Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baştan sona World of Warcraft hikayesi!


xibalba

Öne çıkan mesajlar

haklisin freemoon ona sözüm yok. Ama o günlerin yerini tutacak bi oyun bulamamak cidden üzücü. Ultimaya ayirdigim zaman, verdigim emek... 7x'i hanki skillerle dolduracagimi hesaplamak icin ayirdigim saatler, isim bulmak icin ayirdigim saatler, lonca kurmalar rp yapmalar. Allem edip kallem edip staff'a girmek sevmedigin adamlarin burnundan getirmek filan.
Simdi ne yapiyorum? diablo3'te PL kasiyorum. Vay anasini...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kusura bakmayında tbc si için olumsuz yorum yapanların hepsi canı istediğinde girip LFraidden üstünü dizip pve yaptım zihniyetidir. TBC deki PVE statüsü üstüne yaptığı bu kadar kolaylık üzerine oyunu ez mod haline getirmiştir. Şöyle açıklayayım 8-9 aylık yeni exp ile ilk content gelir.1 haftada repu ile mavi gearı tamamlar 3-5 epic çekersin. LFR den epicleri tamamlarsın. Progres yapan bi guilddeysen normal mode 3-4 boss kesersin ya da daha iyi bi guilddeysen komple temizler 1-2 heroic trylarsın. Belki guildce canınızı dişinize taktığınız bir progress gelir itemlenirsin onca dkp ni belki bi trinket için saklarsın. Ama ne olur yeni content gelir lfr ile belki yeni 5man heroic ile üstüne uğraştığın herşey yalan olur. E bunun sonu ne olacak peki? Heroic ya da normal diye ayırıcağına düzgün intanceslar koy. Gear kasma olayı bu kadar ele ayağa düşmezki arkadaş.. Karazhan, Maggy, Grull, Vashj , Kael, Illıdan... Elitistlik Pveyi pve yapan şeydi kısacası. Attunement olayı hala gerekli...

TBC'nin kötü diyebileceğim ve oyununun daha zevk veren yeniliği gelen class mekaniğidir. Warlockların tek tuş sb spam la top dps olması tabikide hoş değil :p Daha komplike olması (yeni statlar, glyplar, skill kombinasyonları vs..) en azından oynayısını getiriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet tbc de harikaydi, nerfe kadar hc shattered halls, blood furnace karazhan gearla yapilabiliniyodu anca. o da cc icin class secerek. bi sekilde karazhan yapip gear cekemediysen, bir yere ilerleyemiyodun.

sanki kicini yaya yaya HC world first kasiyomus gibi HERSEY EZ MODE oldu yaee demek de cok komik. normali ez mode geliyosa HC var.

normal itemin dandigini veren lfr ye bok atmanin da anlami yok, madem normal raid yapip itemini aliyosun, LFR den dandik item alan adamin nesini kiskaniyosun ki? ki LFR uzun zamandir ekledikleri en iyi seylerden biri. raid yapmiyorum, vaktim yok/sabrim yok/sevmiyorum/mazeretim var vs. yeni ek paket gelmesini mi bekliyim contenti, lore u vsyi gormek icin? mis gibi giriyorum goruyorum.

kisaca su anda oyun
http://www.wowprogress.com/pve/eu
bunlara da hitap ediyo, casuallara da ediyo. tbcde etmiyodu.

ha, tbcde kalan guzel olan ne var, attunement. simdi de olsa hop max lvl oldum raide akayimi durdurur. beyinsizce rep/item grind yerine de az challenging bi scenario konuyla alakali gg.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vanilla'da yaptığım hardcore raidingin zevkini hiçbir ek pakette alamadım ben.

Burning Legion'da sabahın 4'ünde, 10-15 kişi toplayıp outdoor dragon aramak, alliance raidlerini grieflemek (YAY MC HELMET) çok zevkliydi.

AQ eventi, AQ40 kapışması falan efsane günlerdi.

BL'nin ilk migration önceki durumunu hatırlayan da, Kazzak raidlerinde yaşanılan kaosu unutmaz herhalde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tbc 17- 23 yaş arası veya üni 3. sınıfta falan "dünya sikime minare götüme" tarzı yaşam şeklini benimsediğin bir zaman diliminde oynanabilecek bir paketti. Çoğu insan tutunamadı, yoruldu açıkcası. Drama ve QQ ler , guild parçalanmaları yaşandı. Vanillada sabahlara kadar strat yaptığın adamlarla yolların item ve raid için ayrıldı.

Sosyo-psikolojik incelenmesi gereken, tez konusu olabilecek bir ek paket TBC.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gangren said:

Vanilla'da yaptığım hardcore raidingin zevkini hiçbir ek pakette alamadım ben.

Burning Legion'da sabahın 4'ünde, 10-15 kişi toplayıp outdoor dragon aramak, alliance raidlerini grieflemek (YAY MC HELMET) çok zevkliydi.

AQ eventi, AQ40 kapışması falan efsane günlerdi.

BL'nin ilk migration önceki durumunu hatırlayan da, Kazzak raidlerinde yaşanılan kaosu unutmaz herhalde.


this.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Diyorum ya, insanın en çok sevdiği ek görev paketi en hardcore PvE ya da PvP yapacak zamanı bulduğu exp oluyor.

Ben mesela Cata zamanı tier 2 den itibaren bütün bossları HC deneyecek - kesecek kadar boş bir dönemdeydim, hele firelands resmen gözümde tütüyor o kadar büyük zevk aldım. Ama aynı exp boyunca fazla zamandan 7-8 tane alt kastım, achive sardım falan. Yani aslında main charımdan fazlası ile sıkılacak zamanım da olmuş.

Cata güzel bir exp miydi? yoo fazlası ile sıradandı aslında, ancak o herşeyi yapacak, her deliğe girecek, bütün clasları kasacak, her bossu HC zorlayacak zamanı bulunca 9 senelik wow hayatımda en sevdiğim dönem oldu. 5-10 yıl sonra en sevdiğim exp ne diye sorarlarsa Cata dersem şaşırmam yani, ilkkez Catada PvE'ye doydum çünkü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim için expansion’ların özeti şu şekilde;

Vanilla: oyuna arkadaşlarımız var diye girdiğimiz bir dönemdi,"item" kazanmak yanında ek bir getiri idi sadece, "item" olmadan da kabul ediliyordu insanlar topluluklara

TBC: oyuna "item"lı arkadaşlarımız var diye girdiğimiz ve "item" için ortak kasılacak şeyler olduğu için girdiğimiz bir dönemdi, "item"ın yoksa daha çok oyna "item"lan gel o zaman seni aramıza alırız dendiği bir dönemdi(tehlikeyi göremedik, görenlere de "reserved" dedik :)

Woltk: Oyuna "item" için girdiğimiz, hatta çeşitli "add-on"lar ile performans takipleri yaptığımız bir dönemdi

Cata: oyuna "item" için girdiğimiz, sistemin bizim yerimize performans takibi yaptığı bir dönemdi

MoP: oyuna "item" için girdiğimiz, 1 nisan şakasının vuku bulmuş hali daha ne denir ki?


Arkadaşların yerini "item"lar aldı kısaca. Oyunları zevkli kılan birlikte o anı paylaştığınız arkadaşlardır. Eğlence boyutunun yerini performans aldığı zaman, arkadaş'ın yerini de class/item doldurur.

Ölümsüz kalın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teee fi tarihinde wow cıkmadan yada cıktığı dönemin hemen başlarında biri şey demişti yanlı hatırlamıyorsam CM demişti bunu, wow, warcraft evreninde geçiyor evet ama sizler bir thrall, bir medivh değilsiniz amacımız bu büyük evrendeki kahramanların karşılaştığı zorlukları düşmanlara karşı peasantların, sıradan askerlerin, büyücülerin neler yapabileceğinin rp'si. diye o yüzden hatta OP olur falan diye epic item almak ütopik bir haldeydi. sonrasında herkes bir hero moduna çevirdiler oyunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla bu yaklaşım uzaktan bakınca doğru gibi görünsede, vanila ve TBC zamanı kimse kimseyi itemsiz falan kabul etmiyorudu (tabi kankalarının olduğu bir ortamdan bahsediyorsan o şimdide değişmiş değil, full yeşil gearını 1-2 günde raid yapacak düzeye gene getirir o kankalar.

Sırf bu itemsiz kabul etmeme yüzünden sadece MC (TBC'de Karazan-SSC) yapabilen guildlere girip itemleri alıp, sonra bir sonrakine seviyedeki guildlere giren itemleri alıp, Naxx (TBC'de sunwell) yapan guildlere girerek raid yapan çok korkunç bir kitle oluştu. Çünkü o insanların seviyesine başka türlü yaklaşma şansın yoktu, aradaki uçurum gibi fark yüzündende hiçbir guild seni kabul etmezdi.

Bu gittikçe düzeltildi, item için ayırman gereken süre inanılmaz azaldı, tek başına bile takılıyor olsan en baba raiderlarla arandaki fark 10-15 item levela kadar düştü. Bu da özellikle content geçişlerinde istediğin guilde rahatça başvurma şansı veriyor ve itemsizlik yüzünden geri çevrilme ihtimalini baya azaltıyor. Geri çevriliyorsan genelde onlarla girdiğin ilk raidde ağır fail olduğun için geri çevriliyorsun. Yani eskiden seni guilde item sokarken artık oyunculuk sokuyor. Çünkü item artık zor kazanılan birşey değil, zor olan HC raid yapacak kapasitede kabiliyete sahip olmak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

merhaba Freemoon,

Kabiliyet ve kapasite sorgulamak, arkadaşlık ilişkisindeki kriterlerden birisi midir?

Vanilla sonları TBC başları sorgulanmaya başladı performanslar hep, yine de kurulan guild'ler genelde arkadaşlık üzerine idi. Ne zaman TBC ve performans bakış açısı geldi, arkadaşlık yerini kabiliyet ve kapasite'ye terk etti.

İsmin ve kişiliğin yerine oyanadığın class!, üzerindeki itemlar! ve kabiliyetin! oyunda sana yer açmaya başladı.

Vanilla'da ben "raider" diye bir sınıflama görmedim guildlerde, herkes raid'e başvuruyor ve önce başvuran giriyordu.

1989 yılından beri iş yaşamında olan birisi olarak hayatımda gördüğüm en acımasız performans değerlendirme sistemleri ve yaklaşımlarına ben WoW'da şahit oldum.

Halen daha fikrim eğlence faktörünü unuttuğumuz, araçlar ile amaçları karıştırdığımızdır bu süreçte.

UO'da, SWG'de, EQ'da ve WoW'un ilk başlarında item'larına bakmadan, sadece oyunu sizle birlikte oynuyor diye yola çıktığınız ve/veya birlikte oynadığınız, ölüp durduğunuz zaman bile eğlendiğiniz kişileri, expansion'lar ilerledikçe çevremizden uzaklaştırdık, uzaklaştırılmasına seyirci kaldık, raider/casual ayrımı bile bunun bir örneğidir.

oyun eğlenmek içindir anlayışını kaybettikçe gözlerimiz ekranda akan addonların söylediğine, kulağımız vent'den gelen uyarılara gitti.

şu anda geldiğimiz nokta, merkezi yerlerde kalarak, sadece bir tuş aracılığı ile gerek 5 gerekse 25 kişilik instance/raid lere katılıp, bazen sadece başında bir "hello" diyip sonrasında 20 dk içinde ayrıldığımız bir yapıya kavuştu.

sizi bilmem ama ben eskiden sadece iki kelam laf etmek için, guild chat ekranında geyikleri takip etmek ve yapmak için, yada raid'de arkadaşlarımın seslerini duymak için oyunu açtığım, saatlerce hiç birşey yapmadan, zamanımı moonglow bank önünde yada stromwind'de harcadığımı bilirim.

Şimdi oyun sistematik olarak seni daha fazla zaman ayırmanı sağlayacak şekilde kurguluyor, seni arkadaşların için geldiğin bir ortamdan uzaklaştırıp, eğer gelirsen itemlanırsın tavizi kazandığın bir ortama sevk ediyor.

Bir önceki yorumumda dediğim gibi benim kişisel fikrimdir bunlar, ben oyun tanımında bu değerleri bulmuyorum. Benim oyun kelimesine yüklediğim anlam, arkadaşlarımla geçirilen hoş saatlerdir.

Oyunu bırakan arkadaşlarımdan birisinin güzel bir sözü vardı,

nice oyuncular gördüm üzerlerinde item yok, nice item'lı karakterler gördüm içinde insan yok.

:)

"Bir de yazabilsem"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eskiden de şimdi de amacı progress yapmak olan guildler vardı, amacı casual olarak geyiğin dibine vurmak bu arada ne kesersek kardır mantığını gütmek olan guildler vardı.

Ben herzaman 2. tip guildlerde oldum, bunun sebebi yetersiz zaman olduğu kadar yıllardır birlikte oynadığın insanlardan da kopmama isteğimdir.

Bunun sonucu olarak günde 2-3 saat, haftada 4-5 gün ayıran kitle ile vanila ve TBC zamanı ancak 2 content geriden gelebiliyorken, itemin artık son derece kolay elde edilmesi ve item için günler aylar vermenin gerekmemesi sonucu ile. Yani aynı sürede çok daha kaliteli iteme sahip olmak ve çok zaman ayıran kişilerle arandaki makasın açılmaması sayesinde, contenti zamanında takip etme ve aynı miktarda eğlenme geyiğin dibine vurma şansı elde ettik. Ekip aynı ekip, insanların zamanı artık daha bile az ama genede casual halimizle çok daha fazla progress yapmak mümkün.

Oyunda vanila ve TBC zamanı bizi basamak olarak kullanıp 5-10 item alıp çekip giden adamlar yok artık, çünkü buna gerek yok, adam craftla, pug raidle, LFR ile bir şekilde gerekli itemi kendi başına toplayıp oynamak istediği insanlarla oynayabiliyor. Son 4 yıldır guilde giripte oyunu bırakmak ya da hardcore olmak gibi sebepler dışında çekip giden kimse yok.

Elbete amacın Hard core oyun oynamak ise senin performansını test edecek o guildler bundan doğal birşey yok. Vanilada da böyleydi hala böyle, 24 kişi kabiliyetsiz birini taşımak istemez. Aksi durumda o kişi o insanların zamanını çalmış oluyor, hangi aşamada oyunu oynarsan oyna zaman en değerli şey.

Biz guilde girmek isteyen, raid yapmak isteyen, aramızda olmak isteyen kişiye tek bir kez item seviyesi sormadık. Item kadar önemsiz birşey yok, 2 haftada aşılacak bir sorun o. Asıl dert sen o insanlarla yıllarca oynayacak kapasitedemisin? Bu kapasiteden kasıt; konuşma kapasitesi, yazarak anlaşma kapasitesi, diğer insanlara saygı kapasitesi, gerekli zamanı ayırma ve insanlarında o zamanı ayırdığının bilincine varma kapasitesi diye gider.

Casual guildler o bahsettiğin insanları hiçbir zaman uzaklaştırmadı bünyesinden, ama sen hard core guilde girip böyle bir vefa örneği bekliyorsan o konuda baya yalnış yoldasın demektir. Real madrid'te başkanın kabileyetsiz çocukluk arkadaşını oynatmazlar, o iş ancak mahalle takımında olur. Mahalle takımı havasını niye real madridde bulamıyorum diye şikayet ediyorsun sen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben öyle düşünmüyorum ya,
vanilla zamanında zaten beraber levelladığın ( 3-4 ayda mı ne 60 olmuştum ben ki 18saat played falan vardı anca hehe, genelde muabbetle geçiodu, kendimizce event yapıoduk questler falan ). adamlarla yapabiliosan pve progress yapıoduk. Yapamıosak yapamıyorduk.
Çünkü, item almak zordu; saatlerini harcaman gerekiodu o yüzden bankanın önünde legendarysi olan abilerin SS lerini ( hatta epici olanların ) alırdık. Bizim için ifade eden kısmı buydu.

Nadiren de olsa, openworldde denk gelir ve döverdi bu abiler bizi, bglerde zaten nadiren karşımıza çıkardı rank14 veya full t2liler felan.

Sıkıntı yoktu yani o zamanlar, kozmetikten fazla bişi deildi,
world exploration falan çok daha önemliydi.

Bg üzerinden item dağıtma olayına ve kolayca epiczz verme olayına ne zaman geçildi, o zaman single player online with chat bubbles oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi akşamlar Freemoon,

İşin açıkcası ben kendimi iyi ifade edemediğimi düşünüyorum.

Hardcore bir guild'de beceriksiz olarak oynadım ve hiçbir zaman da başvurduğum bir raid'de, (eğer first kill denemesi yapılmıyorsa) dışlanmadım.

Başvuru önceliği esas olandı ve herkes eşit değerlendiriliyordu. Beceri ve/veya item'dan ziyade guild üyesi olman yeterli idi.

Özel durumlar hariç yukarıda belirttiğim gibi bir sıkıntı ile karşılaşmadım.

Progress yapma! oyuna sonradan eklenen bir değer!, öncesinde herkes bir arada oynayıp eğlenmek için vardı, aynı öncesindeki MMORPG'lerde olduğu gibi.

Guildmaster'a şu kişi, bu kişi benim arkadaşım şuradan ve bizimle oynamak istiyor dediğim de yeterli idi guild e alınması için ilk zamanlar(ki hardcore bir guild idi bu). Sonra'dan çıktı iş başvurusu gibi yapılan değerlendirmeler.

İfade etmek istediğim aslında şu, oyunlar oyun gibi kalmalı, eğlence ana değer olmalı. Eğer iş yerindeki gibi bir görev yerine getireyim, performans sergileyim, vb gibi yaklaşım zaten gerçek hayatta sabah 7'den akşam 7'ye yaşadığımız bir işkence neden bunu günümüzün geri kalanına taşıyalım, asıl bence zamanın değeri burada.

Ve tabiki zaman hepimiz için değerli ve değerli de olmaya devam edecek, arkadaşların ile geçirdiğin zamanda progress de geri kalıp zaman kaybetiğini düşünüyorsanız eğer ya arkadaşlık kavramında, yada progress kavramında bir sorun var demektir zaman sabiti içinde.

Bu forumda gerek guild buluşmalarında, gerekse rakı-mangal buluşmalarında tanıdığım kişilerin profillerine baktığımda sorunun arkadaşlık kavramında olmadığını umuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

Çünkü, item almak zordu; saatlerini harcaman gerekiodu o yüzden bankanın önünde legendarysi olan abilerin SS lerini ( hatta epici olanların ) alırdık. Bizim için ifade eden kısmı buydu.

Nadiren de olsa, openworldde denk gelir ve döverdi bu abiler bizi, bglerde zaten nadiren karşımıza çıkardı rank14 veya full t2liler felan.

Sıkıntı yoktu yani o zamanlar, kozmetikten fazla bişi deildi,
world exploration falan çok daha önemliydi.

Bg üzerinden item dağıtma olayına ve kolayca epiczz verme olayına ne zaman geçildi, o zaman single player online with chat bubbles oldu.


Olayı ne güzel özetlemişsin.

Her önüne gelen o epici giyecekse (ki ileride legandary de giyerler bu gidişle) ne anlamı var pve'nin. Şuanda oyundaki mavi itemlerin hiç bir anlamı yok. Kimisi demiş extra item lvl ları (sarı, yeşil, lacivert getirilsin) bak o bile olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...