Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Rome 2 #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

tam anlatamadım, adamları koşturmanın bir kıymeti olacak, misal koca asil kılıçlılar ota boka koşmasınlar ama o kadar dert değil,

birimler çok hızlı hareket ediyor, çok hızlı hareket edince taktik tepkiler veremiyorsun veya verdiğin bir işe yaramıyor

ayrıca şu menzilli birimlerin mekanıiklerinni tasarlaryanlara sitemlerimi sunuyorum tekrar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha şu da var, sabah atlamışım, ispanyada 5 veya 6 ülke var kartaca hariç ve hepsi, very hard ve üstünde en az 20 birimlik ordular ile geziyorlar, bütün italya ve sicilya için bu sayı 2 veya 3 geçmiyor, işte bu da oyunun mekaniklerindeki büyük bir sorunu teşkil ediyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o son dediğin bütün total war'larda var olan ai ülkelerin temel geliriyle alakalı ama, zorluk seviyesiyle o miktar da arttığı için adam kasabasında star destroyer filosu besleyebiliyor. o olmasa peştemallı 500 adam olur sadece ordu namına. geliri 500 ise zorluk seviyesi 4000 filan veriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi en son girite çıkarma yapayım dedim ki SPARTA'yım.Bi Gittim.Adamların 1 full ordusu, 1 5 birimlik ordusu, denizde de 8 birimlik donanması var...

Yuh anasını ya. Bu adamın gelirinin en aşağı 3500-4000 olması lazım buna erişebilmesi için(şehir devleti herif tek devlet).Zorluk da yüksek seviye very hard filan değil...

Oyun dinamiklerinde çok net salaklıklar var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öyle olmasa bu sefer eski oyunlardaki gibi savaşacak adam bulamıyorsun, böylede kalabalık ordular ile savaşmak için kalabalık ordu besliyorsun ki, benim oyun tarzıma ters, ve en basitinden birimlerin çok hızlı hareket etmeleri yüzünden kalabalık ordular tamamen bir curcunaya dönüyor, hattı tutamıyorsun, iç içe geçen düşman hattın bir tarafındaki birime 3 adam ile saldırıyor, artı arkadan(?) atılan misilller ile 1-2 saniyede en elit adam bile eriyor, hal böyle olunca ne yardım getire biliyorsun, nede süvari desteği alabiliyorsun,

ha böyle söylüyorum ama oyunda zorlandığım falan yok, gerekli mekanikleri oturtunca bir zorluğu kalmıyor

sonuç olarak seni daha kalabalık, salınca yıkılmayan birimler beslemeye itiyor ve böyle olunca çeşitli sıkıntılar baş gösteriyor, başta tek şehirlerin o kadar asker beslemesi dahil ki başka türlü bu sistemle olmaz

eb ve rs2 den sonra s2 e başlayınca ciddi afallamıştım, hiç bir taktiğim işe yaramıyordu, arkadan atılan misiller gibi mantıksız işler oluyordu, hattı tutmak için koyduğum asugari, daha süvari manevrayı tamamlamadan, 4de1 lik bir kayıpla kaçmaya başlıyordu falan, sonuç oyun benim için samuraylarla savaşamadığım, 3 tane asugari ordusu gezip otomatik savaştığım bir oyuna dönüştü

neyse, oyunun bu şekilde basitçe tasarlamış olması daha doğrusu vasata hitap etmesi sonucu, tasarımcılar bu yola gitmişler gibi me geliyor yoksa s2 ye kadar hiç bir oyunda böyle şeyler yoktu

benim naçizane önerilerim veye kabiliyetim olsa yapacağım mod vb. şeyler için öneri ve fikrim:

1- şehir nüfusuna göre asker yapabilecek olman

asker yapmanın, onları beslemenin ve kaybetmenin gerçekten bir şeyler hisetirmesi gerekiyor, şehirlerin nüfusunun sanayi, tarım ve askeri olarak 3e veya üstüne ayrılması gerekiyor

