Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bir rol sunucusu olsaydı ne gibi sistemler isterdiniz ?


Umuruk

Öne çıkan mesajlar

Çoğu kişinin expert ve altı gezdiğini düşünürsek muhtemelen elde etmek için haftanın iki günü iş çıkışı girdiği ve bir ay yada daha uzun bir süre sonunda elde ettiği şeyler gider mesela somon rol yapmayı çok seven bir oyuncu o da hardcore seviyor fakat etrafında ki oyuncular sadece rol yapmakla ilgileniyor.Somonun etrafında ki oyuncular bu ölme olayından bıkıp çekip giderse somon ne kadar dayanabilir ?

Kilit nokta o da hardcore seviyor değil.O kısma odaklanmayın.Havuz problemi kısmına takılın siz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Deme öyle bir şeye güveniyorum demek ki (:P) tabi insanların sözünü de tutması gerek.Şuanda her sunucu da köşe bucak rol yapan adamların iletişim adresleri var elimde baya uzun sürdü.Çoğuyla da bir şeyler paylaştığım için yani rol beni tanıyor zaten sunucu da 7/24 rol yapacak adam beklemiyorum.Onun içinde başka planlarım var yada söylemek gerekirse hikaye üç kol üzerinden ilerleyecek.Ana,yan ve her bireye özel questler olacak.Ana hikaye x zamanda bir devreye girdiğinde köklü değişiklere sebep olacak.Yan questler her an bir yerler de oyuncuların monotona bağladığı anda ortaya çıkabilecek çoğu ödül değil zevk vermeyi amaçlayacak.Birde bireye ait questler var.Her kim bir hikaye yazıp kayıt olmak isterse ilk önce elimde ki taslakları kullanıp ona questler hazırlayacağım.Ne zaman güzel bir hareket yada ödülü hak edecek bir şey yaparsa bireysel questler devreye girecek.Birlikte ipuçlarını takip ederek yetenek ve bazı basit eşyalar kazanabileceğiz.Dediğim gibi rolün etkisini kaybetmemesi için günde bir kaç saat yeterli diğer türlü monotonlaşmaya başlıyor.Sunucu tabi 7/24 açık olacak isteyenler istediği vakit girebilecek fakat herkesin aktif olabileceği vakitlerde rol saatleri denilen bir kavram olacak.Yani günde 5 kez girip 0 oyuncuyla yada nerede olduğunu bilmeyen 5 oyuncuyla karşılaşıp onu bulamamak yerine herkes aynı saatlerde yüklenip x saat kadar rol yapıp çıkacaklar.Bu sürede yazdığım hikayeler kullanılcak.Yani oyuncu kılığına girmiş iki yetkili barda kavga çıkartabilir yada evleri soyan iki hırsız olabilir(atıyorum işte).Bunu fark eden kişiler içinde eğlence kaynağı olur zaten monotonlaşmazsa bende girip kendi rolümü yaparım


Orochimaru yada aizen gibi konuşmadım mı oO
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zamanında Frp&Magic "Haydi kendi settingimizi yaratalım" tadında bir şey denemişti.

İlk başlangıç hikayesini hazırlamışlardı. Ergenekon destanı gibiydi. Daha sonra da katılımcılar kendi hikayelerini eklemişlerdi. Ergenekon dedim ya işte o hesaptan dolayı genelde keşif hikayeleriydi. Kuzeye gidip kumdaki yaratık izini görenler, yer altına inip karınca adamlar görenler falan işte. Biraz çorbaydı olay ama güzeldi de.

Bu eksenden bir şeyler önerebilirim.

Senin elindeki en büyük sıkıntı oyuncu sayısı olduğundan dolayı bunun gibi bir şey deneyebilirsin. Öncelikle etrafı geçilemez ya da geçilmemesi önerilen(güçlü düşmanlar?) dar bir alana kıstır adamları. Böylece az sayıdaki oyuncu da birbirleriyle iletişime giremediği için sıkılıp bırakamasın. Seve seve iletişsinler..

