Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 4


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Yeni yama ve save sorunu



So regrettably the Ironman Cloud Save functionality for new saves started in 1.21 has broken. We have a fix in work and hope to release a hotfix for it as soon as we can.

In the mean time, you can save Ironman games locally, or non-ironman games on the cloud. If, like me, Ironman Cloudsaves is a necessity in your life, then there is a workaround:

1) Start a new non-ironman game.
2) Save the game to cloud with the name you want for your ironman game.
3) Go back to menu.
4) Start a new Ironman game.
5) When prompted for a name, select the already created regular cloud game.
6) Start up game and save without problem.

We apologize for the inconvenience and are working to get it fixed as soon as we can.
  • 3 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
O dlc bedava değil, Paradox'tan böyle bir şey beklemeyin.

Koloni kuruluyor ama koloni oyunun zayıf bir tarafı, onun için alma. Ha bence yine de al, zevk alırsın.
Mesaj tarihi:
Paradox'un gelişmekte olan pazarlara zam yapması benim için tabuta çakılan son çivi oldu. Zaten para odaklı dlc politikasıyla işin cılkını çıkarmıştı, şimdi de %90'lara kadar varan zam. Türkiye için %50 kadar artmış fiyatlar görebildiğim kadarıyla.

Stüdyoyu büyütüp sürekli çalışan sayısını artırdıkça gelir modeli sıkıntı gösterdi herhalde.
Mesaj tarihi:
Ulan

New world civlere religious reform yaptirmak icin neden institutionlu bi neighbor gerektiriyosun allahsiz Paradox

Hayvan gibi monarch point abanip institutionu kendim embrace etmek istedigimde "hayir sen primitivesin embrace edemezsin" diyosun.

O kadar religious reformu gecirdiysem, developmenti kastiysam zaten primitiveligimi kirmis olmuyor muyum? Anakaraya Avrupali ayak basana kadar biz yerliler kendimiz bulduk zaten butun teknolojileri, suvari birligimiz bile var. Nerden geldi o at Amerika'ya? Kitada yasamayan hayvani resmen icad ettik, ama Ispanyol kolonisine komsu olmak icin gemi yapmaya kalksam "yovv sen primitivesin".

Yil olmus 1550 Ispanya yok ortada, merak ettim savei Ispanya olarak actim sirf neredeler diye gormek icin. Yil 1550 olmus Ispanya Amerika'yi kolonize etmek yerine fucking Balkanlar'da toprak aliyo. Sadaka olsun diye Kuba'ya 1 koloni atmis, digerini de taa Brezilya'da kuruyo. Niye? Cunku muhtemelen playera uzak bolgelerde AI hantallastigi icin.

Gercege uygun olarak penalti ve bariyerlere bogmussun tamam da AI'yi de gercege uygun hareket ettir o halde. AI salak diye mahkum muyum ben oldugum yerde beklemeye, oynadigimiz oyundan zevk alalim azicik.
Mesaj tarihi:
Sende save bugini kullanarak kolonici bir avrupaliya gotunun dibine koloni kurdur.

Bendede holy roman empireide 5 reform gecirdikten sonra kendi aralarinda savasmaya basladilar mesela. Hep hollandanin sucu ama.
Mesaj tarihi:
Combat width mesela 30 diyelim. Bu şu anlama mı geliyor yani benim 30 birimlik ordum varsa bunlar hiç bir penaltı almadan savaşabiliyorlar yani 30 birim ünitem combat sırasından aynı anda savaşabiliyor. Yani 30 birim piaydem de olsa veya 15/2/13 gibi (piayde/atlı/ top) savaşa girsemde tüm birimler aynı anda savaşa girebiliyor mi demek ?

Peki 30 army width im varsa fakat 40 birim ordu ile savaşa girsem ne oluyor ? fazladan 10 birim arkada rezervde mi kalıyor ? Yani combata hiç bir etkileri yok mu ? Yoksa combata giriyorlar ama genel olarak ordu penaltı mı alıyor ?
Mesaj tarihi:
öncelikle

toplar combat with'e dahil değil gibi düşün,arka sıradan sıkıyorlar

o yüzden 30 combat with'te 26 piyade/4 süvari/30 arty ideal ordu gibi olyo


cw'nin daha fazla ünite soktugunda ,ekstra üniteler hiç bişi yapmıyor bide morale damage alıyorlar,o yüzden gerekmedikçe hiç aksyona sokmamak daha mantıklı

combat with'ten bir-iki ünite daha fazla piyade ile başlamaya calısmalısın,,cünkü bazı üniteler zarar gördükçe geri çekilcek,arty'ler ön sıraya geçip gereksiz hasar alacak,bunu engellemeye calısmalısın,hep arkadan sıksınlar


anlatabildim diye umuyorum
Mesaj tarihi:
Artı 30 stack full indantry reinforce

Aslında ideal 30 yerine 28 artı o yüzden gelecek reinforce ettiğin infler ilk sıraya ulaşabiliyor yoksa önce artılar telef oluyo yeni gelen infler arkada kaliyo
Mesaj tarihi:
Bir sorun var biliyordum :), bende baştan 30 width varsa frontline 30 olması lazım diye düşünüyordum doğruymuş.

Kısaca 30 width im varsa frontline 30 birim ve geriye 30 birim koyabiliyoruz (backline top olmalı tabi). Böylece 60 birimlik ordum ile combata girebiliyorum. Ve hepsi efektif olarak görevini yapıyor.

Ön taraf 28 piyade, yanlarda 1 er (toplam 2) süvari flank için, geriye 30 top.

Ama bu sisteme 28 birim daha piyade(combata girecek piayde sayısı kadar) eklersem (88 stack etti) öndeki sıra piyade ile yeri gelince yer değiştiriyorlar galiba kayıp verince cüce nin dediğinden o anlaşılıyor.
Mesaj tarihi:
front line'a flanklamak için koyduğun suvari adedi tech'e culture'a göre değişiyor. Hep 2 değil. Oyun başında Westernler cavalary kullanmasa bile oluyor o kadar etkisiz.

30 cw varsa senin bunların kayıplarını beslemek için infantry'e ihtiyacın var. Front line dağılırsa savaşı kaybedersin veya daha ağır kayıp alırsın.
Mesaj tarihi:
Law said:

Bir sorun var biliyordum :), bende baştan 30 width varsa frontline 30 olması lazım diye düşünüyordum doğruymuş.

Kısaca 30 width im varsa frontline 30 birim ve geriye 30 birim koyabiliyoruz (backline top olmalı tabi). Böylece 60 birimlik ordum ile combata girebiliyorum. Ve hepsi efektif olarak görevini yapıyor.

Ön taraf 28 piyade, yanlarda 1 er (toplam 2) süvari flank için, geriye 30 top.

Ama bu sisteme 28 birim daha piyade(combata girecek piayde sayısı kadar) eklersem (88 stack etti) öndeki sıra piyade ile yeri gelince yer değiştiriyorlar galiba kayıp verince cüce nin dediğinden o anlaşılıyor.



kombta başladığın 60 birim,biraz damage alınca sok geri kalanı

kombatta durdugu sürece aktif olarak savaşıyor olmasa bile damage alıyor üniteler.

yan province'de beklesinler yani o 28k,savaşın ortalarında fln,gidişata göre sok
Mesaj tarihi:
dogmeatin dediği kısmen doğru ancak damage kısmını açmak lazım. Muharebeye doğrudan katılmayan birlikler morale damage alıyorlar sadece.
Mesaj tarihi:
Remus said:

front line'a flanklamak için koyduğun suvari adedi tech'e culture'a göre değişiyor. Hep 2 değil. Oyun başında Westernler cavalary kullanmasa bile oluyor o kadar etkisiz.

30 cw varsa senin bunların kayıplarını beslemek için infantry'e ihtiyacın var. Front line dağılırsa savaşı kaybedersin veya daha ağır kayıp alırsın.


İlk paragraf pek doğru değil.

front line'a flanklamak için koyduğun suvari adedi tech'e culture'a göre değişiyor.

flanking range i diyorsan o değişiyor tech ile ama süvari adedi ile ilgili bi kısıtlama yok flankingde. Şu var ordunun % kaçı süvari olacak vs.
Bir de front line ı dolduracak kadar çok infantry olursa bu durumda front line a 4 tane süvari alıyor sanırım. Onu mu diyorsun?

http://www.eu4wiki.com/Land_warfare#Flanking_range

Ayrıca süvari, piyadeden üstün oyunun başları da dahil olmak üzere oyunun büyük bir kısmında. Masrafları çok yüksek ama. Masrafı karşılayabilecek bir ekonomi varsa uygun bir shock general ile düz terrainde süvari akar batılılar için bile asdasd
Mesaj tarihi:
oyunun bitiş tarihi 1821 değil mi ? Normal zorlukta (ironman değil) oynuyorum 1823 dolu oyun devam ediyor ? İstatikten sonucu görüyorum ama victory ibaresini görmem lazım :).
  • 2 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...