Nigger_of_the_sand Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 fede said: valla öncesini bilemicem ama divine windle başladım ben 1 haftadır filan oynuyorum ai çatır çatı kurdu rusyayı hep. 1600+ aşamasına ait 6 farklı gameplay saveim var ve hiçbirinde Rusya yok, kurulacak gibi de değil. Hadi 1 tanesinde ben Polonya olduğum için dengeleri değiştirmiş olabilirim ama onun dışında sadece 2 tanesinde GB ve İspanya kurulmuş mesela ve Mançurya'nın Zimbabwe'yi ele geçirmesi gibi dandik durumlar da var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Remus Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 rusya oyunun zorluk derecesine bakiyo normalde felan kuruyo genelde ai. very hardda kuramiyo, onun nedenide horde'un cok para kazanmasi very hardda, en az 10k goldu felan oluyo 1500lerde felan. Devamli ordu basabiliyo 100k felan man power, ayreten parali askerler felanda ucuza basiliyo. 30-40K orduna 100K ile karsilik geliyo ondan ai hemen dagiliyo. Normal ve altinda horde o kadar para basamadigindan dagiliyo hemen, kuruyo ai rusyayi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 Oyunun sıkıntısı zorluk seviyesi arttıkça yapay zekanın hile yapması. Halbuki diplomasiyle halledicen olayı, güçlenen ülkeye karşı kalanları birleşmeye iten bir değişken olacak tamam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 var zaten öyle bir sistem de sonra onları da bir tur yenip abartı güce ulaşınca artık bu sefer de kimse bulaşmıyor world conquest'e yardım etmesin diye. bu tarz oyunlarda tek sınırlayıcı şey house rule. ai bir yere kadar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 Rusya kurulması çok çok zor. Bakın Bizans oyunum şöyle; http://s10.postimage.org/je7mrfeyx/EU3_2.png Neden ve nasıl oldu takip edemedim ama 3 devlet oldu sadece. Holy Roman Empire kuruldu ve bütün Avrupa'yı ele geçirdi. Rusya 2-3 province kuruldu kaldı öyle. İsveç ve Bizans olarak ben Horde'u yedik. Asıl can alıcı kısma geliyorum. Holy Roman Empire. http://s15.postimage.org/qufwoiuzf/EU3_3.png 193.000 Gold Slider 1540 gold. Neredeyse 1 milyon manpower. Yıllardır EU oynuyorum, ben böyle ekonomi kuramadım arkadaş. Nasıl sapık bir AI ise... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Qahlel Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2012 AI hile yapmasa. Biraz daha denge sağlamak için adam gibi AI yapsalar güzel olacak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Promenader Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 1 16.08.2012 (Gamespot videosu) tarihinde ulaşan bilgiler: -16 Ağustos'ta yayınlanan videoda, oyunun sürümü 0.01'dir. -Ana arayüz ekranında oyun-içi dükkan tuşu bulunmaktadır (açılın, DLC'ler geliyor). -Videoda oyunun başlangıç tarihi 11 Kasım 1444 olarak ayarlanmıştır, yani Varna muharebesinden hemen sonra. -Oyun 18. yüzyılın sonlarında bitecektir. -Ajanların her birinin adı vardır ve özel görevlere yollanırlar, harcanabilir kaynak değildirler -Oyunun çok-çekirdekli işlemci desteğiyle çıkması planlanıyor. -Advisorlar bu oyunda da bulunacak. -(Advisorlar) Genel olarak EU3'teki mantıkla çalışıyorlar. -Diplomatik görünüm yazı tabanlı değil, artık ilk olarak savaşta olduğun ülkelerin armalarını, ardından ateşkes yaptığın ülkelerin armasını gösteriyor ve bu böyle devam ediyor. -Bir bölgedeki vilayeti ele geçirmek, o bölgedeki ticaret