Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Babamın oğlu degilsin tabi masraf alacağım.


ahmedinejad

Öne çıkan mesajlar

BabacumMostors said:

dworgian'ın murray'e verdiği cevabı okudum da

adam yadıklarında haklı da olsa sırf üslubu yüzünden murray daha haklı

iletişim 101 lan sonra "bankacıları neden sevmiyorsunuz"

ulan madem yıllık kesinti yapıyorsun bari diğer işlemlerden ücret almayın

allahtan maaş müşterisiyimde benden işlem ücreti, yıllık kesinti vs yapmıyorlar, verdim atm kartını hanıma, kendi hesabını da kapattırttık artık iş değiştirdiğimd de bu bankadaki hesabı kapattırırım


ya bırak allahını seversen

adam bankacıların yaptıgı işlemler kanunsuz diyecek kadar ileri gidiyor ve sadece ekonomi okuyor diye bu konuda herşeyi biliyormuş gibi konusuyor.

benim uslubumun nesi var?

ben daha önce defalarca söyledim. her bankanın ücret tarifesi bddk kontrolünde, sitesinde açıklanmış durumda. o sitede karşılaştırma bile sunuluyor istedigin bankaları seçip ürün karşılaştırır gibi karşılaştırıyorsun.

sorun şu. bankalar ücret almamalı saçma. bankanın aldıgı ücret fahiş tartışması tamamen farklı.

ama kalkıp da "banka benim paramı kullanıyorsa ben o bankanın ortagıyım" diyebilecek bir ekonomi ögrencisine güler geçerim ne yapmamı bekliyorsun ki abi.

bankaların ticari işletme oldugunu unutarak yazıyor herkes. gerçekten sanki ülkede herkey süper harika da bankalar adam kazıklıyor gibi bir durum var. ama sorsan kimse bankayı hayatından çıkartmak istemez.

zorunluymuş da yok kira bankadan yatırılmalıymış. ya arkadaşlar soruyorum kaç taneniz zorunlu oldugu için kullanıyor bankaları?

peki kaç taneniz kredi kartı ile alışveriş yapmak için, çek kullanmak için, kendisine gelen çekleri ödemek için, anında para çekmesi gerekse bankamatik bulup çekmek için, ev veya araba alabilmek için, faturalar hangi gündü diye düşünmeden rahat etmek için, amerikadaki amcasına para göndermek için ve daha bir ton sebeple kullanıyor. tüm bunları yaparken "ama benim bankada param var abi masraf almasın" demek gerçekten çok saçma.

eğer bankalar sadece alinin parasını alıp veliye kredi olarak veren, oradan aldıgı faizle de tüm ihtiyaçlarını karşılayıp üstüne kar eden yerler olsalardı adları banka olmaz, bilmem kaç yüz milyon ödenmiş sermaye gerekmez (kurmak için), mahalle bakkalı gibi bankalar olurdu.

biri yazmış yukarıda kuveyt türk masraf almıo vs ama sonuna eklemiş "ama bankamatik agı geniş değil"

hah işte. bu durumda her bankanın size sunabildikleri ve karşılığında istedikleri belli. gizli saklı birşey de yok.

girersin bddk sitesine. bakarsın kim ne işlem için ne istiyor. senin için hangisi en uygun ise onunla çalışırsın.

ya da çalışmazsın. herşeyi manüel sen yaparsın, vergi için zorunlu banka kullanıcam dersen de, okudugum kadarıyla posta idaresi ile de iş görülebiliniyor. ptt den yaparsın ödemelerini biter.


ayrıca tekrarlıyorum murray gibi konuşursa biri, verdiğim cevap hiç de iletişim 101 gerektirmez. burada defalarca söylediğim şeyleri bilmem kaç farklı şekilde söyleyip durdum.

