Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 4


Komutan

Öne çıkan mesajlar

fede said:

valla öncesini bilemicem ama divine windle başladım ben 1 haftadır filan oynuyorum ai çatır çatı kurdu rusyayı hep.

1600+ aşamasına ait 6 farklı gameplay saveim var ve hiçbirinde Rusya yok, kurulacak gibi de değil. Hadi 1 tanesinde ben Polonya olduğum için dengeleri değiştirmiş olabilirim ama onun dışında sadece 2 tanesinde GB ve İspanya kurulmuş mesela ve Mançurya'nın Zimbabwe'yi ele geçirmesi gibi dandik durumlar da var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rusya oyunun zorluk derecesine bakiyo normalde felan kuruyo genelde ai. very hardda kuramiyo, onun nedenide horde'un cok para kazanmasi very hardda, en az 10k goldu felan oluyo 1500lerde felan. Devamli ordu basabiliyo 100k felan man power, ayreten parali askerler felanda ucuza basiliyo. 30-40K orduna 100K ile karsilik geliyo ondan ai hemen dagiliyo. Normal ve altinda horde o kadar para basamadigindan dagiliyo hemen, kuruyo ai rusyayi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rusya kurulması çok çok zor.

Bakın Bizans oyunum şöyle;

http://s10.postimage.org/je7mrfeyx/EU3_2.png


Neden ve nasıl oldu takip edemedim ama 3 devlet oldu sadece.

Holy Roman Empire kuruldu ve bütün Avrupa'yı ele geçirdi.

Rusya 2-3 province kuruldu kaldı öyle.

İsveç ve Bizans olarak ben Horde'u yedik.

Asıl can alıcı kısma geliyorum. Holy Roman Empire.

http://s15.postimage.org/qufwoiuzf/EU3_3.png

193.000 Gold

Slider 1540 gold.

Neredeyse 1 milyon manpower.

Yıllardır EU oynuyorum, ben böyle ekonomi kuramadım arkadaş.

Nasıl sapık bir AI ise...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1

16.08.2012 (Gamespot videosu) tarihinde ulaşan bilgiler:
-16 Ağustos'ta yayınlanan videoda, oyunun sürümü 0.01'dir.
-Ana arayüz ekranında oyun-içi dükkan tuşu bulunmaktadır (açılın, DLC'ler geliyor).
-Videoda oyunun başlangıç tarihi 11 Kasım 1444 olarak ayarlanmıştır, yani Varna muharebesinden hemen sonra.
-Oyun 18. yüzyılın sonlarında bitecektir.
-Ajanların her birinin adı vardır ve özel görevlere yollanırlar, harcanabilir kaynak değildirler
-Oyunun çok-çekirdekli işlemci desteğiyle çıkması planlanıyor.
-Advisorlar bu oyunda da bulunacak.
-(Advisorlar) Genel olarak EU3'teki mantıkla çalışıyorlar.
-Diplomatik görünüm yazı tabanlı değil, artık ilk olarak savaşta olduğun ülkelerin armalarını, ardından ateşkes yaptığın ülkelerin armasını gösteriyor ve bu böyle devam ediyor.
-Bir bölgedeki vilayeti ele geçirmek, o bölgedeki ticaret gücünüzü artırıyor (aynı zamanda ticareti yönetme kabiliyetinizi de)
-Gemilerinize "Protect trade rout (Ticaret güzergahını koru)" emri vererek ticaret gücünüzü artırabilirsiniz.
-Şimdilik ortak düşmana sahip olmak başka bir ülkeyle olan ilişkileri 50 puan, aynı dine mensup olmaksa 25 puan artırıyor.
-Korsan devriyeleri ve deniz sınırı (naval range) bu oyunda da bulunacak.
-Casusların kullanımı azaltılacak.
-Diplomasi bir önceki oyuna göre daha önemli olacak
-Oyun ilerledikçe Akdeniz'in ticari önemi azalacak, Atlantik'in artacak.
[hr]





2

TEMEL BİLGİLER
Temel Bilgiler
-Oyun henüz yapım aşamasında (Kallocain), videoda görüldüğü üzere versiyon 0.01
-Açıklamalar göre 2013'ün üçüncü çeyreğinde çıkacak.
-Sistem ihtiyaçları Crusader Kings II ile aynı olacak (oyun motoru aynı).
-Hala ülke olarak oynuyorsunuz, yönetici olarak değil.
-Oyun Clausewitz 2.5 motorunu kullanacak, Crusader Kings II'de 2.0 versiyonu kullanılmıştı. (Johan)
-Büyük ihtimalle oyunun Mac versiyonu da olacak. (Johan)
-EU4 bir önceki oyunu temel alır.
-Oyunun çok-çekirdekli işlemci desteğiyle çıkması planlanıyor.




drm

DRM, Steam, DLCs, ve DVDler hakkında
-Paradox eğer kaçınabiliyorsa DRM kullanmamaya çalışır.Paradox doesn't like to have DRM on their own titles when they can avoid it.
-Oyunun fiziksel (DVD) olarak çıkması pek olası değil. (Johan)
-Bütün ülkeler her zaman oynanabilier olacak, DLC'ler yeni ülke açmaya yönelik olmayacak. (Johan)
-Ana arayüz ekranında oyun-içi dükkan tuşu bulunmaktadır (Gamespot video).





3

GENEL OYNANIŞ BİLGİLERİ
Ulaşılabilirlik
-Henüz tam netlik kazanmasa da oyunu mümkün olduğunca ulaşılabilir kılmak istiyorlar

Zaman Aralığı
-Oyun süresi 300 yıldan fazla olacak.
-Videoda oyunun başlangıç tarihi 11 Kasım 1444 olarak ayarlanmıştır, yani Varna muharebesinden hemen sonra.
-Oyun 18. yüzyılın sonlarında bitiyor.

Harita Üzerinde
-Kış mevsimi oyunu etkileyecek ve okyanusların bir kısmı donabilir. (Besuchov)
-EU3'e göre büyük oranda değişti (videolarda göründüğü üzere, CK II ile aynı harita olacak gibi duruyor). (Johan)
-Harita mümkün olduğunca fazla bilgi sunmayı amaçlayacak.


ORDU ve DONANMA ÜZERİNE
Ordu Üzerine
-Ordu sistemi tamamen elden geçirilecek.

Donanma Üzerine
-Donanmalar ticaret sistemindeki görevleri nedeniyle daha önemli olacak. (Besuchov)
-Korsan devriyeleri ve deniz sınırı (naval range) bu oyunda da bulunacak.
-Gemilerinize "Protect trade rout (Ticaret güzergahını koru)" emri vererek ticaret gücünüzü artırabilirsiniz.





4

TİCARET ve DİPLOMASİ
Ajanlar Üzerine
-4 ajan türü olacak (ekran görüntüleri).
-Bunlardan biri tüccar. (Besuchov)
-Ajanların her birinin adı vardır ve özel görevlere yollanırlar, harcanabilir kaynak değildirler

Diplomasi Üzerine
-Askeri geçiş izni ile donanmanın limanları kullanabilmesi artık iki ayrı antlaşma.
-İsyancılara detaylı destek hareketleri bulunacak.
-Tek taraflı düşünceler: artık başka bir ülke sizi sevmese de siz onunla nötr olabileceksiniz (yani tek ilişki puanı yok, her ülke diğer ülkeler için ayrı ayrı ilişki puanına sahip)
-Diplomatik görünüm yazı tabanlı değil, artık ilk olarak savaşta olduğun ülkelerin armalarını, ardından ateşkes yaptığın ülkelerin armasını gösteriyor ve bu böyle devam ediyor.
-Diplomasi bir önceki oyuna göre çok daha önemli.

Infamy (kötü şöhret) Üzerine
-Elimizdekilere bakarsak kötü şöhret oyundan kaldırılacak. (King 15.08.2012)
-Yapay zekanın hangi ülkelerin genişlemeye çalıştığınu anladığı ve bu konuda ne yapacağını hesaplayacağı daha ayırtsal bir sistem üzerinde çalışılıyor.(King 15-08-2012)

Koalisyonlar Üzerine
-Oyunda artık koalisyonlar olacak.
-Belirli bir ülkeye saldıran veya belirli bir ülkeyi savunan hedef alınmış müttefiklikler olacaklar.




