Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

En iyi expansion


ahmedinejad

Öne çıkan mesajlar

wod'un başlıklarını rahat bırakalım burada konuşalım rahat rahat.

her birinin artısını eksisini yazayım kendimce.

wot var

tbc

artıları

- vanilla'daki bir çok eksiği kapatması oldu en başta. 40 kişilik raidler gitti 10/25 raidler geldi.

- dungeon ve hc zorlukları tam kıvamındaydı. bazı hc'ler kolay bazıları zor herkes kendince olanına giriyordu. reputaion mevzusu da kıvamındaydı bence oyun için lazım olan itemları düşük replerde alabiliyordunuz.

- raidlere giriş için güzel questler vardı. ssc/tk hyjal/bt raidleri gerçekten güzel dizayn edilmişti ve zorluğu iyiydi. sunwell'le zaten final yaptılar ki cataclysm'de bile kolay kolay solo kesilemeyen bir yerdi orası.

- uçan mountlar geldi. ancak herkes mount alamıyordu. o 5k parayı biriktirmek için haftalarca farm yapan arkadaşımı biliyorum. %150 ile uçtu çoğunluk aylarca.

- tbc arenası hala efsanedir bence.
eksileri

- teknik sıkıntılar buglar çoktu.

- vakti olmayan insanın gear yapması cok zordu.

- düzgün bir dungeon/hc bulma sistemi yoktu.

- pug raid yapmak imkansızdı. paketin sonlarına doğru insanlar rahatça karazhan ve ssc/tk yapabilmeye başlamıştı. hyjal'de de ilk bos kesiliyordu kolay olduğu için.

- haritalarda yapacak hiç bir şey yoktu farmdan başka.

wotlk

artıları

- arthas'ın hikayesi başlı başına bir artı

- daha gelişmiş dungeon sistemi

- ulduar gibi mükemmel bir raid.

- icecrown'daki lore questleri

eksileri

- neredeyse her quest chain'den sonra arthas'ın çıkıp bıdı bıdı konuşup kaybolması.

- epic item almanın inanılmaz kolaylaşması.

- raidlerin kolaylaşması. (ulduar hard mode'ları hariç)

cataclysm

artıları

- mount hyjal'in ve azeroth'taki kapalı kalmış yerlerin açılması

- bence vashir gibi gerçekten orijinal ve belki de bir daha yapılmayacak bir haritanın yapılmış olması.

- uykudaki demigod'ların falan dönmesi.

eksileri

- sürekli aynı bossların ısıtılıp getirilmesi. ragnaros falan.

- haritalardaki hikayelerin hiç bir yere bağlanmaması. mesela uldum gibi güzel bir harita var. ama yaptığın questlerin ana hikayeyle neredeyse hiç alakası yok. o alman goblin'in questleri bile daha zevkliydi. vashir var mesela, questlerin sonunda neptulon'u nagalar kaçırıyor, sonunu bağlamıyrosun kalıyor öyle mal gibi.

- fireland ziyan bir raid. ne olduğu belli değil insanlara sorsan hatırlamazlar bile.

- dragon soul deatwing fight'ı dışında ziyan bir raid. onda da aspect'ler falan var diye iyiydi yani zorlayıcı bir fighttı.

mist of pandaria

artıları

- kıtaya ayak bastığınız andan itibaren mükemmel bir hikayenin parçası olmanız. uzak doğu kültürünü çok iyi yansıtmışlardı bence jade forest ve four winds'ta.

- monk gibi orijinal bir class'ın gelmesi

- her haritanın hikayesinin genel hikayeye katkısı.

- chen stormsnout

- haritada hiç dungeon veya pvp yapmayan adamın bile yapacağı tonlarca şey olması. explore'dan gelen şeyler mesela. lorewalker cho'nun tiyatro sahnesi gibi keşfettiklerini canlandırıp sana anlatması. dağda bayırda gezinirken gördüğün bir kulübenin içinden lore ile alakalı bir şey çıkması.

- orgrimmar gibi bir başkentte işgal ve raid havası yaşatması.

eksileri.

- çok fazla daily vardı. çoğu şey repe bağlıydı ve rep için daiylilere mecburdun. günlük 25 limitini doldurduğumu biliyorum ben. bu da baya bayık bir şey haliyle.

- kıtadaki hikayenin warcraft hikayesine çok uzak olması. sha ma iyi güzel ama insanlar warcraft hikayeleriyle çok daha gaza geliyor.

