Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Crowfall


Certhas

Öne çıkan mesajlar

adamlar action bazlı combatta olabilecek her şeyi koymuşlar işte. yeni bir şey yok zaten 10 yıldır genrede. active targeting var, active dodge var, active blockin var, kombo sistemi var - onun dışında stereotype avantaj/dezavantajlar var işte. 3 tuş spamlamıyor bu arada, nereden öyle bi fikir edindin anlamadım. sol tuş, sağ tuş artı, class mechanic + action bar dolu. üstüne kullandıktan sonra follow up combo seçimleri açılıyor. baya çeşitlilik var kombatta.

hareketliliği bence 1 tık kıssalar, karakterlerin ayağı biraz daha yere basıyor gibi hissetse, ağırlığı varmış gibi olsa daha güzel olurmuş. 6 aylık video doğrusu şu an ki hali nasıl bilmiyorum. çok fazla koşturmaca var bi de TTK çok uzun gibi görünüyor. ben baya bayıyorum 1 adamı 10 dk dövme olayından.

oyunun yapısını da baya araştırmadan yorumlamışsın. themepark öğesi yok. baya pvp oriented - realm bazlı ve klasik levelingi olmayan bir yapısı var. eve'e benziyor skill yapısı. oturup quest yapmıyorsun, level kasmıyorsun. direkt bam bam pvp. realm savaşına göre de loot alıyorsun. bir yandan pasif olarak istediğin taraflara doğru odaklanıyorsun skill olarak. baya çeşitlilik var karakter inşa etme konusunda. hem pvp tarafında hem crafting tarafında.

pvp structure Q&A olarak burada var : https://www.crowfall.com/en/faq/campaign/#0

said:
Phase 1 is Spring. The Campaign map is hidden by fog of war. You are dropped (typically naked) into an unknown, deadly environment. This world is filled with the ruins of ancient castles, abandoned mines and haunted villages – which you have to explore to scavenge for weapons, tools and the resources to start building fortifications.

Phase 2 is Summer. The Hunger starts to infect the creatures. Resources become scarce. Your team claims an abandoned quarry and must fight to keep it. You use the stone to build an ancient keep, to use it as a staging area to attack your neighbors.

Phase 3 is Fall. The creatures become more deadly as the Hunger takes hold. Resources are heavily contested and transporting them is fraught with peril. Your guild frantically builds a wall around your city, as the nature of conflict shifts from smaller skirmishes to siege warfare.

Phase 4 is Winter. The environment is brutal. Warmth is hard to come by. Your kingdom grows in strength; your neighbors falter and you demand that they swear fealty or face complete loss of the Campaign. Instead, a handful of smaller kingdoms choose to band together against you.

Phase 5 is Victory and Defeat. The World is destroyed in a cataclysmic event as the Campaign comes to an end. Your Kingdom emerges victorious, and you return to the Eternal Kingdoms to enjoy the spoils of war. Your adversaries head home, too -- to lick their wounds.


Campaign örneği olarak şunu vermişler zamanında:
https://www.youtube.com/watch?v=IolWGu7xFlw

kağıt üzerinde böyle de işte pratikte eğlenceli olacak mı bilmiyoruz. alphadaki izlenimler iyi olduğu için millet cüzdan fırlatıyor.

akıcılık ve genel hissiyat iyi gibi duruyor ama UI'ın falana elden geçmesi gerek. keşke biraz sadeleştirseler. bazı mesajları textten ikona falan çekerlerse daha iyi olur. comboları minimalize etseler falan ama daha o noktaya gelmelerine baya var gibi.

grafik tarzı beni rahatsız etmiyor, kombatı zevkli ve skill based olsun yeter. effectlerde gözümü rahatsız eden bir şey olmadı. biraz daha detaylı olabilirmiş, bazı effectlerin detayları çok kötü görünüyor. belki placeholder olabilir veya adam düşük grafik oynuyordur.

