Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

-Kur an ı Anlamak / Okumak-


vivavale

Öne çıkan mesajlar

GERGE said:

Bir sanite, burada durun bir!

Muslumanin biri Kuran anlasilmaz mi dedi? Nasil musluman bu yahu? Kutsal kitabinin anlasilmaz oldugunu iddia etmek Islam'in koca bir yalan oldugunu soylemekten farksiz.

Eger iceri sizmis bir ateist ise ama bunu soyleyen takdir ettim basarilarini.


şöyle oluyor, işlerine geldiği gibi dini yaşamak istedikleri için en kolay olan hadis uydurma işine giriyorlar, ama kuranı, basitçe etki altında kalmadan okuya birisi bile bunların dayanak hadislerinin çoğunu uydurma olduğunu göreceği için buna engel olmak üzere, kuranın anlaşılmaz olduğu, öyle aklına estiği zaman okuyamayacağın, anlamyacağın için falanca efendinin kitabını kaynak olarak kullanman gerek falan diye gidiyor...

misal "günah işleme özgürlüğüm var" diye yapılan bir savunmaya onlarca dayanak bu şekilde buluna bilinir ama kurana bakarsan yetim hakkı yemenin ne cezası var diye pek hoş şeyler olmuyor

o yüzden kuranı herkes anlayamıyor

biraz hukuk bilgisi gibi, büyük kuşların deldiği, küçük sineklerin takıldığı bir ağ gibi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:

Bir sanite, burada durun bir!

Muslumanin biri Kuran anlasilmaz mi dedi? Nasil musluman bu yahu? Kutsal kitabinin anlasilmaz oldugunu iddia etmek Islam'in koca bir yalan oldugunu soylemekten farksiz.

Eger iceri sizmis bir ateist ise ama bunu soyleyen takdir ettim basarilarini.


kur'an tek kaynak olarak islamı yaşamaya yeterli değildir diye bir görüş ve bunun karşıtı olan görüş var. yeni bir şey değil aslında özünde ama tekrar popülerleşiyor bugün.

yoksa kuran anlaşılmaz saçma sapan bir şeydir anlamında değil.

ehli sünnet vel cemaat başta olmak üzere sünni ve şii, çoğunluk müslümanlar siyer ve hadisi kaynak kabul eder. uydurma hadisler ve icatlar araya sızabilir.

yalnızca kur'an'cılar ayet olmayan her şeyi reddedebilir. öyle ki bazı ayetler ayet değil hadis olmuş olsa "kuranla çelişiyor" diye gönül rahatlığıyla reddederdiler. kur'an'ı ve islamı tarihsel bağlamından koparır. bunu yaparken de ne hikmetse hadisleri, dönemsel arapçayı ve tarihi kullanmaktan kaçınmıyorlar. ilginç arkadaşlar. edip yüksel gibi kur'an'ın bazı ayetlerini de geçersiz sayanlar var.

objektif ve/veya tarihçi bir bakışla bakınca yalnızca kuran'cılar komik görünüyor yalnız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:


şöyle oluyor, işlerine geldiği gibi dini yaşamak istedikleri için en kolay olan hadis uydurma işine giriyorlar


aynısı hadis reddediciler için söylenebilir. tarihsel bağlamları, siyeri ve hadisi yok ettikten sonra, referanslardan azade bir şekilde ayetleri eğip bükmek ve beğendiğin gibi bir din haline getirmek gayet mümkün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Anladim Horace, sagol.

Hadisleri yorum araci olarak kullanacagiz bu durumda? Hukuk'un kanunlarda yazmayan temel prensipleri gibi? Sozsel ve ozsel yorum olaylari da var gibi. Kanun kitabina benzer aslinda biz sizi topraktan yarattik, soyle denizi bolduk yerleri olmasa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Deathwalker said:

[Nahl 44]
Bil beyyinâti vez zubur(zuburi), ve enzelnâ ileykez zikre li tubeyyine lin nâsi mâ nuzzile ileyhim ve leallehum yetefekkerûn(yetefekkerûne).

