Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Devam Oyunlarındaki Grafik Sorunu: Atmosfer ile Uyumsuzluk


paparnoz

Öne çıkan mesajlar

Suark said:

topiği kirleticem ama yeni başlık açıcak data yok

http://www.strategyinformer.com/news/10877/volition-wants-to-do-freespace-3

oha lan gecen sene acıklanmıs bu


herkesin begenip taptigi ama ticari olarak basarisiz olmus bi oyun daha
sorsan %90 bonbon haric kimse bes para vermemistir oyuna su forumda, ama devami gelsin lutfende korsan oynasak diye cildirir millet

a.k.a.

THIS IS WHY WE CANT HAVE NICE THINGS
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya o zamanlar paramız yoktu, ben gittim gogdan aldım mesela şu an ki halini.
3 çıksa 3525252535$ olmadıkça alırım. Yani aynı tatta güzel bi single player + güzel multi desteği verse 90$ eder benim gözümde.

burdaki bir sürü insan alır gene. Bide artık steam falan var yani, oyun almak çok kolay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazdıklarım biraz aceleye geldi, kısaltıp düzeltmedim.

paparnoz said:
Tüm oyunlar 3 boyutlu olmak zorundaymış gibi bir hava var,halbuki piyasa da tek tük çıkan 2d oyunlarda çok seviliyor.Strateji oyunlarında ki 3 boyut ısrarı neden ?
Bu durumdan bir ben mi hoşnutsuzum ?


bu tartışmayı 10 sene önce bırakmıştık sanıyordum.

3d'nin ilk çıkmaya başladığı zamanlarda 94-95 gibi oyunların poligonsal çirkinlikte olduğu bir dönem vardı. 3-4 poligondan bir karakter yapmaya çalıştıkları için kötüydü grafikler.

sonra 2d oyunları 3d'ye uyarlamayı denerken bir geçiş dönemi yaşadık, 99-2000 gibi.

bence onu da atlattık sonunda.

***

şimdi senin şöyle bi şey var, başlıkta "devam oyunlarında atmosfer ile uyumsuzluk"tan bahsetmişsin, topic içeriğinde ise "neden yeni çıkan homm oyunlarında 3d'de inat ediyorlar da 2d homm 3 gibi yapmıyorlar". iki farklı olayı aynı pota altında eritmeye çalışmışsın.

ben ikinciden başlıycam.

***

homm 3 oyuncularında homm 3 fanatikliği var, bunu farkediyorum. bunlar "heroes of might and magic" fanatiği olduğunu söylese de ne homm 1'i ne homm 2'yi oynamıştır. varsa yoksa homm 3'den bahsedip dururlar.
belki de bundan dolayı böyle bir post çıktı.
biraz açıklamaya çalışayım.

heroes of might and magic serisi her oyunda farklı bir modelleme tarzını ve farklı bir oyun tarzını denedi. farklı dünyalarda geçiyor olmasının da bir etkisi var tabii.

mesela phoenix:

http://i.imgur.com/w0yEX.png

her oyunda farklı bir grafiğe sahip oldu yaratık. homm2 homm1'e benzemiyor, homm3 homm2'ye benzemiyor vs... diğer yaratıklar kıyaslaması:

http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=21298

oyunu yapanlar farklı tarz deniyorlar yaratıkları yaparken.

ilk heroes oyunları 320x240, 640x480 gibi çözünürlüklere yönelik yapılmıştı. o zamanki yaratıklar en az renkte en az pixelde en çok şeyi ifade edecek bir şekilde dizayn ediliyordu.
teknoloji geliştikçe, sanat yetenekleri geliştikçe yaratıklara daha çok şey eklemeye çalıştılar.
artık 1920x1080'e yönelik çalışıyorlar.
eskiden ekleyemediğin detayları ayrıntıları şimdi koyabiliyorsun rahatça.

***

homm 4 ayrı bi olay. başarısız bir oyundu o. 3d modelleri kötüydü, ne savaş ekranı ne yaratıklar eskisine benzetilerek hazırlanmıştı.
öte yandan homm 5, homm 4 gibi bir facia değildi. bence homm tarzını iyi aktarmış. hem yaratık tasarımında hem de savaş alanında bunu hissedebiliyorsun. homm 4'teki bazı yenilikleri de takip etmiş.
tek eksiği adam gibi bir senaryoydu, ana senaryosu zayıftı. öte yandan tribes of the east ek paketindeki senaryo gayet etkileyici ve zevkliydi. o açığı da o pakette kapattılar.

