Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Blizzard Valve'i DOTA isim hakki nedeni ile mahkemeye verdi


Laurelin

Öne çıkan mesajlar

Suark said:

dostum, biz oyuncular olarak iyi oyun yapan; bizi iyiye götürecek firmaları haklı haksız destekleriz.

iyi oyun yapsada piyasanın içine ettiği için blizzard haksız valve haklı

piyasanin icine etmek?
mesela?

blizzarddan aldigim wowu 6 yili askin zamandir oynuyorum. odedigim para da monthly fee sadece. sapka falan almadim yani lol. aylik ucreti de piyasaya sokan blizzard dersiniz simdi.

diablo 2 accountum 10 yili askin zamandir duruyor ve eserse hala girip oynuyorum battlenet'de.
d3'de ayni olacak.

keza brood war'u HALA oynuyorum ve hala prof ligleri var.

kusura bakmayin. blizzard yaptigi oyunlari evladiyelik gibi oynuyoruz. adamlar belki kutuyu 10-15 dolar yuksek satiyor ama aldiginda da o oyunu yillarca oynayacagina emin oluyorsun.

gorduk iste swtoru falan haha.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

para deil ki olay mantalite.

Wow güzel bi oyun, ama kendi potansiyelini para karşılığında satmış bir oyun.

E böyle olunca diğer firmalarda bunu görüp, benzer oyunlar yapıyorlar. Haliyle, boktan mmorpg oynamak zorunda kalıyoruz bi yerden sonra.

Eski blizz ve yeni blizz arasında çok fark var mesela,
diablo 3 çıkacak bayılarak alıcaz sonra onun klonları çıkacak. Bi 10 sene rpg diye önümüze bunları sunacaklar falan filan. Ve çıkan diablo 3 kendi potansiyelinin çok altında olacak, sc2 gibi.

Valve Bethesta CCP gibi firmalar olmasa, dogru duzgun oyun olmayacak pıyasada.

bu yüzden valve ne derse haklı :).

Ben son kullanıcı açısından bakıyorum ve dota valve in elinde blizzin elinde oldugundan daha guzel bir halde gelir önümüze.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sen basariliysan digerlerinin seni taklit ederek para kazanma amaci lesser firmalarin isi.
blizzin sucu mu oldu simdi faillayan diger mmolar?
sen ayni konsepti alip daha kotu muhendislikle ortaya koyarsan tabi faillar.

bakin mesela guild warsa. faillamayacak bir mmo geliyor cunku adamlarin kendi bir konsepti ve kitlesi var.

VAY BE WOW İYİ TUTTU AYNISININ SCİFİ OLANINI DA BİZ YAPALIM GELSİN PARALAR NASIL FİKİR diyen adamların vebali de blizzeymis lol.

ayrica potansiyelin altinda denen sc2'den daha iyi competitive strateji brood war. ahah.

adamlar kendi ile yarisiyor.

sad but true.

bir de

BETHESDA? LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EmenikeNiangSow said:

dotayı yapan adamın değil dota işte.
kaldı ki dotada isimsiz bir sürü insanın da katkısı var ve blizzardin imzalattigi eulada sen yaptigin modlari lisanslayamayacagini, haklarini elde edemeyecegini kabul ediyorsun.

kurtarmiyor yani OLM VALVE MODU YAPAN ADAMLA ANLASMIS demekle.
burada suc sevimli shrek goruntusunun altinda palpatine yatan gabe newellda.


"dotayı yapan adamın değil dota işte"
kimin peki?

"hayır kullanamaz, public olmuş oluyor o isim" diyorsan,
mesela gidip sektldakm diye bi map yapsam, otomatikman bu oyun adıyla çıkabilecek oyunları public domaine mi reservlemiş oluyorum?
peki bu reservleme işi neyle sınırlı olacak?
mesela half-life 3, half-life 4 diye mapler oluyor, bu maplerin varlığı valve'ın half-life 3 yapmasını mı engelliycek?
mesela diyelim ki bir firma incarnations diye bir oyun yapmak istedi, ama bir baktık aynı adlı harita mevcut?
mesela blizzard ea'nın "calibration" diye bir oyun yapmaya karar verdiğini öğrendi, ondan önce calibration diye bir harita çıkartırsa, bu şekilde ea'ya köstek olması mümkün olacak mı?

yani sırf dota fanısınız diye "hayır dota diye bir harita çıktığı zaman otomatikman public isim sayılır" fikrini savunmanızı anlamıyorum.

bir örnek verdim daha önce.
team fortress.
esasında quake modu olarak başlayan bir oyun bu.
yani dota nasıl warcraft 3 mapiyse, bu da quake için bir mod.
sırf mod diye otomatikman public isim olur ve copyrightının alınması engellenmiş mi olur anlamına geliyor bu?
ancak valve orjinal team fortress modunu yapanlardan John Cook ve Robin Walker'ı ekibine katıp Team Fortress 2 çıkartıyor.
bildiğim kadarıyla Team Fortress 2 copyright hakları şu an valve'da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adamlara kötü demiyorum ki? da sen baya bi fanboy olmuşsun =).

Ya bu şey gibi, apple gibi mesela. Ya da belirli bi teknolojinin bi salak yüzünden bi alanda gelişmesi gibi.

Sektörü gücüyle miş ediyor activision blizzard

Mesela, bi yerde kasap var, manav var.

oraya migros açılıyor ve adamlar batıyorlar haliyle. Sen mürit olarak migrostan alıyorsun çünkü senin için en iyisi o, ama adamlar battıktan sonra migros kaliteyi düşürüyor, nasolsa ona muhtaçsın ve onun dayattığı et artık kalite et onun dayattığı sebze artık kalite sebze oluyor.

Bu arada, blizz güzel oyun yapar, keyifle oynarsın fakat şu ana kadar ürettiği hiç bir oyun bi skyrim'in potansiyeline sahip değil.

gerçi adamlar iyi işliyorlar ellerine ki ufacık malzemeyi ama işte daraltıyor ufaltıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EmenikeNiangSow said:

Suark said:

dostum, biz oyuncular olarak iyi oyun yapan; bizi iyiye götürecek firmaları haklı haksız destekleriz.

iyi oyun yapsada piyasanın içine ettiği için blizzard haksız valve haklı

piyasanin icine etmek?
mesela?


şöyle izah edeyim, şu videoyu izle:

http://penny-arcade.com/patv/episode/the-future-of-mmos

wow'un neden "piyasanın içine ettiğini" açıklıyor.

wow everquest formülünü aldı getirdi aynen sundu. hem AAA oyun yaptığı için, hem oyunun arkasında blizzard gibi popüler bir firma olduğu için, hem de geniş kitlelere hitap edecek şeklinde çalıştığı için çok büyük bir yere oturdu World Of Warcraft.
böyle olunca diğer firmalar da MMORPG pazarında wow'la yarışabilmek için onun yaptıklarını aynen kopyalamak zorunda kaldı. publisher ve producerlar bastırıyor "bak burda başarıyı elde eden var, riske girmekle uğraşma, aynısını yap bana", developerlar fikirlerini pratiğe dökme fırsatı bulamıyor, ortaya WoW 2.0 çıkartmaya çalışıyorlar.
sonuçta ortada adama benzemeyen ama wow2.0 olmaya çalışan mmorpg'ler yığını çıkıyor (misal swtor).

diyebilirsin ki "wow'un başarılı olmasından sonra böyle bir tablo çıkmış olması blizzin suçu mu", değil elbette.
ama ne blizzin suçu; oyunu kaç yıldır doğru düzgün geliştirememiş olmaları.
evet sürekli birşeyler ekliyor, ama ekledikleri de hep aynı. insanlar grindlesin diye sürekli yeni instance ekliyor, insanlar item kasmaya mecbur bırakılıyor, her yeni pakette içerikten ziyade item odaklı yenilikler geliyor ve bir bakmışsın kendini tekrar eden bir oyun ve buna alıştırılmış bir oyuncu topluluğu durumuna dönüşüyor.
sırf classlar arası "balansı" bozmamak için yeni class gelmiyor.
housing, kale savaşları, merchant class gibi ultima online'da gördüğümüz şeyler bile daha gelmedi. mmorpg'ler gelişmeye müsait olsa da everquest sisteminde takıldık kaldık.
diğer mmorpg firmaları da "nasılsa oyuncular bunu seviyor" diye aynı formülü tekrar tekrar önümüze koyuyorlar.

sonra sam'e soruyor insanlar "blizzardı niye eleştirip duruyorsun" diye 8-)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone bahsettiğin hiç bişey (kale savaşı diyince shadowbane mortis online gibi oyunları baz aldığını düşünüyorum, wg falan değil) themepark mmoda olmaz. Oyuncunun çok daha fazla zaman yatırımı yapması gereken sandbox oyunlarda olur. Sen wowu kötü oyun yaptığı için eleştiriyorum demişsin ama aslında yaptığı oyunun türü için eleştirmişsin.

Piyasanın içine etmenin en güzel örneği RMAHın gelmesi mesela, kalitesiz içeriğin norm haline gelmesi de burda sayılabilir. Ama wowun, daha doğrusu blizzin kalitesiz yaptığı hiç bişey olmadı şu güne kadar. Eskiye göre düşen kaliteyle doğrudan kalitesiz ürünü birbirine karıştırmayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

EmenikeNiangSow said:

Suark said:

dostum, biz oyuncular olarak iyi oyun yapan; bizi iyiye götürecek firmaları haklı haksız destekleriz.

iyi oyun yapsada piyasanın içine ettiği için blizzard haksız valve haklı

piyasanin icine etmek?
mesela?


şöyle izah edeyim, şu videoyu izle:

http://penny-arcade.com/patv/episode/the-future-of-mmos

wow'un neden "piyasanın içine ettiğini" açıklıyor.

wow everquest formülünü aldı getirdi aynen sundu. hem AAA oyun yaptığı için, hem oyunun arkasında blizzard gibi popüler bir firma olduğu için, hem de geniş kitlelere hitap edecek şeklinde çalıştığı için çok büyük bir yere oturdu World Of Warcraft.
böyle olunca diğer firmalar da MMORPG pazarında wow'la yarışabilmek için onun yaptıklarını aynen kopyalamak zorunda kaldı. publisher ve producerlar bastırıyor "bak burda başarıyı elde eden var, riske girmekle uğraşma, aynısını yap bana", developerlar fikirlerini pratiğe dökme fırsatı bulamıyor, ortaya WoW 2.0 çıkartmaya çalışıyorlar.
sonuçta ortada adama benzemeyen ama wow2.0 olmaya çalışan mmorpg'ler yığını çıkıyor (misal swtor).

diyebilirsin ki "wow'un başarılı olmasından sonra böyle bir tablo çıkmış olması blizzin suçu mu", değil elbette.
ama ne blizzin suçu; oyunu kaç yıldır doğru düzgün geliştirememiş olmaları.
evet sürekli birşeyler ekliyor, ama ekledikleri de hep aynı. insanlar grindlesin diye sürekli yeni instance ekliyor, insanlar item kasmaya mecbur bırakılıyor, her yeni pakette içerikten ziyade item odaklı yenilikler geliyor ve bir bakmışsın kendini tekrar eden bir oyun ve buna alıştırılmış bir oyuncu topluluğu durumuna dönüşüyor.
sırf classlar arası "balansı" bozmamak için yeni class gelmiyor.
housing, kale savaşları, merchant class gibi ultima online'da gördüğümüz şeyler bile daha gelmedi. mmorpg'ler gelişmeye müsait olsa da everquest sisteminde takıldık kaldık.
diğer mmorpg firmaları da "nasılsa oyuncular bunu seviyor" diye aynı formülü tekrar tekrar önümüze koyuyorlar.

sonra sam'e soruyor insanlar "blizzardı niye eleştirip duruyorsun" diye 8-)


çok doğru, ama sadece mmo ların değil bir çok oyununda içine etmiş oluyor, bu kadar büyük paranın döndüğü oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

EmenikeNiangSow said:

Suark said:

dostum, biz oyuncular olarak iyi oyun yapan; bizi iyiye götürecek firmaları haklı haksız destekleriz.

iyi oyun yapsada piyasanın içine ettiği için blizzard haksız valve haklı

piyasanin icine etmek?
mesela?


şöyle izah edeyim, şu videoyu izle:

http://penny-arcade.com/patv/episode/the-future-of-mmos

wow'un neden "piyasanın içine ettiğini" açıklıyor.

wow everquest formülünü aldı getirdi aynen sundu. hem AAA oyun yaptığı için, hem oyunun arkasında blizzard gibi popüler bir firma olduğu için, hem de geniş kitlelere hitap edecek şeklinde çalıştığı için çok büyük bir yere oturdu World Of Warcraft.
böyle olunca diğer firmalar da MMORPG pazarında wow'la yarışabilmek için onun yaptıklarını aynen kopyalamak zorunda kaldı. publisher ve producerlar bastırıyor "bak burda başarıyı elde eden var, riske girmekle uğraşma, aynısını yap bana", developerlar fikirlerini pratiğe dökme fırsatı bulamıyor, ortaya WoW 2.0 çıkartmaya çalışıyorlar.
sonuçta ortada adama benzemeyen ama wow2.0 olmaya çalışan mmorpg'ler yığını çıkıyor (misal swtor).

diyebilirsin ki "wow'un başarılı olmasından sonra böyle bir tablo çıkmış olması blizzin suçu mu", değil elbette.
ama ne blizzin suçu; oyunu kaç yıldır doğru düzgün geliştirememiş olmaları.
evet sürekli birşeyler ekliyor, ama ekledikleri de hep aynı. insanlar grindlesin diye sürekli yeni instance ekliyor, insanlar item kasmaya mecbur bırakılıyor, her yeni pakette içerikten ziyade item odaklı yenilikler geliyor ve bir bakmışsın kendini tekrar eden bir oyun ve buna alıştırılmış bir oyuncu topluluğu durumuna dönüşüyor.
sırf classlar arası "balansı" bozmamak için yeni class gelmiyor.
housing, kale savaşları, merchant class gibi ultima online'da gördüğümüz şeyler bile daha gelmedi. mmorpg'ler gelişmeye müsait olsa da everquest sisteminde takıldık kaldık.
diğer mmorpg firmaları da "nasılsa oyuncular bunu seviyor" diye aynı formülü tekrar tekrar önümüze koyuyorlar.

sonra sam'e soruyor insanlar "blizzardı niye eleştirip duruyorsun" diye 8-)


o kadar yanliski su dusunce

"devoloper uretemiyor blizzard ustun urun yapabildigi icin cunki publisher baski kuruyor"

bu tamamen pazarlama sorunu, aptal devoloperlar daha yayimcilarina oyunlarini pazarlamayi basaramamis demektir bu, bunu bile yapamayan devoloper batsin gitsin zaten



abuk subuk birsuru ozellik yazmissin sanboxlara has olan, insanlar daha dogrusu buyuk cogunluk bunu istemiyor, cogunluga hitap etmek isteyen hicbir firmada girmek istemiyor bu riske tabiki buda cok normal birsey

sanbox oyun ozleminiz olabilir, benimde var ancak bu sandboxlari MMO nun gelecegi filan yapmiyor, aksine gayet sinirli bir hedef kitlesi var ve son derece niche bir pazar

gene pazarlamaya geldik iste, oturur pazar arastirmasi yapar nabiz yoklarsin, TORtanic EA baskisi ile WoW u kopyaladigi icin batmadi, aksine EA "BIOWARE, MASTIR OF ARRRRPIIIIICIIII" diye bunlara guvenip para muslugunu actigi ve baslarinda beklemedigi icin batti

http://forum.paticik.com/thumbnails/047/6c9/159/249/3a4/cfe/6e0/459/013/813/cf_450xNULL.jpg

durum aynen su

pazarlama stratejiniz ne diyorsun?

cok basarili star wars temali single player oyunun multisini yaptik disinda hicbirsey yok

themepark mmo yapmissiniz, wow la nasil rekabet ediceksiniz diyorsun

"blizzardi bizde cok seviyoruz, rakip degiliz kesinlikle iki oyunda pazarda ayni anda yer bulabilir" gibi fail otesi bir aciklama geliyor, basbaya rakipler cunki ayni segmenti hedef aliyorlar

peki urununuzun ustun yani ne, nerde farklilastiniz, yeni ne onericeksiniz musteriye diyorsun

"seslendirme yaptik, hikaye cok guzel valla, bide STAR WARS" diyor

eh gelde batma, hayvan gibi zamanlari vardi, hayvan gibi kaynaklari vardi, EA neredeyse surece hic mudehale etmedi ve ortaya cikan urun malum, budami publisher sucu?

publishera boku atmak kolay, sahane hedefler cunki herkes nefret ettigi icin ama kazin ayagi oyle degil iste

batan MMO larin yuzde 90i pazarlama isini kiviramadiklari icin batti, haydi yeni bir urun yapalim nede olsa bi alicisi cikar diye yola cikarsan her sektorde batarsin, say efendinin sacma sapan teorisi uzerinden yurumuyor ekonomi cunki

isin dahada komigi sorunun arz/talep sorunuda olmamasi, piyasada anormal bir aclik var, cikan her yeni MMO deli satiyor ilk ay, beles ay sonunda batiyor cunki yaptiklari urunun sundugu temel faydanin farkinda degil bu salaklar

insanlara aylik ucret odetmek istiyorsaniz

sahane bir gameplay sunucaksiniz bagimlilik yapabilen (ki bunu yapan oyun sayisi bir elin parmagini gecmiyor)

havuc sopa yaklasimina hakim olucaksiniz

rakiplerin vermedigi bir seyleri vericeksiniz oyuncuya

aion mesela korede hayvan gibi basarili, cokta saglam bir oyun

neden?

cunki kore halkinin oyun zevkine gore tasarlanmis, brutal bir zorluk var, grind bol, PvE ile PvP yi cok basarili bri sekilde harmanlamis, oyunda toplanabilir, pesinden kosulur grinda deger bitmeyen icerik mevcut birde ustune sandbox seviyesinde bir customization ile kale savaslari var

al bunu kotu localizasyon ve berbat musteri hizmeti ile batiya getir, simarik casual batili oyuncu zirzir aglar (isten geldik oyniyamadik zaman yokhh, cok zorrrrr) diye, birde ustune butun herkesin kore gibi got kadar bir cografyada oynadigi bir sistemi cok genis bir cografyaya pazarliyorsun, korede calisan kale kusatmalari haliyle avrupada patladi, oyunun ruhunun yarisi lokalizasyonda gitti kafadan

aion un babasi olan lineage gene boyle bir oyun misal

guildwars hep soyliyoruz pazarlamaya yetebildi, fiyat konusunda farklilasmaya gidip sub based yerine expansion uzerinden dondurdu, gayet basarili oldu, yeteri kadar farklilastirabildi urununu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Sen wowu kötü oyun yaptığı için eleştiriyorum demişsin ama aslında yaptığı oyunun türü için eleştirmişsin.


öyle mi demişim?

wow'u kötü oyun yaptığı için eleştiriyorum dediğimi hatırlamıyorum, uykuluyum belki orayı kaçırmış olabilirim. eğer öyleyse düzeltiyim:

wow'u kötü oyun yaptığı için eleştirmiyorum,
çok popüler oldu, mmorpg piyasasında en büyük dilimi kaptı, diğerleri de dilimde daha fazla yer edinebilmek için wow'dan oyuncu çalmaya çalışıyor,
wow ise "nasılsa oyuncu kitlemiz var" diyerek oyuna pek bir yenilik getirmiyor, eski şeyleri ısıtıp ısıtıp tekrar önümüze koyuyor,
böyle olunca diğer mmorpgler de yaratıcı birşeyler sunmaktan çekiniyor.

sandbox olması gerekmiyor illa yeni sistematikler eklemek için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wow yenilik getirmiyormu?

AHAHAHAHAH

adamlar radikal yenilikler yapiyor, pandaria yi LOL PANDA alti inceleyenler gorur

bide blizzard soz verdige yeniliklerden simdiye kadar bi hero classlari bide dance studio yu tutamadi, ole bioware gibi LEGACY SISTEM YAPTIK COK SUPER SIMDILIK DURSUN SONRA EKLERIZ BISILER diye laf olsun diye koymiyor, pandaria nin vaad ettikleri gayet iyi tbc den beri ilk defa rehash yerine yeni bisiler deniyor adamlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Konu blizzard değil ama konu Dota. Çok bekledim bizardın bu işe el atmasını hatta bu tip oyunlarda çok iyi olduklarınıda biliyorum belki en baştan bliz işe el atsa dota2nin potansiyelinden çok daha fazla potansiyeli kapıcaktı. Hon falan olmayacaktı belkide. ama şuan iyiki bliz hiç el atmamış diyorum çünkü Valve bu işi baya ciddiye almış. Bliz potansiyeli gördüğü halde bliz dota diye baştan salma bişey yaparak hala yetrince bu işi ciddiye almadığını tekrar gösterdi. Valve sürekli turnuvalarla ilgileniyor. Bir arkadaşın eklediği son röportaja göre sadece mini map mod olayıda ilerde olacakmış falan. İyiki Blizzard ilgilenmemişte Icefrog Valve'ye geçmiş. Çok iyi olmuş. bu işi en iyi yapacak adamlar ciddiye almadı, S2 games falan yetemeyecekti Valve tam isabet olmuş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LethE said:

LathspeLL said:
Valve zaten Day of the Ancients'ın değil Dota'nın patentini aldı. LOL'de ki Guinsoo'da Valve gibi Day of the Ancients için telif hakkı talebinde bulunduğundan "pending" durumunda. Orda ayrıca dönen kavgalardan bahsetmiştim Dota 2 konusunda.


oyunu adını doğru yazamadığından 'bilmiyo sallıyo milleti gazagetiriyor' statüsünde kaldın anılcım :(


Sabahın köründe beynim durmuş ya ahah.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Blizz bildigin " bizim uzerimizden para kaldiramazsiniz" resti cekmis.

adamlar modu yapmis zamaninda tamam. blizzard destek vermeyince gitmis baska kapilara. buna destek cikanlar olmus adamda daha cok para kazanma yoluna girmis simdi patterntini almaya calisiyo..

blizzde bizim bunyemizde olusturdun diye bu modu ne biz aliriz ama nede gidip oyle bizim bunyemizde olusturdugun modtan para kazanabilirsin demis.

blizz direk acgozluluk yapiyo lan doverim ben bunlari.

buna benzer serefsizlikler her platformda var buyuk kucuk ve insanlarin para kazanmasini engelliyolar resmen.

hayir madem oyle adamlari al bunyene para kazandir, yetistir, bisey yap ama oda yok. sorada gitti baskasina diye cirkeflik yap.

islak odunla dovcen yeminle bunlari.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eula'ya "oyunu oynarken içinde oturduğunuz ev de bize aittir, satamazsınız" yazsa blizzort, ona da evet diyecek insanlar var.

sanki oyunun motorunu, art asset'lerini filan taşıdılar valve'a. kaç tane oyun var mod olarak başlayıp sonra kendi satılır hale gelen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...