10k insan varsa bu şehirde, 600 tane soylu ve bürokrat, yani boş gezen adam, yaptığın binalara göre 2800 çiftçi, 2800 sanayici, 2800 de askere alınabilecek adam olarak sınıflandırılmalı veya askere alınacak 2800 farazi sayısı aşıldığı zaman çifti ve sanayi çalışanlşanlarından draft edileceği için şehrin gelirininde düşmesi gerekmeli

2- birimlerin daha yavaş hareket etmeleri ve kabilieyetlerine göre emirlere daha geçikmeli cevap vermeleri veya vermemeleri

hareket:savaş alanlarını gerçek oranları ve bir insanın ve atın bu mesafeleri kat etme süreleri de belli, bu oranları kullansalar yeter

emirler: misal, dön emrini veriyorsun 1-2 saniye içinde 160 kişi hop çark ediyor, ama hareket halindeki -savaş değil- bir birime emirin gelmesi,uygulama aşamasına gelmesi 1-3 saniye almalı, emri aldıktan sonra birim durup 1-2 saniye emri askere iletmeli, 1-3 saniye içinde ise askerler tarafında uygulamaya geçilmesi gerekiyor, yani basit bir sağa çark için birimin kabileti ve generale yakınlığı göz önünde alınarak 3-5 saniye arası bir zaman almalı.

3- birimlerim eğitim ve disiplin gibi özeliklerinin oyuna yansımaması.

evet, yukarıda bahsettiğim konulara ek olarak, emirle ne derece uyacakları da söz konusu olmalı,

misal, bir tane eastern inf. 3 tane atlı okçuyu kovalıyor (?) bu bile abuk bir iş olmasına rağmen, ana birlikten ayrılan birimi atlı okçular ile sarıyorum ve 3 tarafından ateş etmeye devam ediyorum ama birim hala ilerleme devam ediyor, normal şartlar altında birimin savunma pozisyonu alması veya 10 ar 10 adamları düşerken emirleri dilememesi gerekir, çünkü ne gerekli disiplini nede gerekli eğitimi var

shogun 1 de başıma gelen bir olay vardı, 10 tane kalmış yari samuray bir atlımı kovalıyordu, arkadan bir atlı daha getirince kovalanan atı geri çevirdim, samuray önce arkasını döndü, arkadan gelen atı görünce önüne döndü ve hareket etmeyi kesip gelen atlıları beklemeye başlı, eski oyunlarda böyle güzel şeyler oluyordu

4- şehir kuşatmaları:

şehir kuşatmaları, saldırdığın tur içinde direk şehre saldıra bilmen ve ala bilmen başlı başına bir oyunu baltalayan özelik. evet oyunu hızını artıyor ve amaç bu büyük bir ihtimal ile ama bütün oyun dinamiklerini değiştiriyor. kuşatma silahı bile yapmaya tenezzül etmeden kısa sürede kapıyı yakarak (?) aşa biliyorsun, böyle olunca 300 saat oyun süremde kuşatma kulesi ve kaplumbağaları falan anca custom savaşta kullandım...

sonuç olarak bu ve benzeri konuları eğer yapabilmiş ve ya yapmış olsalardı, bence ortalama adam hitap etmelerinde de bir sorun olmayacağı gibi, seriye yaraşacak gerçekçi savaş deneyimleri suna bilirlerdi,

yapay zeka kalabalık ve hileli savaşmak yerine az ve öz sayıda adamı ile bizimde yeterli kuvvetimiz ile manevra çatışmaları, alan savunmaları yapmamıza yol açabilirdir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Shogun'da province'ler arası tek bir rota olması haricinde bir sıkıntı yoktu yahu. Asucanlar askere alınan köylüler zaten. Sağlam bir ok barajı yediklerinde dağılmaları gerekiyor. Atlıların vurduğunda dağıtma gücü çok düşmüştü hatırladığım kadarıyla. Elde top falan yoksa önden erimesi için köylü yollayıp arkalarına iki elli kılıç taşıyan berserk ninjalardan yolluyordum ben. Bu şekilde çok ciddi okçu veya top üstünlüğü olmayan her orduyu yakın dövüşe zorlamak mümkündü. Birde gizli ninja ünitelerini falan ordunun arkasından dolaştırıp okçuların topçuların üzerine falan salmakta zevklidir.

