Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls Online


Masquerade

Öne çıkan mesajlar

sandbox dışında bir şey oynamıyorum gibi bir durum yok şu an wildstar oynuyorum mesela vanilla wow direkt. gitme sebebi de yeni bir şey olması ve scope'u iyi koyup bazı özelliklere iyi bir şekilde odaklanılmış olması. pve iyi, kombat akıcı, skiller güzel, artwork iyi. gidiyor, gittiği yere kadar.

sandbox oyunu, sandbox diye yüceltmemek gerekiyor. repopulation mı ne geliyor işte örnek olarak. adamlar sandbox yapmış. derinlik, sistemler GERÇEK sandbox yapmışlar gibi görünüyor. ee şimdi bu sandbox diye alıp yüceltecek miyiz? para gömüp destekleyecek miyiz? hayır. çünkü adamlar kombatı yapamamış, akıcılığı yapamamış. sandbox'ı sırf sandbox diye yüceltmeye gerek yok.

10'larca sandbox falan çıktığı da yok ayrıca direkt sen ürettin şimdi onları kafadan asdads. yılda 100 tane sandbox çıksa da bir tanesi bile başarılı değilse o yılın üzerini çiz (başarı kriterim bu arada kaç tane sattı, ne kadar oyuncusu var değil, vaad edilen sistemlerin düzgün bir seviyede oyuncuya sunulması. optimizasyonu, derinliği, featleri, kombatı vs). darkfall işte bunun en güzel örneklerinden biri. adamlar oyunu yaptı, iyi de yaptı güzel de yaptı. eee optimizasyon 1.5 yılda bitmedi? vaad edilen hiçbir şey deliver edilemedi? şimdi bunu sandbox diye yüceltmek mi gerekiyor.

sandbox var, sandbox var. themepark içinde aynısı geçerli. themepark kendi kategorisinde başarılıysa lafım yok fakat gelip de ffo'dan secret world'den defiance'dan örnek vermeyin yarım götlü konsol çakması oyunların övülecek 2013'de bu vardı ama denecek bir yanı yok. inventory'nin ızdırap olduğu bir mmo olamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayıptır söylemesi, bu grafikle bir MMORPG biraz nah oynarız, hele ki bu grafikli bir oyunda pvpde her zaman nasip olmaz, gömmeye o kadar acele etmeyelim

en güzel kısmıda, bir FF14ARR playerı olarak, ESO da da muazzam büyü ve animasyon olmasına rağmen, büyüsü bile gerçekçi nerdeyse kesinlikle bir CİUV CİUVluk yok. FF14 beni o konuda çok yoruyor, atari oyunu gibi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

sandbox dışında bir şey oynamıyorum gibi bir durum yok şu an wildstar oynuyorum mesela vanilla wow direkt. gitme sebebi de yeni bir şey olması ve scope'u iyi koyup bazı özelliklere iyi bir şekilde odaklanılmış olması. pve iyi, kombat akıcı, skiller güzel, artwork iyi. gidiyor, gittiği yere kadar.

sandbox oyunu, sandbox diye yüceltmemek gerekiyor. repopulation mı ne geliyor işte örnek olarak. adamlar sandbox yapmış. derinlik, sistemler GERÇEK sandbox yapmışlar gibi görünüyor. ee şimdi bu sandbox diye alıp yüceltecek miyiz? para gömüp destekleyecek miyiz? hayır. çünkü adamlar kombatı yapamamış, akıcılığı yapamamış. sandbox'ı sırf sandbox diye yüceltmeye gerek yok.

10'larca sandbox falan çıktığı da yok ayrıca direkt sen ürettin şimdi onları kafadan asdads. yılda 100 tane sandbox çıksa da bir tanesi bile başarılı değilse o yılın üzerini çiz (başarı kriterim bu arada kaç tane sattı, ne kadar oyuncusu var değil, vaad edilen sistemlerin düzgün bir seviyede oyuncuya sunulması. optimizasyonu, derinliği, featleri, kombatı vs). darkfall işte bunun en güzel örneklerinden biri. adamlar oyunu yaptı, iyi de yaptı güzel de yaptı. eee optimizasyon 1.5 yılda bitmedi? vaad edilen hiçbir şey deliver edilemedi? şimdi bunu sandbox diye yüceltmek mi gerekiyor.

sandbox var, sandbox var. themepark içinde aynısı geçerli. themepark kendi kategorisinde başarılıysa lafım yok fakat gelip de ffo'dan secret world'den defiance'dan örnek vermeyin yarım götlü konsol çakması oyunların övülecek 2013'de bu vardı ama denecek bir yanı yok. inventory'nin ızdırap olduğu bir mmo olamaz.


cok guzel katiliyorum da, ben nerede senede 10 larca sandbox uretiliyor dedim ki ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni said:

eglenceli basit grupca bir seyleri 3-4 saat icersinde verebilen seyler ciksin.


Kanuni said:

ciksin diyorum ve onlarca da cikiyor her sene en az ama artik bizde mmo oyunu istegi kalmadi bunuda gormek gerekiyor.



araya sen girmissin orada karismis bende gereksiz iki post yerine tek postta toplamaliymisim.

sikimde degil sandbox benim casual mmodan bahsediyordum :D

guzel sandbox olursa cagirin gelirim kosarak :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hehe ben artik takilmiyorum ya..tek karsi ciktigim mmo=getir gotur questleri, ve yeni baslayan oyuncunun 2 aylik oyuncu ile yanyana oynayamamasi mantigi..

Yani Disneyland gibi bir cok yer acildi, coguda tutuyor insanlar gidiyor, ha Disney film sektorune'de el atti..eglence sektoru iste aliyorsun biletini Wow icin, giriyorsun mmo arkadaslarinla oynuyorsun.

150binmilyar subscriptionu olmasi beni pek baglamiyor..cunku Shard sisteminin icadi belli, ayni anda 5 serverda oynamadigima gore, oynadigim serverda ki nufus 30-60k arasi olsa yetiyor.

Themepark vs Sandbox olsa'da, MMO olarak baktigimda Eve'in uye sayisi Wowun 1/10 kagit uzerinde..ama en kalabalik serveri ile kiyaslandiginda muthis bir fark yok ortada (Wow BC zamani ciddi bir fark olabilir bir tek)..ben oynarken gene diger oyuncularla etkilesimde bulunuyorum, ha bir tanesi tabiki oyuncular uzerine kurulu, digeri roller coaster.

TESO dun archer ilerlettim. Ranged attacklar haliyle melee kadar "siritmiyor", ama gene vurup vurmadigini anlamiyorsun.

Pvp denedim (lvl10da aciliyor), Warhammer, GW2, bide Riftmiydi unuttum, Conquest modu..harita grafiklerine kadar ayni..Zerg rush dolaniyor ortalikta, ama diyorum ya, vurup vurmadigin belli degil ne bir adam akilli efekt var ne bir hissiyat..

3 dungeonuda bitirdim dun beta level'da ki. 4man dungeonlar, atmosfer falan fena degil..single player havasinda gecti hepsi..fakat hepsinde bu combat "hissiyatsizligi" sayesinde wipe yedik..Aggro arttiran bi iki ability var, ama o karambolde kim kime dumduma, dmg ve armor debuff abiltylerim var kullaniyorum ama...allah kerim. Malum immersion icin ekranda hicbir grafik ikon yok healthbar disinda.

Bu fiyattan malesef olmaz bu is. Dedigim gibi cok "mmo kasintiniz" varsa bile reviewlari bekleyin, FFXIV fiyatindan cikarsalardi hadi bir derece anlardim.

Boyle mutant bir oyun olmus, Single player kafasinda mmo cakariz paralari aliriz gibi aldim ben olayi.

Tek skinti TES serisinin en iyi yani (open world ve lore disinda) oyuncuyu "alemin krali" gibi hissettirmesiydi, bu mmo ya super ters bir durum..

ss cektim pvp zoneda, elder scroll bildigin buff item, su Conquest modunda hani keep ele gecirip icinde buff veren orb falan calip kendi baseine getirdigin item olmus.



Benim baya negatif yaklasmam, bu combat/collision olayini cozemeyeceklerine inanmam. Swtor az aglamadi ilk ciktiginda sirf combat delayini adam edebilmek icin, ki onun combat animasyonlari cok daha cilali idi..

