Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls Online


Masquerade

Öne çıkan mesajlar

Şikayet ettiğimiz noktalar aynı. Fark şurada, senin yazdığından oyunu batıranın sadece HeroEngine olduğu görünüyor. Ben de çok daha fazlası sonlarını getirdi diyorum, oyun motoru arkaplanda. SWTOR, HeroEngine ile de çok daha uzun ömürlü olabilirdi.

Ilum'da valor kasmak için yüzlerce oyuncunun toplanması sonucu makinaların kasması motorun problemi, open world PVP'ye ödül olarak oyuna entegre edilen mercenary commendationların bu yolla asla kazanılamaması oyundan esas soğutan nedenlerden sadece biri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

diyecek seyim yok abi oynadigim oyunu pc mi arti esimin oynadigi laptopu biliyorum yani. sorunu yok demiyorum ama oynanmayacak derecede sikintimiz hic olmadi. pvp de dediklerin oluyordu onuda patchle cozduler ancak pvp nin sorunu bambaskaydi. oturup bekliyordun savasda :) gelsin puanlar. millet bekliyordu kesilmek ve kesmek icin. amacsiz sacma sapan bir seydi. motordan cok birbirinden bagimsiz modullerin sacma derecede birbirinden kopuk olmasiydi ana sorunu bana gore.

birini 10 puanlik yaparken digerini 2 yapiyorsun bu nedir yahu :) koymak icin olsun diye yapmislardi bazi seyleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Red said:

bu başlığın geleceğini görebiliyorum.

oyun çıkmadan onlarca sayfa.beta gelince övgüler övgüler.60 dolar bayılacak bir sürü insan

sonra 1 ay geçmeden onlarca sayfa kavga cancel subs ve oyunu kötüleme dönemi.


heheh su olmasin bundan sonra cikan hic bir mmorpgde artik :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Demokles'in Kılıcı gibi Bethesda'nın başında baskı yapan bir Electronic Arts yok bu projede. Geliştirenler ZeniMax ve Bethesda, dağıtımcı yine Bethesda. Kendi işlerinin patronu konumundalar. Ve çok yakın geçmişten bir SWTOR vakası var ders(ler) çıkarabilecekleri. Zaten aklı başında, pek çok kült oyunun altına imza atmış bir firma.

BioWare ile aynı kaderi paylaşmasına neden olacak hatalara düşmezler diye ümit ediyorum. Önleri açık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bazı arkadaşların yazdıklarını okuyunca, insan hayrete kapılıyor. "SWTOR ve Motor" konusu; aylarca tartışıldı, çizildi ve edildi, halen daha motor diyen var. Motor konusunda üstad olduğunu iddaa eden arkadaşlara bir soru sormak istiyorum, sorduğum sorunun cevabını da aynı zaman da kendim de vereceğim, yine de bir cevapta onlardan alırsak seviniriz.

Soru: Tatoine Outlaws'den de 10vs10 pvp dönerken, ya da 24+ kişi Tatoine'de PvP turnuvası düzenlediğimiz de neden FPS düşmüyordu da, Illum da 5v5'de bile FPS çakılıyordu? Bunun nedeni motor mu?

Cevap: IQ'su bizlerden daha fazla olması gerekirken, daha az olan adamların; Open World PvP Mapi diye hazırladıkları map'de DELILERRRR gibi top atışlarının olması ve gökyüzünden YÜZLERCEEEE uçağın aşağıyı bombalaması yüzünden FPS düşüyordu.

Tartıştığınız oyunların başlamadan bitmelerinin, başladıktan sonra bitmelerinin, nedenlerini doğru analiz etmemiz lazım ki, problemlerin kaynağını belirleyebilelim.

Age of Conan: Dün gibi hatırlıyorum. Paticikte içlerinde takılanlar varsa, yazsınlar o gün yaşananları. WoW'dan Restless guildi ile birlikte Release'da çok büyük bir Türk guildi kuracaktık. 30'a yakın kişi geldiler, box aldık hepimiz. Aynen bize söyledikleri şuydu, "Oha instance sistemi var, bu ne biçim MMORPG", aynı dönemlerde bu forumların hepsi de aynı sebepten çalkalanıyordu, aynı party'deki kişilerin başka intance serverlarda olması, map aralarında loading ekranının gelmesi yüzünden büyük infaal uyandırıldı. Ama şimdi ne oldu? Artık çıkan hemen hemen tüm oyunlar intance sistemi. Ve daha sonra o arkadaşlarla birlikte bir sürü oyunda beraberdik ve hepsi de instance sistemiydi. AOC'un günahı neydi? Ilk defa böyle bir sistemi, çoğumuz AOC'da görmüştük. Crash yemeler, Loading ekranında uzun süre bekletme sorunları da eklenince, daha başlamadan bitenler listesine ekledi insanlar. Evet öyleydi çünkü çoğumuzun bilgisayarı o dönem AoC için yeterli de değildi.

Rift: Şimdiye kadar oynadığımız en başarı MMORPG'lerden biriydi. Bir çok insan oynadı Rifti ama çoğu 2 ay oynayıp bıraktı. Halbu ki PvE ile PvP'nin bir araya girebildiği çok ilginç bir oyundu. Oyunun bana göre tek sıkıntısı, 40 arkadaşın/guild arkadaşın ile birlikte oynamıyorsan, eğlenemiyor oluşundu. Single oynayanların çoğu, barınamadılar oyunda.

SWTOR: Open World PvP olmayan bir Star Wars oyunu insanlarda hayal kırıklığı yarattı. Outlaws'den'i oyun çıktıktan 2 hafta sonra, büzük yemeyince kapattılar. O olayda acemilik yaptılar. Bazı guildler bölgeyi domine edip farmlayınca, eşitsizlik olacak diye tırsıp kapattılar. Halbu ki bıraksalardı eğer, su akıp yolunu bulacaktı. Kimin gücü kime yetiyorsa o farmlayacaktı. Ally olduğumuz guild ile bile birbirimize giriyorduk Outlaws'den yüzünden, zevkliydi, çoğu oyuncu orayı göremedi bile. Illum zaten faciaydı. Questing sırasında karşı taraftan birine rastlayamıyorduk, çünkü yine büzük yememişti. 15 yaşında kız çocukları ağlamasın diye, biz pvp yapamadık. Sen 2 tarafın quest bölgesini farklı yer yaparsan, kimse kimseyi görmez. Delikanlı olsalardı, 2 tarafada aynı quest bölgesini verselerdi, o zaman görürdük PvP'yi. PvP iflas haldeyken, yeni ekledikleri t2 raidden, t1 item drop oluyor olması, dungeonların raidlerden daha zor ve kazançsız oluyor olması vs sebeplerden ötürü PvE'de bitince, SWTOR rafa kalktı. Battlegroundlar açısından ise Hutball şimdiye kadar gördüğüm en iyi bg'ydi.

The Secret World: Şimdiye kadar gördüğüm Aksiyonu bir sn düşmeyen, en iyi PvP mapi tartışmasız TSW'deydi. Open World PvP'nin, Gankin dibine vurduk. Lakin PVE'de bizi sıktıda sıktı, sıktıda sıktı. Ya aynı yerleri devamlı, dön dön dön dön dön. Tüm bosslar buglı, bir raidi ekleyemediler haftalarca, patch ertelendi de ertelendi. Güzelim oyundan zorla soğuttular playerları. Ama questleri de on numara bir oyundu gerçekten.

TSW neden bitti? Bir çok kişi bilmez belki bunu. Gerizekalı FUNCOM, playerların gözünde SABIKALI bir firma. Insanlar FUNCOM ismini duyunca, oyunu almak istemediler, bir tereddüt ettiler, oyun release olduktan sonra esasen satmaya başladı, oyuncu sayısı da git gide artıyordu. Sen tut gerizekali yönetim kurulu, oyunu satamadınız, zarar ettireceksiniz bizi de, kov çalışanların %50'sini. O dönem yukarda da yazdığım gibi, deliler gibi, hatta hayvan gibi Raid gelmesini bekliyorduk, O raid patchi de 2 defa ertelendi, çalışanlar kovulunca, millette "ehh yeter be" dedi. İşin gerçeği bu. Adamların da bir suçu günahı yoktu, dünyanın en iyi oyununuda yapsalardı, anca bu kadar adam alırdı.

En başta da söylediğim gibi, tespitleri doğru yapalım ki, problemleri doğru görelim. Ben bu söz ettiğim oyunların hepsini PC başından kalkmadan endgame'in de endine kadar oynadım.

Elder Scrolls ne yapar? Her oyun gibi, muamma. Kötü bir oyun yapacaklarını sanmıyorum, lakin geçtiğimiz sene de kötü bir oyun yapan olmadı. SWTOR, D3, TSW harika oyunlardı, bizim sıkıntılarımız daha çok kötü yönetimlerden oluyor. Adamların da oyunu, doğru mu yöneteceklerini, kötü mü yöneteceklerini önceden kestirmek zor. Ama şunu gönül rahatlığı ile söyleyebiliriz, ben değil ama bir çoğunuz single player oyunda oynuyorsunuz, vakit ve para da harcıyorsunuz. Bu sözü geçen oyunlar ve Elder Scrolls'u single player bir oyunmuş gibi değerlendirirsek, en azından oyunun endgame'ini beğenmiyor bile olsak, kendimizi mağdur hissetmememiz gerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani oynanabilirlik önemli, buglı quest olunca, yada crash problemi olunca insan oyundan soğuyor.

