Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 Genel Başlık - 3


Gangren

Öne çıkan mesajlar

Aluriel said:

d3 ün boktan loot sistemi sarmamasının sebebi. loot olayı d2 gibi olsaydı, runewordler hala oyunda olsaydı çok çok daha iyi olurdu:

loot olayı d3'te bok gibi, bunu kabul ediyorum. ancak runeworldler de iyi ki yok. diablo 2'yi mahveden olay bu saçma runewordlerdi.

sadece daha fazla set/unique/legendary koymaları lazımdı ve bunları insancıl şekilde farmlanabilir yapmaları gerekiyordu. yine 3-5 tane bis kolye/yüzük olabilirdi mucize drop şans ile ama şu hali çok komik. 0-14 paragon kasarken sadece 1 legendary düştü bana, o da gereksiz ötesi Tormentor. Rare olarak giyebileceğim hiçbirşey düşmedi, classıma uymayan ve satılan rarelardan gelirim de 2 milyon gold civarında. act 3 / azmodan farm bu.

bir de oyunda 3 ay önce 1100 dps crossbowlar soketi varsa uçuk fiyatlardı, şimdi para bile etmiyorlar. adamlar resmen dozu ufak ufak artırıyor item kalitesinde. 1500 dps critli soketli crossbowlar peydah olmaya başlamış, nerdeydi bunlar 2 ay önce. bu kadar ***** olmaz gerçekten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olay itemization ve build sisteminin pratikte teoride olduğu kadar iyi olmaması. Mesela oynanabirlik açısından daha iyi olmasına rağmen oyun, haritaların/questlerin biraz lineer olması da can sıkıyor. İşte şuraya git şunu yap, oklarla göstermeceler, Diablo ve Azmodan'ın her 2dk da bir zortlaması filan.
Itemisation ise felaket. Felaket olmasının sebebi tamamen WoW gözüyle bakması. Aslında bunun nedeni AH işini kolaylaştırmak. Şimdi Blizz biliyor ki main ve yandaş stat bazlı item yaratmak, AH açısından durumu çok daha kolaylaştırıyor. Bugün D2'yi düşünün itemlarda main stat/yan stat yok. Itemların çok farklı özellikleri var, ve item level diye birşey yok. Level 20 civarı Magefist bazı buildle giyilirken, bazı build de daha yüksek level lı +2 skill veren glove istiyordu. D2 build çeşitliliği ve item dengesi o kadar süper ayarlamıştı olay bence sadece runeword'lar değil. Kaldırın runeword'ları, yine itemisation mükemmel D2'de, hatta Enigma'nın PvP'ye getirdiği dinamizm dışında ben runeword'ların D2 için kötü bile olduğunu düşünüyorum, çünkü aşırı güçlülerdi. Bence oyunu biraz bozuyordu her karakterin BO atabilmesi falan filan. Neyse bunlar ayrıntı.

Sorun dediğim gibi main stat/yan stat. Şimdi hal böyle olunca, 63 level item elbette ki 55 leveldan iyi oluyor, o zaman ihtiyacın olacak item pool'u oldukça daralmış oluyor. D2'de bir yerde all res bakardın, öbüründe crushing blow veriyor diye onu giyerdin. Hala gidip onda fellik fellik stat life res aramazdın. O zaman unique'leri harbi unique yapabilirdin, şu an adamlar deli gibi unique affix/suffix bulma uğraşı içerisindeler ama ne kadar koyarsa koysun main stat/yan stat'tan kurtulamadığı sürece hiç şansları yok. D2'de de tonlarca işe yarayan affix'ler yoktu belki, ama aradığımız kriterler stat'lere dayanmıyordu. Tamamen WoW gibi yapmışlar, işin kolayı. Çünkü main stat yapmazsa bu sefer AH çalışmayacak. Çünkü AH'de itemları alt alta şu şundan daha değerli diye dizemeyeceksin. D2'yi düşünün. O kadar değişken oluyor ki başka stat'leri aradığından, hangi item ne kadar değerli kestirmek zor. Hele ki herşeyin damage'ını silah dps'sine göre ayarlayınca, durum felaket oluyor.D2'de daha LoD mod yokken level 15 spectral blade'ı giyerdim sorceress'ta mesela. Neden. DPS mps yok, o zaman itemların öbür özelliklerini değerlendiyorum. Level 15 unique değerli oluveriyor bir anda. Soj dediğiniz item level 29'du be. Level 29. Uzun süre oyunun currency'si olmuştu resmen.

Build diversity ise malum. Tamam D2 ilk zamanları da belki bu kadar yoktu diversity ama ben bu işi nasıl düzeltecekler bilmiyorum açıkçası.

Şimdi burada 2 denge var. Eğer D2 gibi trade bazlı oyun yapacaksan, o zaman gold'un bir önemi kalmıyor. Şimdi yapımcı buna ne gözle bakar bilmiyorum. Çünkü gold bazlı AH olmayan trade sistemi zor. Neden zor, neyi kaça kime satacaksın. AH bile olmasına rağmen burda tartışıyoruz duruyoruz. D2 yıllar içerisinde kendine bir "trade value" sistemi kurmuştu, önce soj bazlı, sonra rune bazlı. Fena değildi aslında ama hem gold bazlı hem AH'nin olmadığı bir trade sistemi nasıl oturtabilir üzerine düşünmek lazım.

Ha bir de PvP. Adamların eksikliği PvP'yi dengeli yapacağız, Arena gibi olacak, o yüzden dengeyi kurma açısından bekletiyoruz oldu bence. Halbu ki Diablo oyuncusunun böyle bir beklentisi olduğunu zannetmiyorum. Sen koy yine pub PvP'sini, adam gibi harita yap daha az lineer olan Blood Moor-Rogue Encapment gibi, oyunun başında taşlar oturana kadar millet eğlensin, buildlar kurulsun, incele. Kimse oyunu bırakmaz pub duelde kesemiyor diye, zaten hızlı response edersin. Daha sonra taşlar yerine otursun, koyarsın Arena'nı neyse artık ama adamlar ruhunu öldürdüler pub pvp'yi kaldırarak. Build diversity x2-3 oluyor PvP olunca. Itemlarda öyle olurdu diyeceğim ama D2'nin itemisation class gelişimi dengesini kim ayarladıysa elinden öpmek lazım. Ama runewordsuz halini:)..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kiymaliborek said:


bir de oyunda 3 ay önce 1100 dps crossbowlar soketi varsa uçuk fiyatlardı, şimdi para bile etmiyorlar. adamlar resmen dozu ufak ufak artırıyor item kalitesinde. 1500 dps critli soketli crossbowlar peydah olmaya başlamış, nerdeydi bunlar 2 ay önce. bu kadar ***** olmaz gerçekten.


2 ay önce de 1200-1300 dps crossbowlar vardı, bu kadar fazla değildi sadece. son patch ile gelen 2hand silah buffından sonra statlar daha iyi hale geldi bi kere. ayrıca eskiden sadece ilvl 63 silahlar böyle iyi oluyordu sadece, şu an ilvl 61-62 silahlar da böyle yüksek olabiliyor. drop rateler de arttı yine aynı şekilde. var hepsi son patch ile gelen değişikliklerde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Blizz'in üretim süreci böyle işliyor ama. O da bir gerçek. Adamlar birşeye karar veriyorlar ve onu o şekilde sunuyorlar, denemeden önce bu böyle olmaz dense bile zerre takmıyorlar ve bildiklerini okuyorlar. Sonra bakıyorlar ki bu gerçekten böyle olmuyormuş değiştiriyorlar. Sc, Wc, Diablo... 3 ip'in oyunlarında da bu böyle oldu. Biraz da Blizzardı özel kılan bu, 3 kere patlıyor fikirleri ama iyi şeyleri de deneyerek çıkarıyorlar. Yapacaklarını parça parça deneme/yanılma ile oyunlara enjekte ediyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi oyunun bahsettiğimiz temel eksikliklerinin Lod'la filan alakası yok. On tane de expansion çıkarsalar, oyunu fundamental olarak değiştirmeyeceklerine göre, itemisation mesela direk fail. Content'le alakası yok bu işin. Bazı konularda game design is flawed, kabul etmek gerek...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

D3 genel itibari ile beni pek memnun etmiyor olsa da, Blizzort diye ara ara bağırsak da, "eski tadlar artık yok mirim" desek de Blizzard oyunlarına (zaten hepi topu 3 tane seri) en iyi desteği veren firma. 10 yıllık oyuna patch veriyor adamlar, ki kaç firma var böyle? Tabii bunda oyuncuların Blizzard'a olan güveni, deli gibi para kazandırması vs. gibi şeyler var. Kaz gelecek yerden tavuk esirgemiyor. Bi' şeydir bence bu.

Eski Blizzard ile yeni açgözlü Blizzard olayı tartışılabilir ama özünde hala Blizzard o eski Blizzard gibi davranıyor. Kişiler değişiyorsa da belli bir omurgası var. Patchler, expansionlarla oyunun eksik/kötü/olumsuz yanlarını değiştirmek için köklü değişiklik yapmaktan çekinmiyor. Oyuncuyu dinliyor bir şekilde, hala bunu görüyoruz bence.

Ha D3 kötü oyun mudur? Bence ortalamadır şu anda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Köklü değişiklik yapmaktan çekinmiyor mu?

Yanlış anlama, D3'te şu anda bırak çekinmeyi, hayatta köklü değişiklik yapabilecek durumda değil Blizz. Oyun an itibariyle buna el vermiyor.
Deliler gibi söylendi: "Legendary ve set itemlarına eli yüzü düzgün kendisini "Legendary" gibi hissettirecek özellikler verin diye"

Gelen değişiklik +stat, +dmg ve 1 adet legendary'e özel özellikti. Mesela, Maximus bir adet demon çıkartıyor seninle beraber savaşsın diye. Ama ben "wuu ben bu demonı kullanmak için şu skilleri seçeyim" diye bir durum yok. Maximus'un dps'i X statları Y olsun. XveY gözüne güzel geldiyse alıyosun yoksa almıyosun.

Pardon ya kötü bir örnek verdim daha iyisini vereceğim.

Bana 3gün önce aşağıdaki Tyrael's might düştü;


Bu da D2'deki hali


D2'deki Tyrael's Might sahibi adam:
- Hımm bu str istemiyor. Ben Str requirement'ı böylece minimumda tutar vitaya abanırım, Bu aynı zamanda Cannot be Frozen'da veriyor. Bunu alır, Ravenfrost yüzüğünü takmaktan kurtulurum. Hımm oraya şunu koysam... gidiyor.

D3'teki Tyrael's Might sahibi ben:
- Hay bu benim dmg'imi çook düşürüyor ya. Lightning resist ne zaten ya. ohoo birde minimum'da çıktı dmg vs Demon. MS'sini kullanayım desem, MS veren yüzük var onu değiştirmek gerek. Du bi bakayım.
(Yüzüğün yerine takacağım yüzüklerin -ki canavar gibi bir yüzükten bahsediyorum- kurtarmadığını gördükten sonra)
Eah satarım gitsin.

Yani oyunun birincil oynanma nedeni olan itemlara blizz şu anda dokunabilecek durumda değil. Bunu yapabilmesi için oyundaki BUTUN itemları tekrar oturup baştan yapmaları gerekiyor. İnsanlar şu anda Diablo 3'te stat olmadığını, stat veremediğimizi sanıyorlar ama yanılıyorlar. Diablo 3 TAMAMEN BİR STAT OYUNU!

Str-vit-dex-int
CC-CHD
Attack speed... vs. vs.

Bunların hepsi bir stat. Ve biz düşürdüğümüz itemlarla statlarımızı yükseltmekten farklı bir şey yapmıyoruz. D2 ise tam tersi "trait-özellik" oyunuydu. Orda stat değil özellikler seçiyorduk.

Ben şu anda D3 oynuyor muyum? Deliler gibi. Çünkü D3 çıkınca SC2'ye ara vereceğim dedim ve ellerim paslandı. Geri dönüş yapamadım. (Bide RMAH'tan gelen para canımın sıkılmasını geciktirdi.) Hele bir HotS çıksın D3'e dönersem namertim :)

Not: Amma yazdım ha. Umarım açıklayıcı olmuşumdur.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

D3 başından beri eksik bir oyun zaten. Bunu hepimiz biliyoruz ve yaşadık. Bir çoğumuz 1 ay sonra oyundan sıkılmaya başladık. Bana göre oyunun en yumuşak karnı AH/RMAH olayları. Hiç olmasaydı oyun daha iyi görünecekti bana göre. Oynama süresini kesinlikle uzatacaktı. AH oldukça oyunun en iyi itemına tek tıkla ulaşır durumda olduğunu bilmek Diablo gibi sırf itemizasyon üzerine kurulu bir oyunun beline beline darbe vuruyor. Ancak ilginç olan şu ki oyunu (en kötü 1.0.4 patchinden öncesine kadar) tutan şey de AH ve RMAH.

Öyle bir şeye dönüştü ki oyun, el mecbur AH'sız oynamaz hale geldik. Sırf item dizebilmek için oynanan bir oyun için çok kötü bir durumdu.

Ha bu noktada Blizzard ne yaptı? Paragon level gibi, bana göre gayet tatmin edici bir çözüm ortaya çıkardı. Bu değişikilk oyuncuya yeteri gazı verebilecek bir şey oldu. Magic Find gibi oyunun -çok belli olmasa da- kilit statının tüm yapısını değiştirdi. Hatta bunu oyunculara (müşterilerine) sorarak gerçekleştirdi. Fikir aldı, istek dinledi. Al işte önümüzde böyle bir örnek var bu oyunla alakalı, değişim açısından.

Yoksa bahsettiğin şeylerde (item/stat olayları) haklısın. D3 maalesef çıkış itibari ile eksik olduğundan, içinde yapılabilecek maksimum seviyede kötü şeyleri düzeltmeye çalışıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

D3deki TM ana statlardan birisini ve all resi max rolluyor kafadan. Cap'ın yarısı MS veriyor. %15 damage to demons act1-2 yapıyorsanız bir işinize yaramaz. 30k dpsiniz varsa da bir işinize yaramaz. Adamakıllı bir damage ile act3de farkını gayet net görürsünüz ama. Act3de o anında portalı açan treasure goblinler demon olduğundan onlar için çantadan swaplayan bile var. Elite damage konusu da aynı. O max str-dex-int üzerine 2-3 socket rollayabiliyor, %life rollayabililiyor, vitality rollayabiliyor, physical res rollayabiliyor, 500 life per second rollayabiliyor.

D2de TMyle ilgili söylenilenlere gelene kadar kaç tane daha viable seçenek vardı. Zaten herkes çantada bir ravenfrost bulundurup arada onu takıyordu frozen monsterlar için, sonra da çıkarıveriyordu hiçbir "zorundalık" olmadan en basiti, ben mi yanlış hatırlıyorum. Kaldı ki d3deki frostbomblar issue bile olmamalı yani, ancak l2p denir frostbomb yüzünden ölene :p

Hani abi yanlış anlama da şunları düşününce sırf seninki kötü roll atmış diye nerde o eski tyraeller demişsin gibi olmuş. No offense.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyide 88k bufflı dps var. TM'yi taktığımda 9k'ya yakın dps kaybediyordum. Evet süper düper stat rolleyen bir TM benim toplamda 450 Stat veren Rare item'ımdan daha iyi olabilir ancak D2'deki minimum rollemiş bir TM ile arasındaki fark inanılmaz yüksek.

Ayrıca benim açıklamaya çalıştığım stat-trait ayrımıydı :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...