Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Half-Life 2


LathspeLL

Öne çıkan mesajlar

tamam mayfer beynine bi mermi sıkıp dağıtalım beynini duvarda kafandan büyük bi alana kan yayılsın
sen gel bana ateş et
beni öldürmene izin veren kağıtları imzalıcam söz o zaman

oyun gerçekçi olsun demiyorum
bana gerçekçi değilse gerçekçiymiş ibi göstermesin göz boyamasın diyorum[signature][hline]Emily tries, but misunderstands?!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesela soldier of fortune cok guseldi ya koluna ateş edince kolu cıkıodu.bacagı kopuodu fln.bacagına sıkınca tokezliodu.en azından bu olması lzmdı gerçekten cok basit olmus bu konuda hl2.yani ben adamları oldururken zevk almıyorum[signature][hline]"Far away is a place where I hide
the truth that have to be locked away"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Volfied, 27 Aralık 2004 13:36 tarihinde demiş ki:
kimse beyni dağıldıktan sonra beni görüp bana ateş edemez
budur

6 mesajdır aynı şeyi söylüyorsun volfi.

o ateş ettiğin adam var ya,
aslında adam değil
bir robot
insanları değiştirerek robot yapıyorlar.

sen orda ateş ediyorsun kan fışkırıyor ya,
normal bir insanın beyni dağılır ölür.
ancak bu combine askerleri "combine"
bundan dolayı beyni de patlasa, kalbi de patlasa bir kurşunda ölmüyor.

ayrıca bu bir oyun. pc oyunu.
sen headshot = instantkill yaptın diyelim.
adam very hard modu açıcak, alcak eline en dandik tabancayı, oyun boyunca headshot çekicek. sonra da çıkıcak "bu oyun çok kolay ya, aşırı dandik, lame oyun" diycek.

Ayrıca dediğim gibi bu adamlar yarı robot yaratıklar. Robocop gibi birşey.

Takıldığın nokta beyinlerinin dağılmasına rağmen ölmedikleri için gerçekçiliğinin olmaması. Ancak combine'ların uzaylı ve yarı mekanik/robot olduklarını gözardı ediyorsun.

[hline]

bir de Delta Force ile, Rainbow Six gibi oyunlardan bahsetmişsiniz.
Onlar Tactical FPS, bu ise direk Aksiyon FPS.

Daha önce de bahsettiğim gibi, Sanane forumlarında da aynı muhabbet vardı HL1 sırasında.

Oyun gerçekçi. Evet.
Ancak gerçekçi derken illa Rainbow Six gibi olması gerekmez.
Neden mi? En basitinden Rainbow Six'te uzaylılar yoktu. Quake gibi, Duke Nukem gibi, Half-Life gibi bir kahramanı candandırmıyordun.
Oyunda bir operasyon timini canlandırıyordun. Bir tim yönettiğin için de birkaç kişiyle ilerliyordun, ve bir adamın ölse bile oyunu kaybetmiyordun.
Bu sayede "one shot one kill" şeklinde ilerliyordun. İlk vurulan ölüyordu.

Ancak Quake, Half-Life gibi oyunlar "tactical fps" değil, aksiyona dayalı fps.
Half-Life, Quake'den daha gerçekçi bir dünyaya sahip.
Ama adında "gerçekçi" geçmesi illa "gerçek" bir dünya ve oyun olmasını gerektirmez.

CS hakkında en konuşulan olay, "sig sauer ile adamın kafasına ateş etsem ölmüyor, ancak awp ile ayağından vursam direk ölüyor, bu yüzden CS gerçekçi bir oyun değil" gibi muhabbetler geçerdi.
CS ile R6'i kıyaslamak, Diablo 2 ile Fallout 2'yi kıyaslamaya benzer. Sonuçta biri tactical oyun hoplayıp zıplayamıyorsun tek atışta ölüyprsun, diğeri aksiyona dayalı oyun her silahın belirli damage olayı var.

CS veya HL'ye "gerçekçi" denmesinin nedeni, Rainbow Six gibi bir iddiayla çıkmasından değil.
Quake veya Unreal Tournament kadar abartı bir teması olmamasındandır.

Zamanında CS ve HL için yapılan muhabbet hala devam ediyor.
HL2'nin beğenilmeyen yanı da bu muhabbet oluyor :)[signature][hline]Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mayfer amaç nereden bulalım da oyuna laf sokalım değil.