- siege of orgrimmar dışındaki raidlerin ziyan olması.

wod'u da oynayalım görelim daha erken.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tbc yi bu kadar abartmaları sanırım buradaki halen wow oynayan jenerasyonun büyük bölümünün tbc ile oyuna başlamış olması. Ben oyunun her evresinde oynadım pve agırlıklı olarak neredeyse tüm raidlere girdim, en çok keyif aldıgım ise vanilla zamanları oldu. En sevmediğim tartışmasız Cata oldu. Diğer bir yandan WoD çok güzel başladı (server problemleri ayri mevzu) raidlerini merakla bekliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vanillada ben 40'ta binek aldığımda MC 3 4. bossu temizliyordu guild. Arkadan gelip temizlenen yerlere girmiştim yavaştan. Zul'Grub ilk çıktığında tank olup Spider Boss'a girmiştim 8 wipe sonunda bırakmıştım hala konuşur güleriz :). Naxx 4. bosstayken guild TBC gelmişti. 40man raidde yer bulacaz diye ofisten eve taksiyle gelirdim. 8'den gece 1'e kadar akşam yemeğini masada yerdim. Geceleri de Felwood'da havuç avına çıkardık, cdsiz heal veren yiyeceklerdi, açık alan pvp, nihilumdan 2 3 kişi çıkar, ortam karışırdı. her ne kadar first killere katılamasam da, Huhuran'ın firstine yetişmiştim, Vanilla her daim iyidir hepsinden.

Ama expansion değerlendirmesi olunca bende TBC dedim. Sonra çıkanları görünce hele... WoD garrisonla kurtardı biraz, özellik olarak diğer çıkan onlinelardan çakma değil orjinal oluşu insanlar tarafından sevildi bence. bir de lvl100 bir hero olarak böyle bir garrison, 7 8 sene önceki bosslar gibi olduğumuzu artık gösteriyor sanki :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de hepsini oynadim.

Vanillada herkes yeni ve heyecanli oldugu icin aslinda ugrasilmayacak mekaniklerle ugrasiyorduk keyif alarak. Bir de o gune kadar ki baska hic bir oyun oyle bir map ve doluluk sunmamisti bize (belki morrowind). Keyifliydi ama nolifer olmak gerekiyordu her seyi gormek icin.

Tbcde de benzer durumlar vardi ama daha oynanabilir olmustu oyun. Zonelar cidden bostu yalniz. World pvp icin dusunulen her sey failladi; etkilesime gecilecek hic bir sey yoktu. Surekli farm yapiyorduk.

Wotlkta hikaye guzeldi, zonelar biraz dolmaya basladi iste. Ama aylarca naxx gibi tekrar isitilmis bir contentle debelendik sonra da ulduar gibi efsane bir contente yeterli zamani vermediler. Ulduar raid achievement ve heroic olayinin doruk noktasiydi bence. Inanilmaz keyifliydi her yonuyle. Tabii sonra gelen totc tam aksine yuz karasi sff. Aylarca 4 5 tane boss kestirdiler. Icecrownda da boss figthlar falan guzel olmasina ragmen dungeon tasarimi bok gibiydi bence.

Cataclysm bence guzel basladi, ilk raid contenti guzeldi. Sonra ne idugu belirsiz fireland geldi. Gerisini anlatmaya herek yok. En uzun sure o donemde ara verdim. Her sey yarim yamalakti. Ghostcrawlerdan kurtulmamizi sagladi gerci o yonden iyi belki.

Mop cok guzeldi, dolu dolu bir suru sey vardi. Ama iste daily questi oyunu haline gelmesi ve loreun uzak dogu temelli ve wc kafasindan uzak olmasi beni inanilmaz soguttu. Resmen filler lore oynadik SoO'ya kadar

Wod ise so far soooo good. Inanilmaz dolu oyun. Umarim raid ve pvp isinde sicmazlar ve ashran gibi sicislarda olan seyleri hizlica fixlerler. Fikirler falan inanilmaz iyi bu exp.te.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vanillia paket olmadığı için dahil edilmemesi gerekir,

edilecekse de oyun içeriği bakımından en sonda, arkadaşlık muhabbetleri bakımından en başta olur,

wod > wotlk > tbc >- cata = panda

tbc'ciler neye göre iyi dediler ? paketin başı baya baya kötüydü paketin sonuna doğru çoğu şey değişti, wotlk da sabitlediler..

