Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


inyormaynd

Öne çıkan mesajlar

ha yok var zaten cbr 125. yoksa deli gibi acemiliğimi hd veya o bahsettiğim motorlarla atmayacağım. cbr 125 antalyada, pansiyonda kullanıyorduk, cumartesi veya pazar yola çıkacak işte kamyonla gelecek buraya. muhtemelen bir süre onu kullanırım zaten. benim derdim motoru hemen almak, ailevi salak saçma sebepler var çünkü, millet daha da sapıtmadan almak istiyorum.

evleneceğin insanı şark görevine göndermek gibi birşey yani yaptığım aslında da mecburiyetten biraz :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi gorunusunu nasıl bakıldıgını fazla onemsıosun bence
zktret olm ıstıyosan al gec lan manyak mısın

baktn olmuyo satarsın
ha sehır ıcı kullanıcam uzun yol yapmıcam abı ben dıosan sakallı ve gobeklı olsanda
ya cıplak al
ya da maxı scooter al

nc var mısal hondanın ne guzel bagajı falan var aletın super bence.
bosver çapırı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok abi tam aksini diyorum ben de işte, çok görüntüde falan değilim yahu. altıma yakışsın diyorum sadece. dediğim gibi mt 07 ye bindim, çok salakça durdu altımda. ya da bana öyle geldi.

scooter, racing falan hiç çekici gelmyior. yoksa kafam rahat etsin diye xmax 400 de düşündüm bir dönem.

bugün gidip baktım bahsettiğim HD ye, çok da bir olayı yokmuş. benzin göstergesi yok lan motorda. öyle şey mi olur. ucuz etin yahnisi olayı işte. nc alacağım muhtemelen, zorlayabilirsem versys. karar verdim bugün yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Jeeztro said:

yok abi tam aksini diyorum ben de işte, çok görüntüde falan değilim yahu. altıma yakışsın diyorum sadece. dediğim gibi mt 07 ye bindim, çok salakça durdu altımda. ya da bana öyle geldi.

scooter, racing falan hiç çekici gelmyior. yoksa kafam rahat etsin diye xmax 400 de düşündüm bir dönem.

bugün gidip baktım bahsettiğim HD ye, çok da bir olayı yokmuş. benzin göstergesi yok lan motorda. öyle şey mi olur. ucuz etin yahnisi olayı işte. nc alacağım muhtemelen, zorlayabilirsem versys. karar verdim bugün yani.


HD hakkında kıyas veya yorum yapılacağı zaman değerlendirme kriterleri biraz farklılaşmak durumunda. Aksi takdirde bazı noktalar kaçıyor.

Göstergeler üzerindeki eksiklikler, viraj kabiliyeti, yol tutuşu, performansı, frenleri gibi başlıklar altında bir kaç model dışında olumlu yorum yapılacak hd bulamazsınız.

Nitekim tüm bu başlıklar dışında işçilik, malzeme kalitesi, tasarım detayları, motor bloğunun ünikliği ve eğlence faktörü gibi başlıklarda da kolay kolay rakip bulamazsınız.

Henüz 1000 km oldu XSR900 kullanıyorum. Forty-Eight'ten geçtim. Menzil, konfor, viraj, frenleme ve göstergeler noktasında devrim yaşıyorum ve fazlasıyla mutluyum. Devir görmek bile göz yaşartıcı.

Çok memnun olmama karşın 1-2 sene sonra yine bir sportster, belki bu sefer roadster alırım diyorum. HD kesinlikle diğer motorlara göre çok farklı.

"Debriyaj çok ağır, durmuyor, 150 km menzilim var, suspansiyon çok kısa" gibi 'fayda' etrafında çeşitli bahaneler ile sattım.

