Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pic Thread #3


quixef

Öne çıkan mesajlar

µh said:

Ağaç olayı Türklerin en eski inanışlarından biri, ayrıca Türkler zaten yıldönümü gününü binlerce yıldır kutluyor bknz: mart ayı ve nevruz. öZel günlerde aile büyükleriyle toplanmak zaten gene Türklerin en eski geleneklerinden biri.

Baharın gelişi yerleşik ve tarımcı bir toplumun duyacağı bir özlemdir ve nevruz da Farsça bir sözcüktür. Tarih boyunca Türki grupların farklı bölgelerde yaşayan insanları arasında farklı gelenekler benimsenmiş olabilir, yıl başında çam ağacı süslemek gibi spesifik bir geleneğin hepsi tarafından bilindiği ve paylaşıldığı anlamına gelmez bu. Normalde doğum günü bile kutlamayan Müslüman Anadolulular'ın bir 100 sene önce olmayan yılbaşı adetini bugün proto Türkler'den beri süregelen usullere göre değil batılıların başka bir bayramından kopyaladıkları usullerle kutladıkları barizdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Promenader said:

S-H said:

Promenader said:

masa said:

yazık lan

http://www.odatv.com/images/resimler/kuruyemiylba.jpg




hazır kuruyemiş alacak kadar aptal olanlar yılbaşını hristiyan geleneği diye kutlamıyo zaten.


doğrusu nedir hazretleri ? belli ki her şeyin en doğrusunu bilen birisisin.


gidip kuruyemişçiden alıyosun.

kuruyemişçide hazır paketlerle alıyo malını. tek fark onların paketi 500gr değil 10 kilo falan işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

µh said:

baharın gelişi nasıl yerleşik toplumun duyacağı özlem, adamlar çadırlarda yasayıp hayvancılıkla besleniyor nasıl uyduruyorsun böyle ya

Hayvanlar kışın da yaşar ama tarım kışın yapılmaz. Yerleşik olmayan adam hayvan olmadığı zaman ya da hayvanını otlatamadığı zaman bunları bulabildiği yere gider (hence göçebe), tarımcı ise tarımı yapamadığı zaman ölür. Hayvancı adam kışın da hayvan öldürebilir ama tarımcı adam ürününü kışın alamaz ve doğru zamanda ekmelidir ki mahsul doğru zamanda çıksın yoksa adam ölür. Bu yüzden baharın yerleşik adam için hayat bahşedici bir önemi vardır ve tarım toplumları yıl dönümü olarak baharın gelişini işaretler, bahşettiği hayat için güneşe şükreder. Göçebe adamın hayat bahşedicileri ise hayvanların ruhları, doğa tanrıları falandır.

Patron tanrılardaki güneş ve ateş vurgusu, tarım için elzem olan bilgilerin dini ritüeller ve takvimler ile kodlaştırılması, hava tahminleri de yerleşik ve tarımcı toplumların (Sümer, Mısır, İran vb..) ihtiyaçlarından yola çıkarak meydana gelmiş olaylardır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynı şekilde tarım yapan toplumlar kış işin tahıl depolayabilir, göçebe olanlar da kışı geçirmek için alçak yerlere gider. kışın hayvanlarını otlatabileceğin yer daha azdır, hatta bu yüzden kışlık alanlarda paylaşım yapılır hepsinin sınırı vs. bellidir. göçebeyken kış geçirmek de yerleşik hayatta geçirmek kadar zor. iddia ettiğin gibi göçebe adam için kış ne ki gibi bir durum yok yani, kuşlar gibi yüzlerce kilometre ötesine gitmiyorlar

Nevruz farsça evet ama zaten Türk dünyasında çoğu yerde nevruz adıyla da kutlanmamış.

Ek olarak Türklerde Nevruz kutlaması ergenekon destanıya da bağdaşıyor ve tarihi baya eskilere gidiyor. kutlanış şekli de yemeklerle ve oyunlarla. tarihi kaynaklara göre de m.ö.sine kadar dayanıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bahar diye birşey olmasa hangi ürünü depolayacak adam? Depolayacak kadar verimli bir hasat olmazsa ne olacak ya da? Hayvan yaz da yaşar kış da yaşar, hayvancılık yapan adamın her mevsimde yiyeceğe erişimi vardır, mevsimlere yerleşik adam kadar muhtaç olmadığı gibi sert bir kış, kurak bir yaz karşısında da yerleşik adam kadar eli kolu bağlı değildir. "Göçebe adam için kış nedir ki" diye birşey demedim ben, kışın yiyecek kaynakları tükenmiyor dedim. İklimden dolayı bir sıkıntı yaşarsa da ona katlanmak gibi bir zorunluluğu yok adamın, çeker yaşayabileceği biryere gider. Yüzlerce kilometre gitmesi gerekmiyor; su bulana kadar gider, otlak bulana kadar gider, hayvan bulana kadar gider. Ha bulamazsa yüzlerce kilometre de gider, binlerce kilometre de gider. İnsanlık tarihinden biliyoruz bunu. Yerleşik olmayan adam için hayatın kaynağı bahar mevsimi değil kısacası, bahar ve güneş kültlerinin de tarım toplumlarının hayatta kalabilmek için kodlaştırdığı bilgilerden olduklarını görmek için uygarlık tarihine bakmak yeterlidir. Zaten keşfedilmiş olan bilgileri sadece mantık yürüterek yıkamazsınız.

µh said:

Nevruz farsça evet ama zaten Türk dünyasında çoğu yerde nevruz adıyla da kutlanmamış.

Ne adıyla kutlanmış?

µh said:

Ek olarak Türklerde Nevruz kutlaması ergenekon destanıya da bağdaşıyor ve tarihi baya eskilere gidiyor. kutlanış şekli de yemeklerle ve oyunlarla. tarihi kaynaklara göre de m.ö.sine kadar dayanıyor

Nasıl bağdaşıyor? Ne şekilde görüyoruz izlerini?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...