Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity


Norak

Öne çıkan mesajlar

O senin kendi kanaatindir. Fikir oluşturmak çorba koklamak kadar kolay. Benim de fikrimi oturup sevdirmeye çalışmanın bir mantığı yok haliyle. Fakat piyasanın en başarılı ve en baba rpglerinde zaman zaman uygulamasını görebildiğimiz bir durum olduğuna göre herkes aynı fikirde değil.

Bone said:



bu arada redeagle new vegas ve torment demiş, oraya bloodlines ve alpha protocol da eklemek istiyorum.


Bloodlines'ta son bosslarda dövüşmek gerekiyodu ama di mi? Hatırlamıyorum şimdi gerçi. Onun aralardaki görevlerinde konuşmayla falan çok aşılabilen engeli vardı. Hatta nosferatu oynarsan sadece gizlenerek oynayabiliyordun.

O da bayağı çeşitliliği olan bir oyundu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darklight1903 said:
leylak toplamak benim fireball damage'imi arttirmamali.


bu yüzden skill sistemini daha çok seviyorum.

ama tabii skyrim'deki gibi combat bazlı oyunlarda (torment ve bloodlines gibi combat yapmadan geçme opsiyonu içermeyen oyunlarda) skille göre level atlamak, blacksmith levelı kasıp combat skillerinin yetmediği yaratıklarla kapışmak anlamına geliyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Darklight1903 said:
leylak toplamak benim fireball damage'imi arttirmamali.


bu yüzden skill sistemini daha çok seviyorum.

ama tabii skyrim'deki gibi combat bazlı oyunlarda (torment ve bloodlines gibi combat yapmadan geçme opsiyonu içermeyen oyunlarda) skille göre level atlamak, blacksmith levelı kasıp combat skillerinin yetmediği yaratıklarla kapışmak anlamına geliyor...



ben hem level hem skill sistemi taraftariyim. skill'ler ayri ayri arttirilabilirken, level sistemi de bonus'lari, perk'leri, stat'leri falan etkileyebilir mesela. skyrim'deki skill'e gore level atlamak bence oldukca kotu uyarlanmis. cok daha akil kari isler yapabilirlermis. ama hard'da main quest'in level 16'da bitip(son combat'e girmek bile gerekmedi arkadasim oynarken, 3 yanci kesti dragon'i), sonsuza uzanan oyundan daha iyisini beklemezdim.

bunun yanina zone sistemi bile olabilir npc level'da. ama x bolgedeki goblin level 3'du simdi 23 oldu degil. bi' zone'da atiyorum 1-3 npc'ler varsa, oburunde 1-6 olabilir. birinde 2-5 falan. hani ben esas oglana giderken yanci goblin imbazor high level destromath olmasin. esas oglana yaklastikca artsin falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adamlar senelerdir devam eden "bütün oyun şirketleri bütün vakitlerini grafik geliştirmeye harcıyor o yüzden oyunun rpg elementlerini adam etmeye gelince deadline doluyor" şikayetlerine cevap veriyor işte. Pen and Paper rpg kafasında yani biraz, bence bir şans verip görmek lazım. Grafikler şahsen bok gibi olmadığı sürece iyi bir hikaye, "eye candy" grafiklerin eksikliğini hissetmez gibi geliyor bana. Aşağı yukarı eyc of dikidıns gibi olsa yeter yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darklight1903 said:

en basta demistim ama onu.

ek yapayim cift post olmasin yine;

iyi rpg bilmemekle alakali bi' sey degil bu. wizardry olmayan rpg sevmiyorum. o yuzden fallout'lara girmedim bile. pek de eksikligini hissetmiyorum acikcasi. pek bana hitap eden bir oyun degil nasilsa. arcanum'un da interface'i vesaire hosuma gitmemisti.

hatta bg'yi 2012 yilinda oynayip, yarisina geldikten sonra dokunmayan bi' adamim. interface'inden de nefret ederim. hem 1'in hem 2'nin. nwn'nin de bg'ye hem wizardry, hem de interface konusunda bastigini dusundugumden onu daha cok severim mesela. ama fikir uretip, paylasmak icin bunlari oynama ihtiyaci yok zaten. sonucta bu adamlar da sifirdan yapti bu oyunlari.

o yuzden ad hominem'e gerek yok.



bi bu arada bu mesajı yeni gördüm
ad hominem felai gectim
sana cevap yazmıyorum abi artık
bg yi yarıda bıraktım lafının üstüne
oynama avbi sen bu oynu
nwn daha iyi dedi ya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

örnek vereyim, Battlefield 3'ü Frostbite 2 motoru ile yaptılar, ama birisine aynı Frostbite 2 motorunu versek otomatik olarak yeni bir Battlefield 3 yapmasını sağlamaz.
ya da bir başka örnek, dandik bi grup geliştirici Source motorunu kullanarak dandik Revelations 2012 oyununu yaptıysa, bu, Source motorunu da dandik yapmaz.

bunun gibi.


Bone aşikarlığın resmen acı veriyor. Eğer x firması yapım için frostbite ile anlaşırsa projenin yapım değerine ait beklentiler yükselir. Gerçi bu konumuzla alakasız bi örnek çünkü frostbite mevzu bahis rpgler için gereksiz yüksek bi motor.

Dandik bi grup geliştiricinin source kullanarak yine dandik oyun yapması da bizi bağlamaz çünkü source un half life2 adında bi referansı var. Fazlası da var. Unitynin böyle bir referansının olmaması, hatta tek referansının dandik browser iOS oyunları olması motorun sınırlarıyla ilgili kafamızda soru işaretleri yaratıyor. Unityden çıkan ilk büyük proje W2 / Eternity olursa oh ne ala, irontower hatta spiderweb bile unity kullanmaya başlasın ve bu inanılmaz, ne kadar da kapsamlı bir o kadar destekli motorla community supported rpgler altın çağını yaşasın :) :) Umudumuz zaten ikinci bir hero engine faciası yaşamamak

Ha yaşansa bile alır oynarız, motormuş grafikmiş çok da tırıvırı. Biz sırf kaliteli rpg diye patchsiz arcanumlara alpha protocollere göğüs gerdik, nwn2 kameralarıyla aslanlar gibi mücadele ettik. Yine ederiz de etmemeyi tercih ediyoruz. Tech demo beta vs. gelene kadar da şerhimiz duruyor olacak.



Ardeth said:

Aşağı yukarı eyc of dikidıns gibi olsa yeter yani.


Yetmez ardethcim, aod dediğin indie oyun. Eternitynin kesinlikle Torque kalitesinin üstünde olması gerekiyor. Dead state kabul aod kabul ama obsidian gibi bi firma KS fundraiserda haklı şöhretini kullanıp sonra irontower ile aynı yapım kalitesinde oyun çıkaramaz, çıkarmamalı. Omegad grafikler hayflayf olsun max ayar betılfild olsun demek değil bu, ama yine de beklenen bi minimum kalite var.


Ve son olarak darklight

Darklight1903 said:

ya pardon da sonunda 'greater evil`i yok et' temali oyunda, yemek/silah yapip aldigin xp ile o greater evil'i yok etmek ne kadar mantikli ki zaten?


Eternity yapımcılarının referans verdiği BÜTÜN oyunlar son combatı konuşarak sevişerek artık neyse alternatif bi yolla "da" geçebilmek ya da oyun sonunu buna göre ciddi oranda etkilemek üzerine kurulu. Falloutlarda böyle, arcanumlarda böyle, tormentta böyle (baldur ve iwdlerde yok ama onlar zaten H&S hatta arpg), bloodlinesda böyle. Alpha protocol, motb ve özellikle kotor2 bu sistemden biraz uzaklaşıyor ama son encounterlarda ve oyun içinde bu mantalitenin pek çok örneği var.

Sonuç olarak adamlar böyle oyunlar yaptılar, yapıyorlar ve yapacaklar. Yani sen son bossla işin felsefesini tartışıp "eğer yeterince bilgi ve skill topladıysan" adamı vazgeçirebilir, dövüşmeye alternatif bi çözüm bulabilirsin. Biz oyunlar böyle seviyoruz, yapımcılar böyle seviyor. Hatta KS yorumlarına forumlarına bak elin gavuru diğer müşteriler de böyle seviyor. Haliyle böyle olacak. Kusura kalma
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun sonunu konuşmayla geçmekle ilgili benim gözlemlediğim tek sorun combat zor ve uğraşmayı gerektirebilen bir encounter iken speech check'lerin ekseriyetinin çok kolay ve 1-2 check'le geçmesi. new vegas mesela gayet tatmin etti, kolay değildi hem barter hem speech hem yüksek level istemesi.

yani sözlerle dövüşelim adeta, iki tık-tık hadi ikna oldum ile bitmesin. uğraşalım, hatta fail olalım reload edelim. düşündürsün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Speech skill direk I WIN olmamalı evet, biraz daha derinlik gerekiyor. Age of Decadence mesela sinerjilerle, araya koyduğu reputation vs. checklerle çok iyi yapıyor bu olayı. Ama AoDda da ortak skill havuzundan puan vererek diplomatik seçenekleri açıyorsun, haliyle gümüş dilli bi tacir olmak için kötü bi savaşçı olman lazım. Bu tür tasarım konularında ben baya umutluyum Eternityden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

burada bence tehlikeli olan şey, her şekilde alt edilecek bu bosslar diyip, hepsini konuşarak falan ekarte edilecek şeklinde oyun yapmaları, (deus ex hr gibi kör gözüne parmağım veya nw de olduğu gibi nispeten basit olmasın)

her boss veya npc için bu olmamalı, tabi adamlara işini öğretmek olmaz, en son NW de gördük ki adamlar en iyisini yapabiliyor.

gerçi ben istiyorum ki, en ince ayrıntısına kadar sinerjili minerjili bir sistem olsun, karakter yaratırken micro çalışalım, karakter ile kaynaşalım...


ve bir de skyrim i nasıl oynuyorsunuz, en az 4-5 kere baştan oynadım hepsinden smith ve enchat kastım, dövüş skillerim 50 bile geçmedi (en zorda oynuyorum tabiki) niye çünkü 100 encaht la yapılan kılıç ile 1 vuruşta adam zaten ölüyor, zırh desen antik ejderin karşında dikiliyorsun vuramıyor bile neredeyse.

son oynadığımda zorluk olsun dedim bunların hiç birine bulaşmadım, büyü bile yapmadım, hoplaya zıplaya, kaça kovalaya anca hayatta kalıyorum, ejderleri, büyücüleri hiç saymıyorum bile, ejdarhanın kanadını görsem üstüne koşardım, şimdi direk topuk :)

gerçi böyle daha güzel oluyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:

Darklight1903 said:

en basta demistim ama onu.

ek yapayim cift post olmasin yine;

iyi rpg bilmemekle alakali bi' sey degil bu. wizardry olmayan rpg sevmiyorum. o yuzden fallout'lara girmedim bile. pek de eksikligini hissetmiyorum acikcasi. pek bana hitap eden bir oyun degil nasilsa. arcanum'un da interface'i vesaire hosuma gitmemisti.

hatta bg'yi 2012 yilinda oynayip, yarisina geldikten sonra dokunmayan bi' adamim. interface'inden de nefret ederim. hem 1'in hem 2'nin. nwn'nin de bg'ye hem wizardry, hem de interface konusunda bastigini dusundugumden onu daha cok severim mesela. ama fikir uretip, paylasmak icin bunlari oynama ihtiyaci yok zaten. sonucta bu adamlar da sifirdan yapti bu oyunlari.

o yuzden ad hominem'e gerek yok.



bi bu arada bu mesajı yeni gördüm
ad hominem felai gectim
sana cevap yazmıyorum abi artık
bg yi yarıda bıraktım lafının üstüne
oynama avbi sen bu oynu
nwn daha iyi dedi ya


neyi daha cok sevecegime veya ne oynayabilecegime onay verecek mercinin sen oldugunu dusunmuyorum. nwn'nin daha iyi oldugunu dusunmemde de bi' sakinca yok. bg'nin interface'i ve userfriendliness durumu(lafa gel) nwn2'den falan iyi diyen adam da gayet fanboy'luk yapiyor demektir.


axedice said:

Darklight1903 said:

ya pardon da sonunda 'greater evil`i yok et' temali oyunda, yemek/silah yapip aldigin xp ile o greater evil'i yok etmek ne kadar mantikli ki zaten?



Eternity yapımcılarının referans verdiği BÜTÜN oyunlar son combatı konuşarak sevişerek artık neyse alternatif bi yolla "da" geçebilmek ya da oyun sonunu buna göre ciddi oranda etkilemek üzerine kurulu.


Yani sen son bossla işin felsefesini tartışıp "eğer yeterince bilgi ve skill topladıysan" adamı vazgeçirebilir, dövüşmeye alternatif bi çözüm bulabilirsin. -------

------ Biz oyunlar böyle seviyoruz, yapımcılar böyle seviyor. Hatta KS yorumlarına forumlarına bak elin gavuru diğer müşteriler de böyle seviyor. Haliyle böyle olacak. Kusura kalma



simdi uc parcaya ayirdim.

ilk ve ikinci paragraf alakali aslinda. onceki post'larda da yazdim, cicek toplamak benim fireball damage'imi arttirmamali. bu kadar basit. arttiriyor veya arttirmiyor, daha once yapilmis yapilmamis farketmez. mantikli olan arttirmamasi. lore olarak bu cicek firegod osman'in oglu arslanhan'in gucunu icinde barindiriyor, kokunden koparmak fireball dmg'ini arttiriyor seklinde bi' sey olmadikca da mantiksiz kalacak.


sevmek veya sevmemekten ziyade, tartismanin basindan beri mantikli olup olmamasini one cikarmaya calisiyorum. mevzu kusura bakmakla alakali da degil zaten. cikardiklari oyunu oturup oynayacagim sonucta. ama bu oyunun mantiksiz bi' sistem uzerine kurulu oldugu gercegini degistirmeyecek.

her post'un basina sonuna bence yazmama gerek yok saniyorum :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence mesela, barter a veya speeche puan daiğtmak yerine bunların beslendiği farklı özellikler olamalı onların puanları toplanmalı

barther için: speech+bluff+wisdom+int vb. gibi olsa güzel olmaz mı? sinerji bir nevi...


birde yine diyorum icewindin o müziklerle bezeli ortamı yerine şöyle bir şey olsaydı, aklımıza bu kadar yer edebilirmiydi veya bg ler

http://neverwinter.nexusmods.com/mods/images/31-1-1331318382.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...