5

Ticaret Güzergahları Üzerine
-Ticaret güzergahları değişmez, kendi akışları ve yönleri vardır.
-Tüccarlarınızı değişik ticaret noktalarına yollayarak sizin yolunuzdan geçenlerden pay almaya çalışacaksınız.
-Bir bölgedeki vilayeti ele geçirmek, o bölgedeki ticaret gücünüzü artırıyor (aynı zamanda ticareti yönetme kabiliyetinizi de)
-Gemilerinize "Protect trade rout (Ticaret güzergahını koru)" emri vererek ticaret gücünüzü artırabilirsiniz.
-Oyun ilerledikçe Akdeniz'in ticari önemi azalacak, Atlantik'in artacak.

Casuslar Üzerine
-Casusların kullanımı azaltılacak.

Enflasyon ve Para Basımı Üzerine
-Para basmak artık bir enflasyon kaynağı değil (belki de tamamen kaldırılacak, alıntıda ne anlatılmak istendiği açık değil).
-Enflasyon artık altın madenlerinin, borçların, savaş vergilerinin, ciddi ekonomik hataların sonucu olacak.
-Düzeltmek daha kolay olacak ama bazı şeylerden fedakarlık etmeniz gerekecek.

İlişkiler Üzerine
-İlişki sistemi CK II'deki gibi neden-sonuç ilişkisine sahip olacak.
-Şimdilik ortak düşmana sahip olmak başka bir ülkeyle olan ilişkileri 50 puan, aynı dine mensup olmaksa 25 puan artırıyor.




6

TARİHSELLİK
Ülkeler ve Tarih Dosyaları
-Oyunun zaman aralığında 250'nin üzerinde oynanabilir devlet olacak.
-1000'in üzerinde lider ve 4000'in üzerinde hükümdar olacak.

Tarihsel Olaylar
-Size yol göstermek ve oyunu tatlandırmak için binlerce tarihi olay olacak.
-Amaç her ülkenin farklı bir yol tutarak tekdüzeliğin önüne geçmek.
-Bu tarihsel olaylar zamanı geldiğinde ortaya çıkacak ama kendi tarihinizi yazmakta da özgür olacaksınız.
-Ülkelere ve yıllara göre çok daha fazla tarihsel olay olacak.

Tarih ve Gerçekçilik Üzerine
-Oyun EU II'nin gerçekçiliğine geri dönüş yapmayacak. (Captain Gars)
-Tarih daha büyük bir rol üstlenecek. (Captain Gars)
-Burgonya'nın 1477'den sonra da varolması Paradox tarafından bir sorun olarak görülmüyor. Gerçekçilikten çok akla yatkınlığın peşindeler. (Johan)
-EU 4 bir önceki oyunla aynı açık sonuçlara sahip olacak. (Johan)





7

YÖNETİCİLER, LİDERLER, ADVISORLAR
Yöneticiler ve Hanedan Üzerine
-CK II tarzı soy ağaçları ve aile dinamikleri olmayacak. (Besuchov)
-(Varsa) varisin kim olacağını hala görebileceğiz. (Captain Gars)
-Oyuna başladıktan sonra rastgele hükümdarla ilgili bir mekanizma var, söylendiğinden biraz daha ilgi çekici olacak. (Johan)

Hükümdar Üzerine
-Hükümdarınız ve yetenekleri (veya yeteneksizliği) oyuna ve mücadelenize gerçekten etki edecek. (Besuchov)
-Bu birkaç niteleyiciden fazlasının şeklini alacak. (Besuchov)
-Sistem biraz CK II'den esinlenmiş olsa da hala ülke olarak oynuyor olacaksınız. (Johan, SI interview)
-Hükümdar portreleriyle ilgili bir çalışma yok. (SI Interview)
-Askerliğe yatın hükümdarlar askeri hareketlere, daha barışçıl olanlarsa diplomasiye yatkın olacaklar.
-Oyuncuya sanki tarih kendileri tarafından şekillendiriliyormuş gibi hissettirmek istiyorlar.
-Bu bütün yöneticiler için geçerli, sadece hükümdarlar için değil.