Marş sesinden, debriyaj hissiyatına, motor sesine, rölantide yerinde sallanan 1200lük v motora, en ufak somundaki krom kaplamaya, cnc işçiliğine, kabloların düğmelerin kusursuzluğuna, hiçbir motosiklette göremeyeceğiniz boya kalitesine kadar sayısız bahane ile geri dönmek de şaşırtıcı olmaz.

Rasyonel faydayı ne şekilde konumlandırdığınıza göre bir tercih yapmak gerekiyor. Duygusal fayda da oraya ait olup olmadığınız etrafında şekillenecek. HD gerçek, diğerleri oyuncak gibi gelir bana.

Tabi street 750 biraz talihsiz bir makine. Yukarıda bahsettiğim şeylerin hiçbiri bu motorda yok. Harleyden saymaya lüzum görmüyorum. Dolayısıyla Harley kullanıp kullanmama kararını en azından xl883c ile vermek lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Söyledigin detay kelitesi üst segment italyan motorlarda da var olmayan kısımları da aksesuarla yapabiliyosun.

HDnin olayı o degil, farklı motor blogu ve sürüşü esas. Onun için de her sorana test etmeden alma diyorum. 883 sürdüm ben, hiç benim tarzım degil mesela, sırf şeklini begenip sürmeden alsaydım çok büyük hayal kırıklıgı yaşardım.

Japonların olayı ise makul fiyata makul motor yapmak, "özel" bir araç yapmak degil. Motosiklet zevki olup da benim gibi bir araba parası veremeyen ya da vermeyi mantıklı bulmayan çogunluk için çok sayıda üretim yapıp maliyeti düşürüyorlar.

Harley'e geri dönemk içn yazdıgın bahanelerle ducati, mv agusta, triumph gibi markalara da geçebilrsin, aynı kalite ama spor sürüş.
Bazı cnc parçaları falan da ek olarak alır customize etmiş olursun .

tl;dr kıyaslanmayacak farklı makineler , farklı zevkler tamamen, hangisi sorusu bence saçma
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

Söyledigin detay kelitesi üst segment italyan motorlarda da var olmayan kısımları da aksesuarla yapabiliyosun.

HDnin olayı o degil, farklı motor blogu ve sürüşü esas. Onun için de her sorana test etmeden alma diyorum. 883 sürdüm ben, hiç benim tarzım degil mesela, sırf şeklini begenip sürmeden alsaydım çok büyük hayal kırıklıgı yaşardım.

Japonların olayı ise makul fiyata makul motor yapmak, "özel" bir araç yapmak degil. Motosiklet zevki olup da benim gibi bir araba parası veremeyen ya da vermeyi mantıklı bulmayan çogunluk için çok sayıda üretim yapıp maliyeti düşürüyorlar.

Harley'e geri dönemk içn yazdıgın bahanelerle ducati, mv agusta, triumph gibi markalara da geçebilrsin, aynı kalite ama spor sürüş.
Bazı cnc parçaları falan da ek olarak alır customize etmiş olursun .

tl;dr kıyaslanmayacak farklı makineler , farklı zevkler tamamen, hangisi sorusu bence saçma


Sportster'dan Monster, Street/Speed Triple, Scrambler, Thruxton, Boneville, Street twin gibi makinelere geçiş sık görülen/görülecek birşey zaten. Keza bunların hepsi benim de ilgimi çekiyor.

Tam da dediğiniz sebepten. Denk özenli tasarım ve işçilik, sportif sürüş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2004 f650gs dakar 30bin km

Devirde bir sıkıntı var, 5. viteste 4-5bin devire gelice 100-110kmde devir saati birden 8000-redline çizgisine dayanıyor ve öyle kalıyor.
Bu sırada motorun devirinde bir değişiklik olmuyor. Ardından gaz vermeye kalkınca bu halde öksürmeye başlıyor ve üstüne gazı kesince yada debriyaja basınca stop ediyor motor.(vites düşürüp devir düşürünce çoğunlukla normale dönüyor)

Ustayla makineye bağladık devir sensöründe sıkıntı var dedi çıkmasıyla değiştirdik gene aynı problemler devam ediyor.

İşin ilginci bu sensörü değiştirdikten sonra bursa-çanakkale gezisi yaptım 350km 140-150km hızlara çok güzel çıktım hiç bir problem olmadı. Dönüş yolunda gene bu sıkıntılar başladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10 yıl aradan sonra aldım motorumu bugün. Siyah CBR 250, 2,700km de.

Bir çılgınlık yapıp motoru kendim getirdim, Güngören' den Maslak' a geldim. Kask, mont, eldiven, dizlik vs herşeyi de aldım motoru almadan önce.

Öncelikle, böyle havanın allah belasını versin. Ben hep kışın kullandım motoru, yaza hiç denk gelmedim. Fakat su gibi oldum yolda, zaten 40-50 km ile gittim E-5 te, güneşi kafama kafam yedim bir de üzerine acemilik heycanı eklenince çok fena oldu. Daha sonra akşam kullandım 2 saat kadar, çok acayipti. Biraz daha alıştım motora, yarın tüm gün tepesinden inmem artık. Bu sefer çaldırmayacağım kısmetse fasdasd Çok güzel lan çok özlemişim...

@Nolax, geçmiş olsun abi. Çok da eski ve km li makine değilmiş aslında. Kayınpederin tanıdığı bir motorcu var Maslak Sanayi ' de ÖM at istersen ona da gösterelim. Hatta yarın gideceğim ben, dilersen beraber gidelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

NolaxThensbane said:

2004 f650gs dakar 30bin km

Devirde bir sıkıntı var, 5. viteste 4-5bin devire gelice 100-110kmde devir saati birden 8000-redline çizgisine dayanıyor ve öyle kalıyor.
Bu sırada motorun devirinde bir değişiklik olmuyor. Ardından gaz vermeye kalkınca bu halde öksürmeye başlıyor ve üstüne gazı kesince yada debriyaja basınca stop ediyor motor.(vites düşürüp devir düşürünce çoğunlukla normale dönüyor)

Ustayla makineye bağladık devir sensöründe sıkıntı var dedi çıkmasıyla değiştirdik gene aynı problemler devam ediyor.

İşin ilginci bu sensörü değiştirdikten sonra bursa-çanakkale gezisi yaptım 350km 140-150km hızlara çok güzel çıktım hiç bir problem olmadı. Dönüş yolunda gene bu sıkıntılar başladı.


https://www.facebook.com/necati.sarkalkan

Bu arkadaşa bir danış. Adam babadan bmwci...

said:
Babama doğumgünü hediyesi BMW ekzoz kazanı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Güle güle bin müdür... Ben de aynısının 2012 modeli var. Ne kadara kaç model aldın?

Jeeztro said:

10 yıl aradan sonra aldım motorumu bugün. Siyah CBR 250, 2,700km de.

Bir çılgınlık yapıp motoru kendim getirdim, Güngören' den Maslak' a geldim. Kask, mont, eldiven, dizlik vs herşeyi de aldım motoru almadan önce.

Öncelikle, böyle havanın allah belasını versin. Ben hep kışın kullandım motoru, yaza hiç denk gelmedim. Fakat su gibi oldum yolda, zaten 40-50 km ile gittim E-5 te, güneşi kafama kafam yedim bir de üzerine acemilik heycanı eklenince çok fena oldu. Daha sonra akşam kullandım 2 saat kadar, çok acayipti. Biraz daha alıştım motora, yarın tüm gün tepesinden inmem artık. Bu sefer çaldırmayacağım kısmetse fasdasd Çok güzel lan çok özlemişim...

@Nolax, geçmiş olsun abi. Çok da eski ve km li makine değilmiş aslında. Kayınpederin tanıdığı bir motorcu var Maslak Sanayi ' de ÖM at istersen ona da gösterelim. Hatta yarın gideceğim ben, dilersen beraber gidelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...