic yorumlarından daha değerlisi, paticik ya da reddit yorumları en basitinden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunu "eğlenceli" yapmışlar.
Ben de dün ara ara oynadım ve şu an çıldırıyorum bir an önce eve gideyim de oynayayım diye.
Bu seriyi Shogun'dan beri oynuyorum. Hiçbir zaman bitiremedim, saatlerimi harcamış olmama rağmen. Çünkü her seferinde oyun bana iki eksen sunuyordu:

1- Çok ciddi conflict'in içinde bırakıyor, devamlı sağdan soldan saldıran farklı ordularla inanılmaz saçma bir campaign map zorluğuyla seni yıldırıyor.

2- Orta vadeli stratejiyle snowball oluyorsun ve de sonra Auto-Resolve yapa yapa her şeyi götürüyorsun. Bu da sıkıcı oluyor.

Velhasıl oyunu Campaign Map'de edineceğin zevkten ayırmaları gerekiyordu. Çünkü elbette Campaign Map kısmındaki strateji Paradox oyunları ya da Civ gibi olamıyor, olmasın da. O ekonomik/diplomatik pseduo stratejiyle haddinden fazla zaman geçirip kendimizi kandırdığımız için bunun "dumbed down" edilmesi gerekliydi. Dumbed down da nasıl edildiyse anlamıyorum, zaten çok vakit alan, çok kafa gerektiren bir şey olmasındansa sen "Low Tax mi yapayım Med Tax mi yapayım ehoro" diyordun. Şimdi Tax or No Tax diyorsun. Aradaki dumbness level'ı ne kadar?

Onun yerine ön plana çıkan şey oyunun esas eğlence barındıran kısmı olan battlefield.
Birincisi, evet eski birimlerle hareket etmek çok eğlenceliydi ve bir nevi RP havası veriyordu insana, Osmanlı'yla oynamak ya da Roma'da Galyalıların tepesine çökmek, Viking'lerle high sea sickness olmadan oraya buraya zağar gibi raid yapmak falan ama en sonunda bağlandığı nokta rock paper scissors oluyordu. Daha gelişmiş üniteyle daha az gelişmiş üniteyi paketle şeklinde biten bir faceroll haline geliyordu.
Şimdiyse "en güçlü üniteyi seç ve karşı orduya attack move ver" mantığından kurtuluyorsun. Düzenli bir ordu mantığı yok, yapabileceğin en farklı şey eskiden Kisho Ninja'yla gerilla saldırısı yapmakken şimdi flying ünitelerle hat tutma mantığını ortadan kaldırmışlar. O yüzden sürekli değişken, likit bir savaş var artık. Dikkat ettiyseniz ve video izlediyseniz zaten ne saldırırken ne de tutarken tek cephede kalmıyor olay; yayılıyor, açılıyor. Hero'lar, spell'ler, giant üniteler, flying üniteler derken inanılmaz bir çeşitlilik var.

Hepsinden önemölisi artık skirmish mantığında ilerlemiyor gibi duruyor bu savaşlar da. Oyun -okuduğum ve izlediğim kadarıyla- en fazla 1-2 tane büyük scale'li orduya imkan tanıyor. Bu ordu AI için de geçerli anladığım kadarıyla. Yani oyunun başında Empire ayrılıkçılarıyla savaşmak için gittiğimde 3 tane ashigaru 5 tane peasant'tan mütevellit bir ordudan ziyade beni bekleyen güçlü bir full scale ordu gördüm. Ben de aynı kuvvette karşılık verince ortaya devasa savaşlar çıkıyor. Bu sebeple zaten TW oyunları çok zevk veriyor, tutup da Rebel'larla güçlendirdiğin Assassin'inle her turn yeni elect edilen Papa'yı assasinate ederek ya da haritadaki herkesle trade agreement yapıp 15000 coin'lik turn income'la 20 ünite elit birim basarak Auto-Resolve spam'leyerek değil.

İlgilisi için geçen şöyle bir yazıya rast geldim, çok naif ve detaylı bir şekilde anlatmış çocuk : http://www.eurogamer.net/articles/2016-05-22-shogun-total-war-and-the-art-of-a-great-video-game-story

Edindiğim izlenim, Total War Warhammer'dan da aynı tadın alınabileceği ve bunun için çok daha fazla imkan barındırdığı yönünde yönünde. Her ırkı oynanır kılacak ve cezbeden özellikleri, farklılıkları var mesela. Her ırk içinde aynı lord'ların farklı oynanışları, farklı quest'leri, o oynanışların içinde farklı skill tree'leri falan var. Felaket geniş, aroması çok yüksek bir oyun izlenimi veriyor şu anki haliyle bana. İyi değerlendirdiklerini görüyorum. Bir kaç iyi dlc ile beslerlerse efsanevi bir hale bürünebilir benim açımdan.

Uzun bir zamanımı alacak gibi.
O uzun zamandan sonra önizlenimden ziyade "ne verdi, bir dahakine ne verebilir"i yazabilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynen biri hatta şöyle bir yorum bırakmış

"This is Stephen.
Stephen's game crashed on startup.
Stephen went to reddit, Total War twitter, and read other reviews.
Stephen found out that he could go into Offline mode and this may fix the problem.
Stephen fixed his problem, and vanquished the enemies of the Empire.
Stephen did not run to the review page and leave a bad review for a problem Stephen knows will be fixed very soon.
Don't be a ♥♥♥♥.
Be like Stephen."


Ben de biraz beklemek istiyorum ama fena dürtüyor yandan. Chaos warrior ırkını sonra bi şekilde eklerler di mi evet evet eklerler...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Chaos dlc olarak var zaten, sonraki oyunlarda daha onemli olcak dedilerdi belki ana irklar arasina girer onlar cikinca, 2018 ve ilerisi tabi bu dedigim :p

su an Attila ile ayni gozukuyor release satislari 250-300k civari, herkes kargosunu vs alsin bakalim 1 hafta icinde anlasilir, gene az satalarsa fiyatlar iner zaten onceki gibi kisa surede.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

AKK olmasa alıp denemek çok mantıklı da işte dünyanın kıç deliğinde olmanın yan etkileri.


abi sunu ben pek anlamiyordum ama mecburen tr ye gelince ve AKK denen seye takilinca anladim. hic bir sey yapamiyormusum gibi kaldim oyle ortada. allahtan gelmeden once evde 10-15 tane oyun cekmistim ama simdi canim fallout witcher 3 vs cekiyor yukle yukleyebilirsen.

kac gb hakkimiz var bunu gorebilecegimiz bir yer var mi, bari acildiginda hesap edip ne cekeceksem cekeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben hiç açıp kontrol etmedim sinirim bozulmasın diye. her ay çektiğim oyunlara göre kafamda aşağı yukarı bir hesabını tutuyorum zaten. 30'undan itibaren ne çekeceksen abanmaya başla işte, kotaya girip sonra 300 kbps ile gelen yanına kar kalır en azından 24 saat çekersin 2 gün boyunca, damlaya damlaya göl olur misali.

benim 200gb ama her ayın 20 si gibi bitiyor.

parasıyla fakirliğe hoş geldin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kanuni akk için ayın tam indirme zamanı şu anda. aybaşında resetleniyor ama ayın son 1-2 günü kullandıklarını gelecek aya sarkıtıyor ttnet, bunu da 3-4 ay boyunca kontrol sayfasını ayın ilk günü kontrol ederek tespit ettim. 29'una kadar filan aban oyunlara, sonra fren. son 1-2 gün yavaşlasa da artık çok dert olmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...