şurda vanillia'dan tbc ye geçip sıfır nerfli karazhan ya da gruul yapmış olan kişi 1-2 dir en fazla.. pre-quest'ler vardı daha millet onları yapamıyordu, normal black moras bile bir çok guildi dağıttı ssc'ye giremiyoruz diye millet ağladı sonra zaten questler kalktı çılgın nerfler geldi oyunu tamamen vanillia mantıgından cıkarıp casual'e doğru yönlendirmeye başladılar.

arenada insanlar birbirine küfür ediyordu, beleş 2k takım alıp set alıyodun falan çoğu şey yeniydi ve çok eksikti, tbc acemilik wotlk o yüzden ustalık aradaki ıvır zıvırlar tabiki de oyunun bu hale gelmesine yardımcı olmuştur, wod da masterpiece olabilir, göriciğiz..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

deadwoll'un yazdıklarının tamamına katılıyorum. Eklemek istediğim vanilla ve tbc'de çok kötü olan class dizaynlarının wotlk'de bir nebze düzeltilmesi ve catada itemizationın rayına oturması ki hit falan kalkmasıyla wod'da çok daha iyi olacak gibi duruyor.

Tbc contentinin kolay ulaşılır olmaması da artı değil gayet eksidir bence blizzardın da söylediği gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zikko said:


tbc'ciler neye göre iyi dediler ? paketin başı baya baya kötüydü paketin sonuna doğru çoğu şey değişti, wotlk da sabitlediler..

şurda vanillia'dan tbc ye geçip sıfır nerfli karazhan ya da gruul yapmış olan kişi 1-2 dir en fazla.. pre-quest'ler vardı daha millet onları yapamıyordu, normal black moras bile bir çok guildi dağıttı ssc'ye giremiyoruz diye millet ağladı sonra zaten questler kalktı çılgın nerfler geldi oyunu tamamen vanillia mantıgından cıkarıp casual'e doğru yönlendirmeye başladılar.

arenada insanlar birbirine küfür ediyordu, beleş 2k takım alıp set alıyodun falan çoğu şey yeniydi ve çok eksikti, tbc acemilik wotlk o yüzden ustalık aradaki ıvır zıvırlar tabiki de oyunun bu hale gelmesine yardımcı olmuştur, wod da masterpiece olabilir, göriciğiz..


tbc başı gayet iyiydi çünkü zordu pve content, zor olduğu kadar da eğlenceliydi ama aynı zamanda. he casual adama biraz ağır geliyordu tabi orası doğru

arena konusunda haklısın, ilk sezonlar baya baya faildi çünkü bi çok açıdan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahmedinejad said:

uçan mountlar geldi. ancak herkes mount alamıyordu. o 5k parayı biriktirmek için haftalarca farm yapan arkadaşımı biliyorum. %150 ile uçtu çoğunluk aylarca.


ahaha 5klik mount icin kendini satan hatun vardi blizzardin forumunda.

bu arada dandik olan kus %60 hizdaydi sonradan artirildi o hiz. herifler nasil bir dangozluk yaptilarsa karadaki binekten daha yavasti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

TBC de dailyler tam tadındaydı. Netherdrake questleri, repleri dozundaydı. Ayrıca Vanilla 'da ki attument questleri TBC de daha güzel, adamı baymayan şekilde dizayn edilmişti. Ha Hyjal a girmek için Kael ve Vashj ikilisini kesemeyen için oyun bitiyordu o ayrı. Ama 5 men ler, reputation gaining, yeni meslek JC soket olayı, raidlerde cooking olayının önemi, profession mastery (transmute-flask vs), arenası vs hepsi gayet dozunda idi. Son patch inde gelen Sunwell'in hala tadı damağımızda valla. Wotlk çok oynamadığım için Ulduar belki Sunwell sonrası en iyi raid dizayn olabilir. TBC nin en kötü yanı ciddi farm istiyordu, bu da şu an benim gibi olan casual tayfayı bayağı soğuttu.

WOD, TBC sonrası en iyi exp potansiyeli olan paket. Saçmalamazlar ise panda sonrası ilaç gibi gelecek eski TBC kafalarında olan adamlara. Dönen tayfanın eminim çoğu bu tayfa.

Görecez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zikko said:

TBC'nin başlarında casual adamın pve'de en ufak şansı bile yoktu. çok subs kaybedince coğunluğu dinleme politikasını izliyor blizz herzaman.

bildiğiniz acun'un reyting için yaptığı yönetim tarzı..


arkadaşlar atıp tutmayın :)

http://www.wired.com/images_blogs/gamelife/2012/09/wow_subs.gif

tbc döneminde subs'da düşüş değil en dramatik artışlardan biri olmuştur. subs düşüşleri cata ve pandaria ile dramatik bir şekilde düşmüştür. hani çok beğendiğiniz pandaria.

mop sonrası trend:

http://i.imgur.com/WSjr73X.png
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...