kombatı eğlenceli olsun
iyi oynadığında azınlık, averaj çoğunluğu dövsün
crafting grind olmasın
komün canlı olsun

im sold :)-D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam kendin de demişsin işte yeni bi şey yok genre de ne varsa o diye. ben de onu diyorum bunun neyine bu kadar övgü, bu kadar hype anlamadım dedim.

abi adam gerçekten 3 tuşla falan oynuyor. arada bastığı bi kaç tane skill var ve bar dolu falan değil. 6 ya kadar dizmiş ve hiç dokunmadıkları oldu. belki positioning, aiming daha belirleyici olabilir veya bu oyunda pvp'nin asıl zevki progress+loot ile ortaya çıkar. uo pvpsi gibi işte. yada eve. darkfall da'da az skill vardı ama pvp si ayrı bi lezzetti. şu oyunda şu haliyle görüntü itibariyle beni heyecanlandıran bişey yok. gayet sıradan bi mmoya bakıyorum. aksine o kore işi abartı efektler adama epilepsi krizi geçirtir. kıssalar keşke.

o ayakların yere basması tam olarak benim de istediğim şey, biraz daha yavaş olması. bu konuda conan harikaydı işte. bildiğin savurduğunu vurduğunu hissediyordun.

izlediğim videoda sandbox elementlerini çok görememem ve toon tazrd grafikler ve abartı animasyon efektleri de görünce kafamda theme park ışığı yandı direk. dedim zaten izlediğimden öyle bi şey olduğunu düşünüyorum diye. zaten camelot konusunda da onu yapmıyor muyuz, yazanı değil gördüğümüzü konuşmuyor muyuz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

context içinde bir övgü ve hype var. paticikte zaten updateden update e post giren biri ya oluyor ya olmuyor. context içinde derken de işte genre öldü, bitti kül oldu. pvp oriented mmo zaten yoktu. en çok umut bağlanan projelerde ya iptal oldu ya da patladı baktığın zaman. bu durumda crowfall patlamamış ve gerçekten umut veren yegane titlelardan biri. millet çok iyi olduğu, devrimsel şeyler yaptığı için değil gelecek vaad ettiği ve genrede alternatifler kalmadığı için destekliyor takip ediyor.

tek videodan edindiğin izlenimle çıkarım yapma çünkü kombat 3 tuş değil. skill sistemi, combo sistemi, auto attack olmaması, movement/utility falan baya zengin.

oyun sıradan bir mmo değil bu arada. pvp oriented, bu adamların yaptığı kapsamda hiçbir mmo yapılmadı. verdiğim kaynağı okuduysan neden farklı olduğunu anlamışsındır zaten. bunlar kağıt üzerinde değil bu arada. adamlar yaptı bunu. oyunun başından beri bu campaignler mevcut, crowdfund eden adamlar tarafından test ediliyor. nette var detayları. sandbox deyince ucu çok açıkta, themepark olmadığı kesin. baya hardcore setting e sahip campaignlerin çoğu. cıbıl bir şekilde girip, resource capping ve crafting. on death, 25% gear dmg alması, üstündeki lootu düşürme, çantandaki her şeyi düşürme falan. bizim gibi oyuncuları tatmin edecek bir sürü feature var pakette.

camelot ile karşılaştırmak anlamsız, camelot baya barilin dibinde. daha motorun en basit fonksiyonlarını sağlıklı çalıştıramıyorlar. 3 yıl geçmiş start verileli. burada eksikler var ama development baya bangır bangır ilerliyor, çok ciddi bir oyuncu tabanı oluşmuş durumda. nostalji gazıyla gitmiyor yani adamlar yaptıkları ürünle piyasada var oldular ve betaya baya yakınlar.

kombatı geliştirmezlerse ve bu şekilde kalırsa ben gidip alır mıyım bilmiyorum ama nasıl olsa open beta yapacaklar o zaman girer görür öyle karar veririm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

[video]https://www.youtube.com/watch?v=kkY-U2yBBEI?feature=oembed" width="459">



Sincap pvpsi baya komplike görünuyor.3 tuş+elma,armut lootlamaca umarım düzelir.Ya da sadece örnektir bu. Daoc demiyorum,wowun pvpsi daha komplike buna bakılınca ama tabikide düzgün bir oyun gelsede saldırsak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aksiyon rpg'de skill düzeyinin minimumda tutulması gerekiyor yoksa yarım saate eller kopar. cursoru adamın üzerinde tutarken birde üst üste 2 bar 20 tane skillin micro managementını yapamazsınız. yeni discipline sistemiyle bi sürü skill alternatifiniz olacak yukarıdaki videoyu izlerseniz bi zahmet eleman açıklıyor. hani skill treelerin tamamen açık olduğunu da düşünmüyorum. oyun o kadar polished gözüküyor ki, "pre-alpha" olduğunu unutuyorsunuz sanırım.

öyle bişi arıyorsanız ffxiv var 4 full shortcut barı çeviriyordum ama gcd 2.5sn işte :)

https://i.imgur.com/ivIrP3S.png
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

[video]https://www.youtube.com/watch?v=3Psp-_A3FoA?feature=oembed" width="459">





Side-back, evade comboları ve benzeri şeyler koysalar daha bir güzel olur bence... Bakalım daha erken.Videodaki gibi. Final fantasy deki düşüne düşüne vurmasına alışamadığımızdan 1 hafta dayanabildik oyuna.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hacım iyide daoc tabtarget ama skill spam oyunu değil. Mina onu söylüyor sen ne diyon. Targeta aldığın adama arkasına geçmen gerek yanına geçmen gerek Ne biliyim karşı style kullanırsa kullanabilirsin Block parry Evade bir sürü özellik var. Skilleri spamlemiyorsun ki daocta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adam doğru bir şey diyor. Tartışmaya gerek yok o konuyu. Çok farklı target sistemi olmayan oyunda action konusu. Darkfall da zergun gücünü en çok kesen şeylerden biriydi. Üstün sayı değil üstün yetenek kazanabiliyordu. Target sistemi olduktan sonra zerg her zaman ezer. Doğrusu crowfallda çok cc var gibi. Ccleri azaltmazlarsa aynı şey olur. Aktif dodge yapamıyorsan herkes hareketsiz hedefi vurur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya demeye çalıştığım şey "keyboard macro" bu tarz oyunlarda çok rahat yapılıyor adam keyboardtan macro ile tek tuş kombo boşaltıyor bu da pvp zevkini öldürüyor. Söylediğin oyunların (pvp-rvr dahil olanları) zaten oynadık geçti gitti.

GW2 Red Guard Eu serverda ezdik geçtik.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=BaRGUCXfqfQ?feature=oembed" width="459">



BDO Futilez

[video]https://www.youtube.com/watch?v=elaZOdtEdAY?feature=oembed" width="459">



Neyse,klavyeden tek tuşla kombo yapılan oyunlarda belli bir süre sonra zevk vermiyor. Tab targetlarda daoctaki gibi macro yapamıyor oluşun,direk playerın skiline kalmış oluyor ve daha eğlenceli oluyor.GW2'de zerg olması önemli değildide.BDO da çok farkediyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

keyboard macro olayı ikisinde de var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bdo'da videosunda macro falan yok. orada istersen skill shortcutını kullanarak skill vuruyorsun (q+w, q+s, e+w, e+s başka bi skill vuruyor vs.). bazı oyuncular sade bırakmayı seviyor zaten oyunda çoğu skillde CD yok, spamlayabiliyorsun ama CD süresince dmg düşüyor ya da bazı effectler işlemiyor stun/kd vs. istersen klasik sistem skill bara diziyorsun, shortcut'a basabiliyorsun. ama combatta 8-9 skill'den fazlasını efektif kullanmıyorsun yani.

gw2 zaten full aksiyon rpg değil, hybrid. birde macronun tab target ile aksiyon kombat ile alakası yok. skill canceling'e baglı. eğer skill canceling varsa macrosu yapılabilir. 15 yıllık knight'ta pedal denilen şey macro aslında.

tera'da mesela gunner classını oynuyordum. bomba topu gibi bişiyi x-y-z istediğin direction'da atıp detonate edebiliyorsun. hani bi enemy'i seçmeden de ateşleyip enemy'nin coverdan çıkacağı noktayı tahmin edip oraya gönderebiliyordun vs. melee herhangi skill'in reach'ini ayarlama, boşa çıkma için sürekli hareket halinde oluyorsun zaten, m&b oynadıysanız bilirsiniz. böyle farklı dinamikleri var aksiyon rpg'nin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

keyboard macro olayı ikisinde de var.


Daoc ta keyboard macro yapman biraz zor gibi, evade-parry-block -side ve back'te keyboard macro yapman biraz zor tabii melee classlarda.Casterlar dediğin doğru yapılabilir.

Bdo yahut GW2 videosundakiler biziz,macro için koymamıştım :) Ama bizim guildtekilerdede birçoğu makro yapıyordu BDO'da.Hatta BDO'da tek tuş insta kill lamerlığı vardı BDO'da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi oyunda skill macro yok bana mı anlatıyorsun, 1 senedir oynuyorum oyunu. combo ile karıştırıyorsun sanırım. 1v1 zaten ilk cc'i atma üzerine kurulu sonra tek skill combo'da adamı alıyorsun cc'den çıkamadan. skill canceling çok kısıtlı bdo.

macro sadece at sürerken var, at skillerini cancel ediyorsun sürekli. birde belki pot spam yapmak için kullanılabilir o kadar. öteki türlü reliable bişi değil macro.

eskiden quickslot kullanırsan daha fazla mana kullanıyordu mesela skill shortcut'ına göre, q+w'i naga tuşlarına falan atamışsa bu macro olmaz zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güzelmiş gelişmeler. takibime aldım ^_________^

ben böle çok incik cincik komplex bi sistemi olmasın ama bir sürü class kombinasyonu olsun girelim hep beraber ormanda insanları kovalayıp kapışalım istiyorum. Bu da bu tarz bi oyuna benziyor :)

şunu izledim atlaya atlaya da bu confessor sanırım abiltiyleri baya tatlı geldi o tornadolar milleti havaya uçurması falan. Sonra druidin adamları beklerken yere o health globeları bırakması geri kaçanlar heallansın diye. Fakat combat çok uzun sürüyor sanki kimse ölmüyor :) herkesin hpsi çok fazla. Sonsuza kadar kapışırsın bunda.

https://www.youtube.com/watch?v=k5BYBDyHYvM
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://www.youtube.com/watch?v=rr0SFtFqS70

yeni skill efektleri güzel olmuş bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

omersem said:

Çok sıkı takip etmediğim için soruyorum KS den gerçekten ses getirmiş bir oyun çıktı mı ? Yoksa potansiyeli olupta milyon $ lar boşa gitti durumu mu var hep.


https://www.kickstarter.com/discover/categories/games/video%20games?ref=discovery_overlay&sort=most_backed

double fine adventure, torment, pillars of eternity, planetary annihilation, shadow returns, shadowrun hong kong, elite dangerous, hyper light drifter, dreamfall chapters, divinity original sin, satellite reign, shovel knight, leisure suit larry, broken sword, superhot, republique, dead state, darkest dungeons, ftl, rimworld, we happy few, project fedora, chaos reborn, benim bildiğim kadarıyla başarıyla tamamlanan oyunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imamizer said:

abi şu pvp videosu işte, şimdi izledim. 3 tane tuşu spamlıyor bide ekranı çeviriyor deli gibi çok heycanlı bir şey yapıyormuş izlenimine kapılalım diye.

müthiş göz yoran, gereksiz arcade abartıları olan, toon grafikli, asian bullshit tema soslu bişey yapmışlar.


swg'den sonra çıkan tüm mmorpg'leri özetlemişsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone <3
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...