Sam Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 onun haricinde kaldırmış olmaları lazım, dördüncü seviye şehirlerde de yok çünkü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 ben 2. şehir üstünü hiç görmedim, onlar çıktığı zaman zaten otoya bağlamış oluyorum oyunu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 varmış scorpion tower, atina'ya saldırınca gördüm demin. yanar döner atıyor hatta. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 IV demi şehir? eskiden araştırmayı yapınca ilk şehirde bile çıkıyordu galiba... ya eskiden ilk olarak yağ dökmeyi araştırıdım, son kaç oyundur bulmadım bile oyunun sonunda bile Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 2, 2014 evet iv, ama ondan ötürü mü yoksa tech ile mi alakalı emin değilim gerçi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Kasım 14, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 14, 2014 http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/297831/header.jpg?t=1415912747 Total War: ROME II – Karadeniz Kolonileri Kültür Paketi said: Karadeniz Kolonileri Kültür Paketi, ROME II Büyük Senaryoya üç tane yeni oynanabilir grup ekliyor: Kimmerya, Bergama ve Kolhis. Aslen Yunan Devletlerinin vatandaşları olan bu öncü halklar, evlerinden uzak memleketlere yerleşip kendi geleneklerini uzak toplumlarınkilerle harmanlayarak kendilerine ait özgün kültürler oluşturmuştur. Karadeniz Kolonileri benzersiz özellikleri, savaş birlik ve binaları ve karışık birlik çizelgeleri ile ROME II için yepyeni ve zengin bir oyun hissi yaratıyor. Karadeniz Kolonileri Kültürel özellikler: Yunan Bilgisi: araştırma hızına +%5 Evden Uzakta: +2 kültürel dönüşüm Kimmerya Arka Plan: Kimmerya Boğazı, kaynakları ve stratejik önemi nedeniyle bin yıldır pek çok savaşın sebebi olmuştur. Anadolu'da bulunan maceracı Milet Yunanları, milattan önce 6. ve 7. yüzyılda daha geniş Yunan topluluklarıyla ticaret yapabilmek için kaynaklarını kullanmak amacıyla Karadeniz kıyılarının çevresinde birkaç koloni oluşturmuştur. Milattan önce 5. yüzyılın başlarında hükümet klasik Yunan demokrasisinden saltanata geçmiştir. Mevcut hükümdar Satyrus civardaki Yunan şehirlerini fethederek Kimmerya Krallığı'nın ve bugüne dek süregelen hükümdar hanedanlığının tohumlarını ekmiştir. Bu gücüne rağmen, Kimmerya çevresindeki göçebe kabilelerin ve askeri gücü sonunu getirebilecek olan açgözlü komşusu Pontus’un tehdidi altındadır. Grup Özellikleri: Tiranlar: +%5 yolsuzluk Bosporya'nın Verimli Toprakları: tarımsal binalardan +%5 servet Çok Kültürlülük: kendi bölgelerindeki tüm yabancı kültürlerden -%25 mutsuzluk Yeni birlikler: İskit Hoplitleri: Mızrak ve kalkanlarla Yunan tarzı silah kuşanan bu orta piyadeler sağlam savunuculardır. Kimmerya Ağır Okçular: Bu ağır zırhlı okçular, düşman yaklaştığında yaylarını mızraklarla takas ederek tam manasıyla çok yönlü bir birlik oluşturuyor. Kimmerya Soylu Piyadeleri: Soylu Piyadeler, klasik hoplit tarzında rakipsiz bir standarda erişmek üzere eğitilirler. Seçkin Peltastlar: İsabet yetenekleri ve kararlılıkları yüksek olan bu ciritli avcı erleri düşmana ağır hasar verebilir. Birlik çizelgesi: Yunan/İskit melezi Benzersiz Binalar: Prytaneion Güllü Marn Binası Demeter Mabedi Bergama Arka Plan: Bu noktaya dek önemsiz bir oyuncu olarak gözükse de Büyük İskender'in Halefleri parçalanmış imparatorluğun kontrolünü almak için mücadele etmeye başladığında önem kazandı. Philetaerus isimli hırslı bir teğmen bu kale-şehrin kontrolünü ele geçirip muhteşem bir akropol ve Bergama'nın ana tanrıçası Athena için bir tapınak inşa ettirerek Bergama’nın kültür ve eğitim açısından yeni bir altın çağa girmesini sağlamıştır. Tam olarak bir krallık olmasa da mevcut sınırlarının ötesine genişlemesinin zamanı geldi. Galatya'dan, iki yüzlü Pontus'tan ve Kapadokya'dan yepyeni tehlikeler geliyor. Bu zorluklara göğüs germek ve güçlü bir Halef devleti olarak kaderini gerçekleştirmek için Bergama güçlü durmak zorunda. Grup Özellikleri: Büyük Mimarlar: tüm bina maliyetlerine -%10 Askeri Mazlumlar: paralı asker harici asker alım maliyetine +%10 Şehir Büyümesi: tüm eyaletlerde +4 büyüme Yeni birlikler: Agema Mızrakçıları: Bergama piyadelerinin üst tabakasını oluşturan bu elit savunucular, en güçlü düşmanlar karşısında bile hattı tutar. Bergama Soylu Süvarileri: Dayanıklı ve gururlu Bergama Soylu Süvarileri mızraklarıyla yıkıcı bir saldırı gerçekleştirebilir. Seçkin Peltastlar: Cirit kullanan bu elit avcı erleri üstün standartlarda eğitilmişlerdir. Birlik çizelgesi: Yunan/Helenik/Galatyalı melezi Benzersiz binalar: Bergama'nın Muhteşem Mihrabı Bergama Kütüphanesi Askleipos Pınarı Askleipos Kaplıcaları Askleipos Mabedi Benzersiz teknoloji: Pergaminus Kolhis Arka Plan: Karadeniz’in uzak doğu ucunda, Yunan dünyasının kıyısında Kolhis bulunuyor. Efsanevi bölgenin Jason'un Altın Post macerasındaki son durağı olduğu söylenir. Milattan önce 6. yüzyıl civarında, Miletli Yunan tacirler bu eski Pers satraplığında gelişen bir ticari ekonomi inşa etmek üzere buraya gelmiştir. Şu anki hükümdarı, yoğun İskit etkileri taşıyan ve soylu sınıfı her iki kültürün en iyi özelliklerini yücelten güçlü bir Yunan ticaret devletini yönetiyor. Savaşçıları Yunan tarzında dövüşse de göçebe geçmişlerinden gelen vahşiliklerini koruyorlar. Böylelikle, Kolhis tohumlarını attığı imparatorluğa katmak için çevresindeki toprakları fethetmek, daha fazla İskit kabilesini kendine katmak ve mümkün olduğunca çok miktarda eski Pers toprağını ele geçirmek için yola çıktı. Grup Özellikleri: Ticaret Kavşakları: +%15 ticaret geliri Altın Miras: Yunan grupları ile ilişkilerde büyük bir diplomatik dezavantaj Asimilasyon: diğer kültürlerin varlığından +4 mutluluk Yeni birlikler: Kolhis Soyluları: Ağır zırhlarla donatılan ve en güçlü saldırıları bile durdurabilecek şekilde eğitilen Kolhis Soyluları dikkate alınması gereken bir güç. Birlik çizelgesi: Yunan/Doğulu melezi Benzersiz Binalar: Altın Post Tapınağı Ticaret Merkezi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
RamsesII Mesaj tarihi: Kasım 14, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 14, 2014 Meh beğenmedim bu culture pack'i... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Kasım 15, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2014 Bergamamanın gideri var, Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Kasım 17, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2014 Ben bu oyunu anlamıyorum yeminle. İki tane political factionım var. Birinin influence'ı %52, diğeri %48. Civil war meter 0'da. Azıcık bile artış yok. Respected by everyone, if not listened by everyone yazıyor. Ve buna rağmen iç savaş çıktı >_> İki faction arasında sadece %4 fark olduğu için haliyle 30 province'in yarısını rebellar aldı. Ordunun yarısını aldı. Dafuq diye bakıyorum. İç savaş keyfi bir şey mi yahu? edit: evet, bayağı bayağı her turn yüzde atarak başlatıyorlarmış. Politik durum neymiş ki diye autosaveden bir turn öncesine döndükten sonra yarım saat daha oynadım. İç savaş falan ortamda gözükmüyor sdf. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Kasım 17, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2014 tam öyle değil devletin tipi de önemli romada dengeli olacaksın,ama oligarşik bir yapı falan varsa yüzde 70 lerde olacaksın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bliksem Mesaj tarihi: Kasım 17, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2014 Paradox da CA da DLC konusundaki tutumları sebebiyle beni tiksindiriyor ya. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Kasım 18, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 18, 2014 Redeagle said: Ben bu oyunu anlamıyorum yeminle. İki tane political factionım var. Birinin influence'ı %52, diğeri %48. Civil war meter 0'da. Azıcık bile artış yok. Respected by everyone, if not listened by everyone yazıyor. Ve buna rağmen iç savaş çıktı >_> İki faction arasında sadece %4 fark olduğu için haliyle 30 province'in yarısını rebellar aldı. Ordunun yarısını aldı. Dafuq diye bakıyorum. İç savaş keyfi bir şey mi yahu? edit: evet, bayağı bayağı her turn yüzde atarak başlatıyorlarmış. Politik durum neymiş ki diye autosaveden bir turn öncesine döndükten sonra yarım saat daha oynadım. İç savaş falan ortamda gözükmüyor sdf. benimde canımı çok sıkan bir durum, iş olsun diye iç savaş çıkması yeni düzende çok fazla oynamadım o yüzden fazla bir şey diyemem, (makedon olarak, 50 turn falan oldum yunanistan+adalar+batı ve orta anadolu, artı selucia vasal olarak duruyor oyun) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Kasım 22, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 22, 2014 beyler açikladim işte devlet yapısına göre o yüzdelerin anlami değişiyor. total war center forumlarına bakın daha detayli bilgi için. ya ben bugun steam'e bağlanamiyom anlamadim.tak diye bağlanamadi diyor sitesine bile giremiyom noldu anlamadım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Kasım 22, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 22, 2014 İyi de civil war meter da mı kırık? Respected by everyone yazıp civil war nasıl başlatabilir ki? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 22, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 22, 2014 "respected by all" vs onlar hikayesi işin, sezar'ı da 'herkes' seviyordu. çubuk buglıydı ama fixlediler. ama çubuk dolmaya başladıysa şans meselesi sonra. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BlackRose Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 %75 indirime girmiş steamde, 22,25 TL şu anda, almayan kalmasın :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Anelor Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 aldım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Istari Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 bildiğin güç dengesini oturtamadıkları için oyuna isyan dalgasını eklemişler, hiçbir düşmandan çekmedim şu tiplerinin bilmem ne ettiğimin isyancılarından çektiğim kadar. yeni bir eyalet ele geçirdiğimde ne yaparsam yapayım isyan çıkıyor, bina dengesini filan ona göre ayarlasam da fayda etmiyor. hele saçmalığa bak koduğumun baldırı çıplak köleleri benim askerlerimden daha iyi teçhizatlara donanmış halde nasıl isyan ederler? kentte öle silahlar varsa ben neden faydalanamıyorum? hadi bir kere isyan çıktı isyanı bastırdım diyelim, iki tur sonra tekrar aynı yerde aynı isyan nasıl çıkabilir? şehirde yaşayan insan kalmadı lan, kim isyan ediyor, bu ne!! her şehirde birlikte bulundurmam ki, oyun bildiğin kitleniyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 köleliği kaldırın, isyana davet. :p benim son oyunumda toplam bir kere filan isyan oldu, her eyalette illa eğlence binası olacak. her public unrest arttıran binayı da aynı yere yığmayın. vergileri de normal seviyenin üstüne çekmeyin. zorluk seviyesi 0 bonus da verse isyan çıkması imkansız hale geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Anelor Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 bu Radious overhaul mod'la mı oynamak lazım vanilla mı oynuyoruz? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Istari Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Sam said: köleliği kaldırın, isyana davet. :p benim son oyunumda toplam bir kere filan isyan oldu. hangi zorluktu? ben çok zorda oynuyorum. farklı bir eyaleti işgal ettiğimde zaten banko huzur iki tur içinde eksi 60'ları buluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 aynı, very hard. bonus yok. yeni yer işgal edince vergilerden muaf tutuyorum birkaç turn. asker de tutuyorum doğal olarak. -90 filan da olsa düşüşü durdurup tersine çevirince sıkıntı olmuyor. eğlence binası olacak. en az bir kültür tapınağı, yabancı kültürlerin etkisi %10-20'lere getirilecek. kölelik olmayacak. dengeli unrest binaları, abanılmayacak aynı yere. public order ve -corruption sağlayan teknolojilere öncelik verilecek. bu şekilde high tax bile aldım 200 turn. normale getirince vergiyi herkese hergün bayram zaten. kölelerin şehrime saldırdığı tek sefer komşu ülkenin köleleri isyan edip bana saldırdığında oldu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2014 Istari said: bildiğin güç dengesini oturtamadıkları için oyuna isyan dalgasını eklemişler, hiçbir düşmandan çekmedim şu tiplerinin bilmem ne ettiğimin isyancılarından çektiğim kadar. yeni bir eyalet ele geçirdiğimde ne yaparsam yapayım isyan çıkıyor, bina dengesini filan ona göre ayarlasam da fayda etmiyor. hele saçmalığa bak koduğumun baldırı çıplak köleleri benim askerlerimden daha iyi teçhizatlara donanmış halde nasıl isyan ederler? kentte öle silahlar varsa ben neden faydalanamıyorum? hadi bir kere isyan çıktı isyanı bastırdım diyelim, iki tur sonra tekrar aynı yerde aynı isyan nasıl çıkabilir? şehirde yaşayan insan kalmadı lan, kim isyan ediyor, bu ne!! her şehirde birlikte bulundurmam ki, oyun bildiğin kitleniyor. İşgal ettiğin yerle kültür uyuşmazlığı çekiyorsan şehir çok hızlı negatife iniyor. İşgal ordunun yanında kültürel conversion yapan bir eleman getirmek faydalı oluyor. Daha da iyisi işgalleri sınırındaki şehirler üzerindeki bir hat ile sınırlı tutman ve çok içeri girmemen. Sınırlar nedeniyle senin kültürünün etkisi altına giriyorlar. Önceden ajan falan da yolladıysan bu açıdan sıkıntı çekmiyorsun. Bunun dışında farklı bir kültürün mekanını işgal ettikten sonra onların happiness falan veren binalarını yıkman lazım. Generalinde kültürel kızgınlığı körükleyecek trait bir şey olabilir. İşgal ettiğin arazide düşman ordusu varsa(yağma yapıyorsa), düşman ajan varsa ibre hızlı düşüyor. Ben oynarken en ileri atlı, piyade, mancınık, utility uniteleri çıkartan ve piyadeye bonus veren binalarımı sadece oyunun çok başından beri bende olan bir adet dört şehirli province'e sıkıştırdım. Acayip bir happiness abanmasıyla mutsuzluğunu dengeledim. Bütün dünyayı işgal eden full upgradeli ordularım orada üretiliyor. Ordu büyük kayıp vermişse ikinci bir ordu yerini korurken o bölgeye hasarlı orduyu götürüp takviye yapıyorum. Tabi benim seçtiğim province Avrupa'nın ortasında olduğu için Afrika'ya açılmak üzere olan ve diğer sınırı yunanistandan geçen ülkemde takviye sırasında 4-5 turnden fazla süre kaybettiğim olmadı. Bir tane büyük ordu basma yeri olduğu vakit başka hiçbir province negatif etkili production binası kurma derdi olmuyor. Yiyecek ve happiness(ve bazen mancınık veya savaş köpeği için bina) basıp geçiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Kasım 28, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2014 mantelite olarak köleliği hiç kullanmadım, zaten abartı bir faydası da yok, anca zararı var dünyada bir çok kişi bu isyan işinden şikayet ediyor ama 500 saat oynadım şu oyunu, o kadar sıkıntı olacak bir durum görmedim, empire da çok saçma bir şekilde oluyordu, burada en azından köleden başka isyan kuvvetleri zamanla toplandığı için müdahale edebiliyorsun aslında yapılması gereken basit, çok elzem bir bina yoksa -misal sakalar ile oynarken partların bir şehrini almıştım orada 3. seviye silah hane vardı, onun muadili bende olmadığı için bıraktım- ne diyordun çok işe yarayacak bir bina yoksa yıkın, tercihen kültür değiştiren tapınak ve sonra mutluluk veren tapınak yapın, geri kalan binaları ise tarım ve ticari olarak kullanın. çok lazım değil ama agentlar da öncelikli yerlerde kullanılablinir, ben gerek parasal gerekse tech. yüzünden 30-40 turnden aşağıya o işe girmiyorum ama dikkat edilmesi gereken en önemli husus, orduyu çok hızlı fethilerde kullanıp derinlik yaratmamak, özelikle bir eyaletin tamamı veya çoğunluğunu almadan başka bölgelere geçmemek lazım. eyalet senin kontrolünde olduktan sonra binalar yapılana kadar ve sonrada 3-4 turn orada kalmak faydalı bir davranış. bunun dışında ucuz askerlerden bir 5-6 kişilik ordu o bölgede kalabilir, şehir garnizonu ile birlikte köle isyanı hariç bütün isyancıları 1-2 turn içinde bastıracak güçleri oluyor bu vb. konularda dikkatli davrandıktan sonra isyan gibi bir dert olacağını zannetmiyorum zira olsa dahi anca vakit israfı olarak kalıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Kasım 28, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 28, 2014 şu yukarıdaki ben, redeagle ve feamer'in yazdıklarına uyarsanız, isyan çıkması filan olanaksız. en kötü ihtimal ele geçirdiğiniz yerde bread & games veya benzeri bir order veren edict uygularsınız. ha bir de eyaletlerin parçasını alıp bırakmayın uzun süre, mümkün olduğunca hepsini bütün halde fethetmeye bakın. tercihen arka arkaya, conquest tick refresh yemesin diye. aynı mekanda kültürünüzü empoze edebilmek için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar