Jump to content
Suark

Yelkenci patiler

Öne çıkan mesajlar

§ 15 Ağu 2012, 05:46
Evet geçen pazar itibariyle bir kursa katıldım, sanırım 3 tane daha olacak böyle ve inanılmaz keyif aldım.

Kalamıştan şöyle bir şeyle çıktık

http://photo.mondialbroker.net/brokers/5909/D/cav00052_79244.jpg

5 kişiydik, kaptan, onun çömezi ve 3 öğrenci biz.
Önce 1 saat anlatıldı olay, sonra marinadan çıktık işte adalara yöneldik.

İlk başta biraz karışık gelmişti, ama pratik yapınca oturur diye düşündüğümden pek takmadım, sonuçta denizcilik bu yani rocket science olmaması lazım.
Arka sağdan aldık rüzgarı, tırı mırı gidiyorduk. Yelkenle felan ilgilenmeye, işte neyi nası yaparız ona bakıyorum, bi yandan süper sessizliğin tadını çıkarıyorum.

Neyse sonra o tramola dedikleri aksiyon dolu dönüşü yaptık ve kalamışa dönmeye başladık.
Aksiyon dolu diyorum çünkü 2-3 kişi aynı anda çalışıyor falan böle bi senkron hareketler böle güzel bişe hehe heyecan dolu.

Nese sonra geri dönüo rüzgara karşı seyretmeye başladık ki, yağmur yağmaya karayel esmeye poyraz gelmeye işte yani benim gibi bi noob için sert rüzgar esmeye başladı ve dümeni bana verdi kaptan.

Dar bi açı, yatarak giden gemi surata çarpan dalgalar, enfessss.
sanırım müptelası olucam bunun,

var mı patide bununla uğraşan beraber tayfalık yapabileceğim birileri?Kiralar kiralar çıkarız, olmadı ben gelirim yanınızda ek olarak bulaşıkları falan yıkarım =).

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Ağu 2012, 10:55
Ben ilgiliyim ama daha başlamak kısmet olmadı. En azından bir adım atıp 1 ay evvel biraz okuyarak başladım. Eylül ayında bir kursa başlamak istiyorum. Kalamışta ki herhangi bir kursa katıldın mı ve onlarlamı çıktın? Yoksa özel bir tekne ile mi çıktınız?

Kitap olarak tavsiyede bulanabilirim şimdilik:

Aşağıdaki 2 kitap Sadun Boro'nın kendisi dünyayı yelkenli ile dolaşan ilk türk denizcisi ve bu işte en saygıdeğer kişidir. Daha benim o kitapları okumaya vaktim olmadı ama mutlaka okuyacağım bir ara.

"Yeni Dünya'ya Fora Yelken"
"Pupa Yelken"

Aşağıdaki kitapta Sadun Boro'dan yanlız bu ciltli bir kitap. TR'deki bütün koyların vs lokasyonları ve bilgilerinin yer aldığı bir kitap (geçen d&r baktıgımda 130-140 lıraydı). Bu daha ileride alınacak bir el altı kitabı.

"Vira Demir"


Aşağıdaki kitabı okudum ve bitirdim. 2004-2007 arası dünya turu yapan evli bir çiftin yolculuk sırasındaki hikayeleri. Kitabın akışı falan çok güzel ben 1 haftada bitirdim tavsiye ederim mutlaka. Yelken üzerine bilgi değilde daha çok bir gezi kitabı olarak okunacak bir kitap.

"Yol"

Aşağıdaki kitap yelkenli ve denizcilik ile A'dan Z'ye herşeyi bulabileceğin bir kitap. Zaten kursa yazılırsan veya yazıldıysan bunu sana vermişlerdir. Bunun üzerinden giderek amatör denizcilik sınavına girilip belge alınıyor. Herkesin elinin altında mutlaka bulunması gereken bir kitap

"Amatör Denizci El Kitabı" - Sezer Atmaca


Aşağıdakide yine yelkenli hakkında bilgiler içeren bir el altı kitabı ama Amatör Denizci El Kitabı alırsan pek ihtiyaç duymazsın aşağıdakine.

"Yelkenli Yatçılığa Başlarken" - Penny Haire (Çevirmen: Sezer Atmaca)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Ağu 2012, 11:03
2 kere çıktım sonra sarmadı bıraktım... tekne senin olmayınca olmuyor arkadaş kurs bitince kalıyon ortada

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Ağu 2012, 12:05
kalamışta albatros yachting var, öle netten buldum onların teknesiyle çıktık.

şimdi kurstan sonra kiralamak gerekicek, var 3-5 arkadaş hatta 1 tanesi kaptan.
sorun zaten kaptan bulmakta =).

kitap okumanın pek bi faydası olur mu bilmiyorum kaptanlık vs dışında. hehe ben daha yelkeni nası ayarlıcamı kestiremiorm :p.

Yok mu patide yav kaptan? kiralayalım çıkalım beraber

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Ağu 2012, 13:45
Kitap okuma keyfıne zaten ha veya ben kendı teknemı alıcam ileride dıyorsan ıste o zaman kıtapları yalayıp yutman lazım zira herhangi bir arıza olupta denızın ortasında kalırsan haelpP! sansın yok :)

Kıralama ısı bıraz sıkıntı, daha dogrusu fıyatları cok ucuk uygun bulursan burayada yazarsan sevınırız :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ağu 2012, 01:31
Suark said:

kalamışta albatros yachting var, öle netten buldum onların teknesiyle çıktık.

şimdi kurstan sonra kiralamak gerekicek, var 3-5 arkadaş hatta 1 tanesi kaptan.
sorun zaten kaptan bulmakta =).

kitap okumanın pek bi faydası olur mu bilmiyorum kaptanlık vs dışında. hehe ben daha yelkeni nası ayarlıcamı kestiremiorm :p.

Yok mu patide yav kaptan? kiralayalım çıkalım beraber


Sostizm'di galiba, o akademisyen bir şey bir şeydi yanlış hatırlamıyorsam alakalı bir konuda, yat kaptanlığıyla ilgili bir topic vardı oradan hatırlıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ağu 2012, 05:32
yakın zamanda bi kiralama yapıcaz 3-5 arkadaş,yazarım

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 29 Ağu 2012, 09:03
Suark said:

kalamışta albatros yachting var, öle netten buldum onların teknesiyle çıktık.

şimdi kurstan sonra kiralamak gerekicek, var 3-5 arkadaş hatta 1 tanesi kaptan.
sorun zaten kaptan bulmakta =).

kitap okumanın pek bi faydası olur mu bilmiyorum kaptanlık vs dışında. hehe ben daha yelkeni nası ayarlıcamı kestiremiorm :p.

Yok mu patide yav kaptan? kiralayalım çıkalım beraber


Abi biraz da karada bunun navigasyon, yelken teorisi, meteoroloji gibi derslerini görseniz de güzel olacak.

Nette bulduklarınız genelde 1 saat teorik 15 saat pratik falan yapıp sizi çekiyor güzel de, bunun amatör denizcilik ehliyeti, kısa mesafe telsiz operatörlüğü falan var .

Bence teoriye de önem verin. Amatör denizcinin el kitabı var tavsiye ederim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 29 Ağu 2012, 09:10
ha tabı canım onlar lazım elbette. Ama kısa vadede kaptan olmak gıbı bı nıyetım yok, yanlayabılecegım kaptan arıorm =)

bu arada orsa seyri en zevkli seyirmiş yahu

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Eki 2012, 17:24
herhangi bir sorunuz olursa bana sorabilirsiniz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Eki 2012, 17:41
bi bitmediniz a + şekilsiniz ya ham... Combosu

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 09 Eki 2012, 01:09
Ne?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 09 Eki 2012, 01:23
bizim universiteden bir kaptan hoca vardi sanirsam patide, dedim o kesin yanitlamistir sorulari da, gormemis sanirsam konuyu daha

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Mar 2016, 12:54
hue ben de alıcam belgemi. başlıcam. yazları kiralayıp akıcam denizlere.

Biraz önce başladım eğitime online.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Mar 2016, 16:38
sertifikalı eğitimler kaç para oluyor ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Mar 2016, 16:55
Ya benimde var aynı planlardan :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Mar 2016, 12:05
Pratik yelken eğitimini alanlar varsa, hangi okullardan aldılar? önerecekleri var mı?

https://www.grupanya.com/istanbul-avrupa/lds/atlantis-yatcilik-egitim/adwords-t-deal-2-atlantis-yatcilik-egitim?rcsfx=pratik%20%2Byelken%20%2Be%C4%9Fitimi&gclid=CNTfto2s6MsCFSco0wodvHoEdQ

Şöyle birşey var. Baya indirimli. Yeterli olur mu acaba bu?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Mar 2016, 12:41
sostizm var diye hatırlıyorum.
işin kitabını yazmış hoca kendisi. aklını alır. ona sorabilirsin soracağını.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Mar 2016, 12:52
barbu said:

Pratik yelken eğitimini alanlar varsa, hangi okullardan aldılar? önerecekleri var mı?

https://www.grupanya.com/istanbul-avrupa/lds/atlantis-yatcilik-egitim/adwords-t-deal-2-atlantis-yatcilik-egitim?rcsfx=pratik%20%2Byelken%20%2Be%C4%9Fitimi&gclid=CNTfto2s6MsCFSco0wodvHoEdQ

Şöyle birşey var. Baya indirimli. Yeterli olur mu acaba bu?


Fiyatına göre baya iyi ama temel eğitimi tamamlamış olman gerekiyor yazıyor. Ha içeriğinde temelle çok bir farklılık yok, ben pratik eğitim görünce mil kazanma ya da 2* eğitimi sandım balon basmacalı, adamları ikna edip bunu alabilirsin temeli almadan çünkü o yazılan orsa apaz manevralar falan hepsi zaten temel eğitim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Mar 2016, 12:52
attım ona özel mesaj. Istanbulu bilmiyorum demiş gerçi bir konuda. ama olsun. yardımcı olur en azından.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Mar 2016, 12:54
madcow said:

barbu said:

Pratik yelken eğitimini alanlar varsa, hangi okullardan aldılar? önerecekleri var mı?

https://www.grupanya.com/istanbul-avrupa/lds/atlantis-yatcilik-egitim/adwords-t-deal-2-atlantis-yatcilik-egitim?rcsfx=pratik%20%2Byelken%20%2Be%C4%9Fitimi&gclid=CNTfto2s6MsCFSco0wodvHoEdQ

Şöyle birşey var. Baya indirimli. Yeterli olur mu acaba bu?


Fiyatına göre baya iyi ama temel eğitimi tamamlamış olman gerekiyor yazıyor. Ha içeriğinde temelle çok bir farklılık yok, ben pratik eğitim görünce mil kazanma ya da 2* eğitimi sandım balon basmacalı, adamları ikna edip bunu alabilirsin temeli almadan çünkü o yazılan orsa apaz manevralar falan hepsi zaten temel eğitim.


Peki benim derdim biraz da yaz bitmeden kendi başıma çıkabilmek. toplam eğitim yeterli mi, yetersiz mi? Gerekirse zaman ayırıp, kendim çıkabileceğim şekilde eğitimlerimi tamamlamak istiyorum. Hani buna 1 ay ayırıp, sonra yetersiz kalırsa zaman kaybı olur diye sordum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Mar 2016, 13:20
barbu said:

madcow said:

barbu said:

Pratik yelken eğitimini alanlar varsa, hangi okullardan aldılar? önerecekleri var mı?

https://www.grupanya.com/istanbul-avrupa/lds/atlantis-yatcilik-egitim/adwords-t-deal-2-atlantis-yatcilik-egitim?rcsfx=pratik%20%2Byelken%20%2Be%C4%9Fitimi&gclid=CNTfto2s6MsCFSco0wodvHoEdQ

Şöyle birşey var. Baya indirimli. Yeterli olur mu acaba bu?


Fiyatına göre baya iyi ama temel eğitimi tamamlamış olman gerekiyor yazıyor. Ha içeriğinde temelle çok bir farklılık yok, ben pratik eğitim görünce mil kazanma ya da 2* eğitimi sandım balon basmacalı, adamları ikna edip bunu alabilirsin temeli almadan çünkü o yazılan orsa apaz manevralar falan hepsi zaten temel eğitim.


Peki benim derdim biraz da yaz bitmeden kendi başıma çıkabilmek. toplam eğitim yeterli mi, yetersiz mi? Gerekirse zaman ayırıp, kendim çıkabileceğim şekilde eğitimlerimi tamamlamak istiyorum. Hani buna 1 ay ayırıp, sonra yetersiz kalırsa zaman kaybı olur diye sordum.
abi ilk önce laser ile basla ve bi kaç temel işine yarıyan gemici bağı öğren.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Mar 2016, 13:21
laser dan önce optimist yok muydu?

O yelken direğini kafana yiye yiye öğrenecen

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Mar 2016, 13:22
laser nedir? abi detay verin az. ya da link filan. okuyayım.

ben sıfırdan başlayıpi hızlı adımlarla yetişmeye çalışıyorum. izin filan alırım gerekirse. kafa dinlerim hem.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...