Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victims Of EA


BonePART

Öne çıkan mesajlar

gleoddyn said:

O puanlar genelde yalan yahu!


dergi, internet sitesi vs. puanları göre değil benim kendi değerlendirmemden bahsediyorum zaten :) ubisoft'un reklam rezaletinden sonra hiçbir siteye güvenim kalmadı.

EA aslında belirli bir kalite kotası tutturmaya başlamışken kafa biraz eskiye, birazda Activision'a kaydı diyebiliriz. Çok iyi oyunlar yapıp Activision'ın yarısı kadar karşılığını alamayınca adamlar doğal olarak biraz hype olayına kayma kararı aldılar gibime geliyor.

EA Sports oyunlarında buna halen rastlamasakta özellikle Bioware oyunlarında buna çok sık rastlayabiliyoruz. WOW Clone'u olmayacak diye neredeyse yıllarca reklamı edilen SWTOR, şuan WOW Clone'u olmaktan çok az öteye gidebiliyor. Yatırımın karşılığı bile alınamıyor.

EA Sports ise cidden bambaşka bir firma ki benim EA'yı son dönemde sevmemin sebeplerinden bir tanesi cidden, Tiger Woods oyunları dışında bütün oyunları 9/10 cidden, üstüne üstlük çalışanların açıklamaları ve bilinçleri cidden alkışlık,

NBA Live serisini bitirip, Elite olarak yeniden başlayıp yeni bir soluk getireceğiz dediler. Sonra o oyunları da 2 senedir iptal ettiklerini açıklıyorlar. Sebep ise NBA 2K serisinden daha iyi oyun yapamadıktan sonra para kazanmak için boş bir seriyi piyasaya sürmemek olarak açık açık belirtildi.

Bir firma bunu söylüyorsa alkışı da hak ediyordur, saygıyı da :)

Yine de Sports dışında benimde güvenim ufaktan sarsılmaya başladı, onu da söylemekte yarar var aslında. Özellikle Mass Effect rezaletlerinden sonra. Hani bunlar Bioware'in bok yemesi, EA ile ne alakası var demek isterdim ama var var, alakası çok vardır eminim :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EA ya suc bulmuyorum aslinda. Activisiona da suc bulmuyorum. EA sadece studyolarin TM ve fikri haklarini satin alip o title larin oyunlarini yaptirdi.Esas suc bu studyo icinde kavga eden ve yarattiklari title lari ac gozluluklerinden buyuk sirketlere satan studyo elemanlarinda.

Black Isle in dagilip Troika olmasi

Westwood studios

Blizzard North

Mythic studios

Origin systems

Bullfrog Productions

Eidos Interactive

Ben ac gozlu programcilari sucluyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Leonard Boyarsky su an D3 un lead world designeri, zamaninin fallout, Arcanum, VTM:bloodlines yapimcilarindan.
“ To be perfectly honest, I was extremely disappointed that we did not get the chance to make the next Fallout game. This has nothing to do with Bethesda, it's just that we've always felt that Fallout was ours and it was just a technicality that Interplay happened to own it. It sort of felt as if our child had been sold to the highest bidder, and we had to just sit by and watch. Since I have absolutely no idea what their plans are, I can't comment on whether I think they're going in the right direction with it or not.2

Hemen hemen hepsinde olmustur, klasik sirket isleyisi boyle, Sirkete verilen hersey sirkete bir bedel karsiliginda verilir.

Adamlarin sirket isleyis mantigindan anladiklarida bu, teknik bir konu aslinda bizim o titlelar.

kurulu bir sirketin calisanlarinin is tanimlarinda yer alan tum yarattiklari eserlerin hepsinin fikri haklari sirketlere ait oluyor, oraya girmiyorum bile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Electronic Arts, Inc. (EA) (NASDAQ: EA)[3] is a major American developer, marketer, publisher and distributor of video games.


Artık çok az firma hepsini bir arada yapabiliyor.

E yani şimdi oyun yapsam tutulacak, EA ben satarım derse. Eyvallah derim. Tüm suçu EA'de aramamak lazım. Yani EA'yi çok fazla sevmememe rağmen, silah zoruyla mı ele geçirdi bu firmaları da victim oldular?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet 90 ların sonu 2000 lerin başında çıkan oyunlardan aldığım zevki şuandaki oyunlardan almıyorum ama bu demek değilki bu zamanda çıkan oyunlar kötü. o zamanlar oyuna açtık önümüze ne koysalar ayıla bayıla oynadık ama şimdi doyduk ee toku ağırlamak zordur.

gerçi prototype da o hissi tekrar hissettim. singularity ve borderlands de hala hdd de durduğuna göre iyi oyunlar.

birde o zamanlar daha çok oyun cıkıyordu sanki yada bana öyle geliyor. benden başka bu hisse kapılan var mı merak ediyorum ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o zamanlar hem cok oyun cikiyodu hemde kaliteli ve yenilikci oyun cok cikiyodu. simdi cok oyun cikiyor elestirmenler 8-10 arasi bi not veriyor ama bu oyunlarin %80 i meh aslinda. o zamanlar 8-10 arasi alan bir oyun, oyun piyasasina bisey katiyordu simdi birbirnin kopyasi bissuru oyun var 8-10 araliginda; tamam 8.5 almissin ama x oyunundan farkin o kadar kucuk ki para verdigime zaman harcadigima degmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
O zaman küçüktük, şimdi zevklerimiz daha bir rafine olmuş. Ne çikolata bulsam yerdim o zamanlar, şimdi Lindt kalitesinde olmayanlara burun kıvıyorum.

Şu var ama bir de; geçen Chrono Trigger'ı tekrar oynayınca Oblivion'dan da, Skyrim'den de, Mass Effect 1 ile Dragon Age 1'den de çok daha fazla zevk aldım.

Şimdi inanılmaz zevk alarak MobA oynuyorum, o zaman MobA yoktu. Zaman değişti, oyun anlayışı değişti. Bazı yeni şeyleri seviyoruz, bazılarını sevmiyoruz.

Çözüme varmanın yolu bence 16 yaşında birini bulup eline Chrono Trigger'ı vermek. Benimle aynı tepkiyi verirse oyunlar eskiden daha iyiydi deriz; vermezse oyunlar eskiden farklıydı, alışmışız deriz. Var mı o yaşta tanıdığınız?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anelor said:

abi günümüz oyun teknolojisini görmüş 16 yaşında velede chrono trigger verirsen 10 saniye ekrana bakar sonra çöpe atar.
boyle bir sorun var iste, bizim jenerasyon gameplay mekaniklerinin, hikaye anlatiminin gelismesini gordu, simdikiler grafiklerin gelisimini goruyolar. kotu yani bunuda bisey saniyolar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EA ile alakası yok olayın, artık kolay tüketilebilir, çok kafa yormak gerekmeyen ürünler popüler. En büyük data pool MMO'larda var işte, sandbox'lar öldü, WoW daha fazla kullanıcıya erişmek için hedef kitlesini ve oyunun çizgisini değiştirdi vs. (yeni exple farmville geliyor oyuna, yengem WoW'a geçer herhalde.)

Aynı şeyler single playerlar için de geçerli, bir oyun ne kadar kolay tüketilebilirse, ne kadar fazla competitive öğe taşıyorsa o kadar başarılı oluyor. Artık Bethesda, Blizzard vs. gibi sayılı firma kaldı eskiye yakın tatta oyunlar yapan; onlar da oyunlar adapte ettiler ve marka değerlerini kullanarak iyi satış rakamları yakalıyorlar.

Skyrim örneğin, Morrowind'le kıyaslayın en basidinden. Ama yine de 2000'lerin başlarının tadı var. Ve her iddiaya girerim, Elder Scrolls ismine ve arkasında Bethesda'nın gücüne sahip olmasaydı başarısının yarısını yakalayamazdı.

Dergiler ve netteki haberlerle oyun markaları geçmişten günümüze taşınıyor. Diablo II, StarCraft, Morrowind'i hiç oynamamış 16 yaşlarındaki çocuklar dergilerdeki ya da netteki yazılar sayesinde bu oyunlardan haberdar olup heyecanlanıyorlar ve kolayca tüketemedikleri, şimdiki kafa yapısına aykırı durumlarda da işte forumlarda gördüğümüz QQ topicleri türüyor zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

yoo şahsen "bizim" dönemimizde de grafikler gelişiyordu baya.

80'lerin sonunu kastediyorsanız, hercules, cga, ega, vga diye gitti grafikler

90'ların ortasını kastediyorsanız, 3dfx, mmx çok popülerdi o dönemler.

http://attachments.techguy.org/attachments/205659d1331042935/voodoo5-6000.jpg

:(

Edit: Birde gene piyasa 2 firmanındı (nvidia, 3dfx) ama s3, via, ati gibi kendi chipsetlerini üretebilen firmalarda vardı.

Edit2: Hatta çok iyi hatırlıyorum s3 delta diye bir kartla dönmeye çalıştı piyasaya hatta iyi de giriş yapacaktı, ama yetemedi bütçesi gariplerin.

Edit3: Ati sonra 8500 modeliyle aldı başını bu günkü haline geldi.

Edit4: Naber

Edit5: Hadi görüşürüz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EA'nın bütün oyunları içinden yaratıcılık çıkarılmış birbirinin kopyası plastik ürünler.

bok gibi oyunlar, hiç dönemle, gençken çok hevesliydikle falan alakası yok. adamlar para basmanın kolay yolunu buldular. Niteliksiz oyunları niteliksiz kalabalığa satıyorlar.

ayrıca tamamen EA baskısı, firmaların suçu yok. Parayı veren düdüğü çalar hesabı.
o firmalar one hit wonder değildi, efsaneydiler. Ne zaman tepelerine EA parazitini oturttular, kararları EA vermeye başladı oyunları aptallaştı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...