Kur’an-ı kerimi tam olarak yalnız Resulullah anlamıştır. Çünkü muhatabı Odur. Kur’an Ona gelmiştir. Ondan başkası tam anlayamaz. Onun için Allahü teâlâ buyuruyor ki:
(İnsanlara açıkla diye Kur’anı sana indirdik.) [Nahl 44]

sen devam et kafalı kardeşim.


Nahl 44

http://www.kuranmeali.org/16/nahl_suresi/44.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

Elmalılı Hamdi Yazır: Beyyinelerle ve kitablarla; sana da bu zikri indirdik ki kendilerine indirileni nâsa anlatasın ve gerek ki tefekkür edeler

Elmalılı (sadeleştirilmiş): Onları açık mucizelerle ve kitaplarla göndermiştik. Sana da bu Kur'an'ı indirdik, insanlara kendilerine indirileni anlatasın diye. Belki düşünürler.

Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2): Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.

Bayraktar Bayraklı: Apaçık mucizelerle ve kitaplarla gönderildiler. Kendilerine indirileni insanlara açıklaman için ve düşünsünler diye, sana da bu Kur'ân'ı indirdik.

Yaşar Nuri Öztürk: Açık delillerle, kitaplarla gönderdik. Sana da bu zikiri / Kur'an'ı vahyettik ki, kendilerine indirileni insanlara açık seçik bildiresin de derin derin düşünebilsinler.

falan diye gidiyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fıkhi, kanuni kısımları aslında azdır kur'an'ın yüzdesel olarak. maide suresi var işte onların en yoğun bulunduğu.

şu da var ki, kur'an'ın tamamını bilmeyen, hatta pek çok kısmını bilmeyen sahabe doluydu ortalık. gerek fıkıh ve kanun konularında gerek iman konularında peygamber örneği ve ardından "peygamberin böyle söylediğini duydum" ya da "şundan duydum" durumu vardı.

ben buna benzer bir konuda peygamberin böyle yaptığını gördüm, duydum denildiği zaman ömer gibi halifeler bile duruşlarını değiştirirler, öyleyse böyle yapalım derlerdi yani.

objektif bir gözle baktığın zaman veda hutbesinin güvenilirliği, ayetlerin çoğundan daha yüksek mesela.

ama iman işin içine girdiği zaman değişiyor tabi işler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

horacegoesskiing said:

Feamer said:


şöyle oluyor, işlerine geldiği gibi dini yaşamak istedikleri için en kolay olan hadis uydurma işine giriyorlar


aynısı hadis reddediciler için söylenebilir. tarihsel bağlamları, siyeri ve hadisi yok ettikten sonra, referanslardan azade bir şekilde ayetleri eğip bükmek ve beğendiğin gibi bir din haline getirmek gayet mümkün.


hadisin gerçek olup olmadığını nasıl anlayabilirsin?

anlayamazsın

inanan bir insan hesap gününde vereceği hesaba göre yaşaması gerekir. o gün geldiğinde sana sorduklarında niye böyle davrandın diye,

"falancanın aktardığı hadis yüzünden" diye cevap vermek sana doyurucu geliyor mu?

veya şöyle soralım bir yönetici olarak kuralar koydun ve bunları duvara astın ama işgüzar bir çalışanın bunları okumak yerine falanca birine sordu ve hatalı bir iş yaptığı için büyük masraf açtı ve karşına geldi, "bana falanca böyle yap dedi" dedi

bu ne kadar makbul bir cevap?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında işin özü basit. sadece hayal gücünü kullansan sağduyun seni yönlendirir. ortamlarda takılan "önemli olan kalbinin temiz olması" diyen adam mı peygamber döneminde yaşanan islama daha yakın yoksa cübbeli mi. ne bileyim işte. uzun hikaye forumdan olacak şey değil açıcan okuycan ne tartışılmış. tarafların argümanları neler. buradan merak elde et yeter.

en fenası ama şu ki, ortada bir islam olmadığı kesinken, hiç bir kesimin "müslüman" haricinde bir sıfat kabul etmeyişi. hadi sünni şii ayrımı artık yerleşti de onun haricinde kimin hangi islam markasına inandığını anlayana kadar çok vakit geçebiliyor. ya da iyi bileceksin soracağın soruları, öyle de nerden baksan 3-4 dakika sürer.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

horacegoesskiing said:

aslında işin özü basit. sadece hayal gücünü kullansan sağduyun seni yönlendirir. ortamlarda takılan "önemli olan kalbinin temiz olması" diyen adam mı peygamber döneminde yaşanan islama daha yakın yoksa cübbeli mi. ne bileyim işte. uzun hikaye forumdan olacak şey değil açıcan okuycan ne tartışılmış. tarafların argümanları neler. buradan merak elde et yeter.

