imamizer Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 kavga etmeyin de bu sıkıcı iş günü ne olacak bu mmolar diye tatlı tatlı postlaşalım. sandbox + loot olay budur. değerli ekipmanla ölme riskiyle karşı karşıya kalınca o eller terleyecek, o nabız artacak arkadaşım. başka türlü tat vermiyor bana şahsen. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gangren Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 bingildak said: wildstar 40 man raidleri tutturabilirse gideri var. Şu saatten sonra 40m raidingin tutması imkansız. Birkaç kez denenir, rahata alışan popolar ilk tier sonuna kalmadan cayar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nordlydian Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 sandbox dediniz darkfall dediniz oyun budur dediniz aldık. ne oldu? 1 ay bile geçmeden subslar iptal. moba falan denmiş ama ben hiç ısınamadım. 1 maç 45 dakika sürüyor en az. kazandın mı aldığın sadece xp ve ıp puanı. hani nerde loot ya da gold? kaybedersen hayatından giden koskoca bir 45 dakika.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 ben o kadar umutsuz değilim ya. denemek lazım diyorum. 12 yaşındaki bebe oynayacak sabrı, azmi, yeteneği gösteremese bile çoğumuzun 5-10 sene önceki lise, üniversite hallerinde bir çok oyuncu var. 40 man in tadını bi alsınlar hele. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Seru Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 40m olmaz evet. abi oyun sandbox olacak ve çeşitlilik çok fazla olacak şöyle ki her oyuncu her item'a istediği an ulaşamayacak ne şekilde olursa olsun. yani oyuncu kendini farklı hissedecek. 5 ana meslek yaparsın mesela her birinin altına 10 alt meslek toplamad 50 meslek olur. craft yapmak efor isteyecek. biraz da discovery ve exploration'ı keyifli yaparsan. değme keyfine. birşeyler başarınca meslek olsun discovery olsun oyun ödüllendirici olacak. bu tarz dediğim şekilde güzel bir formul bulsalar, ben oynarım. ama tabi oyunda geri kalan herşey standart olmalı. bug az olacak şu bu. ha herkese hitap etmez benim kafadakilere hitap eder çok satamazlar ama olsa oynarım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
TeddyLop Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Seru said: 40m olmaz evet. abi oyun sandbox olacak ve çeşitlilik çok fazla olacak şöyle ki her oyuncu her item'a istediği an ulaşamayacak ne şekilde olursa olsun. yani oyuncu kendini farklı hissedecek. 5 ana meslek yaparsın mesela her birinin altına 10 alt meslek toplamad 50 meslek olur. craft yapmak efor isteyecek. biraz da discovery ve exploration'ı keyifli yaparsan. değme keyfine. birşeyler başarınca meslek olsun discovery olsun oyun ödüllendirici olacak. bu tarz dediğim şekilde güzel bir formul bulsalar, ben oynarım. ama tabi oyunda geri kalan herşey standart olmalı. bug az olacak şu bu. ha herkese hitap etmez benim kafadakilere hitap eder çok satamazlar ama olsa oynarım dofus/wakfu var... herkesin aradığı bu 2 oyunda ama oynayan yok dfgsdfgsdf sandbox isteyeniniz de tatava Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gangren Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 archeage'i tarif ediyorsunuz şu anda, onu da geldiğinde görecez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Masticore Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Bence en büyük sıkıntı release'den sonra hiç bir oyunu geliştiremiyorlar. Release'de belli oluyor ne mal oldugu ya da open beta başladıgında işte... (özellikle sandbox) örnekleri mevcut: Mortal online Fallen Earth Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Seru Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 dofus wakfu çok ters oyunlar. ben tps kameradan grafikli birşeyler diyorum. gangren'in dediği gibi archage uyuyor bu tanıma, bayadır da takip ediyorum 1,5 2 senedir sanırım. bug'sız çıkarırlarsa tutar, (ya da çok kritik bug'lar olmazsa) content sonra da gelir, görücez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 nordlydian said: sandbox dediniz darkfall dediniz oyun budur dediniz aldık. ne oldu? 1 ay bile geçmeden subslar iptal. moba falan denmiş ama ben hiç ısınamadım. 