Edit: Kisisel fikrim Oyunun bir havasi da yok malesef, hani GW2 olsun, Wow olsun, Wildstar, FFXIV olsun..hatta Swtor olsun, dusuk levelda bile hepsinin bir havasi vardi, mutlu olabilir, yada "heroic" olur, low magic setting olur, yada AWESOMENESS akar heryerinden falan..oyle bir hava alamadim hic. Arada bir gaz Skyrim muzigi giriyor o kadar..ama "ben ne skime kosturuyorum lan burada" dedim kac kez, belki o nedenle 3x crystal aktive et, press E to blah blah olaylari kulfet gibi geldi...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sözde hero engine'i baştan motor yazmaya kasmayalım diye aldık, motora kendimizce ayar çektik, custom motor haline getirdik demişler. ama oyunun her yerinden motorun yetersizliği akıyor ya.

swtordaki delayde arayüzle motorun uyumsuzluğu gibi birşeydi galiba, bir türlü de adam edememişlerdi o mevzuyu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Konuyu izleyenlere bir sorum var, suna cevaplari ne:

Neden Creation Engine degil? Epey saglam bir motor o. Hem lisans parasi gitmezdi. Draw distance gibi MMO grafikleri icin bence olumcul olan seylerde de iyi epey. Melee combat da kotu gelmiyor o kadar bir Risen olmasa da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni, o konuda 2 opsiyon veririm oyuna;

-TERA gibi full action combat mi bu oyun?
-GW2 gibi yarim action combat mi?
-TES serisi gibi mi?

Ne yazik ki bu ayrimi yapabilecegim hicbir belirti yok oyunda. TES serisini andiriyor, ama o seri single play icin iyi kotu isleyen bir sistem, diyorum ya buff/debuff abilty var ama "hit indicator" kismini gectim, armor debuff edip etmedigini gosteren birsey bile yok henuz..olabilir mi onuda bilmiyorum, cunku TES oyunlarinin interfaceini secmisler, aka bombos ekran. Threat/aggro ceken ability var ama..yersen. heuhe.

Kisilik sorunu var abi oyunda bence.

Tera gibi olacaksa bu motor ile mumkun degil, oyun olarak iyi kotu tartisilir, ama Tera'nin collision olayi full action combat konusunda tanri gibi resmen..

Gw2 gibi olacaksa, inanilmaz fazla efekt ve animasyon duzeltme ihtiyaci var oyunun, hani soft-target lock ediyorsun ama npcnin uzerinde hafiiiif bir kirmizi glow oluyor ancak oyle, e auto attack yok, normal LMB/RMB ataklari da TES serisi gibi..ama 1-6 abilty var?!..e NPClerde collision yok gibi..yan yana durdularmi, hedef almasi (kirmizi glow highlight) imkansiz gibi, boss yerine add'lere ability atabiliyorsun yanlislikla..yada Ok atiyorsun, ama add'emi attin yoksa bossa mi anlamiyorsun.

TES serisinde melee zaten ayni sorunlari yasiyor, animasyonlardan dolayi iskalayabiliyorsun, ama en azindan vurdun mu vurmus hissini veriyor heh...ama bir tek sen varsin orada..mmo karisikligi yok.

TES combat sistemine 1-6 abilty koydugunuzu dusunun. Baya karisik durum.

Uzun oldu pardon, ama soruna cevap; Kisilik problemini cozerse, ve sihirli bir sekilde 2 ay icinde fizik kismini oturtursa, biraz soguk atmosferi olan, open world gibi davranan ama olmayan orta seviye pvpsi olan, explorationu fena olmayan orta halli bir mmo olur. Endgame namina hicbir bilgi yok, birsey diyemecegim.

FFXIV'i indirimli halde almistim, ilk bedava 1 ayini oynamistim, setting cok sarmadi birakmistim, o kafada kalir.

Kisisel gorusum combat konusunda ki problemin release de duzeldigini varsaysam

f2p olsa kesin oynanir
b2p olsa "mmo kasinti" seviyesine gore kesin oynanir.
30$ fiyat+ 15$ subs olsa, FFXIV ile ayni durumda olur.
60$ fiyat+ 15$ subs verilmez. i ih.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@gerge : engineleri tartisabilecek altyapida arkadaslar varmi aramizda ?

ciddi sekilde bilgi ve tecrube gerektirir abi o is. nerden bilecegiz birinin server altyapisini vs. anca oynadigimizin artisi eksisi iste.

ben hero enginede oynadigim sith warrioru ornegin tum oyun tarihimdeki en iyi herolar arasina koyabiliyorum ama millet tiksiniyor hero engineden. ben cok keyif almistim combatindan sith warriorun.