Arada bilinmeyen topraklardan gelen saldırı, su kaynağının tükenmesinden dolayı illa ki bir keşif, yeme/içme zorunluluğu derken oyunculara eğlenceli eventlar çıkarabilirsin.

Rp ve Survival'ı aynı potada eritip üzerine bir de modern toplumdan bir anda kendisini ilkel/ortaçağ kültüründe bulan insanlar temasıyla, hatta bir kaç post-apokaliptik kalıntı da ekleyerek loreuna lore katabilirsin. Ama bu ultima denen oyunun scriptingi ne kadarına izin verir bilemem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi bende türkiyedeki bütün uo sunucularının databaseleritelefon numaraları bazılarının kredi kartı arcadia paypal adresleri uo straticsin full databasei yani türkiyede uo oynayan varsa herşeyi yurtdısında oynayanlarında %70nin databasei var bunu bi kere kullandık 10 günde 500 player online gördük sdfksdlf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sistem davete dayalı olsun. Ama şöyle:

Servera çok sınırlı sayıda kişi başlasın. Hepsinin hikayesi olsun. Bu kişiler başta özenle seçilmeli, 2'li çift olabilmeliler.

Daha sonra gerekli işlemler tamamlanıp süre geçtikten sonra çocukları olsun. Çocuklarının başlangıç yetenekleri anne-baba'dan gelsin. Çocuk karakteri kimin oynatcağı da anne-babanın davet etceği kişi olsun. Çocuğun cinsiyeti random olsun (serverdaki mevcut karakter cinsiyetinde %70 üzeri bir ağırlık varsa random orana diğer yönde bir etki olsun, ama yine de random olsun).

Bir de çok nadir de olsa belirli aralıklarla geçmişi bilinmeyen bir çocuk ormanda bulunabilir mesela. veya dungeonda.


onun dışında mutlaka herkesin tek karakteri olsun sadece.

harita aynı kalsın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Boztu

Bunun gibi şeyler aklımda vardı fakat sen yeni fikirler de verdin.Teşekkür ettim :)

@xaty

Bu da hoş bir fikir.Yani başlangıçta şu kadar adam al ondan sonrasını oyun dinamiklerine gömülmüş bir davetiye sistemine oturt diyorsun

Peki guard olayını nasıl çözeriz ? Ben oynadığım rol sunucularında ki guard sisteminden nefret etmiştim.Hadi olsun 100 oyuncu oyuncular içerisinden muhafız seçelim fakat o kadar adam sittin sene olmaz.Benim aklımda ki max oyuncu sayısı 50 gerçekçi olursam 40.Mevcut guard mekaniği de role acayip zarar veriyor.O anda rolü bozmamak oyuncunun insafiyetine kalmış fakat her ne kadar insaflı olsa da bir kere guard dediği an iş bitiyor yada etrafta ki bir vendor işi bitiriyor.Gerçi vendor halledilir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Umuruk said:

Ölüm işini çok düşündüm fakat mantıklı bir çerçeveye oturtamadım.Şöyle düşünün.Bir şeyler elde etmek eski nebulada ki gibi olmasa da zorlayıcı seviyede(macroya bırakarak kasılamadığını da ekleyin) ve bu şeyleri elde edebilmek için haftada bir kaç günün bir kaç saatini ayırmak zorundasınız.Ölme olayını nasıl eklerdiniz ? Ben bunu oyuncuyu bunaltmayacak bir hava da düşünmeyi hiç beceremedim


Ben o problemi çok yaratıcı şekilde çözen bir sistem yazmıştım zamanında hala duruyor. Permenant Death var ve bir o kadar aksiyon var. Olması gerektiği gibi.

Asıl soru bence biz bu sistemleri yazsak bile bize ne kazandırıcak sonuçta bir server açılcak olsa bile 1 yılı görmeden finansal krizden kapanıcak. Gerçekler acı maalesef. Sana nacizane teklifim önce kendine bir amaç belirle ve insanların günde saatlerce online olmadan oynayabileceği bir dünya tasarla. Skill kasmak kolay olmalı, herşey kolay olmalı, maksat roller ön plana çıksın oyun dinamikleri değil çünkü çok emek verilen projelerin kapanmasından dolayı oyuncular uo ya karşı önyargılılar artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lord_Argos said:

Umuruk said:

Ölüm işini çok düşündüm fakat mantıklı bir çerçeveye oturtamadım.Şöyle düşünün.Bir şeyler elde etmek eski nebulada ki gibi olmasa da zorlayıcı seviyede(macroya bırakarak kasılamadığını da ekleyin) ve bu şeyleri elde edebilmek için haftada bir kaç günün bir kaç saatini ayırmak zorundasınız.Ölme olayını nasıl eklerdiniz ? Ben bunu oyuncuyu bunaltmayacak bir hava da düşünmeyi hiç beceremedim


Ben o problemi çok yaratıcı şekilde çözen bir sistem yazmıştım zamanında hala duruyor. Permenant Death var ve bir o kadar aksiyon var. Olması gerektiği gibi.

Asıl soru bence biz bu sistemleri yazsak bile bize ne kazandırıcak sonuçta bir server açılcak olsa bile 1 yılı görmeden finansal krizden kapanıcak. Gerçekler acı maalesef. Sana nacizane teklifim önce kendine bir amaç belirle ve insanların günde saatlerce online olmadan oynayabileceği bir dünya tasarla. Skill kasmak kolay olmalı, herşey kolay olmalı, maksat roller ön plana çıksın oyun dinamikleri değil çünkü çok emek verilen projelerin kapanmasından dolayı oyuncular uo ya karşı önyargılılar artık.


Mali kriz zor gibi duruyor.Yani en kötü 1000 tl ile çalışan birisi 6 aylık sunucu kirasını rahat ödeyebilir ki 1000 lirayı genelde yeni işe başlayanlara veriyorlar yada vasıfsız elemanlara :) Ama olur tabi her şey olabilir.Kapanmayacak sunucu yoktur.

Gain olayını sıkı tutmak istememin iki nedeni var.Birisi insan hırsı adam yediremeyip yerim rolü yeteneğin ne önemi var diyerek hepsini grandmaster yapabilir.Halbuki bu titlelerin rolde büyük önemi var.Herkes dünyada nadir bulunan bir efsaneyi canlandıramaz.Grandmaster böyle bir rütbe :) İkinci nedeni de hazırladığım kişisel quest taslakları çoktan bitti ve bittiği an geriye bir baktım bin bir çeşit olmuş.Bunları hikayeye çevirmenin çok vaktimi alacağımı sanmıyorum.Bu kişisel questler ile insanlar yetenek elde edebilecek.Tabi başarısız olma ihtimali de var fakat yaptıkları rolün kalitesine göre bunları hak edebilecekler.Daha bunun mantığını tam oturtmadım fakat kafamda planladığım genel işleyiş bu muhtemelen dm oyuncu mantığı ile işler(ultimada olduğu kadarıyla) yada fizban ve kahramanlar mantığıyla.Böylece yolunu alacak oyuncular gerçekten rolün hakkını veren ve çevresinde onunla rol yapabilmek için toplanan kişilerden seçilecek.Sen,ben yada o herhangi bir sunucuya girerken karakter kağıdına göre karakterini şekillendirebilir.Yeteneklerini belirli bir sınırda tutabilirsin fakat herkes bunu yapamıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Umuruk

Mali problemlerden kapanma konusunda bir şey diyemem. Onu, hizmeti sunacak sen olduğun için sen bileceksin. Hatta, bizler istediğimiz kadar "Yok yeaa biz de veririz her ay bişiler" goygoyu yapsak bile öyle bir durum olmayacak. Az hayat tecrüben varsa pazara, bakkala tamamen kendi bütçenle çıkman gerektiğini biliyorsundur artık.

Progress konusunda sıkıntı var. Çünkü "Oha kaliteli pvp yapabileceğim ortam" niyetiyle, haftada en fazla 10-15 saat oynayacak çalışan adamla, tamamen aynı niyetle gelen 24 saati kendisine ait öğrenci adama sunabileceğin oyun içi güç arasında büyük fark olacak.

Bu sefer gelişmeyi zorlaştırırsan ortada ödül olmadığı için sıkıcı olacak. İnsan bir şeye emek harcıyorsa sanal da olsa ödül ister. Bunu en iyi Eve Online çözmüş. İlerleme için online oluş zamanı gerekmiyor. Ama bu tür bir yapıya UO'nun bahsettiğiniz emulasyon sistemleri ne kadar izin verir bilemiyorum.

Ancak ortaya Eve gibi büyük bir yapı, kalabalıktan doğan organizasyon zevki katamayacağın için event ve lore olayına kaktırman lazım. Onun için de büyük emek lazım.

Düşünsene, sen kasmışsın şahane bir event hazırlamışsın. Acemi D&D DM'i gibi kafanda "bu olur, oyuncu da şöyle yapar" diye lineer çizgide yerleştirmişsin olayları. "Öff mükemmel eğlence". Ama olay öyle olmuyor. Oyuncular hiç senin kafandaki çizgiye oturmuyor. Bir ton emeğin yalan oluyor. Böyle olunca ikinci, üçüncü hikaye için motivasyonun nerede? En kötü ihtimalle VPS'in aylık parası nerede? Elbette yok.

Tamam o zaman ilerlemeyi kaldırayım, olay tamamen RP üzerine olsun dersin. Hobbit denemişti bunu. RP puanı dağıtan yöneticiler gibi ya da oyuncuların kendi aralarındaki *kafasını koparır*, *kafası kopmaz* gibi şaklabanlıklar.

UO, RP için yapılmamış. Sistem bu değil. Emulatörler izin veriyor diye çok da zorlamamak lazım.

Tüh ya. İyi niyetle başlamıştım, pis bir adam olup çıktım, hızımı alamadım hehe. En azından göze al dediklerimi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Umuruk
@boztu

imamizer said:

bilgisayar oyunuyla olmuyor o iş.
üniversite yıllardında deli gibi senelerce masaüstü oynamış adamım. conventionlara falan da giderdim. oyun da oynatırdım. uo dahil hiçbir oyunda *konuşulanlara kulak kabatır* veya *tek kaşını kaldırıp tehditkar bir bakış atar* deme gereği duymadım. yapana da lol dedim.


Bu benzetmen Larp ile Masaüstü RPG'yi kıyaslamak ile eşdeğer olmuş ki çok saçma gerçekten. Hepsi farklı kategoriler. Hatta benim sıralamam da masaüstü rpg en alt sıradadır çünkü hiçbir fiziksel görsel bulunmadığı için tüm objeler senin hayal gücünün ürettiği kadardır. Sağlam bir fırt salvia diviniorm çekmekle göreceğin tecrübe kadar kişiseldir. Sen kafanı yaşarsın. Ama bilgisayar oyunlarında herkes aynı şeyi tecrübe eder.

Ultima Online'da rol yapılmazmı derseniz, bence yapılır, hatta alası yapılır. Ancak oyunu sistem ve grafiksel geliştirmek gerekir. Çünkü bildiğiniz gibi bizim bahsettiğimiz UO yarım kalmış bir projedir.

----

Konuya dönersek skill kasma haricinde Questler ile skill puanı almak güzel bir fikir. Örnek: Savaş Quest/Event'i sonucu combat skill'i için oyuncu puan kazanır. Bu puanı combat skill'ine harcar. Bu sistem sayesinde insanlar zamanlarını daha çok rol yaparak harcar ve rol yapmaya güzel teşvik olur. Ancak haksızlık çıkmaması açısından questler iyi ayarlanmalıdır. Benzer bir settings de vardı Song of Ice and Fire 'da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...