Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

aduketli kasko reklamı


sanssizsansli

Öne çıkan mesajlar

bizim nesil ve bu tip şeyleri seyretmekten keyif alan herkesin beğeneceği bir reklam. ben de çok beğendim aşırı iyi ince düşünülmüş detaylar var, araba kırmayı da bayaa bayaa iyi yapmışlar. ancak bir reklamcı olarak şunu söyleyebilrim, bu reklam stratejik olarak yanlış.

bir kere gerçekçilikle bir alakası yok. illa olmasına da gerek yok ama sigorta dediğin olay aşırı ciddi bir hadise. insanların canına kadar maddi manevi pek çok anlamda şeyi kapsıyor. şaka olarak güzel tabii ama arabama ne olacak ki diyince ryu gelip aduket falan çekiyor. bunu seyredip hemen anadolu sigortadan aracımı sigorta ettireyim diyecek adam çıkacağını sanmıyorum. o yüzden o reklam hoşumuza gitmesiyle kalıyor ama reklam olarak amaca hizmet etmiyor.

ayrıca hedef kitleyi düşünürsek sigorta olayına girecek insan kendi parasını kazanan ve tek yaşayan 30 yaşın altındaki muhtemelen kimse değildir. 30+ ailesi olan, geliri belli düzeyde aklı başında bir insanın yapacağı iş. o kitleyi de bu reklamın yakalayacağını sanmıyorum.

herkes bu kadar cok begenmiş. kaçınız reklamı izledikten sonra anadolu sigortanın sitesine girip sigorta seçeneklerine baktı? veya kim cidden oradan sigorta yaptırmayı düşündü?

bu arada boş yere boklamak için söylemiyorum bunları. reklam izleyeni keyiflendirsinle bitseydi herkes yapabilirdi. satman gereken bir ürün var, seni harekete geçiriyorsa o zaman başarılı bir reklamdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yoo yanlış, reklamın içeriği ve başarısı bir birinden alakasız şeyler, reklamı izleyip koşarak siteye girip sigorta yaptırmak değil olay.

Reklam verimliliği belli bir zaman içinde ortaya çıkar, adamların burada amacı ürün lanse etmek değil yanlışın orda zaten anadolu sigorta ikinci planda burda birince detay kasko ve önemi.

sub mesaj anadolu sigorta o yüzden reklam başarılı her kesim için başarılı.

Kamu spotu gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MadOrca said:

bizim nesil ve bu tip şeyleri seyretmekten keyif alan herkesin beğeneceği bir reklam. ben de çok beğendim aşırı iyi ince düşünülmüş detaylar var, araba kırmayı da bayaa bayaa iyi yapmışlar. ancak bir reklamcı olarak şunu söyleyebilrim, bu reklam stratejik olarak yanlış.

bir kere gerçekçilikle bir alakası yok. illa olmasına da gerek yok ama sigorta dediğin olay aşırı ciddi bir hadise. insanların canına kadar maddi manevi pek çok anlamda şeyi kapsıyor. şaka olarak güzel tabii ama arabama ne olacak ki diyince ryu gelip aduket falan çekiyor. bunu seyredip hemen anadolu sigortadan aracımı sigorta ettireyim diyecek adam çıkacağını sanmıyorum. o yüzden o reklam hoşumuza gitmesiyle kalıyor ama reklam olarak amaca hizmet etmiyor.

ayrıca hedef kitleyi düşünürsek sigorta olayına girecek insan kendi parasını kazanan ve tek yaşayan 30 yaşın altındaki muhtemelen kimse değildir. 30+ ailesi olan, geliri belli düzeyde aklı başında bir insanın yapacağı iş. o kitleyi de bu reklamın yakalayacağını sanmıyorum.

herkes bu kadar cok begenmiş. kaçınız reklamı izledikten sonra anadolu sigortanın sitesine girip sigorta seçeneklerine baktı? veya kim cidden oradan sigorta yaptırmayı düşündü?

bu arada boş yere boklamak için söylemiyorum bunları. reklam izleyeni keyiflendirsinle bitseydi herkes yapabilirdi. satman gereken bir ürün var, seni harekete geçiriyorsa o zaman başarılı bir reklamdır.