gücünüzü artırıyor (aynı zamanda ticareti yönetme kabiliyetinizi de) -Gemilerinize "Protect trade rout (Ticaret güzergahını koru)" emri vererek ticaret gücünüzü artırabilirsiniz. -Şimdilik ortak düşmana sahip olmak başka bir ülkeyle olan ilişkileri 50 puan, aynı dine mensup olmaksa 25 puan artırıyor. -Korsan devriyeleri ve deniz sınırı (naval range) bu oyunda da bulunacak. -Casusların kullanımı azaltılacak. -Diplomasi bir önceki oyuna göre daha önemli olacak -Oyun ilerledikçe Akdeniz'in ticari önemi azalacak, Atlantik'in artacak. [hr] 2 TEMEL BİLGİLER Temel Bilgiler -Oyun henüz yapım aşamasında (Kallocain), videoda görüldüğü üzere versiyon 0.01 -Açıklamalar göre 2013'ün üçüncü çeyreğinde çıkacak. -Sistem ihtiyaçları Crusader Kings II ile aynı olacak (oyun motoru aynı). -Hala ülke olarak oynuyorsunuz, yönetici olarak değil. -Oyun Clausewitz 2.5 motorunu kullanacak, Crusader Kings II'de 2.0 versiyonu kullanılmıştı. (Johan) -Büyük ihtimalle oyunun Mac versiyonu da olacak. (Johan) -EU4 bir önceki oyunu temel alır. -Oyunun çok-çekirdekli işlemci desteğiyle çıkması planlanıyor. drm DRM, Steam, DLCs, ve DVDler hakkında -Paradox eğer kaçınabiliyorsa DRM kullanmamaya çalışır.Paradox doesn't like to have DRM on their own titles when they can avoid it. -Oyunun fiziksel (DVD) olarak çıkması pek olası değil. (Johan) -Bütün ülkeler her zaman oynanabilier olacak, DLC'ler yeni ülke açmaya yönelik olmayacak. (Johan) -Ana arayüz ekranında oyun-içi dükkan tuşu bulunmaktadır (Gamespot video). 3 GENEL OYNANIŞ BİLGİLERİ Ulaşılabilirlik -Henüz tam netlik kazanmasa da oyunu mümkün olduğunca ulaşılabilir kılmak istiyorlar Zaman Aralığı -Oyun süresi 300 yıldan fazla olacak. -Videoda oyunun başlangıç tarihi 11 Kasım 1444 olarak ayarlanmıştır, yani Varna muharebesinden hemen sonra. -Oyun 18. yüzyılın sonlarında bitiyor. Harita Üzerinde -Kış mevsimi oyunu etkileyecek ve okyanusların bir kısmı donabilir. (Besuchov) -EU3'e göre büyük oranda değişti (videolarda göründüğü üzere, CK II ile aynı harita olacak gibi duruyor). (Johan) -Harita mümkün olduğunca fazla bilgi sunmayı amaçlayacak. ORDU ve DONANMA ÜZERİNE Ordu Üzerine -Ordu sistemi tamamen elden geçirilecek. Donanma Üzerine -Donanmalar ticaret sistemindeki görevleri nedeniyle daha önemli olacak. (Besuchov) -Korsan devriyeleri ve deniz sınırı (naval range) bu oyunda da bulunacak. -Gemilerinize "Protect trade rout (Ticaret güzergahını koru)" emri vererek ticaret gücünüzü artırabilirsiniz. 4 TİCARET ve DİPLOMASİ Ajanlar Üzerine -4 ajan türü olacak (ekran görüntüleri). -Bunlardan biri tüccar. (Besuchov) -Ajanların her birinin adı vardır ve özel görevlere yollanırlar, harcanabilir kaynak değildirler Diplomasi Üzerine -Askeri geçiş izni ile donanmanın limanları kullanabilmesi artık iki ayrı antlaşma. -İsyancılara detaylı destek hareketleri bulunacak. -Tek taraflı düşünceler: artık başka bir ülke sizi sevmese de siz onunla nötr olabileceksiniz (yani tek ilişki puanı yok, her ülke diğer ülkeler için ayrı ayrı ilişki puanına sahip) -Diplomatik görünüm yazı tabanlı değil, artık ilk olarak savaşta olduğun ülkelerin armalarını, ardından ateşkes yaptığın ülkelerin armasını gösteriyor ve bu böyle devam ediyor. -Diplomasi bir önceki oyuna göre çok daha önemli. Infamy (kötü şöhret) Üzerine -Elimizdekilere bakarsak kötü şöhret oyundan kaldırılacak. (King 15.08.2012) -Yapay zekanın hangi ülkelerin genişlemeye çalıştığınu anladığı ve bu konuda ne yapacağını hesaplayacağı daha ayırtsal bir sistem üzerinde çalışılıyor.