oyle bir combatinda kenarindan gecmiyor gorunuyor bu oyun.. nasil is anlamadim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tesekkur mono.

if you want a more traditional MMO experience, player-made, LUA-scripted add-ons will be fully supported.

su bazi seyleri duzeltebilir senin sikintilardan.

wow gibi saglam addoncular gelirse uide duzelir eksik seylerde kapanabilir bu konuda. tabi once adamin oyunu oynamasini saglamak lazim :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gozlemledigim kadari ile en buyuk fark sanirim Swtor tab-targeting, wow gibi target lock edebiliyordu..haliyle combatta en azindan neye salladigini biliyordun..Bunda var ama yok o durum...ama GW2 gibi de temiz degil kesinlikle.

NPC ile 1v1 de hadi animasyonlarin tirtligini gormezden gelirsem sorun yok hadi kurtariyorsun..derdini kilicla okla npc ye anlatiyorsun..

NPC ile 1v2, 1v3 olmaya basladi mi TES serisinde ki gibi histerik bir duruma donusuyor...2v2 3v5 olayini sen dusun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim anlamadığım konu bu repliklerin seslendirilmesine aşırı paralar verip ortaya vasatın bile altı oyunlar çıkması.

swtor bunun ilkiydi.
daha pek emin olmamakla birlikte eso ikincisi olacak gibi.

yani swtor'da mmo luk bir durum yoktu. kütük gibi bir oyun motoru, kalitesiz animasyonlar, mmo hissi vermeyen gameplay.

madem bu şekilde çıkartıyorsunuz adını düzgün koyun ve insanlar da oyunu alırlarken tercihlerini bu yönde yapıp, kıstaslasırını ona göre ayarlasınlar.

mmo demeyin co-op deyin.

aylık ücreti büyük mmolarla aynı almayın, 5$ alın mesela.

pek oynanmayan ve popüler olmayan vanguard diye bir oyun vardı soe'nin yaptığı.

şimdi bir ona bakıyorum, bir swtor'a bakıyorum ikisinin de aynı sınıf bir oyun olduğunu düşünmüyorum.

bana kalırsa hero engine açıklandığı gün, bugün yapılan yorumların yazılacağı çoktan belliydi.

oyuncuların bu oyunları almasının iki sebebi var. birincisi star wars ve elder scrolls bir şekilde kitlesi bulunan markalar ve ikincisi ise ortamda cidden vakit harcayabilecek yaratıcı oyun uzun zamandır çıkmadığı için iyi, kötü vakit geçireyim diyen insanlar.

release tarihi de bu sebepten ötürü özenle seçilmiş bir tarih. o tarihte benim bildiğim başka ismi duyulmuş bir mmo çıkmıyor ve ne satarsak kardır mantığıyla bir şekilde boş piyasayı geçici olarak dolduracaklar. wildstar ve eso aynı gün release olsa eso ikinci ayı zararla kapacak belki ömrü altı ay bile olmayacak stüdyoyu kapatmalarından dolayı.

açıkçası elder scrolls gibi bir oyunun mmo sunun yapılması kararı bile doğru değil bana göre. yine interaktif bir oyun yapılabilirdi ama bu mmo olarak değil global agenda, tabula rasa, firefall, hellgate: london karışımı bir senaryo sırasında başkalarının da katılımıyla gerçekleştirilebilecek eventlar şeklinde olabilirdi.

planlamada mı bir hata var yoksa benim mi gözümden bir şey kaçırıyorum bunu bilmiyorum ancak ortada 2013 yılının en büyük patlamalarından birisini yaşamış swtor gibi bir tecrübe var iken birebir aynı yoldan gidip başarı beklemek hiç mantıklı gözükmüyor. paramı aklıyorlar, yoksa çok büyük paralarla psikolojik testler mi yapıyor diye şüpheleniyorum. sonuç olarak işin içerisine konsollar girdiği için kaliteyi düşürüp, çok fazla satış yaparak gideri dengeliyor olabilirler ama bu şekilde de oyunculuk içi boş, birbirinin aynısı binlerce oyunun farklı isimlerle piyasaya sürüldüğü bir market haline geliyor. oyuncuların neden bunlara prim verdiği de sorgulanmalı? çok para harcayan zombilere dönüşmüş bir kitleyi sömürmek kolay oluyor.

hayret ettiğim bir başka nokta oyunculuğun ciddi anlamda inanılmaz bir düşüş içerisine girmesi hatta artık oyunu oynamaya bile gerek yok, tıklasan yetiyor. örnek mi? evoland, batman oyunları, telltales oyunları.

bir yanda sanitarium, grim fandango, half-life, thief, quake, wolfenstein, homm, ultima online.

öbür tarafta dragon age, battlefield 3-4, call of duty, halo.

inovasyon öyle düştü ki yapabilecekleri tek şey eski isimleri yeni teknoloji ile yapmaya çalışıp eskisinden daha kötüsünü yapmak.

nerede battlefield 1942, nerede battlefield 4? nerede alpha centauri, nerede civ 5?

bunun büyümekle bir ilgisi yok, gerçekten yok bence. ben tekrardan açıp baktığım da UO'da o eski keyifli zamanları hissedebiliyorum, yeni mmoların hiç birinde bu olay yok. bir çoğumuzun hissedebileceği gibi eski oyunların soundtrackleri bile özenle oyuna uygun şekilde besteleniyordu, şimdikiler sırf oyunun arkasından melodik sesler gelsin amacıyla yapılmış durumda. skyrim gibi bir kaç istisna var ama skyrim'i, morrowind'den daha yaratıcı yapacak başka hiç bir unsuru bulunmuyor, daha gerilemiş bir oyun.

bir süredir doldum bu konuda kısmet bu başlığaymış. aslında söyleyecek daha çok söz var ama özet olarak bunlar hep sıkıntı.

pazarda en popüler oyunlar indieler olmaya başladı. 97 de kimsenin oynamadığı oyunlar bugün twitch'de en çok izlenen oyunlardan oluyor. bunun sebeplerinden birisi makyajı bol, içeriği boş oyunlar yerine biraz yaratıcılık bulunan, içinde sihir olan oyunlar oynamak istiyor insanlar.

bu pazarın böyle lanetlenmesinde en büyük paylardan birisi activision blizzard'ın. her güzel fikiri çalıp, en hızlı şekilde tüketilecek bir malzeme haline getirdiği için bundan etkilenen diğer yapımcılar da ne uğraşıyoruz fikir ile fikir zaten var bize para lazım diyerek aynı yoldan gittiler.

sonuç olarak elder scrolls'u bende oynayacağım fiyatı daha mantıklı bir seviyeye geldiğinde ama benim istediğim oyun bu değil. hem sistemiyle, hep yapısıyla.

geleceğe dair umudum da var. soe her ne kadar hızlı bir biçimde katletmeyi becerse de her zaman parlak fikirleri üretmek konusunda da başarılıdır. bu sebepten ötürü everquest'in devam oyunu bu konuda bir atılım yapabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ha evet, Esc ile cikan menude Add-on diye simdilik bos tatli bir menu var. Tahminimce ilk addonlar minimap, spell cast bar olur...4 ay sonra cogu themepark mmo'da olan ui elementlerini koyarlar..

Ben karamsarim malesef, koylu kurnazi gibi geliyor adamlar, bu fiyatlandirma en basta olmak uzere..lore tecavuzune deginmedim hic.

PARA VER CUNKU SKYRIEM!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Certhas said:

benim anlamadığım konu bu repliklerin seslendirilmesine aşırı paralar verip ortaya vasatın bile altı oyunlar çıkması.

swtor bunun ilkiydi.
daha pek emin olmamakla birlikte eso ikincisi olacak gibi.

yani swtor'da mmo luk bir durum yoktu. kütük gibi bir oyun motoru, kalitesiz animasyonlar, mmo hissi vermeyen gameplay.

madem bu şekilde çıkartıyorsunuz adını düzgün koyun ve insanlar da oyunu alırlarken tercihlerini bu yönde yapıp, kıstaslasırını ona göre ayarlasınlar.

mmo demeyin co-op deyin.

aylık ücreti büyük mmolarla aynı almayın, 5$ alın mesela.

pek oynanmayan ve popüler olmayan vanguard diye bir oyun vardı soe'nin yaptığı.

şimdi bir ona bakıyorum, bir swtor'a bakıyorum ikisinin de aynı sınıf bir oyun olduğunu düşünmüyorum.

bana kalırsa hero engine açıklandığı gün, bugün yapılan yorumların yazılacağı çoktan belliydi.

oyuncuların bu oyunları almasının iki sebebi var. birincisi star wars ve elder scrolls bir şekilde kitlesi bulunan markalar ve ikincisi ise ortamda cidden vakit harcayabilecek yaratıcı oyun uzun zamandır çıkmadığı için iyi, kötü vakit geçireyim diyen insanlar.

release tarihi de bu sebepten ötürü özenle seçilmiş bir tarih. o tarihte benim bildiğim başka ismi duyulmuş bir mmo çıkmıyor ve ne satarsak kardır mantığıyla bir şekilde boş piyasayı geçici olarak dolduracaklar. wildstar ve eso aynı gün release olsa eso ikinci ayı zararla kapacak belki ömrü altı ay bile olmayacak stüdyoyu kapatmalarından dolayı.

açıkçası elder scrolls gibi bir oyunun mmo sunun yapılması kararı bile doğru değil bana göre. yine interaktif bir oyun yapılabilirdi ama bu mmo olarak değil global agenda, tabula rasa, firefall, hellgate: london karışımı bir senaryo sırasında başkalarının da katılımıyla gerçekleştirilebilecek eventlar şeklinde olabilirdi.

planlamada mı bir hata var yoksa benim mi gözümden bir şey kaçırıyorum bunu bilmiyorum ancak ortada 2013 yılının en büyük patlamalarından birisini yaşamış swtor gibi bir tecrübe var iken birebir aynı yoldan gidip başarı beklemek hiç mantıklı gözükmüyor. paramı aklıyorlar, yoksa çok büyük paralarla psikolojik testler mi yapıyor diye şüpheleniyorum. sonuç olarak işin içerisine konsollar girdiği için kaliteyi düşürüp, çok fazla satış yaparak gideri dengeliyor olabilirler ama bu şekilde de oyunculuk içi boş, birbirinin aynısı binlerce oyunun farklı isimlerle piyasaya sürüldüğü bir market haline geliyor. oyuncuların neden bunlara prim verdiği de sorgulanmalı? çok para harcayan zombilere dönüşmüş bir kitleyi sömürmek kolay oluyor.

hayret ettiğim bir başka nokta oyunculuğun ciddi anlamda inanılmaz bir düşüş içerisine girmesi hatta artık oyunu oynamaya bile gerek yok, tıklasan yetiyor. örnek mi? evoland, batman oyunları, telltales oyunları.

bir yanda sanitarium, grim fandango, half-life, thief, quake, wolfenstein, homm, ultima online.

öbür tarafta dragon age, battlefield 3-4, call of duty, halo.

inovasyon öyle düştü ki yapabilecekleri tek şey eski isimleri yeni teknoloji ile yapmaya çalışıp eskisinden daha kötüsünü yapmak.

nerede battlefield 1942, nerede battlefield 4? nerede alpha centauri, nerede civ 5?

bunun büyümekle bir ilgisi yok, gerçekten yok bence. ben tekrardan açıp baktığım da UO'da o eski keyifli zamanları hissedebiliyorum, yeni mmoların hiç birinde bu olay yok. bir çoğumuzun hissedebileceği gibi eski oyunların soundtrackleri bile özenle oyuna uygun şekilde besteleniyordu, şimdikiler sırf oyunun arkasından melodik sesler gelsin amacıyla yapılmış durumda. skyrim gibi bir kaç istisna var ama skyrim'i, morrowind'den daha yaratıcı yapacak başka hiç bir unsuru bulunmuyor, daha gerilemiş bir oyun.

bir süredir doldum bu konuda kısmet bu başlığaymış. aslında söyleyecek daha çok söz var ama özet olarak bunlar hep sıkıntı.

pazarda en popüler oyunlar indieler olmaya başladı. 97 de kimsenin oynamadığı oyunlar bugün twitch'de en çok izlenen oyunlardan oluyor. bunun sebeplerinden birisi makyajı bol, içeriği boş oyunlar yerine biraz yaratıcılık bulunan, içinde sihir olan oyunlar oynamak istiyor insanlar.

bu pazarın böyle lanetlenmesinde en büyük paylardan birisi activision blizzard'ın. her güzel fikiri çalıp, en hızlı şekilde tüketilecek bir malzeme haline getirdiği için bundan etkilenen diğer yapımcılar da ne uğraşıyoruz fikir ile fikir zaten var bize para lazım diyerek aynı yoldan gittiler.

sonuç olarak elder scrolls'u bende oynayacağım fiyatı daha mantıklı bir seviyeye geldiğinde ama benim istediğim oyun bu değil. hem sistemiyle, hep yapısıyla.

geleceğe dair umudum da var. soe her ne kadar hızlı bir biçimde katletmeyi becerse de her zaman parlak fikirleri üretmek konusunda da başarılıdır. bu sebepten ötürü everquest'in devam oyunu bu konuda bir atılım yapabilir.



Guzel ozet. Aylik 15papel de UO'dan geliyor, Shard sistemide..onca yildir f2p+cashshop disinda hicbir yeni sistem cikmadi, sanki kitabi var bu isin 3 formul disina cikamiyorlar. (Eve Online'a torpil gecmek zorundayim, bambaska seviyelere erdi adamlar)

Blizzard'in cidden Disney'i ornek aldigini dusunuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yukarıda yazmayı unuttum ancak dün twitch'de korsan yayınları izlerken character creation ekranında aklıma geldi.

ilk olarak benim age of conan'da gördüğüm göğüsü, göbeği, kalçayı, çeneyi, gözün genişliğini ayarlama mevzusu burada da bulunuyor.

cidden en büyük isteklerimizden birisi karakterin götünün 3cm daha oval olması, çenenin sivri olması falan mı?

bu kadar aylarca beta yapılıyor ve bu kadar betayı test eden insan var. bir kaç kişi çıkıp bu ne kadar gereksiz bir özellik, bakın aslında isteklerimiz bunlar değil, bunun yerine yaratıcılık ve yapılmamışı yapmanız gerektiğidir. madem para veriyoruz ve bir aylık ücrete bağlıyorsunuz lisansına para ödememize rağmen o zaman oyunları da bizim isteklerimize göre yapın.

sandbox konusunda darkfall örnek verilmiş ama bence df'de sandbox teması bulunan themepark oyunlardan birisiydi. bunun bir kıstası yok ama iyi bir ayar tutturmak pek kolay değil.

yakın zamanda the repopulation çıkacak, belki orada swg ve uo arasında bir tarz yakalanabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

theme park bir mmo yapmaya karar verilirse bunun artik gidecegi baska bir monoton yon yok malesef. turun cercevesi %99 tamamlandi.

gunumuz oyunlarinin daha basit olmasinida gunumuz oyuncularinin isteklerine bagliyorum ben. yeni oyuncu kitlesinden bahsediyorum, 12-15 yas araligi sonucta onlarin harcamasi bizlerden fazla.

kendileri alirlar, babalari hediye eder vs de vs.

lisede karsilikli onuyorlar konusuyorlar daha cok ilgililer.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Certhas said:

bu kadar aylarca beta yapılıyor ve bu kadar betayı test eden insan var. bir kaç kişi çıkıp bu ne kadar gereksiz bir özellik, bakın aslında isteklerimiz bunlar değil, bunun yerine yaratıcılık ve yapılmamışı yapmanız gerektiğidir.


Malesef bunu diyenlerin sonu beta forumlarinda kara koyun olarak etiketlenmek sonrada ban'lemek oluyor..cunku eskisi gibi Para karsiligi catir catir beta testing kalmadi, onun yerine fan kitlesine beta test yaptiriyorlar belese, hem fan;ar "ozel" hissediyor, hemde firma kendi kendini kandiriyor...hatta daha beta da cashshop koymak gibi insanlik ayibi seyler cikti..yada FOUNDERS PACK satin alip beta access kapmak.

Haliyle ne mantik ne objektiflik falan yok..marka sevdasi girdiyse isin icine hele eyvah. Tutup'da Heartstone hakkinda "Yaw oyun super ama, fontlar niye uyumsuz yaw?" dedigin anda "BU DAHA BETA OMG GTFO!" yorumlarina boguluyorsun.

Yorumlar direk nazi fanboy kafasi...beta yapan ozel cocuk durumu.

Soyle ornek vereyim iyice cozutmus olurum;

Harry Potter Spinoff series kitabi yaziliyor diyelim, su anki sistemle parani sacarsan yarim yamalak kitabi erkenden okuyup tavsiye ve yonlendirme hakkina sahipsin. Hic bir akli selim kritik para basmaz..parayi aninda dusunmeden basan fan kitlesi olur...eh, onca suursuz fanatigin yorumlari arasinda kolay gelsin..

Kitap bittikten sonra kapak tasarimini falan beta test/crowdsource/voting yapman lazim ancak..

Kaldi ki, film/kitap ve diger "entertainment" sektorleri ile kiyaslamak da yanlis..oyun bu neticede. Adventure puzzle action shooter vsvsvs..hani biraz kafani calistirman gerekiyor, pisti bile oynuyorsan.

heh ama ne gerek var ki?
http://i.imgur.com/mdr0EIt.jpg

Disney gibi ayni hikayeyi bambaska karakterlerle yap gitsin iste, gercekten theme park da acarsin bitti gitti. ( Wow themeparki vardi sanirim Kore'de mi Cin'de mi ne?)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aynen öyle.

soygunun yeni adı da kickstarter olmuş durumda.

richard garriott gibi tabula rasa davası sonucunda ncsoft'tan dünyanın parasını almış ve artık paraya doymuş, geçmişte ultima serisini yapmış ve ultima online gibi bir milat taşının altına imzasını atmış birisi bile yeni oyun yaparken bu hileye ortak oluyor işte bu da bir insanın artık susması için yeterli. 40$ daha fundla sana lord diyeceğiz, bunun üstüne 100$ daha fırlat sana özel workshop vereeğiz ve releasede bunu kimse alamayacak gibi taktiklere vurmaya başladılar.

kim ne derse desin, ne kadar kaliteli bir oyun olursa olsun son iki yılın en büyük soygunlarından birisini star citizen yaptı. oyun belki gerçekten güzel olacak ama bu kickstartlama aşamasındayken öyle ufak oyunlarla, öyle büyük paralar kazandılar ki bu ticari kaygının insanın tadını kaçıran bir yönü var. yeterli paran olmadığından dolayı oyunda asla alamayacağın bir gemiyi, dünyanın başka bir ucundaki milyarder bir adam alıyor ve oyun çıktığında sen aylarca oynayarak bile kazanamayacağın bir gücü o kişi ilk günden elde ediyor. oyunda karşılaştığınızda da o parasının tadını çıkarırken, sende aslında av olmuş oluyorsun bunun sebebi de ekonomik durumunun yeterli olmaması.

olay yaratıcılığın bitmiş olmasının yanı sıra artık paranın da kimin egemen olacağını belirleyen bir unsur haline gelmesi. diablo 3 bunun bariz örneği, ah ile emebilecekleri en üst düzey parayı emdikten sonra 'bakın biz sizi dinliyoruz aslında' diye dalga geçebilecek açıklamalar yapıp expansion'da asıl istenen özellikleri yeniden satmaları ve oyunu savunanların da 'bakın feedbackler işe yaradı' diye büyük gaming sitelerinde sabah akşam uzun uzun açıklamalar yapmaları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Galiba ayrı dünyaların insanlarıyız. Burada oturup da oyunun avukatlığını yapacak değilim ama doğru bildiğim bir kaç şeyi de yazmak zorundayım.

1.Oyun esasen bizim ne istediğimizi dinlemiyor. Demişsiniz.
- Buna kesinlikle katılamam çünkü bu oyun anons edildiğinde, sadece pvp alanında MMO olacak, geri kalan kısım CO-OP ve Single olacaktı. Ama belli ki oyuncuları dinliyorlar ve oyun şuanda tam anlamı ile bir MMORPG olmuş.
- İlk ingame videoyu dikkatli izlerseniz, tüm magelerin aynı tip, tüm nightbladelerin aynı tip olduğunu görürsünüz. Bu çok eleştiri aldı ve adamlar şimdiye kadar görülmemiş bir character customisation getirdiler. Bu char custom sizi çok ilgilendirmiyor olabilir ama EsO oynayacak oyuncular içerisinde binlerce kişi var ki, saatlerce karakter yaratmakla uraşabilirler

2.Bu oyun Wildstarla aynı zamanda çıksa, ezilen EsO olur denmiş.
- EsO ile EQ Nextin Twitch de aynı gün yayın yaptığını ve hangi yayının kaç kişi tarafından izlendiğini görmenizi isterdim.

Onun dışında ki tüm eleştiriler, kendi fikrinizdir saygı duyarım. Benim de var eleştirilerim, olmaz mı ama beni daha çok endgame content, pvp balance gibi konular ilgilendiriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...