Önemli olan reklam çıktığı anda ürüne koşturmak değil, kafalarda bir aşinalık bırakma. Coca cola reklamı çıktığı anda buzdolabına koşup kolayı mı içiyorsunuz, ya da bellona reklamı görünce koşturup mobilya mı alıyorsunuz? Ürünü tercih edeceğiniz zaman aklınıza gelecek bu reklam. Sigorta almak istediğiniz zaman tercihinizi etkileyecek. Kim reklamı çıktığı anda o ürünün sitesine/dükkanına gidip alışveriş yapıyor yav? Cola'nın isim yazan kutusu aklınızda kaldıysa, alışverişe gittiğinizde, pepsi alacakken kendi isminizi arıyosanız coca cola standında, reklamın başarısı budur. Kalkıp pepsi içen adam, reklamı gördüğü an coca cola içmez.

Reklam akılda kalmakla ilgili, hareketlendireceği zaman da tercih yapacağın anda belli olur. Anadolu sigorta bizim nesli bu reklamla yakaladı, gidip sigorta yaptıracağı zaman aklına gelecek insanların, kimse koşup bakmayacak ama reklam çıktığında sitesine. Böyle düşündüysen de reklamcılıkta yanlış noktadasın bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olm manyak mısınız lan mis gibi reklam biri çıkıp bu hedefe ulaşmaz yok bilmem ne otur izle lan keyfine bak anadolu sigorta babanın mı sanane isterlerse batsınlar 10 numara reklam çekmiş adamlar izle işte faget faget aglamalar, utube da nerdün biri de abi ses bilmem ne versiyonundan falan facepalm yapmıoz mu diye bişiler saçmalamış agzını yüzünü kırcan bunların
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MadOrca said:

bizim nesil ve bu tip şeyleri seyretmekten keyif alan herkesin beğeneceği bir reklam. ben de çok beğendim aşırı iyi ince düşünülmüş detaylar var, araba kırmayı da bayaa bayaa iyi yapmışlar. ancak bir reklamcı olarak şunu söyleyebilrim, bu reklam stratejik olarak yanlış.

bir kere gerçekçilikle bir alakası yok. illa olmasına da gerek yok ama sigorta dediğin olay aşırı ciddi bir hadise. insanların canına kadar maddi manevi pek çok anlamda şeyi kapsıyor. şaka olarak güzel tabii ama arabama ne olacak ki diyince ryu gelip aduket falan çekiyor. bunu seyredip hemen anadolu sigortadan aracımı sigorta ettireyim diyecek adam çıkacağını sanmıyorum. o yüzden o reklam hoşumuza gitmesiyle kalıyor ama reklam olarak amaca hizmet etmiyor.

ayrıca hedef kitleyi düşünürsek sigorta olayına girecek insan kendi parasını kazanan ve tek yaşayan 30 yaşın altındaki muhtemelen kimse değildir. 30+ ailesi olan, geliri belli düzeyde aklı başında bir insanın yapacağı iş. o kitleyi de bu reklamın yakalayacağını sanmıyorum.

herkes bu kadar cok begenmiş. kaçınız reklamı izledikten sonra anadolu sigortanın sitesine girip sigorta seçeneklerine baktı? veya kim cidden oradan sigorta yaptırmayı düşündü?

bu arada boş yere boklamak için söylemiyorum bunları. reklam izleyeni keyiflendirsinle bitseydi herkes yapabilirdi. satman gereken bir ürün var, seni harekete geçiriyorsa o zaman başarılı bir reklamdır.


çok cahilsin keşke ölsen ya.

çok ciddiyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

terimlerden sıkıntı oluyor sanırım, "10 numara reklam" dediğin zaman, 10 numara "reklam" olması için bazı beklentileri karşılaması gerekiyor, "10 numara video/film" yapmışlar derseniz sorun yok, reklam dan girince adamlar eleştiriyor.

ha bana sorarsan hem, 10 numara reklam, 10 numara video, 10 numara fikir...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MadOrca said:

bizim nesil ve bu tip şeyleri seyretmekten keyif alan herkesin beğeneceği bir reklam. ben de çok beğendim aşırı iyi ince düşünülmüş detaylar var, araba kırmayı da bayaa bayaa iyi yapmışlar. ancak bir reklamcı olarak şunu söyleyebilrim, bu reklam stratejik olarak yanlış.

bir kere gerçekçilikle bir alakası yok. illa olmasına da gerek yok ama sigorta dediğin olay aşırı ciddi bir hadise. insanların canına kadar maddi manevi pek çok anlamda şeyi kapsıyor. şaka olarak güzel tabii ama arabama ne olacak ki diyince ryu gelip aduket falan çekiyor. bunu seyredip hemen anadolu sigortadan aracımı sigorta ettireyim diyecek adam çıkacağını sanmıyorum. o yüzden o reklam hoşumuza gitmesiyle kalıyor ama reklam olarak amaca hizmet etmiyor.

ayrıca hedef kitleyi düşünürsek sigorta olayına girecek insan kendi parasını kazanan ve tek yaşayan 30 yaşın altındaki muhtemelen kimse değildir. 30+ ailesi olan, geliri belli düzeyde aklı başında bir insanın yapacağı iş. o kitleyi de bu reklamın yakalayacağını sanmıyorum.

herkes bu kadar cok begenmiş. kaçınız reklamı izledikten sonra anadolu sigortanın sitesine girip sigorta seçeneklerine baktı? veya kim cidden oradan sigorta yaptırmayı düşündü?

bu arada boş yere boklamak için söylemiyorum bunları. reklam izleyeni keyiflendirsinle bitseydi herkes yapabilirdi. satman gereken bir ürün var, seni harekete geçiriyorsa o zaman başarılı bir reklamdır.



MadOrca güzel söylemişsin ama, pazarlama iletişiminde farklı amaca hizmet eden farklı kampanya türleri var. Her reklam seni direkt satışa yönlendirmelidir yoksa başarısızdır diye bir durum asla olamaz. Çünkü sana direkt satın alma hissiyatı yaratıp yaratmaması reklamdan çok ürün ile ilgilidir. O yüzden Outdoor reklamlarında daha çok Burger King, Mcdonalds, KFC görürsün. Onu görenin canı çeker, "eve gidince KFC mi söylesem" der gider alır. Bunlar düşük fiyatlı, üzerinde az düşünmen gereken, ani ihtiyaçlara hizmet eden ürünlerdir. Sigorta, Elektronik, Araba vs. gibi üstünde biraz düşünmeni, satın almadan önce araştırmanı gereken ürünlerin reklamlarında ne yaparsan yap sende "tamam karar verdim, yarın kesin alacağım" hissiyatı yaratamaz. Fakat senin o markaya olan yakınlığını, kafandaki imajını ve marka bilinirliğini arttırır. Bu da, zamanı geldiğinde araştırırken kafanda yaptığın öncelik sırasını etkiler. O yüzden bu bir kısa süreli promosyon kampanyası değil, uzun süreli bir imaj kampanyasıdır.
Bak şurada herkes reklamı çok beğendiğini söylüyor, helal olsun diyor. Ne oldu şimdi buradaki kimse sigorta yaptırmadı belki evet ama herkesin Anadolu Sigorta'ya karşı hissettiği markaya yakınlık arttı. Marka bilinirliği iyice arttı. Bugün yarın buradan birisi veya ailesinden birisi kasko yaptırmak isteyince, ilk bir Anadolu Sigorta'nın sunduğu pakete bir bakacaktır. 1 ay sonra bir marka bilinirliği anketi yapılsın. Aklınıza ilk gelen sigorta markası diye sorulsun. Bu kampanya sonucunda "Anadolu Sigorta" diye cevap veren insan sayısında kampanya öncesine göre çok ciddi bir artış olacağına eminim. Ha satın alıp almaması o noktadan sonra fiyata, ürünün sunduğu değere bakar. Fakat satış olmasa da "satın almaya niyetlenme" yarattığı için her türlü kampanya başarılı olmuş olur.

Bak Cuce'ye, adamın arabası yok. Ama yarın bir gün arabası olunca net direkt Anadolu Sigorta'dan yaptıracak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...