en fenası ama şu ki, ortada bir islam olmadığı kesinken, hiç bir kesimin "müslüman" haricinde bir sıfat kabul etmeyişi. hadi sünni şii ayrımı artık yerleşti de onun haricinde kimin hangi islam markasına inandığını anlayana kadar çok vakit geçebiliyor. ya da iyi bileceksin soracağın soruları, öyle de nerden baksan 3-4 dakika sürer.


Abi sen bize mantıklı olan tarafı söyle. Sadece kur-an diyen mi, Kur-an hadisler ile daha iyi anlaşılabilir diyen mi ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

deathwalker senin kuyruk acın falan mı var ynö yüzünden yoksa yıllardır işlerine gelmeyenlerin işkembelerinden salladıklarıyla mı ynö'ye karşı doldun?
benim bildiğim ynö gerçekte toplam 50 tane falan hadis var gibi bir şey diyor olması lazım, nasıl memuru oluyor bu işin?
memur arıyorsan amerika tarafına bak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

horacegoesskiing said:


kur'an tek kaynak olarak islamı yaşamaya yeterli değildir diye bir görüş ve bunun karşıtı olan görüş var. yeni bir şey değil aslında özünde ama tekrar popülerleşiyor bugün.



daha öncede tartışması olmuştu. islamdan ne anladığın ile alakalı,

islamı ibrahimden beri gelen ve ebu cehilin dahi bir çoğunu uyguladığı davranışlar, örf adet vb. gibi şeyler olarak görürsen tabi bu "islamı" anlamak için kuran yetersiz kalır zira zaten kuran bu "islamı" yıkmak için gelmiştir.

zira son paylaştığım videoda bu çapta bir muhafazakarlığın "atalarının dini" ne sorgusuz bağlılığın ne olduğuna bahsediyor, buda gördüğümüz gibi bazıları aşırı rahatsız ediyor.

eğer gerçek islam buysa niye kuran inmiş olsun?

eğer öyle bir iddia da var iseniz, bunun tek mantıklı açıklaması, muhamedin güc sahibi olmak için kafasından din uydurduğu oluyor

artık bir "islam" olarak siz karar verirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:

Anladim Horace, sagol.

Hadisleri yorum araci olarak kullanacagiz bu durumda? Hukuk'un kanunlarda yazmayan temel prensipleri gibi? Sozsel ve ozsel yorum olaylari da var gibi. Kanun kitabina benzer aslinda biz sizi topraktan yarattik, soyle denizi bolduk yerleri olmasa.


işte bu sağlıklı olmuyor, bir zümrenin istediği de bu zaten ve hadisleri hukuk kitabı yerine koyarsan din bu noktaya geliyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

namazın nasıl kılınacağı, hacın nasıl yapılacağı, zekatın nasıl verileceği vb. gibi konular için tabi peygamberin uygulamalarına veya hadislere bakılabilir ama kuranın inin amacını oluşturan ayetler yeterince açık zaten bunları ben kafama göre yorumlamak istiyorum diyemezsin, ha dersin, demişler de zaten örneği var emeviler...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kuran nasıl bir ortama inmiş, muhammedin muhatap olduğu adamların inançları nelerdir, onlara tebliğ etiği ve onların red ettiği şeyler nelerdir, hicretden sonra peygamberin uygulamaları hangi alanlarda devrim yapmıştır, bunların o güne kadar gelen arap töresinden ve dininden ne farkı vardır, peygamber öldükten sonra uygulamalar ne yönde ilermiştir...

bunlar üzerinde düşünmemiz lazım gelir.

peygamberin, kurabiyeye tapan araplara, namaz kılmayı öğreten sakalı ve sarıklı adam olarak düşünmek bunların ışığında doğru bir bakış açısı değildir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...