(King 15-08-2012) Koalisyonlar Üzerine -Oyunda artık koalisyonlar olacak. -Belirli bir ülkeye saldıran veya belirli bir ülkeyi savunan hedef alınmış müttefiklikler olacaklar. 5 Ticaret Güzergahları Üzerine -Ticaret güzergahları değişmez, kendi akışları ve yönleri vardır. -Tüccarlarınızı değişik ticaret noktalarına yollayarak sizin yolunuzdan geçenlerden pay almaya çalışacaksınız. -Bir bölgedeki vilayeti ele geçirmek, o bölgedeki ticaret gücünüzü artırıyor (aynı zamanda ticareti yönetme kabiliyetinizi de) -Gemilerinize "Protect trade rout (Ticaret güzergahını koru)" emri vererek ticaret gücünüzü artırabilirsiniz. -Oyun ilerledikçe Akdeniz'in ticari önemi azalacak, Atlantik'in artacak. Casuslar Üzerine -Casusların kullanımı azaltılacak. Enflasyon ve Para Basımı Üzerine -Para basmak artık bir enflasyon kaynağı değil (belki de tamamen kaldırılacak, alıntıda ne anlatılmak istendiği açık değil). -Enflasyon artık altın madenlerinin, borçların, savaş vergilerinin, ciddi ekonomik hataların sonucu olacak. -Düzeltmek daha kolay olacak ama bazı şeylerden fedakarlık etmeniz gerekecek. İlişkiler Üzerine -İlişki sistemi CK II'deki gibi neden-sonuç ilişkisine sahip olacak. -Şimdilik ortak düşmana sahip olmak başka bir ülkeyle olan ilişkileri 50 puan, aynı dine mensup olmaksa 25 puan artırıyor. 6 TARİHSELLİK Ülkeler ve Tarih Dosyaları -Oyunun zaman aralığında 250'nin üzerinde oynanabilir devlet olacak. -1000'in üzerinde lider ve 4000'in üzerinde hükümdar olacak. Tarihsel Olaylar -Size yol göstermek ve oyunu tatlandırmak için binlerce tarihi olay olacak. -Amaç her ülkenin farklı bir yol tutarak tekdüzeliğin önüne geçmek. -Bu tarihsel olaylar zamanı geldiğinde ortaya çıkacak ama kendi tarihinizi yazmakta da özgür olacaksınız. -Ülkelere ve yıllara göre çok daha fazla tarihsel olay olacak. Tarih ve Gerçekçilik Üzerine -Oyun EU II'nin gerçekçiliğine geri dönüş yapmayacak. (Captain Gars) -Tarih daha büyük bir rol üstlenecek. (Captain Gars) -Burgonya'nın 1477'den sonra da varolması Paradox tarafından bir sorun olarak görülmüyor. Gerçekçilikten çok akla yatkınlığın peşindeler. (Johan) -EU 4 bir önceki oyunla aynı açık sonuçlara sahip olacak. (Johan) 7 YÖNETİCİLER, LİDERLER, ADVISORLAR Yöneticiler ve Hanedan Üzerine -CK II tarzı soy ağaçları ve aile dinamikleri olmayacak. (Besuchov) -(Varsa) varisin kim olacağını hala görebileceğiz. (Captain Gars) -Oyuna başladıktan sonra rastgele hükümdarla ilgili bir mekanizma var, söylendiğinden biraz daha ilgi çekici olacak. (Johan) Hükümdar Üzerine -Hükümdarınız ve yetenekleri (veya yeteneksizliği) oyuna ve mücadelenize gerçekten etki edecek. (Besuchov) -Bu birkaç niteleyiciden fazlasının şeklini alacak. (Besuchov) -Sistem biraz CK II'den esinlenmiş olsa da hala ülke olarak oynuyor olacaksınız. (Johan, SI interview) -Hükümdar portreleriyle ilgili bir çalışma yok. (SI Interview) -Askerliğe yatın hükümdarlar askeri hareketlere, daha barışçıl olanlarsa diplomasiye yatkın olacaklar. -Oyuncuya sanki tarih kendileri tarafından şekillendiriliyormuş gibi hissettirmek istiyorlar. -Bu bütün yöneticiler için geçerli, sadece hükümdarlar için değil. Hükümdar Güçleri Üzerine -Hükümdarlar yönetim, diplomasi ve askeri yeteneklerine göre puan alacaklar. -Bu puanlar toplanacak ancak her birinin sınırı olacak (8/12/12). -Bu puanlar çeşitli yetenekleri kullanabilmek için takas edilebilecek. -Bilinen yetenekler: "Zoraki Yürüyüş", "Taaruz", "Bir Lider Yaratmak", "Teknolojiyi Artırmak", "Bir Vilayeti Özleştirmek", "Idea Almak". -Bu sayede geri kalmış ülkelerin iyi bir yönetici sahibi olup, zamanında üstün olan ama yeteneksiz bir hükümdarın başa geçtiği ülkeleri yakalama şansını artıracak. Liderler Üzerine -Liderler aslen bir önceki oyundaki gibi çalışacaklar. Adivsorlar -Advisorlar bu oyunda da bulunacak. -(Advisorlar) Genel olarak EU3'teki mantıkla çalışıyorlar. 8 ÜLKE YÖNETİMİ ÜZERİNE Ulusal Görüşler (National Ideas) -Görüş almak bir hükümdar gücüdür. -Ülkelere özel ulusal görüşler olacak. MODLAMA ÜZERİNE Genel Olarak Modlama -Oyun kolay modlanabilir olacak. -Modlama dili EU3 tabanlı olacak ama daha sürekli ve esnek olaması için geliştirilecek. (Captain Gars) Ekleme Yapma -Oyuna daha fazla vilayet ve künye eklemek her zaman lag oluşturacaktır. (Johan) -Oyun ne kadar künye gerekliyse ona göre oluşturulacak, 10-20%'lik bir artış söz konusu olacak. (Johan) Harita Modları -Oyun kolay modlanabilir olacak. (Besuchov) -Oyun EU3'ün harita modlarıyla uyumlu olmayacak. 9 DİĞER OYUNLAR ÜZERİNE EU3 ile Kıyas -EU IV'te bir önceki oyunla benzeşen bazı şeyler olacak. Bunlar yapımcıların oyuncular tarafından sevildiğine indandıkları şeyler olacak. Diğer Oyunlardan Özellikler -Victoria tarzı pop-up sistemi olmayacak. (King) -Rome tarzı pop-up sistemi olmayacak. (King) -Bazı şeyleri değiştirmek için çok geç. (King) -Tek vilayette birden fazla yerleşim alanı (CK II) olmayacak. (Johan) Dönüştürücüler -Resmi bir CKII-EUIV dönüştürücüsü planlanmıyor. Yapılması zor. (Zoft) -Ama Johan yapılmasından umutlu. Magna Mundi -Oyun Magna Mundi'ye ait özelliklere sahip olmayacak. (Strategy Gamer interview) -Oyun MM'nin iptalinden önce düzgünce planlanmıştı. İki oyun arasında herhangi bir bağlantı yok. ÇOKLU OYUNCU Genel Çoklu Oyuncu Bilgileri -Hotjoin olacak. -Stand-alone server destekleyecek. (Announcement) -Geliştirilmiş karşılaşmalar (match-making). -Seksenlerden kalma olmayan bir sohbet sistemi. -"Devam eden oyunları görebileceğiniz ve mümkünse katılabileceğiniz (hotjoin sayesinde) yeni bir karşılaşma sunucusu yaratılacak. Ayrıca 5-10 oyunu devamlı çalıştırabilecek ve ana sunucuya bilgi göndererek diğer oyuncuların katılmasını mümkün kılacak "stand alone" sunucular için de desteğimiz olacak." (Johan - Interview) kaynak KAYNAK: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?625530-Just-the-facts-m-am-collected-information-from-the-devs-READ-BEFORE-POSTING! Tamamıyla eskiden takıldığım bi forumdan çalıntıdır ve oldukça uzun bi yazı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 Çok güzel, çok... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
batuhan Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 Cheat yapmayan adam gibi bi ai yapma işini kotarabilirlerse süper olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Remus Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2012 normal'de oynayın o zaman ai cheat yapmiyo. Hard ve very hard'da ai income a %25 ve %50 extra aliyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Remus Mesaj tarihi: Eylül 14, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2012 dev diray Bunlar oyunu tamamen değiştiricekler. Yalnız Manga mundi iptal edilmiş ondan eu 4'ü çıkartıyorlar sanırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