Hükümdar Güçleri Üzerine
-Hükümdarlar yönetim, diplomasi ve askeri yeteneklerine göre puan alacaklar.
-Bu puanlar toplanacak ancak her birinin sınırı olacak (8/12/12).
-Bu puanlar çeşitli yetenekleri kullanabilmek için takas edilebilecek.
-Bilinen yetenekler: "Zoraki Yürüyüş", "Taaruz", "Bir Lider Yaratmak", "Teknolojiyi Artırmak", "Bir Vilayeti Özleştirmek", "Idea Almak".
-Bu sayede geri kalmış ülkelerin iyi bir yönetici sahibi olup, zamanında üstün olan ama yeteneksiz bir hükümdarın başa geçtiği ülkeleri yakalama şansını artıracak.



Liderler Üzerine
-Liderler aslen bir önceki oyundaki gibi çalışacaklar.

Adivsorlar
-Advisorlar bu oyunda da bulunacak.
-(Advisorlar) Genel olarak EU3'teki mantıkla çalışıyorlar.




8

ÜLKE YÖNETİMİ ÜZERİNE
Ulusal Görüşler (National Ideas)
-Görüş almak bir hükümdar gücüdür.
-Ülkelere özel ulusal görüşler olacak.


MODLAMA ÜZERİNE
Genel Olarak Modlama
-Oyun kolay modlanabilir olacak.
-Modlama dili EU3 tabanlı olacak ama daha sürekli ve esnek olaması için geliştirilecek. (Captain Gars)

Ekleme Yapma
-Oyuna daha fazla vilayet ve künye eklemek her zaman lag oluşturacaktır. (Johan)
-Oyun ne kadar künye gerekliyse ona göre oluşturulacak, 10-20%'lik bir artış söz konusu olacak. (Johan)

Harita Modları
-Oyun kolay modlanabilir olacak. (Besuchov)
-Oyun EU3'ün harita modlarıyla uyumlu olmayacak.





9

DİĞER OYUNLAR ÜZERİNE
EU3 ile Kıyas
-EU IV'te bir önceki oyunla benzeşen bazı şeyler olacak. Bunlar yapımcıların oyuncular tarafından sevildiğine indandıkları şeyler olacak.

Diğer Oyunlardan Özellikler
-Victoria tarzı pop-up sistemi olmayacak. (King)
-Rome tarzı pop-up sistemi olmayacak. (King)
-Bazı şeyleri değiştirmek için çok geç. (King)
-Tek vilayette birden fazla yerleşim alanı (CK II) olmayacak. (Johan)

Dönüştürücüler
-Resmi bir CKII-EUIV dönüştürücüsü planlanmıyor. Yapılması zor. (Zoft)
-Ama Johan yapılmasından umutlu.

Magna Mundi
-Oyun Magna Mundi'ye ait özelliklere sahip olmayacak. (Strategy Gamer interview)
-Oyun MM'nin iptalinden önce düzgünce planlanmıştı. İki oyun arasında herhangi bir bağlantı yok.


ÇOKLU OYUNCU
Genel Çoklu Oyuncu Bilgileri
-Hotjoin olacak.
-Stand-alone server destekleyecek. (Announcement)
-Geliştirilmiş karşılaşmalar (match-making).
-Seksenlerden kalma olmayan bir sohbet sistemi.
-"Devam eden oyunları görebileceğiniz ve mümkünse katılabileceğiniz (hotjoin sayesinde) yeni bir karşılaşma sunucusu yaratılacak. Ayrıca 5-10 oyunu devamlı çalıştırabilecek ve ana sunucuya bilgi göndererek diğer oyuncuların katılmasını mümkün kılacak "stand alone" sunucular için de desteğimiz olacak." (Johan - Interview)




kaynak

KAYNAK: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?625530-Just-the-facts-m-am-collected-information-from-the-devs-READ-BEFORE-POSTING!



Tamamıyla eskiden takıldığım bi forumdan çalıntıdır ve oldukça uzun bi yazı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
  • 2 ay sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
  • 3 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...