1 maç 45 dakika sürüyor en az. kazandın mı aldığın sadece xp ve ıp puanı. hani nerde loot ya da gold? kaybedersen hayatından giden koskoca bir 45 dakika.. darkfall gayet giderli bir oyun ama subs iptal durumu sandbox olmasından kaynaklanmıyor. kötü ellerde yönetiliyor oyun. eksiklikleri, bugları var. grafikleri zamanın gerisinde. optimizasyonu kötü. bence map gayet başarısız. sandbox bir oyunda gemi kullanmak istersen kare bir adanın etrafında ince deniz yollarından gitmek zorundasın mesela. büyük iç denizler, nehirler falan yok. say say bitmez. yani sandbox'ın başarılı olamadığı savı darkfalla ölçülmemeli bence. ayrıca son dönem sadbox denemelerinde yinede bi themepark/wow tipi mmo lardaki character progress modelini uyarlamaya çalışıyorlar. levellı, belirgin class ayrımlı sandbox demek istiyorum. ki bu da başarısız olmalarının bir diğer nedeni birazda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Densiz Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Şu runescape 3 ü merak ediyordum aslında. Fakat f2p olayını o kadar kısıtlamışlarki inanılmaz bir şekilde oyundan hiç birşey anlaşılmıyor. Endgame kısıtlamak yerine oyuna girdiğin gibi neredeyse hiç birşey yapamıyorsun. Ne bileyim bi skill cap olabilirdi f2p lere. Oynayan herkes üye olmak zorunda olabilirdi. Fakat denemek için bile üye olmak... merak edene (eğer canlı yayın biterse geçmişten görebilirsiniz. Dungeon felan yapıyor olabilir diye bu videoyu açtım) http://www.twitch.tv/king_spaco evet "dungeon" mış. mesajlara cevap veriyor, eski oyuncuysa aslında merak ettiğiniz şeyleri cevaplayabilir (rs3 oynayan birisi olarak) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
samaella Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Kağıt üstünde herkes istiyo ama iş zora gelince yemiyor arkadaşlar. Oturup 4 saat felwoodda essence farmlayacak kafa yok artık. Yaparız falan diyonuz da yemez yani boşa uğraşmayın. Yapsanız da yanınızda eskisi kadar destekleyen adam olmayacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
TeddyLop Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 şu çok doğru. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ahmedinejad Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 ideal mmoda bence olması gerekenler. 1) sağlam altyapı, minimum bug oyunu hele çıkaralım da kervan yolda düzülür mantığını bir bırakmalı artık şirketler. server sorunu olsun ödeme sorunları olsun oyun içindeki buglar olsun en az seviyede olmalı. bir karakterin bir skili hayvan gibi buglı olduğu için oyuna hükmetmesin mesela o class. lagla bağlantı sorunlarıyla uğraşmaktan oyun oynayamaz olmasın insanlar. 2) adam gibi hikaye. iyiler var aslında o kadar iyi değiller ya kötüler var ama o kadar da kötü değiller veya iki tane grup var aslında bunlar süper ama hem ortak düşmanla hem kendileriyle savaşıyorlar cart curt dönemi bitsin artık. birileri ikiden fazla factionla oynanabilirlik yapsın. amaçsızca sırf pvp olsun diye bunlar bir birileriyle düşman olmasınlar mesela. diplomasi olsun bir şeyler olsun. savaştan başka bir şeyler de oyunun odak noktası olsun. ticari entrikalar yönetimle alakalı şeyler vs. biraz daha geniş düşünmeli artık oyun yazarları. bir tane baş düşman koy yanına minionları koy milleti üstüne yolla dönemi bitsin. 3) interaktif dünya. craft mevzusu olsun house mevzusu olsun böyle şeylere daha çok imkan sağlanmalı. ormana gidip odun kesebilsin insanlar yoldan geçen hayvanlarla tek ilişkileri loot veya tame olmasın. daha sosyal bir yapı olsun bir şekilde o dünyaya ait hissedebilsin insanlar. 4) orijinal grafikler wow'u en çok takdir ettiğim nokta bu samwise sayesinde. "gerçekçilik" bir gereklilik değil mmo'da. orijinal grafikler orijinal tasarım çok daha önemli bence. bunlar bir şekilde olsun güzel güzel oynayalım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Octavarium Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 tamamen katılıyorum (tu) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