MMORPGlerde şunu da atlıyoruz, Kanuni'nin de dediği gibi kafadengi grubunla Runuo da oynasan, o oyun eğlenceli olur. Birde şunu çok atlıyoruz, ya MMORPGlerde adam seni eğlendirmek zorunda değil, kendi arkadaşlarınla pvp turnuvası düzenle, kıyafet yarışması düzenle, koşu yarışı düzenle, ticaret anlaşmaları yap vs vs. hödük bir mmorpg değilse eğer o oyun, bunların çoğu yapılabilir, biz oyuncular olarak biraz da kendi kendimizi eğlendirmeyi öğrenmeliyiz, biz istiyoruz ki adamlar bizi eğlendirsin dursun, devamlı oyuna birşey eklesinler, otellerin animasyon ekibi gibi bir sn bizi boş bırakmasınlar. oldu cnm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

atmosfer derken işte o sarma olayını kastediodm.

mesela yıllar sonra aoc ye baktım, sarmadı oyun beni. Bişeyini de kötülemem ama sarmadı yani.
hikayesidir, müziğidir ( ki çok çok önemli ), sunumudur bunlar çok önemli.

bana feature sunan oyundan çok dünya sunan oyun beni daha çok çekiyor,doğruya doğru.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi işleri çok zor. Suark'ı okuyoruz, müzik diyor, konu diyor. Ben bir oyunda char açmadan önce müzikleri kapatırım, konuya da takılmam cinematicleri esc ile geçerim zaten. Yani adam öyle bir oyun yapacak ki, hem bana beğendirsin, hem de Suark'a. Birimiz beğenmeyince olmuyor zaten, o arkadaş ortamı sağlanamıyor vs. Benim Suark gibi düşünen çok fazla arkadaşım, guild üyem var.

Ben de mesela PvP de dengesizlik, balanssızlık varsa, hiç gelemem o işe. Adamların işide zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

swtorda pvp namına düzgün olan tek şey battlegroundlardı
geri kalan herşey tüm vaatlere rağmen mythicin en son oyunu olan warhammer online ın %1 i bile değildi

saat 11 de sıra bşlayan 5k sıra olan serverda maksimum 500-600 kişi olması oyunun motorundan kaynaklı değil de ne çok merak ediyorum

guild wars da oynadık yani, swtorda - fpslere düşeürecek adam sayısında pvp döndü gayet akıcı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RRa said:

yani oynanabilirlik önemli, buglı quest olunca, yada crash problemi olunca insan oyundan soğuyor.

MMORPGlerde şunu da atlıyoruz, Kanuni'nin de dediği gibi kafadengi grubunla Runuo da oynasan, o oyun eğlenceli olur. Birde şunu çok atlıyoruz, ya MMORPGlerde adam seni eğlendirmek zorunda değil, kendi arkadaşlarınla pvp turnuvası düzenle, kıyafet yarışması düzenle, koşu yarışı düzenle, ticaret anlaşmaları yap vs vs. hödük bir mmorpg değilse eğer o oyun, bunların çoğu yapılabilir, biz oyuncular olarak biraz da kendi kendimizi eğlendirmeyi öğrenmeliyiz, biz istiyoruz ki adamlar bizi eğlendirsin dursun, devamlı oyuna birşey eklesinler, otellerin animasyon ekibi gibi bir sn bizi boş bırakmasınlar. oldu cnm.


birşeyler varmış gibi davranacaksak açarız minecraftı oynarız yani mmo niyetine, mesele birşeyler varmış gibi davranmak değil birşeylerin olması
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İşte FPS düşmesinin sayı ile alakası olmamasından kaynaklanıyor. Ha sayı artınca FPS düşüyor doğru ama yazdığım gibi, o tarz bir PvP mapi yapıyorsan eğer, çöl gibi olacak. Düm, düz. Sade. Atraksiyon katacaz diye, içine etmişler illumun. O yüzden sayı artınca FPS düşüyordu.

Birde Massive PvP'ye yer verecem diyorsan eğer bir oyunda, o raconun gereklerini yerine getireceksin. Birincisi, atıyorum 100m rangedeki adam ekranda gözükmeyecek, en azından adamın ismi charın üzerinde gözükmeyecek. Artı; böyle bir PvP getiriyorsan oyuncuya isteği dahilinde bir hak vermen gerek. Ben eğer oyundaki abilitylerin animasyonları gözükmesin istiyorsam, kapatabilmeliyim. Ör: AoC. Birde 100vs100 yaptırırsın insanlara ama bu illa 200 kişinin 200üde o aynı ekrana girecek anlamına gelmiyor. Öyle bir ayarlarsın ki onu 100 kişinin 25'i bir yerde 25vs25 yapmak zorunda kalır, diğerleri kendi bölgelerinde savaşmak zorunda kalır. Ör: Darkfall

Her işin bir yolu, yordamı, raconu var. GW2 de sıkıntı yaşanmadı, çünkü raconlara kısmen de olsa, uydular. Tamamına uy zaten, 280 vs 400 pvp yaparsın, darkfall online'da benim yaptığım gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Mac uyumu gelecek olmasi guzel.

Ama p2p olursa kaybeder. Piyasada EVE'den baska oyuncu sayisini ve genel begenilme oranini arttiran baska p2p oyun yok zaten. Normal Elder Scrolls oyunu gibi cikmali bu; bir kere ode, hep oyna.

O degilde hala insanlar next-gen mmo diye 2003'de cikmis EVE'i gosteriyor, sektor batik yani. Bu oyunun klasik Elder Scrolls tarzini katarak sektorden siyrilma ihtimali var ama. Oyuncusu de single oyunlardan hazir buna.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...