---
neden 3 boyut olmak zorunda? diye sormuşsun, o soruna geleyim.

neden 3D de 2D değil? çünkü yapması daha kolay.
3D oyun yaparsan bi model yapabiliyorsun. sonra bunun üstüne kolaylıkla zırh ekleyip çıkartabiliyor, silah verebiliyorsun. hatta aynı zırhı farklı ırklara, farklı cinsiyetteki karakterlere de verip otomatik olarak boyunu ayarlatman mümkün. öte yandan 2D yapıyorsan, her karakter için her zırh ve silah kombinasyonu için ayrı ayrı sprite hazırlaman, bu spriteların saldırı animasyonlarını, savunma animasyonlarını, yara alma animasyonlarını, ölme animasyonlarını vs tek tek hazırlaman gerekiyor.
bir karakter için 10 tane item, 10 tane silah olucak dersek, o karakterin 100 tane farklı sprite'ı olması gerekiyor demek di mi? 5 tane animasyonu olsa desek bir anda 500 farklı sprite hazırlamak gereksinimi çıkıyor. 20 tane de karakter oluyor desek, sayı 10000 oluyor. palette swap gibi bazı hilelere başvurmazsan işin çok zor. öte yandan bunu 3d animasyon olarak yapsaydık. 10 tane item, 10 tane silah modelliyceksin. 20 tane karakter yapıp 5'er tane de animasyon hazırlayacaksın. işin bir anda 100+20'ye inmiş oluyor.
yani 3d yapmalarının nedeni hazırlanması çok daha kolay olması, gelişmeye de çok daha müsait olması.
3d üstünde bir efekt yaptığında otomatik olarak her modele yansıyor. 2d'de ise senin kendin çizmen uğraşman gerekiyor.

2d hamallık gibi bişi. "sanatsal çalışma" amaçlı hareket eden indie gruplar dışında 2d ile uğraşan eden kalmadı hiç.

strateji oyunlarından bahsediyorsun bi de. 2d ısrar etmenin hiç bir anlamı yok strateji piyasasında. aşırı sanatsal bir tasarım da gerekmiyor ne de olsa.
gerçi öyle bir şekilde 2D yapıp da bir de AAA oyun çıkartabilecek bi firma tanımıyorum bilmiyorum ben.

***

disciples 3'ten bahsetmişsin. artworkleri güzeldi evet önceki oyunun. ancak disciples 3'ün de artworklerini aynı şekilde yapmak mümkün. 3d motor kullanmasıyla alakası yok. sanat ekibini değiştirmişler demek ki.
caesar 4 demişsin, oynanış olarak caesar 3'le alaksı yok demişsin. iyi de onun da 3d ile alakası yok. gameplay ile uğraşan ekip değişmiş demek ki.

settlers serisinden bahsetmişsin. settlers zaten her oyunda farklı bir tasarımda giden bir seri. settlers 3 2'den farklıydı, 4 de 2'den farklıydı. bunun nedeni 3d veya grafik sorunu değil, direk olarak developer ekibinin tercihleriyle alakalı. settlers 5 çıktığı zaman 3d'ye geçtiler. gene oyun farklıydı. fazla oynamadım hoşuma gitmedi. settlers 6 gene farklı oldu, 5'e göre daha beğenmiştim oyunu. settlers 7 daha da iyi olmuş diyorlar ama onu da oynamadım. tabii hiç biri settlers 2 değil. daha sade daha basit bir gameplay'i vardı, öte yandan oyunda gelişmek zordu. şirin grafikleriyle felan sevmiştim oyunu.
demek ki başkaları da settlers 2'yi sevmiş,
adamlar remake yapmış sırf o yüzden.

3d ile yapmışlar oyunu, motor farklı, grafikler farklı yani. ama 3, 4, 5, 6, 7'ye kıyasla çok daha settlers 2 olmuş oyun.

yani olay kullanılan oyun motorunda değil, oyunu hazırlayanların nasıl bir oyun çıkartmak istemelerinde bitiyor.
3d motorla da caesar 3 gibi bir 4. oyun yapabilirlerdi. grafik motoru değiştirmeleriyle alakalı değil.
gameplay farklı diyorsan ya farklı gameplay sunmak istemişler, ya da eskisini devam ettirelim derken koruyamamışlar.

starcraft 2 mesela. bence eski atmosferi korumuşlar oyunda.

***

başlıktaki soruna dönmek istiyorum.

devam oyunlarında elbette atmosfer değişikliği olacaktır.

sen sadece strateji oyunlarında bu problem varmış gibi gitmişsin, ama ben biraz daha genele yayayım olayı.

quake 1 - quake 2 mesela farklı grafiklere, farklı yaratıklara, farklı dünyalara, farklı oynanışa, farklı silahlara sahip iki oyundu. ama ikisi de oyun dünyasında kendi yerine sahip olmuştur. quake 2, 1'i gayet iyi devam ettirmiş ve yerine göre daha popüler olmayı başarmıştır.

doom 1 - doom 2 aynı olaya sahip olamadı. doom 2, 1'in ek paketi gibiydi. aynı silahlar, aynı yaratıklar, aynı gameplay. doom 2 "kendi" yerine sahip olmadı, hep doom 1'le yanyana anılır oldu.

başka bir örnek.
monkey island 1 - 3. the curse of monkey island şahane bir oyundu. serinin üçüncüsü olarak kendine has bir yere kuruldu. birinciyi oynamanın keyfi ayrı, üçüncüyü oynamanın keyfi ayrı. bazı şeylerden ötürü 3 daha çok hoşuma gidiyor bile diyebilirim.

oysa monkey island 1-2 kıyaslayınca 2 yine 1'in ek paketi gibi olmuştu. tamam hikaye güzel, karakterler yine eğlenceli felan ama. "2'yi 1'e tercih ederim" diyen pek fazla monkey island fanı bulamazsın.

yani demek istiyorum ki, devam oyunlarında grafik ve atmosfer farklı olmak zorunda. farklılaşma, özelleşme, ve oyunculara daha çok şey sunma o şekilde olur. call of duty gibi her oyunda aynı şeyi aynı grafiklerle sunmaya devam edersen sadece kendini tekrar etmiş olursun.

bunu o kadar da mesele yapmaya gerek yok düşüncesindeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yıl 2012 ve hala "3D İSTEMEZÜÜÜÜK" başlığı, en son 5-6 yıl önce görmüştük bunu..

1- homm, disciples şirket değiştirdi.
2- düz ss'te 2d iyi duruyor gibi gözükür ama oynamaya gelince perspektifi zart zurt değişen karakter mi ararsın, bina arkasında kalıyor diye outliner yokladığın obje mi ararsın, zamanında çektik ama artık çekilecek eziyet değil.
3- atmosfer olayı bayağı göreceli. disciples 3 gayet korumuş bence atmosferi. dorf'ların son of ymir dışında bir olayı yoktu bu arada heh. homm 4 zamanında 3d'ye yeni geçiş vakitleriydi zaten. 3'teki 2d 2d denen karakter sprite'ları da nihayetinde 3d render orada. bugün aynısını yapıp koyarlar isteseler. gene de ben rusların homm 5'ini de başarılı bulmuştum, 6'yı oynamadım henüz.
4- wc3 & wow rezaletti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Snake said:





olay sanat tarzını ve oyun tarzını 3d'ye taşıyabilmekle alakalı.
bunun için de başarılı bir tasarım ekibi lazım.

misal verdiğin zoo tycoon örneğinde adamlar başarılı bir 3d çevirisi yapamamış.
ilk zoo tycoon'da belirli bir bakış açısına göre hazırlamışlar. sıkış tıkış olmuş, ekranı en efektif biçimde kullanmayı amaçlamışlar.
ikinci zoo tycoon'da ise 3dsmax'te yaptıkları modelleri gelişi güzel dağıtmışlar, o efektifliği elde edememişler.

oysa ilk zoo tycoon'la aynı açıda aynı efektifliği elde etme üzerine kurmaları lazımdı tasarımı.

bak mesela age of empires örneği var elimizde.
ilk iki oyun belli bir açı üstünde belirgin bir sanat tarzı elde etmişti.

age of empires 3 3d'ye geçerken aynı sanat tarzını korumayı hedefledi ve başarılı bir 3d çevirisi elde etti.
aynı güzellik kamera açısını değiştirdiğinde de devam ediyordu. bu yüzden hem eski açıyı tercih edenleri hem de kamerayı istediği gibi çevirmeyi tercih edenleri memnun eden bir tasarım sundu.

örnek resimler:

age of empires 2:

http://i.imgur.com/RuMpN.jpg

age of empires 3 klasik açı:

http://i.imgur.com/cu6dZ.jpg

age of empires 3 farklı kamera açısı:

http://i.imgur.com/hVSKx.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gallant said:

Olay topic in basliginda da ozetlenmis. Grafiklerin Atmosfer ile uyumsuzlugu.

Eski 2D oyunlar gunumuze gore grafikleri bi seye benzemese de, oyuncuyu oyunun atmosferine sokabiliyordu. Simdiki oyunlar oyuncuya bu duyguyu yasatmiyor. Oyunun sadece oyun oldugu havasini veriyor, oynarken surekli bunun bir oyun oldugunu dusunuyorsun. Seni 1-2 saatligine alip baska bir yerlere goturmuyor.


yoo, gayet iyi sokuyor.

onda yapabilen günümüzde de yapabiliyor.

Norak said:

oyunları hiçbir zaman aynı ekipler yapmıyor ki, çoğu şirkette bir çalışanın 3-4 yıl kalması bile çok rastlanan birşey değil, şirket sahipleri falan hariç,

bide sürekli contract ile level designer, graphic designer falan çalıştırılıyor oyun çıkınca gönderiyorlar adamı, bir sonraki oyunu başka başka adamlar yapıyor doğal olarak, her yerde böyle şu an.


bu da önemli bir nokta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunun en büyük örneği uo. anasını satayım samurayından tut elfine her şey eklendi zavallı oyuna. hele bunun bi single serileri vardı, hepsinde atmosfer aynı ve mükemmeldi ama bi geldi ultima 9, aboo.. parayı kıracam diye ne güzelim seriler heba edildi. ama bence wc3 en başarılısıydı. allah kimseyi EA'nın eline düşürmesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Artariel said:

bunun en büyük örneği uo. anasını satayım samurayından tut elfine her şey eklendi zavallı oyuna. hele bunun bi single serileri vardı, hepsinde atmosfer aynı ve mükemmeldi ama bi geldi ultima 9, aboo.. parayı kıracam diye ne güzelim seriler heba edildi. ama bence wc3 en başarılısıydı. allah kimseyi EA'nın eline düşürmesin.


ultima serisi farklı bi olay. hepsinde atmosfer aynı değildi. aslında belirgin bir "atmosfer"den de söz etmek zor ultima 6-7-8'e kadar.

ultima 9'un olayı bambaşka bişi.
atmosfer diğerlerinden daha iyiydi, ama gameplay'de büyük hayal kırıklıkları vardı bi de deli gibi bug içeriyordu. o zamanlar oyun oynayan kişilerin çoğu oyunu çalıştıramıyordu bile.

yoksa sırf atmosfer olmayan bi oyun olsa yine kurtarırdı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ultima 9 EA tarafindan bok edildi ya

garriot bole ultima online i ultima online 2 ye bagliycak, dunyaya reset aticak bir hikaye yazip oyunu yapmisti, EA iste sagariz biz UO yu daha uzun seneler, UO2 ye gerek yok diye projeyi iptal etti, zorla ultima 9 un release e bikac ay kala hikayesini degistirtti

ortayada o ucube cikti iste, donemin en iyi ekran kartini bile kastirmasini gectim 2-3 sene once kurdum, modern makinalarda bile kasiyor lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

UO2 çıksaydı keşke zamanında. şimdi uo3 oynuyor olurduk. belki wow bu kadar mmorpg piyasasını eline geçirmezdi.


ben de hep bunu düşünmüşümdür. ama yine de bu gidişle dünya üzerindeki lootun olduğu tek mmorpg uo kalacak. ağır risk vardı bu oyunda ya. ea games, loserları sevindirmek için rönesansla birlikte trammel koydu etti. zaten orda koptu oyun. oysaki the second age dönemi uo'nun altın çağıydı. ve uo2'nin çıkma süresi t2a'nın sonlarına tekabül ediyordu. talihsizlik yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...