Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cahil ölmeyin


Oguzhan06

Öne çıkan mesajlar

Şimdi kuşlar göç ederlerken ve grup halinde uçarlarken v şeklinde giderler , siz bunu önemsemezsiniz kafalarına göre yaptıklarını düşünürsünüz ancak bunun sebebi en önde uçan bilge ve yaşlı olan kuş arkaya doğru hava akamı oluşturuyor yani böylelikle acemi olan kuşlar bu akımdan etkilenerek daha yüksette uçuyorlar.Bu olay uçaklardan keşfedilmiş hatta ucakların ucunu eğer dik yaparlarsa bu hava akımı azalıyor ve uçak daha tasarruflu uçuyor, okyanus üstünden gidenler genellikle böyle oluyormuş ve 2000 litre tasarruf yapıyorlarmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Fizikçi, matematikçi, kimyaci, jeolog, antropologdan olusan bir heyet bir arastirma için arazide bulunmaktadir. Birden yagmur bastirir. Hemen yakindaki bir arazi evine siginirlar. Ev sahibi bunlara bir sey ikram etmek için biraz ayrilir. Hepsinin dikkati soba üzerinde toplanir. Soba yerden 1 m kadar yukarda, altindaki dizili taslarin üzerindedir. Sobanin niçin böyle kurulmus olabilecegine dair bir tartisma baslar.

Kimyaci, ""adam sobayi yükselterek aktivasyon enerjisini düsürmüs,böylece daha kolay yakmayi amaçlamis.""

Fizikçi, ""adam sobayi yükselterek konveksiyon yoluyla odanin daha kisa sürede isinmasini saglamak istemis.""

Jeolog, ""burasi tektonik hareketlilik bölgesi oldugundan herhangi bir deprem aninda sobanin taslarin üzerine yikilmasini saglayarak yangin olasiligini azaltmayi amaçlamis.""

Matematikçi, ""sobayi odanin geometrik merkezine kurmus, böylece de odanin düzgün bir sekilde isinmasini saglamis.""

Antropolog, ""adam ilkel topluluklarda görülen atese tapmanin daha hafif biçimi olan atese saygi nedeniyle sobayi yukariya kurmus.""

Bu sirada ev sahibi içeri girer ve ona sobanin yukarda olmasinin nedenini sorarlar.

Adam cevap verir: ""Boru yetmedi."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Nasa, 1966 yılı civarında aya gidecek Apollo astronotlarını eğitmek için kızılderili rezervasyonu sınırlarında bulunan ve ortamı Ay yüzeyine çok benzeyen Tuba City e götürmüş. Astronotlar çalışmaya başlamış. Acayip görünümlü kamyonların arasında sadece 2 uzay giysili Astronot görünüyormuş uzaktan. Yakınlarda da yaşlı bir Navajo çobanı ile oğlu koyun otlatıyormuş. E iki astronot dikkatlerini çekmiş izlemeye başlamışlar. Bu arada da bazı Nasa personeli onları farketmiş ve yanlarına gelmiş. Çoban ingilizce bilmediği için oğlu aracılığıyla o iki acaip adamın ne olduğunu sormuş. Nasa personeli de



- ""O adamlar aya gidecek astronotlar, eğitim yapıyorlar"" deyince Çoban çok heyecanlanmış ve astronotlarla aya bir mesaj yollaması mümkün mü diye sordurmuş oğluna. Nasa personeli bunun çok orijinal bir şey olacağını düşünüp bir koşu teyp getirmişler ve adamın mesajını Navajoca teybe kaydetmişler. Mesaj kayıdı bitince Nasa personeli çocuktan babasının mesajını tercüme etmesini istemiş ama çocuk reddetmiş. Daha sonra Kızılderili rezervasyonunda birçok kişiye yanaşmışlar, her biri önce



- ""Cık cık cık"" demiş sonra da mesajı tercüme etmeyi reddetmiş. Ama en sonunda eline para sıkıştırılınca bir genç yaşlı adamın mesajını tercüme etmiş:



- ""Bu heriflere dikkat edin, topraklarınızı çalmaya geldiler"""
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oguzhan06 said:

Şimdi kuşlar göç ederlerken ve grup halinde uçarlarken v şeklinde giderler , siz bunu önemsemezsiniz kafalarına göre yaptıklarını düşünürsünüz ancak bunun sebebi en önde uçan bilge ve yaşlı olan kuş arkaya doğru hava akamı oluşturuyor yani böylelikle acemi olan kuşlar bu akımdan etkilenerek daha yüksette uçuyorlar.Bu olay uçaklardan keşfedilmiş hatta ucakların ucunu eğer dik yaparlarsa bu hava akımı azalıyor ve uçak daha tasarruflu uçuyor, okyanus üstünden gidenler genellikle böyle oluyormuş ve 2000 litre tasarruf yapıyorlarmış.


haci abi burada bir mantık hatası yok mu? uçaklar kuşlardan esinlenerek yapılmış olmasın?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vivavale said:

Oguzhan06 said:

Şimdi kuşlar göç ederlerken ve grup halinde uçarlarken v şeklinde giderler , siz bunu önemsemezsiniz kafalarına göre yaptıklarını düşünürsünüz ancak bunun sebebi en önde uçan bilge ve yaşlı olan kuş arkaya doğru hava akamı oluşturuyor yani böylelikle acemi olan kuşlar bu akımdan etkilenerek daha yüksette uçuyorlar.Bu olay uçaklardan keşfedilmiş hatta ucakların ucunu eğer dik yaparlarsa bu hava akımı azalıyor ve uçak daha tasarruflu uçuyor, okyanus üstünden gidenler genellikle böyle oluyormuş ve 2000 litre tasarruf yapıyorlarmış.


haci abi burada bir mantık hatası yok mu? uçaklar kuşlardan esinlenerek yapılmış olmasın?


Şimdi kuşların böyle uçması nasıl keşfedilmiş? sorusunu sordugun zaman insanlar durduk yere değil uçakların çıkarttıgı bu akım sayesinde anlamışlar, yani kanatların ucunu düz değil tam uç kısmını dik bir parça koyulunca bu hava akımı gittikçe azalıyor ve uçak tasarruf ediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oguzhan06 said:

Şimdi kuşların böyle uçması nasıl keşfedilmiş? sorusunu sordugun zaman insanlar durduk yere değil uçakların çıkarttıgı bu akım sayesinde anlamışlar, yani kanatların ucunu düz değil tam uç kısmını dik bir parça koyulunca bu hava akımı gittikçe azalıyor ve uçak tasarruf ediyor.


Sen soruyu anladığına emin misin kardeşim?

Ciddi ciddi insanların uçaklardan birşeyler öğrendiğini mi söylüyorsun yoksa büyük typo kurbanı mısın?

hayır uçakları insanlar yaptığı için "uçaklardan öğrenmek" komik bir terim de ondan.

Zira bir ara seyrettiğim bir belgeselde, o dediğin dik parçaları koyma fikrinin, kartalların (atıyorum belki başka bir kuş ama o cins bişey) uçuşundan kopya çekildiğini görmüştüm, kuş da kanadının ucunu kıvırıyor fln vs hani cahil ölme diye.

hatta dur sana link


http://www.airbus.com/innovation/eco-efficiency/design/biomimicry/

Eagle inspired winglets

If the wings of large birds like the Steppe Eagle were too long, their turning circle would be too big to fit inside the rising columns of warm air which they use to soar. The eagle’s wings perfectly balance maximum lift with minimum length by curling feathers up at the tips until they are almost vertical. This provides a barrier against the vortex for highly efficient flight. If built to a conventional design, the A380’s wingspan would have been three metres too long for the world’s airports. But thanks to small devices known as ‘winglets,’ which mimic the upward curl of the eagle’s feathers, the A380’s wings are in compliance with airport limits by 20 cm. but still provide enough lift for the world’s largest passenger aircraft to fly efficiently – saving fuel, lowering emissions and reducing airport congestion.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...