ama söylediğim şeylerin gerçekliği veya dogrulugu hiç tartışılmadı. verilen cevap hep fiks "banka benim paramı kullanıyor, benden masraf almasın"

kaç paranız var abi bankada? ne kadar süre atıl tutuyorsunuz o parayı. parası olan zengin patileri dışta tutarsak, çogu insanın (ben dahil) maaşı yatıyor ok, eee ben kullanıyorum o parayı zaten o ay hemen? hani banka benim paramı kredi veriyordu? hangi paramı veriyor abi kredi. benim param bankaya yattıgı gibi kira, aidat borç vs gidiyor zaten. ayrıca söylüyorum bunu da. banka kendisine kar getiren müşteri için ufak tefek masrafları almayabilir. banka sizden masraf alıyorsa bilin ki operasyonel anlamda banka için masraf yaratıyorsunuz demektir. ama benim bu dedigime güvenmeyeceksiniz tabii. bankacılık ve finans diye bölüm var, insanlar oradan mezun oluyor 4 sene eğitim görüyorlar. ama burada herkes en az bir bankacı kadar finans ve bankacılık uzmanı olduğu için konu hakkında gerçekten birşeyler anlatmaya çalıştığımızda "boş konuşuosun sen, banka benim hesabımdan para çalıyor sus" denip geçiliyor.

neyse yahu. buraya birşeyler yazarken derdim insanların kafasındaki yanlış algıyı gidermekti. ama durum benim üslubumun ne kadar kötü olduguna geldi. adam bankacılara soyguncu derken haklı çünkü sizinle aynı tarafta, birisi bankacıların o soygun dediginiz şeyi niye yaptıgını aynı üslupla anlatınca iletişim 101. tamam abi. anladım ki boşa çabam.

ben ne dersem diyeyim, siz bankaları soyguncu görmeye devam edecek, ama ne kredi kartlarınızdan vazgeçeceksiniz, ne hesap açmaktan, ne havale eft yapmaktan. bir yerde bankamatik göremediğinizde de "yeteri kadar bankamatik koymayan banka" suçlu olacak, hesabınızdan 30 veya 40 lira neyse kesildiği zaman da banka soyguncu olacak.

edit: ufak kelime unutma vs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok mu sizin şirkette PRcı? pazarlama/kurumsal iletişim birimi napıyor batak mı çeviriyorlar?

yapsınlar güzelinden bir reklam vs tüketiciyi aydınlatma ayağına sonra sen sağ ben selamet bak bana "sizin şirket geçen bizim zararı ödemedi" dediklerinde direk "tüketici heyetine gittiniz mi?" diyorum tak bitiyor muhabbet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu konuda tükendim abi ben. aluriel'in dediği gibi. aggroyu aldım tankladım tankladım ama bitmiyor.

o yüzden sen de haklısın, murray de haklı, suark da haklı, haklısınız tamam. burayı da bankalara sövme sticky yapın hatta. giydirin durun post kasar insanlar hem fln.

iyi geceler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben buraya yorum yapmamışım. ondan bu kadar uzamış konu.

bankalar ne kadar para kazansa da daha çok para kazanmak isteyecekler. yani sizin paranızı işletip para kazanıyo olduklarından hizmet bedeli almasınlar vs olayına anca gülerler şu aşamada.

haaa ama ne var. olmaz ama hani oldu diyelim, herkes parasını çekti, banka filan kullanmıyor. maaş yatar yatmaz alıp yastık altı filan yapıyor, altın alıyor vs vs. bu durumda o hiç bir şey olmaz denilen bankalar öyle zor durumda kalır ki, "gel ağabey bana yatır paranı, üstüne hediye vereyim" diye kapını çalar.

haa ama olmaz bu olay o ayrı. o kadar organize bir tepki yapamaz insanlık. En azından Türkiye'de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dworgian said:

Murray said:

Bankaların senden ücret alması ise tam bir dolandırıcılıktır. Üniversite öğrencilerine bile zorunlu banka hesabı açtıran okulların (benim okulum) olduğu bir ülkede, nasıl daha fazla yolarım mantığının ürünüdür.


Dikkat et.

1) bu dolandırıcılık değildir
2) seni hesap açmaya zorlayan banka değildir



Eğer Türkiye'nin en önde gelen bankalarından yeşilli meşilli logoya sahip bir banka mesela haksız yere tüm müşterilerinden çat diye 30 40 lira çekiyor, ve bu parayı 2 hafta işlettikten sonra "hata olmuş, başvuranlarınkini geri ödeyeceğiz" diyorsa ve başvurmayanların parasının üstüne yatıyorsa (3-4 sene evvelki bir olay) bu dolandırıcılıktır mesela.

Küresel yayılmış olmasıyla ünlü bir kırmızılı beyazlı banka beni arayıp özel sigortam olmasına rağmen "biz sizi sağlık sigorta sahibi yaptık, şu kadar para kesecez haber verelim dedik" diyecek kadar yüzsüzse (evet, ister misiniz demedi, şu var demedi, biz yaptık dedi) beni orada punduna getirip onaylatmaya çalışıyorsa bu dolandırıcılıktır.

Eğer devlet ortaklı mavili beyazlı kısa isimli bir banka sırf öğrencilikte asistan olduğum için yatan 2 kuruş paramı kafasına göre aylık kesintilerle eksiye getirmeye çalışıyorsa, her fırsatta borç çıkarmaya çalışıyorsa (ha bu arada, öğrencilere herhangi bir kesinti olmayacağını bangır bangır iddia ediyordu) bu da dolandırıcılıktır. Aynı banka kayıtta da defalarca yalvar yakar cep telefonumu almıştı, özellikle "bakın en ufak bi sms mesaj bişi istemiyorum o yüzden vermicem" dememe ve hiçbir şey yollamayacaklarını defalarca teyit etmelerine rağmen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla açıklamama değecek olsa oturup açıklayacağım gerçekten. üşenmiyorum aslında.

ama senin olayına özel şunu demem lazım. her müşteri temsilcisi bir bireydir. bireyin "yanlış" hareketi onu bağlar ve şikayet etsen ceza alır. hiç kimse "banka veya çalışanı asla hata yapmaz" demedi burada. senin onayın olmadan sana hesap açamaz, kart veremez, sigorta yapamaz. bunları yapanları şikayet etmen gerekir. vs vs.

ayrıca nolur lütfen herkes gelip bankalar ile yaşadıklarını burada anlatsın. ben zaten gönüllü genel müşteri temsilcisiyim.

lol


benim dediğim şu cümle halen aynı "banka hizmet verir, masraf alır"

ama siz de tüketici olarak haksız bulduğunuz uygulamaları şikayet etmekten geri kalmayın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

goldbären said:

dworgian kaç para veriyorlar abi sanki bankanın sahibi sensin ya. savunma bu kadar... kraldan çok kralcı olma... hahahha kızma lan



kızmıyorum. bankanın sahibi olsam da bankada çalışmasam da farketmez. bildiğim birşey varken, bunu açıklıyorum sadece o. ama ahkam kesmeye, bol keseden savurmaya meraklı milletiz abi. yoksa ben burada yazsam nolur yazmasam nolur. sadece bildiğim detayları anlatıp aydınlatmak amacım ama boşaymış işte. dedim yukarıda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Afedersin de, "paranı kullanacak" olması için senin banka kartından harcama yapmaman lazım. Zira banka kartından yaptıgın harcama senin paran abi :) Ayrıca müşteri bazlı maliyet hesaplaması çok kapsamlı birşey yahu.


Yine de bankanıza gidip masraf alınmaması için ne yapmam gerekir diye sorabilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

parayı harcamayacak olsam vadeliye koyar faizini yerim zaten. öyle çok kazanır banka. masrafları çıkartacak kadar kazansın işte oradan, gerekirse ilk 5 gün hiç alma 5 günlük işleteyim falan desin.

Kişiye özel bunları yapan müşteri temsilcisi vardır belki, ben bi gidip konuşıym.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...