Rome'u bilemiyorum. Kurdum ama oynamadan duruyor öyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/970050_608846345857236_380844113_n.png

şunuda koyayım güzel anlatmışlar

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1.0-9/10007516_10202461673796621_1599601577_n.jpg

işteherşey o kadar hızlı gelişiyor ki şunu gibi bir şey yapamıyorsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu an rome 2 800 mb bişi indiriyor, bu mu acaba.

bide şu üstteki resimde 2. manevra gereksiz bence bu oyun için eğer piyade ağırlıklı savaşıyorsanız (misal roma), düşman ranged birliklere veya 1. yi yaparken kazara birbirine girmiş birlik varsa onları geri çekerken boşa adam kaybedilir. zaten ranklı ve iyi full gold gearlı ordular anca 3-5 kişi kaybedip eziyor genelde karşı karşıya gelince herkesi, onlar içiçe takılırken yandan atlıları yollayıp kaçanlar için arkayı sarmak daha kolay.

hah buldum:

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Season_and_Wonders_Update
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

bide şu üstteki resimde2. manevra gereksiz bence bu oyun için eğer piyade ağırlıklı savaşıyorsanız (misal roma), düşman ranged birliklere veya 1. yi yaparken kazara birbirine girmiş birlik


İlk başta uzun uzun yazmıştım da şimdi direk linkini buldum

http://tr.wikipedia.org/wiki/Cannae_Muharebesi

Cannae Muharebesi'nde ki Hannibal'ın kullandıgı süper bir taktik bu aslında basitce açıklamak için;

Merkezinde agır zırhlı piyade bulunduran Roma ordusnun karşısına merkezde en hafifi piyade, kanatlarda ise agız zırhlı piyade ile çıkıyor hannibal , roma ordusunun merkezi kartaca ordusunun merkezini bu sebeple kırıp geçiriyor (yani aslında düşündüğün gibi bir geri çekilme yok merkezde adam kaybı var direk) daha sonrada geriden gelen kanatlar ve arkadan dolanan süvari ortada birikmiş butun roma kuvvetinin üzerine kapanıyor =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dün yazamadım ama, adamın roma lejyonları ile ilgili de güzel modları var

Realistic Legionary Tactics:
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=239093489

daha efetif pilium, sıralı dövüş, yeni formasyonlar, daha efetive testudo falan yapmışlar

diğer taraftan ciddi ciddi herkese tavsiye ederim bu modu http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=232618563

300+ saat bu oyunu oynadım, ilk defa, adam aklılı taktikler ile başarı sağlaya bildim, ilk defa hat düşmeden çevrime manevralarım ve hattı tutmalar işe yaradı, düşman cephesindeki açıklıkları araya ve arkaya sızmaları çok güzel görüp değerlendire biliyormusunuz

ilk başta bu ordular yaklaşırken bu hızda oyun bitmez diyorsunuz ama yaptıklarınıza cevap alınca insanın gözleri ışıldıyor, dün baya mest oldum açıkçası

birimler yavaş ilerlediği ve dönüş hızları ağırlaştığı için menzilli birimlerin kilit roller artmış, kuşatmalarda çok can yakıyorlar, hala koşarak okçu yakalaya biliyorsun ama 2. bir okçu kovalayan adama ok atmaya başladığı zaman işe yarıyor

süvariler daha mobil olduğu için arala girip vurup kaça biliyorsunuz, misal companion cavalary gibi bir birim ile 500 adama aldım aktif savaşın içinde ki bu da bir ilk oldu benim için

kesinlikle tavsiye ederim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GenjuroXXX said:

Norak said:

bide şu üstteki resimde2. manevra gereksiz bence bu oyun için eğer piyade ağırlıklı savaşıyorsanız (misal roma), düşman ranged birliklere veya 1. yi yaparken kazara birbirine girmiş birlik


İlk başta uzun uzun yazmıştım da şimdi direk linkini buldum

http://tr.wikipedia.org/wiki/Cannae_Muharebesi

Cannae Muharebesi'nde ki Hannibal'ın kullandıgı süper bir taktik bu aslında basitce açıklamak için;

Merkezinde agır zırhlı piyade bulunduran Roma ordusnun karşısına merkezde en hafifi piyade, kanatlarda ise agız zırhlı piyade ile çıkıyor hannibal , roma ordusunun merkezi kartaca ordusunun merkezini bu sebeple kırıp geçiriyor (yani aslında düşündüğün gibi bir geri çekilme yok merkezde adam kaybı var direk) daha sonrada geriden gelen kanatlar ve arkadan dolanan süvari ortada birikmiş butun roma kuvvetinin üzerine kapanıyor =)


burada, yunanlıların maratonda yaptığı gibi, merkezin taarruz ve yarma için boş bırakılması var,

ortada iber kelt piyadesini koyması bu yüzden, adamların tez canlı olduğu ve kolay dağıldıkları bilindiği için romalıların kapana girmeleri daha kolay sağlanıyor

bu savaş maraton ile birlikte ve aslında ondan daha önemli bir taktik zaferdir, çünkü greklerin persler ile yaptıkları savaşlarda sayılar az olabilir ama asklerinin kalitesi daha fazla idi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunda tabii cannae'yi organik olarak yaratmak güç olur, çünkü birimlerin genel bir biçimlerini koruma olayı var. ama evet cannae'nin esprisi klasik encirclement'tan ziyade normalde rakibin kendini savaşı kazandıkça encirclement içinde bulması. normalde kolay encirclement yemeyecek bir orduyu o konuma getirmek 2300 yıl sonra bile harbiyelerde okutulmasını sağlıyor. :)

tabii bu kadar ders verince scipio gibi de bir adam yetişiyor sonra. işte o yüzden plutarch'ın dediği gibi aynı düşmanla uzun süre çatışmaya devam etmekten kaçınmak lazım. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GenjuroXXX said:

taktik


abi zaten oyun için demişim ben orda :P

en güçlü birimler açılınca oyunda zaten tüm orduyu seçip random düşmana tıklayınca gene kazanıyorsunuz birimleride yanlış yerlere koymazsanız, taktik falan hak getire o yüzden biraz eheh,

bide zaten savaşların %95 i aynı şekilde geçiyor hele şehir savaşlarında burda.

misal medieval 2de falan böyle değildi bu vurkaç yapardık yorulan adamları geri çekip tazelerini ileri sürerdik falan filan baya uzun savaşlar oluyordu. ha ordada en gelişmiş birimler gelince tek tip orduyla (benim templardı hep) emperor + 4 ordu alıyorduk yanında ama bizim ordununda %80i savaş alanında kalıyordu, burda kayıpsız dandun ilerliyorsun o açıdan dsf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

samın dediklerini ekliyeyim diye girmiştim,

dediği gibi roma ordusu durduğu yerde savunma yapsa ve hanibal etrafını çevirse böyle bir sonuç olmazdı, ileri taarruz ve yürüyüşün sonucu oluşan düzen kaybı ve sıkışıklığında etkisi çok fazla

öyle olmasa böyle oluyordu,

said:
Olayların gelişmesinden ve sonuçlardan anlaşılan odur ki Tiberius ana saldırıyı Kartaca hattının merkezine doğru yapmaya niyet etmişti. Savaşta öldürülmediğine göre kanatlarda veya geride değil merkezi bizzat kumanda ediyor olmalıydı. En deneyimli ve etkili piyadeliği göstermiş olmalıydı. Gerçekten de profesyonel askerler olarak davrandılar,[18] yoğun süvari tehdidi bulunduğu anlarda yapılmakta olduğu biçimde bir kısmı piyade çukur karesi oluşturmak için hızla kanatları ve geriyi kapatmak üzere dönüş yaptılar. Kare oluştuğunda boş bırakılan iç tarafı kumandanın görev yeri ve yaralıların taşındığı yer oluyordu. Bu kare Kartaca saldırılarını püskürttü. Kartacalılar da bunun yerine ırmak tarafından gelen adamlara yoğunlaştılar.


http://tr.wikipedia.org/wiki/Trebia_Muharebesi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

GenjuroXXX said:

taktik


abi zaten oyun için demişim ben orda :P

en güçlü birimler açılınca oyunda zaten tüm orduyu seçip random düşmana tıklayınca gene kazanıyorsunuz birimleride yanlış yerlere koymazsanız, taktik falan hak getire o yüzden biraz eheh,

bide zaten savaşların %95 i aynı şekilde geçiyor hele şehir savaşlarında burda.

misal medieval 2de falan böyle değildi bu vurkaç yapardık yorulan adamları geri çekip tazelerini ileri sürerdik falan filan baya uzun savaşlar oluyordu. ha ordada en gelişmiş birimler gelince tek tip orduyla (benim templardı hep) emperor + 4 ordu alıyorduk yanında ama bizim ordununda %80i savaş alanında kalıyordu, burda kayıpsız dandun ilerliyorsun o açıdan dsf.


dediğim modu yükle, ve roma ile oynama :)

germenler la oynarken zor geçen bir savaş vardı, göre üstün, wolf warrior, süvari- olmasına rağmen adamın sayıca fazla olan sopalı ve germen gençlerine çok fazla kayıp veriyordum

savaş şu şekilde, bana saldıran bir ordu ve arkadan takviye gelen iki ordu şeklinde, arkadan gelenler önemli değiller ama ilk saldıran ordunun menzilli birimleri fazla olduğu için diğerlerinin piyade birimleri ile birleşince sakıncalı sonuçlar yaratıyorlardı,

bende savunma yapmak yerine topluca saldırmak istemiştim, 4 süvari, rakip piyade kadar wolfwarrior ve gerisi mızraklı olan 16-18 birimlik bir birlik,

normal oyun sistemine göre, daha önce şikayet etiğim gibi başarılı olamadım, niye?

ben daha adamlara yaklaşamadan, yardıma gelen ordu yetişmiş oluyordu, süvari arkalara sarkmadan, aynı hizada olan piyade ve menzilli birimlerin dikkatini çekiyordu ve süvariyi gerekli alanı kullanamadan rafa kaldırıyor ve işlevsiz hale getiriyordu

diğer taraftan, görece güçlü ama savunması az olan kurt adamlar, saldırıken oluşan karambolde bocalıyor, ek olarak meydanı boş bulan menzilli piyade arkadan yardırıyordu, bütün bunlar olurken arda kalan piyade bir işe yaramıyordu, süvari ise savaşa dahil olabilecek ortamı bulduğunda iş işten geçmiş oluyordu.

ama modan sonra, aynı şekilde adama takfiye gelmeden yüklendim, kurt adamlar ile bire bir yakalaya bildiğim için arta kalan piyade ile kanatlara açıla bildim, süvari tepkileri ve hızları yavaşlayan piyade den kaçınarak, menzilli birimleri halledip, aradan sıyrıldı, ana kuvvetten arta kalan piyadeyi kanatlara gönderdim ve düşman ana hattının olduğu yerdekilere kalkan duvarı yaptırıp ağırlık merkezi olarak kullandım ve uzun süre tutular diğer kanattakileri çevirme yapacak şekilde kullanıp adamı çembere aldım ve süvari ile araya taarruzlar sonucu rakip ordu dağıldı...

modun benim kuruntum değilse yaptığı etki:

1- yapımcının dediği gibi süvarinin olması gereken üstün özelliklerinin altını çizdiği için, efektif kullanabildim
2- süvari efektif olduğu için, yapay zekanın sinsi gibi arkadan arkadan menzilli saldırılar yapmasının önüne geçtim
3- menzilli birimler tarafından taciz edilmeyen ortalama piyade vasat altı rakiplerine karşı galebe çaldığı ve göbek dağılmadı
4- yapımcıların vaadi vardı yanlış hatırlamıyorsam kanatlardan ve arkadan çevrilen ve saldırılan düşman moralı bozulup kaçacaktı ama düz oyunun arcade davranışları yüzünden bir türlü gözlemleye bildiğim bir şey değildi, ama bu mod ile yukarıdaki savaşta bunu gördüm ve acayip mest oldum savaş sonrasında
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.youtube.com/watch?v=enTb9wlLB1I

mod: http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=239093489

şunlar çok cezbedici şeyler,

said:
TESTUDO is no longer just to block missiles it is actually a very effective defense formation but with less attack value (trade off). It was dificult to fight in that formation. I also used stats to make testudo to really protect against missiles used by The Doctor in his mod.

RANK ROTATION "Rank Rotation" ability added to somehow represent the effect of the Centurion rotating the ranks (there is a believe that each legionary used to fight around 5 min at a time then rotated to back for the formation.) so units get less tired. (I made it now a passive ability so as long as you are in combat it will work behind the scenes. next goal, make it animated so we can see the units rotating.)

PILUM New ability added to pilum upon hitting target. Historically it was design so it could not be thrown back at you but also to disrupt formations [represented in the ability by a small debuff in bracing on the target]. Also, as an "unintended effect", as Audax said, it could anchor on shields and hinder them useless [To reflect that the target will suffer a reduction on shield stat] This ability is added to the pilum (to hinders formations and damage shields) is not permanent so try to engage in melee after your men throw the pila (as it was in real life).

SHIELDWALL We have our roman version "Centuria Formation" added to rom inf. Move the mouse over the ability icon to know more. This new formation is tight, men don't rush into enemy lines like Pullon in HBO Rome "Pullo get back into formation.....Pullooo" It was reworked from "Improved Roman Animations and Formations Mod" from Moon Hoplite, all credits to him (specially for the animations) to know more about his work here is the link

SQUARE FORMATION added to rom inf.(vanilla stats but what is different is that you can shift to this formation even when in actual combat, unlike vanilla)

WEDGE added to rom inf (reworked by me, stats based on historial accounts, specially Boudicca Battle)
note: as when chargin with chariots, it is best to CONTROL+ CLIC behind enemy lines when in this formation. Not clicking on enemy units.

FOR ROME! Battlecry added to rom inf centurion, temporary boost moral of his men. It is autotrigged-ready so if you right-click on the ability icon it will be used as needed without your interention.

FIRE AT WILL NOT AVAILABLE IN THIS VERSION (LOOK IN MY WORKSHOP FOR THE ALTERNATIVE. )
The fire at will distrupts some animations and for me its not so important since pila was used primarely before charge so i had to make a tough desition.


http://www.youtube.com/watch?v=MOtrN-yVhU4
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

tabii bu kadar ders verince scipio gibi de bir adam yetişiyor sonra. işte o yüzden plutarch'ın dediği gibi aynı düşmanla uzun süre çatışmaya devam etmekten kaçınmak lazım. :)


Yanlış hatırlamıyorsam dediğin gibi Scipio (Africanus?)'da zaten Hannibal kendi taktiğiyle yenebiliyor anca zorlaya zorlaya?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...