samaella Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 2. şık üzerinde biraz kafa yorarsak; oynadığımız bütün oyunların aynı olduğunu, hikaye yazarların havadan para kazandığının anlamış oluruz. Ciddi derecede sığ düşünülüyor zaten bu konularda. Hala kocaman sarayında bizi odasında tek başına bekleyen boss. Ama o ana kadar dünyanın anasını bellemiştir kendisi. GW2 deki dragon mesela. O kadar öykü yazdılar, dialoglara girdik falan. Yok efendim gelmiş kıyıyı yoketmiş bilmemne. Sonra noldu, gemiden top atışıyla vurduk elemanı. Mal gibi konmuş biyere kıpırdamıyo :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gangren Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Yahu takıldığınız şeye bak, ahah. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nordlydian Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 2 factionlu sistemden vazgeçsinler artık. bir de ırkları ikiye ayırmaktan. mesela bir orc elflerle hareket edebilmeli veya tam tersi elf - undeadlerle beraber savaşabilmeli. en az 4-5 faction olmalı. elder scrolls online bunu denıyor 3 faction ile ama o da oynanış dinamiğinden kaybedicek. skyrim'in co-oplusu. 1 ay burda birbirimizi gaza getirir alırız ondan sonra 2. ay çöpe aynı darkfall gibi. ArcheAge Kore'de iki ay oynadım. yalnız başıma ve lagla mücadele etmeme rağmen gayet tatmin etti beni. gemi yapmak, ev yapmak, çiftçilik yapmak vaya uğraştırdı beni ama o da bir süre sonra tarlalar boyunca inek gütmekten öteye geçmedi. inşallah değiştirmişlerdir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reampage Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Piyasada herkeze hitap eden mmolar var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ahmedinejad Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 ııh yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 genel olarak oyunlarda atmosfer eksıklıgı var ve tutturmuslar bı gelenek, oyuna gırıosun ilk 5-6 level falan sureklı kapısma la bi dur. bi rahat ver. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 bi de neden izometrik denemiyorlarki uo, lineage stayla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tiLi Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 UO oynıycam o olcak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Roqq Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Eve Online, Guild Wars 2 var işte. Gayet kalabalık, düzgün, oynanası oyunlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2013 oyunun tutup, tutmamasında anlayışınızın ne olduğu önemli. wildstar mesela, 40m tutmaz diyorsunuz. tutmasından kasıt 5 milyon subs'a sahip olması mıdır? darkfall'u eleştiriyoruz, paticikte oynanmıyor falan peki oyun tutmamış mı oluyor? her oyunun bir scope'u oluyor, wow'u bunun dışında bırakırsak. wildstar pve konusunda 40m'e yönelerek rakiplerinden bir bakıma ayrıştı. bu durum öyle yada böyle bir kesimi kendine çekecektir. wow'u çok büyük bir kesim no-brainer kategorisine indikten sonra bıraktı, bu kesimi hiçbir oyun tam olarak elinde tutamadı, hatta bu kesime ait çoğu oyuncu wow'a geri döndü ve yine bıraktı. bunu görüyor adamlar, amaçları da bu kesimi yakalamak zaten. akılcı bir business plan, challenging pve, rewarding raidler ve iyi bir hızda content üretebilme ile hayli hayli tutabilir. oyuncu sayısı 5m olmaz, 250 bin olur ama oyun tutar. darkfall'da aynı şekilde scope sayesinde kazanıyor. tutmadı dediğiniz oyun 2007'den beri devam ediyor. bu adamlar bankadaki emeklilik fonları ile bu oyunu ilerletmiyor. çatır çatır oyunculardan aldıkları subs ücretleri ile yeniliyor, yeni oyun çıkartıyor ve geliştiriyor. oynayan kesim hardcore pvp istiyor, bunu da pazarda başka sunabilen kimse olmadığı için eksikleri olmasına rağmen oynuyor ve para akıtıyor. şu an piyasada kötü dediğimiz darkfall'a rakip bir tane hardcore pvp oyunu yok. ufukta da görünmüyor. bu kadar zamandır çoğu mmo'un başarısız olmasının nedeni herşeyi yapmaya çalışmaları. artık bu devir bitti. bir oyun bütün kitleleri toplayamıyor. darkfall'un bu kadar zamandır devam etmesinin ve hala ayakta olmasının tek sebebi belli bir kesimi elinde tutması ve oyuncuya sunduğu pvp'de en iyi olması. wildstar doğru yolda ilerliyor, 40 man seçimi ile çok büyük bir ayrışmaya gittiler, altını düzgün doldurabilirlerse ben başarılı olacaklarını ve o kesimi ellerine geçirebileceklerine inanıyorum. bu da fazlasıyla "tutmasına" yeterli olacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar