Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gamer UK Half-Life 2 skoru!!!


LathspeLL

Öne çıkan mesajlar

Sam'cim, sam sam sam.... Gel otur yanıma açıklayayım Doom 3 neden yakından daha kötü....

Bak şimdi... Doom 3'ü ön plana çıkardıkları olay nedir?
Cevap:
Real-Time Lightning

Doom 3 gölgelendirmenin gerçekçi olması sadece bump-mapping kullanmış. her nesenede BM var. Öyle ki laboratuvar'da bulunan bir masa üzerindeki mikroskopa bakıyorsun, inanılmaz düşük poligon sayısı yüzünden sadece uzaktan bir boka benziyor. Yakına geldiğin zaman şekilsiz bir cisim ortaya çıkıyor. Texture falan yok! Düz renk ve sadece BM çizgisi var.

Duvarlarda sanki aynı. Sadece metalik eşyalar sanki sadece gri renk üzerine BM çizgisi kullanılmış. Zaten BM çizgisinin kalınlığı çok yüksek olduğu zaman yaklaştığında iğrenç gözüküyor.

Mesela Quake 4 SS'lerine baktım, BM çizgileri daha küçük ve poligon sayısı daha fazla tutulduğu için Doom3'ten kat kat güzel gözüküyor.

Ayrıca Q4 D3'ten çok daha aydınlık. Neden? Kalın BM çizgileri yokta ondan. D3'te aydınlık bir ortam olsaydı BM çizgileri milletin midesini bulandırırdı. Ama kapkaranlık olduğu için o koskoca siyah çizgiler saklanıyor.

Bu çizgilerin kalın olması nedeni ile Texture kalitesi düşük kalıyor. Ama Diğer oyunlarda Texture üstüne küçük küçük BM noktacıkları kullanıldığı için daha gerçekçi ve daha net gözükür.

Her oyunda duvara yaklaştığınız zaman yazı blur'laşır ve okunma seviyesi azalır ama hiç bir oyunda Doom3'teki kadar kötü gözükmüyor.

Doom 3 ismine hürmeten klasik olmuş bir oyun. Yoksa herkesin dediği bişey var. Oyun sıkıyor, oynamaya bayıyorsunuz, ucuz korkutma yöntemleri, oyuna başladıktan sonraki 10 dakkadan itibaren kendini tekrarlayan oyun yapısı sayesinde millet 10 dakka oyuna girip çıkıyor. Çoğu kişi "ulan sonuçta bu Doom3 bitirmesek olmaz" diyerek oynuyor. Ben bile hala bitirmedim. Oyunu açmak istemiyorum.

Doom3 böyle bir oyun işte.

Half-Life 2 SS'lerine bakıyorum. Çok ayrıntılı değil. Far Cry'dan da üstün değil ama gerçekçilik veriyor. BM efektini hissetmiyorsun sanki gerçekten duvarlarda girinti-çıkıntı var sanıyorsun. Yakından incelersen BM'yi görüyorsun ama D3'teki gibi gözüne batmıyor.

HL2'de de laboratuvar bölümü var tıpkı D3'teki gibi. İki bölümü karşılaştırın, hangisinde nesnelere daha çok önem verildiğini göreceksiniz.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sevgili lath, şimdi hl2'yi kendimiz oynamış değiliz, grafikler dışında yorum yapabileceğimiz bir alan yok. o nedenle boşuna doom 3'ü eleştirmek anlamsız şu başlıkta.. (ha ayrıca zaten ben de hl2'nin gameplay'inin doom 3'ten çok daha iyi olmasını beklerim, id oyunları dediğim gibi romero ayrıldıktan sonra single-player tasarımı olarak zayıf kaldı ki half-life serisinin en iddialı olduğu alan bu)

o nedenle ancak grafikleri konuşabileceğiz ki gelelim onlara:

geçtiğimiz yıllardan pekçok fps'yi yükleyip en iyi ayarlarında değerlendirme fırsatım oldu son zamanlarda ve bir kere daha gördüm ki şu kural değişmemiş:

gameplay yahut atmosfer açısından fazla önem arzetmeyen dokuların çözünürlükleri her zaman diğerlerinden daha düşük tutulur

dün yükledim half-life'ı, açtım baktım gözüme ilk çarpan şey bu oldu. teleferiğin içindeki herşey çok bulanık (o zaman da bulanıktı ;) ) ancak gel gör ki kapısının üzerindeki exit yazısı müthiş net. öyle ki doom3'teki mikroskobun yahut hl2'deki şu dolabın dokusundan çok daha yüksek çözünürlüktedir kesin. insanların suratları da öyle. ama kapılar, otlar, duvarlar, kasalar vb hepsinin çözünürlüğü ancak ne olduğunu anlamaya yetecek kadar detaylı. daha fazla değil..

haa doom3'te normalden daha da kötü diyorsun da ben şu hl2 ss'lerine bakıyorum, hiçbirinde d3'teki küçük bir odada dahi bulunabilecek miktarda poligon içeren bir alan göremedim. bütün duvarlar, cisimler, alanlar olabildiğince düz. doom3 caverns'daki bir odada yerden geçen kablosuydu, jeneratörüydü, bilimsel ekipmanlardı, cephanesiydi, silahıydı, duvardaki kabartması, sağda soldaki kazı buluntularıydı filan halen böyle bir resim göremedim hl2 ss'leri arasında. geniş mekanlar var eyvallah, lakin hepsi olabildiğince düz. ha bunu 2003 mayıs'ında baktığım gözle bugün bakamadığım için söylüyorum. o vakitten bu yana hayli oyunlar gördük ve kesinlikle ulaşılmaz ya da çarpıcı gözükmüyor bugün hl2..

hatta öyle ki şu yüz ifadeleri olayı olmasa ben şu ss'lere bakarak ut2004'e grafik olarak daha yüksek bir puan veririm, daha geniş alanlar bu kadar düz gözükmüyor onun motoru iki yıldan uzun bir süre önceden olmasına rağmen.. hl2 grafik olarak taş çatlasa (yüz ifadeleri olayı hariç ki o sistemin ne denli başarılı işlediği kendimiz görmeliyiz :) ) 9 alır ki onun da bir puanı yüz olaylarından.. geriye kalan grafikler 2003 yılında iş yapardı ama 2005'e girerken, elder scrolls 4, unreal 3, doom 3, farcry ve diğer oyunların ss'lerini gördükten sonra 'yeterli' sayılır ancak.. (çıkmamış oyunlarla kıyaslamıyorum ama 2003 eylül'ü için 2004 aralık arasında elbette fark oluşuyor beklenti olarak, standart da yükseliyor)

said:
Far Cry'dan da üstün değil ama gerçekçilik veriyor. BM efektini hissetmiyorsun sanki gerçekten duvarlarda girinti-çıkıntı var sanıyorsun


yoo, bir gerçekçilik hissetmiyorum ben şu ss'lere bakınca, hatta plastik oyuncak gibi geldi ne yalan söyleyeyim. ama bu yalnız hl2 için geçerli değil, demosunu oynarken grafik olarak ağzımı açık bırakan ut2004 de benzer bir duruma sürüklendi motorunun 2 yılı geçmesi nedeniyle. (halen keyiften dört köşe olarak oynuyorum ve grafiklerin de etkisi var, yanlış anlaşılmasın ;) ) bm efektini hissetmiyorum evet, duvarlarda girinti çıkıntı filan da sanmıyorum, dümdüz geliyor. (ilk hl ile kıyaslayabileceğim kadar düz, ut2003'te bile bu kadar düz mimari yoktu diyebilirim) herhalde ilki ikincisinin nedenidir.. ;)[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla Sam haklisin bazi kisiler grafik konusundan feci ac oluyolar
fotograf kalitesi falan istiyolar yani birsey ordaysa goruntude degil herseyde olsun diyolar

bana mesela yetiyo su grafikler, orda bi duvar var, tamma leziz duvar oldugunu anladik, devam edelim, o duvara oyunu oynadigim surece bakmicam

ne biliyim belki 1,5 yillik laptop kullanicisi olmam yuzunden grafik gormemekten koreldim, ama bi oldies guy olarak oyunlar konusunda daima hikaye ve oynanisi grafikten once tutuyorum :)

bilgisayar oyunu zaten yani o kadar da gercekci yapmasinlar, mesela hic bir MMORPG benim icin UO nun gercekciligini yakalayamadi, grafikleri 2 boyutlu dahi olsa ben orda neyin ne odlguun anliyordum ve beynime oole kaziniyodu, igrenc grafiklerim yuzunden bu ne lan diye kasmiyodum kendimi bisii gorunce :)

oyuncudan oyuncuya degisir tabi bisi diyemem, ama bence son derece guzel grafikler hehe[signature][hline]...valla!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
ne biliyim belki 1,5 yillik laptop kullanicisi olmam yuzunden grafik gormemekten koreldim


heh doğrudur bu, öte taraftan ben de oynanışı grafiklerden üstün tutarım ama tek başına oynanış yıpranmaya mahkumdur grafikler yeterli değilse. yoksa amiga oyunlarını oynayabiliyor olurdum bugün hala.. :) mesela half-life'ı dün yükledim şöyle baştan oynayayım diye ama grafikler itti beni. quake 2'yi de denemiştim 1-2 hafta önce ama itiyor grafikler. bugüne kadar en uzun süreyle oynayabildiğim oyun olan unreal tournament bunu hem muhteşem oynanabilirliğe hem de ondan aşağı kalmayan grafiklerine borçlu üzerimdeki başarısını. bugün hala açıp oynayabiliyorum ki 5 yıl özellikle de fps grafikleri için çok büyük bir dönem farkı oluşması demek..

yani fps'leri uo gibi oyunlarla da kıyaslayamayız çünkü fps'lerin ana itici gücü her zaman grafikler oldu. en güçlü bilgisayarları hep bunlar istedi ve görsel açıdan da en büyük yenilikleri bunlar verdi, en hatırlanabilir deneyimleri bunlar yaşattı. grafikleri "eh işte" olan hiçbir oyun o 'deneyimi' (biraz gavur pr'larının tabiri gibi oldu ama durum cidden böyle) yaşatamaz ki bilgisayar oyunlarına bu kadar değer veriyorsam hayatımda şüphesiz en birinci neden 15 yıl önce de başkası oynarken dahi oyunla en birinci iletişim kaynağım olan grafiklerdir.. :)

iyi gameplay tek başına güzel bir oyun yapabilir ancak mükemmel bir oyunun grafikleri neredeyse hiçbir zaman "eh işte" olamaz.. fps'ler için "neredeyse" kısmını çıkartabilirsiniz.. ;)[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

okudum, umarım adamın anlattığı kadar etkileniriz biz de ki bunun olmaması için bir neden göremiyorum.. :-)

ha bu arada adam doom 3'ün grafikleri ile kıyas ederken "ama bunda yaşam var" falan filan demiş, neyi kastettiğini anlıyorum ama kendimiz görmemiz gerek işte, anlatmayla pek olmuyor bu iş. kendimden biliyorum eskiden inceleme yazıları yazdığım için, gerçekten zordur hem objektif olup hem insanın duygularını etkileyen şeyleri ifade etmesi, nitekim subjektif bir görüştür ve kıvamında harmanlayabilmek gerekir.. :)[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Half-Life 2 çıkış tarihi bir çok kaynağa göre açıklandı. Bir çok güvenilir site Vivendi'den sonunda tarihi aldıklarını açıkladılar.

Çıkış tarihi: 23 Kasım

Yakında offical ağızlardan gerkeli bilgiyi alırız.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PC Gamer US: 98%
PC Gamer UK: 96%
PC Zone: 97% ("best action game ever")
başka bi dergi: 96%
başka bi dergi daha: 90%
ortalama: 95.4

o aradaki 90% dışında oyun rekorlar kırıyo... game of the year'ı garantiledi.[signature][hline]Cherish your life while you're still around
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 01 Ekim 2004 14:25 tarihinde demiş ki:
günah benden gitti, kendiniz bulma zevkinden mahrum kaldınız artık napalım.. :)

UZAKTAN 96, YAKINDAN 0 VERDİK

ABI NE DIYORSUN???

auhahuahuauhahuahuauhahuhua ay olecem bittim huehueuhehuehuehuhueehu[signature][hline]"Es irrt der Mensch so lang er strebt." - Faust I: Prolog im Himmel / J.W. v. Goethe
42
"Do you ever just get down on your knees and thank God that you know me and have access to my dementia?" - George "Gammy" Costanza (a.k.a. Buck Naked)
to pull a homer: to succeed despite idiocy
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 30 Eylül 2004 22:43 tarihinde demiş ki:
ben şahsen yılın oyunu olarak ut2004'ü görüyorum şu ana kadar oynadıklarım arasında, half-life 2 ya da rome: total war bu düşüncemi değiştirecek mi diye bekliyorum henüz.. :)


abi yuh ne yaptın ya rome total war ve ut mu dellendin sanırım rome u zaten gozum tutmadı ut da iyi ama hic bir zaman klasik olamaz. imkansız. nedenlerini gel msne acıklayayım

[email protected][signature][hline]eger tek bir dilek dileme hakkım olsaydı, bu hakkımı kullanmamayı dilerdim...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Mathias, 01 Ekim 2004 12:53 tarihinde demiş ki:
said:
LathspeLL, 30 Eylül 2004 22:40 tarihinde demiş ki:
Ama ne yazıkki kolpa değiller. PC Gamer'ın kendi sitesinden o resimler...

Alın buda incelemenin gerçek olduğunun kanıtı:




Anladığım kadarıyla +/- ler It's ve It's not olarak ayrılmış


It's revolutionary yi falan anladım da

It's not'ta Ever Stupid ( !? ) Corridors , end of the game falan yazıyor ...

Şimdi ever stupid nedir burada ? Çok mu salakça bazı şeyler demek istemiş ya da ever=never diye aptalca değil mi demek istemiş.

salak oyun nasıl oluyor anlamadım .. bir de It's not ever stupid diyince bana bu negatif gelmiyor ... salak değil anlamı çıkıyor bundan ... biri anlatabilir mi ? Yani mantık olarak gerisi iyi ... çünkü koridorlar kotu olabilir oyun sonu da kotu olabilir ama ever stupid kotu bir sey olamaz ki ... ever stupid zatenm kotu anlamında yani koridor a iyi veya kotu diyebilirsin ama ever stupide kotu veya iyi diyemezsin ki ... kotudur sonucta o yani.

ne lan bu ... The most stupid game ever made is half life 2 but because of our endless love to it we gave it a tremendous point of 96 over 100 !? ... bu mudur yani ??

Açıklayın lamn


bak arada fark ettiysen bi ok daha far
orada demek istemis ki her zaman aptalca, koridorlar.
yani oyun biraz aptalca, koridolarda dandirikmiş oki?[signature][hline]eger tek bir dilek dileme hakkım olsaydı, bu hakkımı kullanmamayı dilerdim...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lan tam o konu kapanmıştı şimdi sen yeni bir fikirle çıktın hadi bakalım hayırlısı. ;)

Bence senin dediğin gibi değil yani. Çünkü oyun salakça ise,koridorlar sıkıcıysa,sonu da iyi değilse ( burası tartışmaya açık-ben hala sonun nasıl oldugunu anlayamadım,eski mesajlara bak bu arada- )

%96 alamaaaazz o oyun ....[signature][hline]What we do in life,echoes in eternity.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

It's NOT: ever stupid = never stupid
It's NOT: corridors = NOT corridors..
yani bu maddeler oyunun eksileri değil, bunlar da artıları. "how can it be this good" sorusunun cevapları.

anlamayacak bişi yok neden bu kadar tartıştınız anlamadım.[signature][hline]Cherish your life while you're still around
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

boyle degil boyle olarak yazmıslar tam olarak okumamısım. da cok sacma olmus aynı seyi mesela sonu kötü diye böyle kısmına da koyabiliyrsin sonu iyi diyip böyle degil kısmına da koyabilirsin cok aptalca gledi bana.[signature][hline]eger tek bir dilek dileme hakkım olsaydı, bu hakkımı kullanmamayı dilerdim...

[Bu mesaj lord_elvyn tarafından 09 Ekim 2004 17:53 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ahuahah abi bi corridor'U amma değişik şekilllerde yorumladık haa ... Mzuhahaha


Ulan koridoru kotu yaptık,iyi yaptık,oyun sırf koridordan ibaret yaptık,oyundaki koridorlar daha once gormediğimiz cinsten değişik yaptık. vs. vs


Hepsi bu değişik It's ve It's not'lı değerlendirme sistemi yüzünden

Biraz daha bakayım ben iyisi[signature][hline]What we do in life,echoes in eternity.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...