batuhan Mesaj tarihi: Eylül 14, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2012 Magna Mundinin yapmak istediği bir çok şeyi çalıcaklar sanırım. Teoriyi pratiğe dökebilirlerse güzel olur bakalım merakla bekliyorum. Oyun arcadelikten biraz çıkıcak sanırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Remus Mesaj tarihi: Eylül 14, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2012 ilk 200-300 sene baya eglencelide sonra bayiyo :) Benim korkum oyunu çook basitleştirmeleri. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fede Mesaj tarihi: Kasım 20, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 20, 2012 allah kahretsin dev diarylerin hepsini okudum ağzım sulandı. oyun komple değişmiş ayrıca hayırlı olsun sdkfj Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Kasım 20, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 20, 2012 Değişmesin ya 2 den 3 e geçerken bile aylarca zorlandım. No. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Roqq Mesaj tarihi: Kasım 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 22, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=BVSUfZv3QnY& Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Roqq Mesaj tarihi: Aralık 19, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 19, 2012 Gelsin artık ya. http://www.youtube.com/watch?v=W35yQuO4fq0&fhd Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Komutan Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 Osmanlı güzel gözüküyor. http://forum.paradoxplaza.com/forum/content.php?1366-Europa-Universalis-IV-Development-Diary-24-The-Heir-of-Rome Özellikle yeniçeriler için event chain yapmaları hoşuma gitti. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Remus Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 Tam ben yazicaktim :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 Nasıl ya? Civilization mı oldu oyun? Medeniyetlere özel bonuslar falan mı var? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Promenader Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 her ülkenin milli ideaları var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 22, 2013 march of the eagles'da var o olay, 8 tane ideas grubu var, biri de national ideas. 8'de 1'ini oluşturuyor sadece yani. civ gibi değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kolektifinsan Mesaj tarihi: Mart 23, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 23, 2013 kesin magna mundi moddan bi şeyler çalıp buglı dandik magna mundinin eline su dökemeyecek, sadece motoru biraz daha iyileştirilmiş bir oyun yaptılar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bliksem Mesaj tarihi: Mart 23, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 23, 2013 şu oyun hakikaten "in a sad state of affairs" dedikleri magna mundi'nin eline su dökemeyecek ya, ona yanarım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Remus Mesaj tarihi: Mart 23, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 23, 2013 Manga mundi iptal olduktan sonra bunu yapmaya karar verdiler.... Muhtelen dev teamde magna mundiyi yapan elemanlarda vardir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar