Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Türkiye'de bisiklet denince..


katliamci

Öne çıkan mesajlar

27 yaşında hala bisiklet pinmeyi bilmeyip çok pis bisiklete özenen biri olarak napayım bu ortamda? Hiç bulaşmayıp bir de bu ülkenin yeni bir manyak yüzüyle tanışmayayım mı yoksa üç tekerli bisiklet alıp sonra BMX'e geçerek arkasına iki ufak teker taktırarak mı yola çıkayım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fenn said:

Bisiklete bazen kas gücü yetmiyor motor aradığı oluyor insanın ama onunda araba gibi vergisi şusu busu var ve araba olunca motora gereksinim yok gibi. Bisiklette amaç özgürce yaya yolu, kara yolu demeden gitmek ama tabi otoban gibi, trafiğin su gibi aktığı yerler istisna


Elektrikli bisikletle var, yokus vs icin takviye alabiliosun motordan onun disinda duz bisiklet iste
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şerit arası gitmek güvenli değil. şeritin içinde lastik izi takip etmek güvenlidir motorlular için.

Benim motorum olsa ben de kurallara uymasam yanlış olur tartışılacak birşey değil. Büyük ihtimalle de uymam zaten kurallara ama bu yanlışın örnek teşkil edeceği anlamına gelmiyor. Kurallar vardır ve kuralları koyanlar yaptırım uygulamak zorundadır. Türkiye'de düzen olmadığı için trafik böyle. İnsanlar kurallara riayet etmiyor, kimsenin umurunda değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabah ataşehir belediye başkanına hem tweet hem mail atmıştım,

Carrefour otoparkının içinde kapalı bi bisiklet parkı çok güzel olur, oraya kadar bisikletle gelir oradan sonra toplu taşıma kullanırız diye.

Aradılar, büyükşehir belediyenin ana arterlerle ilgilendiğini söylediler. Benim için beyaz masada istek açtıklarını, istek numarasını bildirip teşekkür ettiler.

vay be
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mani said:

şerit arası gitmek güvenli değil. şeritin içinde lastik izi takip etmek güvenlidir motorlular için.

Benim motorum olsa ben de kurallara uymasam yanlış olur tartışılacak birşey değil. Büyük ihtimalle de uymam zaten kurallara ama bu yanlışın örnek teşkil edeceği anlamına gelmiyor. Kurallar vardır ve kuralları koyanlar yaptırım uygulamak zorundadır. Türkiye'de düzen olmadığı için trafik böyle. İnsanlar kurallara riayet etmiyor, kimsenin umurunda değil.


bisürü vidyo var böle

http://www.youtube.com/watch?v=JNGD9AAIfFU

adamlar kendi yerlerinde yasak ve ceza kesıolar dıe guvenlıklerının tehtıd edıldıklerını soluolar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://en.wikipedia.org/wiki/Lane_splitting


said:
In general, lane splitting by motorcycles is legal in parts of Europe, Japan, and several other countries. In most US states, lane splitting is illegal with one notable exception being California. Additionally, the legal restrictions for lane splitting in each US state for motorcycles generally apply to bicycles as well.[7] However, in some states such as Nebraska and Utah, lane splitting is prohibited specifically and only for motorcycles and is therefore legal for bicycles


said:
Lane splitting is controversial in the United States,[19][20][21][22] and is sometimes an issue in other countries. Questions are debated as to whether or not it is legal, whether or not it should be legal, and whether or not it should be practiced regardless of legality. Bills to legalize lane splitting have been introduced in state legislatures around the US over the last twenty years but so far none has been enacted.


neyse daha birçok açıklama var "lane splitting" ile ilgili. Sonuçta lane splitting güvenli değil. Bunu savunanların tek argümanı "ama ben güvenli kullanıyorum/güvenli yapıyorum bu işi" dir ve bu geçersiz bir argüman. Ben de 160 la giderken gayet güvenli gidiyorum arabamla ama bu hız sınırının max 120 olduğu otoyollarda 160 ile gitmenin yasal olduğu anlamına gelmiyor. Hele hele duran trafikte şeritlerin arasından giden bir motorlu ciddi tehlike oluşturuyor. Zira duran trafikte şerit değiştirmek gayet olağan bir durumken nereden geldiği belli olmayan bir motorlu aracın altında kalabilir, yol kenarına sıkışabilir. Araçların aynalarına çarpmaları ve araçlara sürtmeleri de cabası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi işte motorlunun dikkat ediyo olması lazım,
mesela kamyon çıkış saatinde temde araba kullanıosan, kamyonlara sen dikkat edersin onlar sana değil.
neden?
çünkü kaza yaparsan olan sana olurda ondan heh.

orta şeritten gitmeyen motora arkadaki arabanın fren anında toslama ihtimali çok yüksek gelio bana.

yani daha kullanamadım ama, şerit olayını kullanıcam, pek sakat geliyor bana hele hele tr de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lane splittingin şöyle bir sıkıntısı vardır. yüksek hız olmasına gerek yok ancak trafiğin seyrine göre yavaş olunmadığı durumlarda sağ ya da soldaki şeritten bulunduğunuz şeride doğru yapılan manevralarda lane splitting yapan ve uzakta kalan arkadaşın hayatı genellikle tehlikeye atılır. zira domino etkisi görülür.

ülkemizde 4 tekerlilerin bile şerit kullanımında problem yaşadığı göz önüne alınırsa lane splitting son derece riskli.

bir de sanal splitterlar var. bulunduğu şeridi ortalaması gereken 2 teker sürücüsünün sağ ya da sol(genellikle sol) tarafında 2 metre açıklık bırakarak arkadan gelen araca kendi görünürlüğünü düşürmesi ve kendini potansiyel sıkışmalara davet etmesi durumları var. bu yanlış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

amsterdamda kafam iyi yürürken kürek kemiğimin arasına giren 4 parmakla bi irkildim, meğer bisiklet yolundaymışım da abla kibarca (!) uyarmış beni

amerikada da bisiklet kullanırken arabalılar o kadar tırsıyor ki buna bişey olur diye resmen 1 araba mesafe koyuyorlar yandan geçerken, az kaldı karşı şeride geçecek uzak durayım diye. bunların hepsi cana verilen değerden kaynaklanıyor köküne inince. bizde bu tabii ki yok, ırakla arabistanla aynı seviyedeyiz bu konuda. o yüzden kaçacağım bu ülkeden bir gün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye de bisiklet denince ben bisktret anlıyorum çünkü Türkiye de ne adam gibi ki karayolları düzgün olsun, insanlar birbirlerine saygılı davransın.

Bizim bisiklet mevzusuna gelene kadar daha çok yol katetmemiz lazım zaten ülke elden gitti sayılır. Belki yakında bisiklet sürecek yol bile bulunmayacak çünkü "gardaş burası kürt toprakları vizen yoksa giremezsin" bile diyen olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

fenn said:

Bisiklete bazen kas gücü yetmiyor motor aradığı oluyor insanın ama onunda araba gibi vergisi şusu busu var ve araba olunca motora gereksinim yok gibi. Bisiklette amaç özgürce yaya yolu, kara yolu demeden gitmek ama tabi otoban gibi, trafiğin su gibi aktığı yerler istisna


Elektrikli bisikletle var, yokus vs icin takviye alabiliosun motordan onun disinda duz bisiklet iste


şunların fiyatı ne kadar?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoruK said:

amsterdamda kafam iyi yürürken kürek kemiğimin arasına giren 4 parmakla bi irkildim, meğer bisiklet yolundaymışım da abla kibarca (!) uyarmış beni

amerikada da bisiklet kullanırken arabalılar o kadar tırsıyor ki buna bişey olur diye resmen 1 araba mesafe koyuyorlar yandan geçerken, az kaldı karşı şeride geçecek uzak durayım diye. bunların hepsi cana verilen değerden kaynaklanıyor köküne inince. bizde bu tabii ki yok, ırakla arabistanla aynı seviyedeyiz bu konuda. o yüzden kaçacağım bu ülkeden bir gün.


bizde özellikle aa bisikletli vur vur sıkıştır şeklinde yaklaşılıyor sdfs. istanbul'da motor ve bisiklet kullanmak büyük risk. bana zamanında bildiğin mahalle arasında araba çarpmıştı.o gündür trafikte kullanmam pisiklet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6 ayda 4500 kilometre filan yaptim hollandada, sarhos ve uykusuz bindigim dahil 3 kere kaza yaptim oda en agirinda bariyere tosladim diger ikisi direk denge kaybi

15 gun once turkiyeye geldim daha 50km yapmadan 2 saat once kendine "belediye" diyen hiyarlarin bisiklet yolunda acik biraktigi cukur yuzunden lastigi kaptirdim + %90 omuzum cikti+ caddebostandan maltepeye bisiklet tasimak zorunda kaldim o halde ki curuk siyrik ve kesikleri saymiyorum

tesekkurler turkiye!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...