Sonuçta oyun da öyle ahım şahım mükemmel denilebilecek, ve sırf bu yüzden savunulmasına ihtiyaç duyulan bir oyun değil.

Bu oyunu oynayan herkesin eşit derecede artı ve eksileri hakkında konuşmaya hakkı vardır. Sen oyunda kötü veya hatalı bir yan yok dersin, ben var derim. Bunu sakince konuşuruz.

Oyunu oynarken zevk aldım, bir oyundan beklediğim de budur zaten. Belki bu oyunu şimdiye kadar oynadığım en iyi FPS statüsüne koyabilir, ama bu o oyunu kesinlikle mükemmel yapmaz.

Üstelik neden gördüğüm eksikleri belirtmiyeyim ki, bunlar konuşula konuşula giderilecek, daha iyi oyunlar sen hatalardan kurtuldukça piyasaya çıkacaktır. Sonuçta ne olursa olsun bi yerden sonra oyuncu zevki ağır basmalıdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

misalen ben bu konu üstüne düşündüm ve elder scrolls forumlarında oblivion da açtım topik
yapamayacağınız şeyi göstermeyin dedim

@bonecrusher: kombine de olsa insan insandır

sana şimdi oyunun daha ilk 15 dakkasındaki oyunumla çok güzel bi tartışma ortamı hazırlarım bu combine lar üstüne

ebn sadece yapamayacakları şeyleri göstermesinler diyorum
göz boyamaktan öteye gitmiyor ve benim gibi bazı insanlar bunları farkedince soğuyolar oyundan[signature][hline]Emily tries, but misunderstands?!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Volfied, 27 Aralık 2004 14:05 tarihinde demiş ki:
oyun gerçekçi olsun demiyorum
bana gerçekçi değilse gerçekçiymiş ibi göstermesin göz boyamasın diyorum

ayrıca bu mantaliteyle gidersek, Quake ve Rainbow Six arasında sıkışıp kalırız.
FPS oyunları ya süper atmasyon dünyada gerçekçi olmayan kalın duvarlı odalarda, rocket jumplarla zıplayıp durduğumuz, bir playerı öldürmek için 10 rocket harcadığımız, reloadın bile olmadığı oyunlar olacaktır.
Ya da 10-15 kişiyi yönettiğimiz, çok ince duvarların olduğu, en ufak bir zamanlama hatasında öldüğünüz, kapıyı açar açmaz düşmanların size ateş etmeye başladığı, en aptal düşmanın bile aimhack kullandığı, en ufak bir yarada direk öldüğümüz, çok kritik anlar yaşadığımız, mutlaka stratejik taktik oynamamız gereken, hiç bir zaman kahramanlık yapamayacağımız oyunlar olacaktır.

Half-Life, CS gibi oyunlar, gerçekçi bir dünyada Aksiyon FPS oyunu işte
altını neden bu kadar deşelersiniz anlamam.

Ona bakarsak Fallout bile binbir tane saçmalığa sahip bir oyun. Ama en iyi RPG.[signature][hline]Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bonecrusher, Rainbow Six ve Delta Force örneklerini, programcılar gerçekçilik yaratmak istediğin de ortaya çıkan sonuçlar olarak örnek verdim.

Oyun action FPS değil Tactical FPS olsun, o zaman CS da Tactical FPS statüsüne girer. Rainbow Six'ten oynanış dışında nerdeyse hiçbir farkı yok diyebiliriz.

Delta Force serisine gelince kesinlikle Tactical FPS olduğu konusuna katılmıyorum. Bir adamı alarak, köye yada konvoya bodoslama dalmak yada pusu kurmak, bir bölüm içersisinde bir tek adamla 70 düşman vurmak Action FPS anlamına gelir.

Şu an uğraşılan oyuncuların zevk almasını sağlamak, gerçekcilik zaten arka planda kalmış durumda. Ama gerçekci yapalım dediklerinde de ya çok uğraşmadıklarını ya da başarılı olamadıklarını görüyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fallout en iyi rpg deil ki
planescape torment var?

neyse başka bi tartışma konusu bu

altını deşicem tabi
ama altınıd eşmem gereken şey
best game of the year, most realistic physics rules diye bana sürülen şeyin daha en başta saçmalık göstermesi

üstelik o aimhack deil,a dam sandığın arkasına geçtiğini biliyo, yanına usulca bir bomba atıyo, bu kadar basit sen bi tahta crate ina rkasındayken dier tarafında bomba patladığında nolur sana bi düşün :P[signature][hline]Emily tries, but misunderstands?!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Volfied, 27 Aralık 2004 14:16 tarihinde demiş ki:
@bonecrusher: kombine de olsa insan insandır

ebn sadece yapamayacakları şeyleri göstermesinler diyorum
göz boyamaktan öteye gitmiyor ve benim gibi bazı insanlar bunları farkedince soğuyolar oyundan

yapamayacakları şeyleri göstermemek?

abicim adamlar robot diyorum anlamıyorsun. Ana devrelerinin, güç kaynağının, insansı parçalarını etkileyen cihazların felan beyninde olduğunu nerden biliyorsun?

Bir uzaylı ırkı geliyor, insanları alıyor, robota çeviriyor. Beyinsiz yaratıklar oluyorlar. Ve sen "neden beyinlerine ateş ettiğimizde ölmüyorlar?" diyorsun

Gergedanın poposuna sopoyla vurduğunda ölmemesi gibi bişi bu abi.

"Headshot koyunca kafasından kan çıkması" birçok oyunda mevcut birşey.
Ancak o oyunların hepsinde "headshot = instantkill" demek değil abi.

Gösterdiklerine rağmen yapamadıkları şey nedir abi?
Headshot vurunca kan çıkmasına rağmen adamın ölmemesi mi?
O zaman tonla FPS oyununu çöpe atmış oluruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Volfied, 27 Aralık 2004 14:19 tarihinde demiş ki:
most realistic physics rules diye bana sürülen şeyin

abicim bu "most" diyor di mi.
"perfect realistic" demiyor.
Ve gerçekte de oyunlar arasında en gerçekçi fizik kurallarına sahip.
Eğer herşey mükemmel olsa, tam gerçekte olcağı şekilde olsa, "most realistic" demezlerdi.[signature][hline]Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neyse ki bir de Sam ile uğraşmak zorunda değilim pfff :)
said:
Lynx, 27 Aralık 2004 14:19 tarihinde demiş ki:
Şu an uğraşılan oyuncuların zevk almasını sağlamak, gerçekcilik zaten arka planda kalmış durumda. Ama gerçekci yapalım dediklerinde de ya çok uğraşmadıklarını ya da başarılı olamadıklarını görüyoruz.

daha önce dediğim gibi, CS ve HL'deki gerçekçilik, dünya tarzıyla alakalı.

CS'deki "headshot çekince adamın ölmemesi"ne gelene kadar hesaplıyabileceğimiz tonla şey var.
Bir adam çatıdan atlayıp yere düşünce bacakları kırılır bir daha hareket edemez. Ancak sen çatıdan atlıyorsun, 5 HP'ye düşüp, üstelik hala full performans ile adam öldürmeye devam edebiliyorsun.
Adam elindeki kocaman PARA'yı bir anda kaybedebiliyor, tabancasını görünmez bir yerden çıkartıp sana ateş etmeye başlıyor.
Biri sana bıçakla vursa sadece HP kaybediyorsun, kanama olmuyor.
Akciğerine kurşun gelince hiç acı çekmiyorsun, doğru dürüst nefes almaya devam ediyorsun.

Sonuçta oyunların belli bir sınırı var. Oyuncuların belli bir sınırı var. Böyle bir oyun çıkardın diyelim, oyuncular için kolay mı olacak sanıyorsun? Kaç oyuncu oynar? Onca özellik altında ezilip gidersin.
Bunlar zaman içerisinde olacak şeyler. Bugün bandajlama tekniğini koyarlar, yarın kemik kırılma tekniğini koyarlar.
Hem bu özellikler otura otura gelişir
hem de oyuncular daha rahat alışır.

Ayrıca CS veya HL "gerçekçi" iddiasıyla çıktığında "biz insan simulasyonu yapıcaz" diye çıkmadı ki.
klasik bir FPS, sonuçta elbette arcade bir oyun olacak.
Gerçekçi bir oyun olmasına rağmen evet arcade bir oyun. Simulasyon değil.
Ki simulasyona en yakın oyun America's Army'de bile bu kadar abartı gerçekçilik yok.[signature][hline]Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Lynx, 27 Aralık 2004 14:09 tarihinde demiş ki:
Mayfer amaç nereden bulalım da oyuna laf sokalım değil.

Sonuçta oyun da öyle ahım şahım mükemmel denilebilecek, ve sırf bu yüzden savunulmasına ihtiyaç duyulan bir oyun değil.

Bu oyunu oynayan herkesin eşit derecede artı ve eksileri hakkında konuşmaya hakkı vardır. Sen oyunda kötü veya hatalı bir yan yok dersin, ben var derim. Bunu sakince konuşuruz.

Oyunu oynarken zevk aldım, bir oyundan beklediğim de budur zaten. Belki bu oyunu şimdiye kadar oynadığım en iyi FPS statüsüne koyabilir, ama bu o oyunu kesinlikle mükemmel yapmaz.

Üstelik neden gördüğüm eksikleri belirtmiyeyim ki, bunlar konuşula konuşula giderilecek, daha iyi oyunlar sen hatalardan kurtuldukça piyasaya çıkacaktır. Sonuçta ne olursa olsun bi yerden sonra oyuncu zevki ağır basmalıdır.

haklısın eleştirmeye laf yok. ama şurada bir kişi çıkıp "vay bee.. ne fizik, ne grafik, ne atmosfer yapmışlar" dememiş, birsürü kişi en ufak, en önemsenmemesi gereken ayrıntılara takılmış. ben de eleştirdim oyunu, ona laf etmiyorum.


neyse bu tartışma bi yere varmicak, zaten saçma bi konu bence, tartışmaya gerek bile yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demek istediğim şu. uğraşmazlar değil çok zor.
bin bir hesaplama ve grafik teknolojisi gerekiyor.
ayrıca oyunlar yavaş yavaş gelişiyor. Bir anda zort diye bir sürü özellikle çıksan bile çoğu kişi almaz çünkü alışık değillerdir zor gelir. Simulasyon gibi olur o.[signature][hline]Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O zaman şöyle diyelim, HL2 grafik, ses ve fizik motoru açısından gerçekten çok iyi (Özellikle beton ve fayansa ateş etmek çok hoşuma gitmişti ses açısından).

Ama ne yazık ki gözden kaçmış ya da özen gösterilmemiş hatalar içeriyor.

Oyunu oynarken zevk alıyorsun ve sürükleyici, son bölümdeki savaşlarda gerçekten oldukça keyifliydi.

Eğer kendi gözümüzden değerlendireceksek, benim kendime sorduğum sorular ve cevaplar:

-Oynanması gereken bir oyun mu?
Evet.

-Kola kutusundan pet şişeye, çeşitli nesneleri hareket ettirebilmek keyifli mi?
Kesinlikle.

-Fizik motoru istenileni veriyor mu?
Evet.

-Konu akışı ve senaryo?
Kopuk. Oynadığım bir oyunda senaryo zayıf olunca bi boşluk hissederim.

-Artılar ve Eksiler?
Grafik, ses ve oynanış çok iyi fakat konu ve senaryo vasat.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu son 3 sayfayı hayretler içinde okudum. Volfied dünyada senin kadar abes bir konudan tartışma çıkaran adam görmedim sanırım.

Neymiş adamın kafasına ateş ettim arkada kan çıktı ama ölmedi. Kardeşim senin oynadığın oyun bir aksiyon oyunu! Ultra Mega Realistic Simulation FPS Game falan değil. Deliricem ya.

Valla negatif ne derseniz deyin. Oyunun en iyi FPS oyunu olduğu ortada. Yılın oyunu oldu heryerde. O koruduğunuz Doom 3 ilk 10'a bile giremedi.

Ben bunları 1 yıldır söylüyorum. Yani daha evvel bu oyunun ne olacağını söylemiştim. Ne bekliyorsam çıktı, hatta daha iyisi ile karşılaştım.

Yok kafasına sıktım ölmedi, gçein bunları. Gidin Paintball oynayın yada orduya yazılın ya.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada HL1' deki atmosfer HL2'de hissedilmiyor.

[spo1=Spoiler]Sonuçta bir bilim-kurgu olsa da deneyde oluşan bir kaza sonucu, yaratıklar ve herkesi yok etmek için emir almış askerlerden kurtulup evinize, ailenize dönmek için uğraştığınız bir survival hissi vardı. Dolabınızda bebeğinizin resmi dururken, tek amacınız oradan kaçmaktı.

Ama HL2 Gordon Freeman'ı görevden göreve uyanın, hiç bir amacı olmadan yaratıklara dalan ve sonra tekrar uykuya dönen bir kukla haline getirmiş. Yani o ilk baştaki bilim adamı amaçsız bir savaş makinesine dönüşünce, gerçekten çok vasat dedim.[/spo]

[Bu mesaj Lynx tarafından 27 Aralık 2004 15:30 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bonecrusher, 27 Aralık 2004 10:32 tarihinde demiş ki:
Zaten HL1 de o kadar iyi bir oyun değildi. Ne yenilik getirdi ki? Sadece cilalanmış Quake 2 idi. Yani sadece dudakları oynayan kafalar vardı. Bir de bağlıyormuş gibi gözüken ayakkabı ve kravat sahneleri. Sadece kutuları ittirip, düğmelere basıyorduk. Oyunun hikayesi çok salakçaydı, ne o öyle "deney sırasında kaza oldu, alienler ve zombiler dünyamıza hücüm etti" biz de bunların boyutuna ışınlanıp baş kötünün aklını almaya gidiyorduk. AI de öyle övünülecek birşey yoktu. Herkes "süper bak askerler kendi aralarında konuşup takım oluyorlar" felan diyordu. Ama sadece cızırtılar eşliğinde bi o yana bir bu yana koşuyorlardı. Takım olmak yerine sadece dağılıyorlardı. Ben onların üstüne gelince kaçıyorlardı. Duvarın arkasında beni göremiycekleri bir yerde olsam bile kafama bomba atıp, wallhack yapıyorlardı. Ayrıca oyun bug doluydu, abuk sabuk şekilde bölümleri geçebiliyor, guardlarla alakasız kapıları açabiliyorduk. Tüm guardların, profesörlerin ve askerlerin aynı skini kullanması oyunu monotonlaştırıyordu.
Hele grafik konusunda çuvallamışlardı. Natural Selection gibi güzel texture ve kaliteli grafikler yapabilecekken, düşük kalite grafikler sunmuşlardı. Dandik oyundu ya sonuçta HL1


OHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

ciddi konuşmuyorsun herhalde. espri yapıyorsun sanırım ama unutmuşsun smiley koymayı. yok hani ciddiysen söyle de ona göre bir daha çıkamayacağın şekilde batırayım seni.. :horace:

volfi'cim sen yok yere konuşmuşsun doğrusu çünkü en dandik tabancayla bile headshot yaparsan tek atışta ölüyor düşman normal zorlukta. ha ama uzaktasın diyelim, tam kafaya nişan alıp ateş ettin demek mermi tam kafaya gidecek değil. bazen tek defada tutturuyorum bazen 5 defada, 3'ü de boşluğa gidebiliyor kafaya nişan aldığım için. gerçekçilik diyorsan zaten half-life spec ops tarzı müthiş gerçekçi oyunlar kategorisinde de değil, tek .357 mermisiyle devriliyor combine askerleri filan.. eskiden de öyleydi hiç sevmezdim.. quake tarzı sürreel oyunlarla rainbox six gibi askeri simülasyonlar arasında bir noktada hl serisi..

hl2 gayet güzel bir oyun şimdiye kadar gördüğüme göre (bazı yerleri müthiş karakter etkileşimleri vs gibi) ama öyle bazı arkadaşların oyun çıkıp da oynadıktan sonra dahi "BEST GAME EVER!!!" diye bağırdıkları gibi değil. doom 3'ün öyle bir iddiası yoktu diye savunduk, bunun vardı diye eleştiriyoruz. ha buna rağmen doom 3'te aynı lineer havayı görmedim ben, burada yokluğun ortasında bile çeşit çeşit rampalar konmuş "benim üzerimden yürüüü" diye seslenen. üstüste kutu dizmeyi bile tercih edebilirdim, hatta kaç kere onu denedim ama sonra gördüm ki yapılmışı var.. :-p[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aha sam geldi :) kaçın :-P
said:
Sam, 27 Aralık 2004 16:28 tarihinde demiş ki:
OHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

ciddi konuşmuyorsun herhalde. espri yapıyorsun sanırım ama unutmuşsun smiley koymayı.

yok canım orda biraz dalga geçmiştim de ciddi değilim o konu hakkında :)

[Bu mesaj Bonecrusher tarafından 27 Aralık 2004 16:33 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha şöyle, bol bol smiley koy da postun tadı az gelmesin.. :)

yav hl2 iyi güzel de ravenholm'dayım ve oynayasım gelmiyor, gittim vtm: bloodlines oynuyorum. oha felamn oldum, nasıl yani diyorum hatta.. ravenholm'a gelen kadar keyifli gidiyordu aslında..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...